Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pošťačky komplikují práci soudů

Na počátku roku se rozhořel spor mezi ministerstvem spravedlnosti a soudci kvůli novým typům doručenek. Když se podařilo problém jakž takž zažehnat, vrátily se staré komplikace. S poštovními doručovatelkami. Není to žádná novinka, zní ze soudů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Plus__-

Cesko
Cesi maji vsechno tak nechutne a zbytecne komplikovany. Vkladaji plno energie do zbytecnosti a naopak na dulezite a uzitecne veci pro rozvoj CR jako celku jednoduse potom nemaji. A predevsim za timto pidi systemem stoji cesti "inteligenti"  Hruza pomyslet. Jenom tvrdim, ze prodavacka ve Svycarskem Hypermarketu je vzdelanejsi a inteligentnejsi, nez obycejny cesky vysokoskolak
Proto je ostatne Cesko tam, kde je.
0/0
3.5.2005 16:08

Plus__-

Re: Cesko
Cesky inteligent sazi na puntickareni, komplikovanost, nedozralost a zbytecnost.
Uprimnou soustrast Cechum zijicim v CR.
0/0
3.5.2005 16:10

globalista

Musim se zastat postaku
O prazdninach jsem mela brigadu na poste... s tema dorucenkama je to poradna buzerace postaku, k podpisu cloveka prepsat jeho jmeno hulkovym pismem, i kdyz je to do vlastnich rukou a tudiz je z adresy jasne videt, ci ten podpis je, dale podpis dorucovatelky, ktera prislusny dopis dorucila plus podpis osoby, ktera jej vydala, oboji samozrejme doplneno hulkovym prepisem podpisu...  
spis jsou blbe soudy, ze kvuli kazde chybejici carce stavi procesy...
a ze jednou dala jedna dorucovatelka omylem cervenej nekomu jinemu, rozhodne nejednou, kazdej chybuje, navic cervene obalky tu zavedla az EU, do te doby byly modre, ted je to strasne divne, pravidla se meni kazdou chvilli a lidi jsou jen lidi...
0/0
3.5.2005 16:02

system_hacker

Re: Musim se zastat postaku
řeknu ti to takhle soudy musí stát z důvodu toho že předvolaní se vymlouvají na to že to nepřevzaly a hraje jim do not to že pošťačky to špatně vyplnili a to znamená že tyto soudní obsýlky nedostaly........a tudiž nepříjdou k soudu a jednání musí být odročeno
0/0
3.5.2005 16:18

Pimpil

ss
no hlavneze maji soudci svou lenost, pomalost a tezke platy na koho svest
0/0
3.5.2005 15:46

system_hacker

Re: ss
Jdi do prdele zkus si chvíli takovou práci dělat a pak buzeruj!!Ale to je ta česká závist viď ........a nejsem soudce neboj  ale nevím proč bych je měl buzerovat když je to zkutečně bordel pošty.....a hlavně nezačněte rozebírat pomalost soudů nebo do by bylo pro některé debilky vysvětlování na 2 roky
0/0
3.5.2005 16:19

Felipe

Re: Re: ss
Vážený pane, tak proč se poté soudy nedokážou dohodnout na jednotné úpravě dodejek a soudních obálek? Proč je na druhé straně té obálky výzva když Česká pošta dle zákona používá své? Proč není na poučení alespoň vytištěno od jakého soudu je ta písemnost? Proč spustily soudy tyto obálky do oběhu i přes záporné stanovisko České pošty? Nechci Vás posílat někam, ale zamyslete se.....:((((
0/0
3.5.2005 16:53

babacek

Komplikace
Také je dost častým jevem,že vám doručení zásilky kdy ohlásí lístkem do vaši poštovní schránky.Vzadu je můžete vyplnit a určit náhradní termín dodání a poté vhodit do které koliv poštovní schránky České pošty.(viz poučení na rubu)V den který jste uvedl v lepším případě je zásilka doručena v tom horším ne.Tak nezbývá než telefon a dotaz proč.Tam se dozvíte,že váš řádně vyplněný lístek se stratil a dohodnou termín jiný např.mezi 9 až 10 hodinou následujícího dne.Opět ouha vůz dorazí ve 14 hodin.Tak se ptám neměla by takové pochybení Česká pošta nahrazovat např.odpuštěním poplatků ze SIPO apd?
0/0
3.5.2005 14:14

globalista

Re: Komplikace
jo, proste druhej den dojde spoooooooousta baliku nebo doporucenejch nebo letaku, vy jste ke konci rajonu, tak k vam pujdou prednostne... to je takovej problem si na tu postu dojit?
0/0
3.5.2005 16:04

