Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přiznat kouření marihuany už není tabu

Stále více českých politiků se přiznává, že v mládí kouřili marihuanu. A dokonce navrhují toleranci této lehké drogy. Ve Spojených státech vlnu přiznávání odstartoval Bill Clinton ještě předtím, než se stal v roce 1992 prezidentem. "Ano, kouřil jsem marihuanu, ale nešlukoval."

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Zabyják Smažek

Nechutný
Je to nechutný, takovíhle lidi platíme ze svejch daní. To snad neni možný. Tak smašky sou už i v parlamentu. A este se ktomu hlásý. Já bych všechny smašky pověsyl. blog.lide.cz/zabyjaksmazek
0/0
25.6.2005 17:14

GhorX

Re: Nechutný
Vždycky mě fascinuje, když se někdo "rozčileně" vyjadřuje k více než měsíc starému tématu...
0/0
25.6.2005 17:18

fel_low

Tak vám nevím...
""(Kavan) si z experimentu odnesl stejné poučení jako mladší generace politiků: schvaluje užívání marihuany. "Byl bych proti legalizaci marihuany, ale pod regulací.
 
Tak mám dojem, že soudruh KATO v tom jede dál, anebo byli zhulení redaktoři iDnes. Nejsem si jist, která možnost je blíž pravdě.
 
Jinak - vysokou školu jsem vystudoval, vlastně dvě, a asi spadám do toho statistického chlívku "ostatní", skromně trčícího vedle 99% kusu koláče, kterému paní ministryně říká "skoro každý". Asi nebudu normální ?
0/0
23.5.2005 8:54

aesim21

Ecomical side of legalization
Po pravde receno z ekonomickyho hlediska je to trestuhodny, ze legalizace neprobehla uz pred 10 lety. A to jen proto, ze tam v ty dobe sedel trubka vedle splachovatka a mezi nima "hajzl" (zachod, pardon). U nas se marihuana kouri nejvic na svete. Je tu nej. pomer kuraku k nekurakum. Legalizace = ohromne rychly rust nasi ekonomiky. Kdyz si zpocitate. Ze nez se to dostane k uzivateli, zdrazi se gram treba ze 130 na 250. To je 120 korun. Kdyz jeden clovek proda za mesic 100 gramu, stat by z tech 120 korun na danich dostal treba 80. 100gx80kč= TEDA 8000 KČ!!! To je pecka. No a tech lidi co prodava je hafo. Takze by ČR měla hafo peněz. Z roku na rok bychom se staly statem z nejrychleji rostouci ekonomikou v evrope. A to nemluvim o tom, ze v ramci zruseni hranic by k nam jezdilo mnohem vic turistu z EU, hlavne mladych. Dalsi kacky. Uz sme tu vsichni mohli jezdit v merglech a smat se nemcum, ze sou chudy. Teda jako stat. Nase vlada by ale ty penize stejne zase utratila sama za sebe
0/0
5.5.2005 9:27

fel_low

Re: Ecomical side of legalization
Jestli si myslíš, že růst ekonomiky je založený na tom, že peníze mění svého držitele, tak je mi líto těch, kdo se do tebe pokoušeli (pokoušejí) ve škole dostat něco jiného, než jointa. Aby ekonomika rostla, je třeba vytvářet hodnoty, a ne si pálit seno v držce. A na ten příliv "mladých turistů z EU" bych si počkal na hranicích s pitbulem na šňůře.
0/0
23.5.2005 8:59

Plus__-

Holandsko je jedina prikladova zeme
Kazdej hulil a protoze vsichni dnesni stari nahore  vi jaky to s nima delalo techtle mechtle, maji strach to zlegalizovat.
Dnesni mladi co to hulej nejsou takovy pomateny makovice jako ti dnesni stari a legalizace by byla na miste. Legalizovano to vlastne neni kvuli tem postarsim makovicim co jsou silny v systemu ale uvnitr naprosti slabosi z cukru pomateny zivotem. Proto to maximalne dokazou tolerovat. To toho moc nedokazou.
Holandsko je jedina prikladova zeme na svete a to ne jen kvuli svobode v uzivani travy. Ne USA, ne CCCP, ale obycejne Holandsko vy paka.
0/0
4.5.2005 14:39

Plus__-

Re: Holandsko je jedina prikladova zeme
Na Holandsko nedam dopustit. Cesko mu nesaha nicim ani k pr*eli.
0/0
4.5.2005 14:40

