Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ODS proti Evropě

Dosud byli hlavními volebními vůdci ODS pánové Špidla a Gross. Jiří Paroubek má nakročeno k tomu, aby v tradici pokračoval. Chyby sociální demokracie jsou tak velké, že si ODS může volby prohrát jedině sama.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ODSakEda

Proti takovéto(!) ústavě!
 -a né: nikdy proti žádné ústavě! Co to zase pisatel podsouvá?...
0/0
8.5.2005 22:32

ODSakEda

Vstup do EU a EU ústava není totéž!
  -Autor motá dokupy dvě věci! Většina ODSáků nezpochybnuje ani zpětně vstup do EU!!!   -Nicméně nechápu nutnost jediné společné Euroústavy, pouze bych pochopil nutnost sjednocení jednotlivých národních ústav z některých zádních bodech! 
  -EU ústava zavádí některé sociální až socialistické "jistoty",které si vynucuje především Francie, ve které se toto táhne asi od dob fr. revoluce... a jednak Německa i např. s konkrétními(!!!) výhodami např. pro bývalé DDR-nositeli nacismu a války v Evropě, kdy jejich úpadek byl důsledek prohrané 2.sv. války a kdy především poškození-CZ, PL, SK a pod., tuto vyjímky nemají! A vůbec, proč by měly být v ústavě zakotveny takové konkrétní věci 60 let po válce, nebo že Brusel je hlavním sídlem EP???!!!... To se při stěhování bude zase měnit všem ústava???......................
0/0
8.5.2005 22:28

Englishman

Komárkovy mýty
Pane Komárku, ztráta suverenity není žádným mýtem. Mýtem je možná omezení suverenity, protože nic takového neexistuje - suverenitu stát buď má nebo nemá. Členské země EU ji nemají. Neříkám, že to je špatně, ale je to prostě fakt. Neznalost tohoto faktu je potencionálně nebezpečná - v USA například vedla neznalost faktu, že státy Unie nejsou suverénní, k občanské válce.
Ad podnikatelé: Jako majitel exportní firmy vás mohu ubezpečit, že členství v EU nám přineslo jen problémy a že nic takového jako jednotný trh EU ve skutečnosti neexistuje. EU je stavěna na velké firmy exportující velké objemy málo odběratelům. Pokud je tomu naopak (malá firma, malé objemy, mnoho odběratelů), pak je to katastrofa. Kdybychom neměli dostatek zákazníků vně EU, už bychom díky slavné Unii zkrachovali.
0/0
8.5.2005 10:04

libienski

Re: Komárkovy mýty
Díky EU skrachovali? A to jako jak jako? To mi fakt není jasné, jak lze v ČR díky EU skrachovat, prosím buďme konkrétní!
0/0
8.5.2005 13:50

fr-mottl

Re: Komárkovy mýty
je zajimave, ze kdyz zacnou byt Bavoraci v Nemecku cas od casu vybojni a hovori o tom svem "svobodnem" Bavorsku, tak jim ostatni s usmevem sdeli, ze se klidne mohou odtrhnout. K tomu se ovsem panove z Bavorska moc nemaji. Ono je to totiz vzdy jednodussi o samostatnosti kecat a vzdat se tech nevyhod, ktere z nejake federace plynou...
0/0
8.5.2005 14:02

ODSakEda

Re: Komárkovy mýty
Jsem jen jednotlivej OSVč -mezinárodní obchod a i mnoho malých firem kolem mě v pohraničí nyní snadno exportuje svoje výrobky a služby (plastová okna+montáže, plyn/voda a instalace, paliva, stavební materiál a pod.)!!! To je fofrna přechodu a jen to fičí a bez front a buzerace! Nechápu tedy jaké mte uvniř EU problémy??? Na hranicích jsou jen policajti a i ti brzo vypadnou, stejně jsou nam k hovínku..., ale žádní celníci ani nic co by předevšímmalou firmičku, živnostníka zastavilo!!!!!!
0/0
8.5.2005 22:41

karoten

Re: Re: Komárkovy mýty
Pravděpodobně obchoduje "po svém", ostatně, slovy Šárky Grossové -  tady se přece podnikat nedá!
0/0
9.5.2005 9:54

libienski

Re: Re: Re: Komárkovy mýty
Nebo příliš navštěvuje stranické schůzky ODS:-)
0/0
10.5.2005 18:07

