Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Znalci: Vykolejená tramvaj byla v pořádku

Soudní znalci potvrdili, že tramvaj, která v březnu zabila při vykolejení dva lidi na Karlově náměstí v Praze, byla po technické stránce v pořádku. Ještě se bude zkoumat technika jízdy a rychlost. Pokud by byl řidič obviněn z veřejného ohrožení, hrozilo by mu až 10 let vězení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pallly

viník řidič?
Ano řidič jel rychle a stalo se neštěstí,ale je tu jedna okolnost, o které se moc nemluví: Řidiči by měli dodržovat jízdní řád (musí) a ten je nastaven tak,že to při dodržování předepsané rychlosti a okolnostem dopravy nejde stihnout. Kontrol. orgány DP Praha pak tyto řidiče (co nejezdí načas) nepřímo sankcionalizují (např. nižší prémie). Tuto informaci mám od svého známého, který je 3 roky řidičem tramvaje v Praze.
0/0
11.5.2005 10:29

babacek

Těžko soudit
Kde je skutečná vina je ve hvězdách.Mne zaráží jen taková maličkost.Když jse stane nějaké takové neštěstí tak se to většinou svede na jednoho viníka a téměř nikdy se neřekne,že to zavinila technika.Protože to by již nebyl na vině jednotlivec,ale organizace a ta by musela platit a to se jim nechce.Zahrnuji do této kategorie i ČSD tam je těch neštěstí více.
0/0
10.5.2005 22:59

ktv

Re: Těžko soudit
jak ve hvezdach? -mi pride ze prave proto se vede vysetrovani, aby se urcilo kde je skutecna vina... a pokud bude vina v technice tak nepochybuju, ze zaver bude znit ze je vina v technice... nicmene dosavadni prubeh nasvedcuje imho spis tomu, ze to neni tenhle pripad... +o nestrannosti vysetrovani ani moc nepochybuju - jaky ma duvod drazni inspekce nebo policie stranit dopravnimu podniku? -pochybuju ze napr. povereny pracovnik pro udrzbu kolejiste na praze 2 (Coz je imho nejvyssi funkce, ktere by se eventuelni "padani hlav" mohlo dotknout) ma na to uplacet organy cinne ve vysetrovani...
0/0
11.5.2005 0:12

babacek

Re: Re: Těžko soudit
Já se nechci hádat.To byla úvaha.Ale,slyšíte to dráha=drážní?A již vůbec nevím co ma pracovník údržby kolejí co společného z vlakovou soupravou.Prostě mne to nedá,že je na vině vždy lidský faktor a technika je dokonalejší jak v Japonsku.Tím samozřejmně nehodlám nikoho ochraňovat.Protože zde popsaná nehoda asi byla skutečně vinou řidiče.Ale,opět mne zaráží mluvčí DP,že teď budou instalovány omezovače rychlosti.To se skutečně musí vždy čekat až je malér?
0/0
11.5.2005 0:36

herulinka

Nicméně
tohle poznání ani vyřešení způsobu jízdy už život nikomu nevrátí.
0/0
10.5.2005 16:48

dislektik

Re: Nicméně
to ano ale další divocí tramvajáci si dají pozor snad
0/0
10.5.2005 17:20

herulinka

Re: Re: Nicméně
Jo, snad
0/0
13.5.2005 18:31

cbx

Re: Nicméně
to bohužel ne, ale dohlížením na to, aby i tramvajáci jezdili jak mají a dodržovali předpisy (i když to mnohdy nejde, ale aspoň v takto prudké zatáčce) je důležité, dá se tím předejít ztrátě dalších životů...
0/0
10.5.2005 22:34

herulinka

Re: Re: Nicméně
Člověk, který si neuvědomuje, že obsluhuje dva těžké vozy plné lidí, by snad ani neměl dělat tramvajáka, je fakt, že někdy se ve zběsilé jízdě udržet na tyči vyžaduje hodně šikovnosti.  A jestli dohání zpoždění...to je možná lepší přijet o pět minut dýl do konečné stanice, než aby se mu tam lidi pomlátili...
ale tak je to vždycky. Nejdřív se musí něco stát, aby se pak začalo dohlížet na bezpečnost a všechno dělat pořádně.
0/0
13.5.2005 18:34

GhorX

.
A bylo v pořádku také kolejiště? Pokud vím, i DP přiznal, že nemá prostředky na zajištění kvality kolejí.
0/0
10.5.2005 16:14

jkarlicek

Re: .
Bylo, to zjišťovali hned po nehodě.
0/0
11.5.2005 9:16

dislektik

TRAMVAJÁCI
TO JSOU TI CO NEMÁJÍ ŘIDIČÁK SKUPINY - C A MERMOMOCI SI CHCOU HRÁT NA TIRÁKY.ALE ZAPOMĚLY ŽE JSOU MÉNĚ SCHOPNÍ.
0/0
10.5.2005 15:54

cbx

Re: TRAMVAJÁCI
tvůj nick vysvětluje i tvůj inteligentní příspěvek...
0/0
10.5.2005 22:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.