Thomas More

Re: Holandsko je jedina prikladova zeme
Holandsko je země "dobrovolných otroků" a to nejen v otázce tzv. lehkých drog. Je to malá zakomplexovaná země, kde si lidi myslí, že pokrok spočívá v pravidle všechno dovolit a nemyslet. Měli bysme si dát pozor, abysme do toho neupadli taky!
0/0
4.5.2005 17:10

JakToJeMozne

Re: Re: Holandsko je jedina prikladova zeme
Thomas More - NoMore!!! :oD
0/0
4.5.2005 18:44

margherita klein

Re: Re: Re: Holandsko je jedina prikladova zeme
Thomas More - Still More :-)))
0/0
4.5.2005 21:21

aesim21

Re: Holandsko je jedina prikladova zeme
No, vis, ja v holandsku byl a nemuzu rict, ze by bylo prikladovou zemi. Vysoka kriminalita. Vis, tam se lidi rozlisujou na 2 skupiny... Nebo mozna na 3. Sou tam lidi, co odsuzujou (a fakt tezce) vsechny drogy. Pak tam sou lidi, co huli, konzumujou extaze a tripy. A pak ta 3 a ty kaslou na lehky drogy a jedou v koksu... A z vlastni zkusenosti vim, ze tam vic lidi jede v kokainu nez v ganje. Zaplat Pan Buh, ze to tu neni jako tam! A kdyz uz si chces dat jointa... Muzes si ho tam dat na slunicku?? Ne! Nikdy, i kdyby ses rozkrajel, protoze tam si sice muzes vykurovat, ale jen doma a v kofiku (neexistuje jedinej se zahradkou - protipravni). Takze zajit si k rybniku, dat si tam spika, kolemjdouci duchodce zavola svestky a mas pokutu jak hrom. U nas??? Prijedou svestky a vysmejes se jim, protoze nemuzou nic! Sme mnohem svobodnejsi zeme nez nejaky umolousany zfetovany holandsko. Ne na papire v zakoniku, ale v realnym zivote... Ty bys menil svobodu na papire za realnou svobodu???
0/0
5.5.2005 8:51

dr.Radarius

asi tak
Problem je vsichni odpurci, vidi tento problem velice zjednodusene. Legalizace = cesta do pekel, budou hulit deti etc. Problem je uz v nasi samotny spolecnosti, pokud by se to povolilo tak by to nemohlo byt jak s alkoholem ze je povolen az od 18 ale vsichni vime jak to je. Deti chlastaj jak zjednany od
0/0
4.5.2005 14:28

dr.Radarius

Re: asi tak
Problem je vsichni odpurci, vidi tento problem velice zjednodusene. Legalizace = cesta do pekel, budou hulit deti etc. Problem je uz v nasi samotny spolecnosti, pokud by se to povolilo tak by to nemohlo byt jak s alkoholem ze je povolen az od 18 ale vsichni vime jak to je. Deti chlastaj jak zjednany od
0/0
4.5.2005 14:30

AlienDUDE

Re: Re: asi tak
od rána.
0/0
4.5.2005 22:27

Thomas More

Re: asi tak
Problém je, že všichni co "hulí" vychází z vlastní psychické závislosti a vidí to jak Hurvínek válku. Nevadí jim, že se do toho namočí víc lidí!
0/0
4.5.2005 17:21

JakToJeMozne

Re: Re: asi tak
Jak?
0/0
4.5.2005 18:45

Thomas More

Re: Re: Re: asi tak
Jak? Jak  To Je Možné, že tě to nenapadne:-)? Je sice pravda, že zákaz nemůže nikomu zabránit, aby si zapálil, ale zdůrazňuje rizika. Spousta lidí by do toho nešlo, kdyby rizika znali.
0/0
4.5.2005 21:12

Kubrts

Co s tim?
Aby jsme jen nenadavali. Ma nekdo napad co udelat, aby jsme nemuseli cekat na smrt pokrytcu z teto vlady a s teto generace? Existuje nejaka cesta (holandsko - ceska), ktera z nas kriminalniku udela zase obcany?
0/0
4.5.2005 14:20