Kokeš

Pane Komárku
Vy jste si tu Smlouvu o Ústavě Evropy (všimněte si, už jenom ten název - žádná EU - co vlastně je a co už není Evropa?) celou přečetl? Fakt? Nebo jenom plácáte, co jste kde zaslechl. Kdybyste si ji totiž pořádně přečetl, nemohl byste plácat takové hovadinky.
0/0
7.5.2005 16:18

dolnolibchavak

Dodržuje EU vlastní zákony?
Lidé jsou pořád strašeni tím, že pokud ústavu odmítneme, tak z toho budeme mít problémy, možná si udělají Německo a Francie vlastní menší EU, atd. Ale my (jakožto republika-ať již bude hlasování o ústavě jakkoliv) máme právo odmítnout, a vzhledem k současné legislativě EU to znamená vetování celé ústavy. A pokud by státy EU dodržely tento předpis, tak by ústava skončila. Teoreticky by pak mohla  začít diskuze na téma jiná ústava či něco podobného. Ale rozhodně odmítnutí ústavy nás nemůže nijak poškodit. Zajímalo by mne, zda i ve Francii stráší lidi tím, že pokud Francouzi ústavu odmítnou, tak se Češi, Slovácí, Poláci, Němci, atd. odtrhnou a udělají si vlastní unii s ústavou? Jsem přesvědčen že ne. Tak proč tím pořád politici straší nás? PS: Nevíte někdo, kdy bude ve Francii probíhat to referendum? 
0/0
7.5.2005 14:00

dolnolibchavak

Dodržuje EU vlastní zákony?
0/0
7.5.2005 13:54

komentator-1

EU flame
taxi ten dokument prectete. Hned v uvodu se pise treba o tom, ze pokud organy unie uznaji, mohou si osobovat i pravomoci v ustave nezminene a zasahujici do pravomovi narodnich statu. Dnesni problem s nazory na EU je ten, ze 90% lidi ustavu nezna, ale vsichni na jeji tema slyseli nekoho mudrovat a rozhoduji se podle toho, kdo mudroval efektivneji. A neni pravda, ze nam dneska unie nic nenarizuje. Viz spotrebni dane, konec vyjimky na nizsi sazbu dph ve stavebnictvi apod. A ustava neco zasadniho prinasi: dalsi posilovani vyznamu politickeho odkladiste mrtvol v Bruselu (nema cenu si myslet, ze tam nekdo poslal mensi odpad, nez my). Tady uz ziji lidi totalne odtrzeni od reality, kteri se pohybuji v byrokratickem labyrintu, maji vsechno zadara, za EU (potazmo nase, ale to uz lidem nedochazi) prachy zamestnavaji rodinne prislusniky........Dost, jsem zas tak nastval, nez jsem to napsal........
0/0
7.5.2005 12:45

metafrik

o)
lidicky, vsichni mate pravdu, sudajev franta mottl i babacek. podstatne je, ze radoby ustava nic zasadniho neprinasi - brusel prece nenecha lidi z ulice rozhodovat o tom, co si leta pekl
0/0
7.5.2005 10:29

fr-mottl

my cesti vychcankove z ODS pozadujeme od Evropy
jeji trhy, moznost vsude se pohybovat bez nejakych zbytecnych formularu, levnou dovolenou u more a v Alpach (prece nebudeme jezdit do Tater jak za komousu), hodne turistu kteri zde utrati a hned vypadnou a nekricej, nakladaky, ktere nasi zem objedou a taky aby nas meli vsichni radi. Vsechno ostatni at si dela Evropa jak chce, ale bez nas...
0/0
7.5.2005 9:25