JakToJeMozne

Re: Co s tim?
Postřílet je? :o)
0/0
4.5.2005 16:44

iuos

hmm
proč mám takovej divnej pocit,ž e tu všichi říkáme totéž, ale každej jinak a tak se dohadujem?
0/0
4.5.2005 14:09

liberecak

Re: hmm
Jako ze stejne vsichni hulime? :)
0/0
4.5.2005 14:11

ThomasHKS

Re: hmm
mám přibližbně stejný pocit..většina co tu píše tak hulí ne?a je celkem inteligentní...
0/0
4.5.2005 14:12

liberecak

Re: Re: hmm
No jasne..ja sem chtel jenom rict, ze ty modely uz sou fakt silny..to je vse..ze doby kdy ses fakt s ostatnima 2 hodiny smal jsou pomalu pryc..
0/0
4.5.2005 14:18

iuos

hmm
tak tak
 
de to celý do hajzlu
0/0
4.5.2005 14:22

JakToJeMozne

Re: Re: Re: hmm
Hulíš moc a zvyšuješ si toleranci a přišel návyk. Ti co do toho jdou teprve teď (pokud je neodpálíš moc silným jointem - JOINTEM PRO SEBE), tak se stále řehtají na celé kolo... :o)))
0/0
4.5.2005 16:46

ThomasHKS

Ptám se:
JAKÝM PRÁVEM MĚ KONKRÉTNĚ NĚKDO MŮŽE ZAKAZÁT KOUŘIT MARIHUANU.JAKÝMM PRÁVEM?JE TO JEN MOJE VĚC...NIKOHO JINÉHO SE TO NETÝKÁ.NIKDO MI NEMŮŽE ZAKAZOVAT TAKOVOUTO VĚC..TO JE PORUŠOVÁNÍ LIDSKÝCH SVOBOD.POKUD BYCH TÍM NĚKOMU UBLÍŽIL,NĚKOHO TÍM OMEZOVAL,NĚKOMU BYCH NĚCO ZPŮOSBIL,TAK CHÁPU ŽE TO JE SPOLEČNESKY NEPŘIJATELNÉ,ALE JÁ NIKOMU NOC NEDĚLÁM,TAKŽE SMŮLA.DÁVÁM DOBROU RADU ODPURCŮM MARIHUANY:NEKUŘTE JI.VÍC PRO VÁS UDĚLAT NEMOHU.
0/0
4.5.2005 13:42

iuos

hmm
jenže tady nejde jen o tebe - musíš to brát z pohledu společnosti jako celku - a pro tu je skutečně nejlepší držet se od drog (a to i alkoholu, cigaret,...) co nejdál - vyjde to totiž nejlevnějš
navíc si myslím, že tvoje reakce jsou spíš voudou na mlýn odpůrců než aby jsi přinesl podporu pro uživatele
0/0
4.5.2005 13:46

nextspace

Re: hmm
kde jsi na to přišel že je to nejlevnější? Vydělává černý trh a následky platí stát. Černý trh nikdy nezničíš tak je lepší ho omezit, a to právě legalizací
0/0
4.5.2005 13:48

hedgehog_V

Re: Re: hmm
Maš pravdu je to nerealný. Jedinej zpusob jak to vyřešit je správná míra regulace. Chlast, cigára - zatím se platí za tyto legální drogy (spotřební daň) míň než o kolik stát (my všichni) zaplatí za nápravu následků. Takže zákony trhu. Co to stojí \ spotřeba = spotřební daň. A jsem zvědavej co budou lidi řikat tomu, že by pivko stálo cca 50-60. 
0/0
5.5.2005 10:07

ThomasHKS

Re: hmm
Proč myslíš?Málo diplomacie?Říkám věci tak jak jsou...a zásadně s Tebou ensouhlasím v tom,že nebýt např alkoholu,bylo by to pro společnost levnější.Já jako pracující spotřebitel alkoholu a cigrate např,platím nejřív dan z příjmua pojištění,z toho co mi zbyde utratím něco dejme tomu za požitzky jako alkohol a cigarety.Už jen tím že je kupouju platím nejen dph ale i sptřební dan....takže na mě společnsot celekm vydělává.Když namítneš že mi pak budou platit léčení,musím se smát....léčení bych třeba potřeboval za dvacet let,a za tu dobu za tyto mé hřích zaplatím tolik peněz že bych měl být v nemocnici váženým hostem a oba víme že to tak s největší pravděpodobností nebude.Společnsot an kuřákách a alkoholicích pěkně a spokojeně v klidu vydělává a vše je o ničem jiné,Kdyby totiž marihuana byla legální,nbylo by velkice komplikované a těžké vybírat z ní daně.Klesla by asi spotřeba alkoholu a ve finale by to pros stát znamenalo menší příjem.To je ten pravý důvod.
0/0
4.5.2005 13:52

iuos

hmm
ono ale nejde jen o zdraví, resp. placení zdravotní p=če - podívej se kolik lidí hccíplo kvůli alkoholu za volantem, kolik lidí trpělo v rodinách alkoholiků,....   a to samý se týká všech návykovejch látek.
 
já nejsem a priori proti úživání drog, podle mne si každej člověk může se svým životem dělat co chce, ale to v systému, který tady je prostě není možný - a nebo to možný bude, ale všechno půjde do hajzlu....
mylsím, že dnešní společnsot prostě není připravena na legalizaci marihuany - ale výborná by byla dekriminalizace pěstování pro vlastní potřebu
0/0
4.5.2005 13:55

liberecak

Re: hmm
takhle muzes pokracovat donekonecna..kolik je alkoholiku kvuli automatum..
0/0
4.5.2005 13:59

iuos

hmm
přesně tak - závislost jako závislost - a jakákoli závislsot (kromě závislsoti na vládě a práci) je pro spoelčnost nepřijatelná a táhne jí k zemi
0/0
4.5.2005 14:02

ThomasHKS

Re: hmm
opravdu??? Myslíš že peníze vybrané na sptřební dani tahnou společnost ke dnu?Spotřební dan je už pomalu jedinou záchrnaou našeho rozpočtu...ale z princiu souhlasím,drogy jsou špatné,i když příjemné(jak které a  vjakém stadiu užívání).Na druhou stranu si ale musíš položit otázku proč lidi drogy berou,porč chlastají....systém ve kterém žijem nás určuje do polohy produkční jednotky,která má za ukol produkvat zisk,chodit do práce,platit daně..za to dostáváme možnost cestovat a mít pár těcxh hmotných věcí které nám udělají radost...a další věc klterá lidem pomáhá k tomu aby se necítili jen jako dělníci státu jsou právě věci které nás třeba byt jen na chvíli rozradostní...alkohol,cigarety,drogy.....
0/0
4.5.2005 14:09

iuos

hmm
to je mi jasný, že drogy jsou suplentem vlastní neschopnosti a útěkem od reality
0/0
4.5.2005 14:13

velkorypal

Re: hmm
počkej ale uvědomuješ si, že sice legalizuješ pěstování pro vlastní potřebu, ale když k tobě příjde někdo na návštěvu tak mu nemůžeš ani nabídnout? distribuce je i NABÍDNUTÍ ZDARMA! tak na to bacha! ale naši zákonodárci jsou schopní udělat takovi paskvil! nu což! chce to domíšlet věci do konce!
0/0
4.5.2005 14:01

iuos

hmm
máš recht, to jsem nedomyslel, resp. pod pojmem "pro vlastní ptořebu" si představuju to, že to nebudu nikde prodávat - dealery bych hnal na galeje - protože nejvíc chutná vlastní výpěstek, který si opečováváš, zalejváš,... a pak ti ho nějaká svině vyrve ze země
0/0
4.5.2005 14:06

aesim21

Re: hmm
Fakt je ten, ze leceni lidi, co kouri nebo chlastaj, jdou predevsim z dani prave techle lidi, plati totiz dani nejvic. Tu dan musi zaplatit likerka, obchod, kerej to prodal a jeste plati dane uzivatel... Takze o tom, ze to je pro spolecnost drahy bych vubec nemluvil. Nejvetsi dane totiz prece plati nejvic tabokovy a alkoholovy prumysl. Uplne to zrusit, taxi vetsina svetovych ekonomik sedne na prdel.... Na to zase opatrne. To mas jako s amerikou, vsichni tam nadavaj na araby, ale kdyby si arabsky staty a sejkove vybrali, co maj ulozeno v americkych bankach, tak ty banky zkrechujou, protoze to uz nemaj k dispozici. Na takovy jednorazovy vyplaty nemaj. No a je zase kryje americka narodni banka, ktera by to vsechno musela zacvakat a tim by zkrachovala taky, takze amici na araby totalne nadavaj, ale pritom by jim meli bejt vdecny, ze je jeste nezrujnovali. Tady taky lidi nadavaj na kuraky a opilce. Zajimalo by mne, co by se stalo s nasi ekonomikou, kdyby ze dne na den vypnuli vsechny tovarn
0/0
5.5.2005 9:09

nextspace

Re: Ptám se:
0/0
4.5.2005 13:47

liberecak

Re: Ptám se:
Jak te spolecnost ohlida, ze nahulenej nepsednes za volant? Pak uz to neni tvoje vec, protoze se potkavas na silnici s ostatnima lidma, co plati dane a za ne chtej bejt v bezpeci..pamatuj ze svoboda jednotlivce konci tam, kde zacina svoboda druheho
0/0
4.5.2005 13:57