babacek

Re: my cesti vychcankove z ODS pozadujeme od Evropy
Nesouhlasit z ústavou EU neznamená vystoupit z Unie a oplotit zpět republiku.
0/0
7.5.2005 10:05

karoten

Re: Re: my cesti vychcankove z ODS pozadujeme od Evropy
Nesouhlasit s Ústavou EU, znamená hlásit se veřejně jen k ekonomice společného prostoru, nikoli k idee Evropanství.
A o to pochopitelně ODS jde, je to ekonomistická strana - její jediná idea.
0/0
9.5.2005 9:58

babacek

Re: Re: Re: my cesti vychcankove z ODS pozadujeme od Evropy
Nadřazenosti jiných mocností a žití pod něčí nadvládou jsme si snad užili dost.A pokud má být EU ústava nadřazena ústavám členských států a tedy podřízenost tak nemá EU ústava opodstatnění.A členství v Unii neznamená jen ekonomické výhody a závazky.Uvědomte jsi jak je Unie stará a fungovala bez ústavy do teď a snad dobře.
0/0
9.5.2005 18:53

karoten

Re: Re: Re: Re: my cesti vychcankove z ODS pozadujeme od Evropy
Podstatná je Maastrichtská smlouva, ta upravuje práva resp.nepráva členů. Ústava je už víceméně formální dokument, jakási deklarace že bereme členství vážně.
Máte pocit že nás mocnost EU ovládá a buzeruje? Já ne.
Přečtete si na téma Ústavy EU něco od odborníků....
0/0
9.5.2005 19:01

babacek

Re: Re: Re: Re: Re: my cesti vychcankove z ODS pozadujeme od Evropy
Čtením tohoto tématu bylo jen 6 hodin.Nic néně každá pasáž smlovy končí většinou pasáží´,,MŮŽE´´.A to je vždy nebezpečné a jasně to poukazuje,že jsi autor smlovy nechává tak zvaně zadní vrátka.Aby tak měl manipulační prostor.
0/0
9.5.2005 19:24

karoten

Re: Re: Re: Re: Re: Re: my cesti vychcankove z ODS pozadujeme od Evropy
Může....no, to je vo strach, to jo. EU je unie samostatných států, nikoli CCCP.
Doporučím Vám přečíst si returny na všechny strachotázky v Ekonomu, plátku všech ctitelů modrých šancí a podobných pýčovin.
Velmi fundovaně odpovídá profesor JUDr. Luboš Tichý CSc, vedoucí katedry práv - on z tohoto tématu zkouší!
0/0
9.5.2005 19:32

babacek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: my cesti vychcankove z ODS pozadujeme od Evropy
Ano EU není CCCP.Ale,zatákové jsem unii neoznačil.Já poukazuji na skutečnost kde je úmyslně necháván prostor a nejsou stanovena rovná pravidla a nebo určeny přesné hranice rozpětí.Pokud taková nejsou stanovena vytváří jednoznačně prostor který může být zneužit.A to je ta obava.Pan doktor dle vás fundovaně odpovídá na toto téma.To je moc pěkné.Jenže nelze fundovaně přednášet o věci která není realizována.A sám pan doktor jako právník ví,jak právě tento prostor který se začal objevovat v zákonech je dvou sečný.A,že již se zkouší z EU ústavy mne docela překvapuje.Ještě dnes budu kontaktovat Doc.RNDr Danielu Jaruškovou CSc.a budu se na pana doktora informovat.Ta přednáší na UK .
0/0
9.5.2005 21:12

Rudá hvězda

›››››››››››› ™
Společná evropa je blbost na entou, v tom má ODS vyjímečně pravdu.
0/0
7.5.2005 9:08

Vifon

Re: ›››››››››››› ™
Evropská ústava je blbost, v tom s tebou mimořádně souhlasím!!!
0/0
7.5.2005 14:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.