ThomasHKS

Re: Re: Ptám se:
Bbost!!! A jak společnsot ohlídá že nesdnbeš za volant ožralej nebo pod vlivem, sedativ nebo pod vlivem antidepresiv...???????????? To je věc právního systému.Je nutná prevence...říkat lidem prvdu o tom co ty látky způsobují a smozřejmě zákony které platí třeba třeba pro jízdu pod vlivem alkoholu...Nemůžeš někoho potrestat za to že se opil,ale jen za to že pod vlivem alkohoholu spáchal trestný čin...a stejné je to i s marihuanou.
0/0
4.5.2005 14:03

liberecak

Re: Re: Re: Ptám se:
Jenze policajti u tebe dokazou chlast diagnostikovat..u travy to zatim neni uplne 100%..takze urcita prevence u alkoholu je..ze te muzou chytit..nahulenyho te prakticky nemaj moznost odhalit, dokud neco nezpusobis a neudelaj ti rozbor krve..
0/0
4.5.2005 14:07

ThomasHKS

Re: Re: Re: Re: Ptám se:
Tom je jen věc technolgie..žádný problém pro lidstvo ve 21.století
0/0
4.5.2005 14:10

velkorypal

Re: Re: Ptám se:
v tomto máš pravdu, ale je to furt dokola, chlast versus tráva! jak zabráníš někomu sednout pod vlivem jakékoliv drogy za volant? právě mě překvapila zpráva v radiu: policie našla opilého řidiče traktoru (za volantem) ten se přiznal, že po obědě (jen tak na chuť asi) vypil 2 desítky a půlčíka slivovice", takže byl jak dělo, taky mu nevadilo že s traktorem může někomu něco udělat!
0/0
4.5.2005 14:06

liberecak

Re: Re: Re: Ptám se:
Ale tak samozrejme, ze nezabranis..ale je tady ta potencialni moznost, ze te chyti..ja ozralej nejezdim (krom par pripadu, ze se to proste tak nejak semlelo, ale ne ze bych jel do hospody autem) ale nahulenej docela casto, protoze i kdyz me zastavej a daj mi dejchnout..tak mi nic nedokazou..je to drocha jako chlast..ale nebojis se..
0/0
4.5.2005 14:21

barbudo

Re: Ptám se:
... máte pravdu, je to Vaše věc. Je ovšem nutno změnit některé atributy standardního interface Vašeho okolí. Kupříkladu bude nutno doplnit některé testy před vydáním řidičského,  pilotního či zbrojního průkazu. I zdravotní prohlídka před přijetím do zaměstnání obdobně ... v mnoha zemích tomu tak už dávno je ...
... i dopravní policie bude potřebovat doplnit nějaký hardware ...
0/0
4.5.2005 14:11

Kubrts

Re: Ptám se:
Souhlasim! Pokud nikomu neublizuji. Je to jen a jen moje vec!
0/0
4.5.2005 14:12

Thomas More

Re: Ptám se:
My tzv. odpůrci marihuany ji nepotřebujeme. Jsme šťastní i bez ní. Ale ve tvé závislosti tě chápu. Jen upozorňuju, že lepší je svobodný život bez drog.
0/0
4.5.2005 17:26

sen_sei

Re: Re: Ptám se:
Musím tě opravit ohledně té závislosti.....neříkám že není možné si na marihuaně vypěstovat závislost. Ale v tom případě se jedná pouze o PSYCHICKOU závislost(narozdíl od alkoholu, kde si Fyzickou závislost lze vypěstovat) a ta se, podle mě, týká jen několika slabých jedinců. Já osobně hulím už bezmála tři roky a rozhodně mi nedělá problémi a nijak mi neomezuje nehulit.
0/0
5.5.2005 12:10

velkorypal

Český Statystický Úřad
už jsem to tu psal jednou: ČSÚ provedl pátrání a zjistil jednoduchou statistiku, 2/3 mladých lidí vidí svou budoucnost šťastně a vesele, a 1/3 mladých nemá na to aby si kupovala drogy!
0/0
4.5.2005 13:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.