babacek

Re: Re: Komplikace
Každý odesilatel za službu platí s tím,že bude doručena příjemci.Pak jsou zde zásilky poštovné hradí příjemce a kde kde poštovné není zrovna z nejlevnějších.A tak bych mohl jmenovat dále.Jednou je to služba za kterou si platím a tak má být z dodáním do domu.V restauraci vás také číšník u vchodu nezinkasuje a neřekne aby jste si oběd uvařil sám.(i když by mnohdy nejraději řekl)A jaké pak přednostně.Termín dodání pokud jste příspěvek četl a znáte tuto problematiku se dohodne buď telefonicky nebo určí odpovědním lístkem.Rozmezí doručení je pak stanoveno jednou hodinou.A tuto službu nezajišťuje váš spádový doručovatel/ka.Navíc oproti zemím EU se zde pošta pořád doručuje jedenkrát denně.V ostatních zemích je běžná pošta ranní a večerní.Tak,že nehodlám nikomu ulehčovat něco zaco jsi platím.
0/0
3.5.2005 22:21

chroustík

Re: Re: Re: Komplikace
V něčem máte pravdu, t.j. že kontrola pošty a jejích služeb musí být. V něčem pravdu nemáte, t.j. pokud byste chtěl poštu 2 x denně, připravte se na to, že dopis bude stát 15,- Kč (obyčejný). Pracovní doba je totiž 8 hodin a i pošťačky mají v 15 hodin padla. Takže pošta by musela sehnat další doručovatele a ty řádně zaplatit. Jinak doporučuji zkusit na brigádu na poště, po měsíci budete hovořit jinak.
0/0
4.5.2005 10:01

babacek

Re: Re: Re: Re: Komplikace
Já neříkám,že to je práce jednoduchá.Dvakrát denně poštu nepotřebuji stačí jednou,ale pořádně.Brigádu jsem zkusil v mládí na balíkovém rozvozu.Tady jde o to,že zaplatím a pošlu nějakou zásilku tak předpokládám,že bude doručena přímo příjemci který nebude muset jsi jí vydzevednout na poštu.A pokud pošta zavedla službu náhradního doručení a sama určila pravidla tak jako první se jimi má řídit.
0/0
4.5.2005 10:43

Destroyer7

chaos
S poštěvačkama jsou stále problémy.
Před 14 dny u nás daly na schránky dopis s modrým pruhem a nálepkou do vlastních rukou. Ale když jdu nezletilé dceři pro dopis do vlatních rukou, tak s sebou musím tahat její rodný list.
Poštěvačky v tom mají pořádný chaos.
0/0
3.5.2005 13:43

Tonda Brno

Re: chaos
Tuhle 13 letému synovy přišel balíček, to by jste nevěřili jaký to byl problém na poště, aby mu to vydali, ještě že měl pas pak ovšem zas měli problém jestli mu to můžou vydat, když je mu teprve 13.
0/0
3.5.2005 14:06

Felipe

Re: Re: chaos
Nojo ale Česká pošta zákon o poštovních službách č 29/200 sb ani vyhlášku č286/2004 sb nepsala že? To je protipˇol toho co chtějí soudy, tedy do vlastních rukou a očí, s otiskem palce levé nohy:))
0/0
3.5.2005 16:56

barbudo

Pošťačky komlikují život kdekomu ...
... nám do schránky přidávají cizí faktury a ty naše občas hodí neznám kam ...
0/0
3.5.2005 12:45

Tonda Brno

Re: Pošťačky komlikují život kdekomu ...
Pokud mi přijde doporučený dopis, tak se pošťačka neobtěžuje ani zazvonit a rovnou háže do schránky oznámení o uložení zásilky. Jindy mi zase hodí do schránky poukázku na peníze, která patří sousedce o 3 domy dál a to jmenuje úplně jinak.
Když přijdu na poštu, tak si tam ženská u okýnka domlouvá soukromé nákupy s prodejcem (rtěnky, šampony, šminky apod) a pošta je plná lidí. Prostě jeden velkej bor...
0/0
3.5.2005 13:39

Destroyer7

Re: Pošťačky komlikují život kdekomu ...
To jsem jednou čekal na doporučený dopis a tak jsem čekal u schránek. Jaké bylo moje překvapení, když jsem viděl poštěvačku, jak, aniž by zazvonila a upozornila na dopis, hází do schránky už dopředu vyplněné oznámení o uložení zásilky na poště.
Kdyby u nás nebylo zvykem, že je vždy někdo doma, tak to pochopím, ale když každý den na nás zvoní abychom ji pustili ke schránkám a přesto si i na nás vystaví lísteček, tak to mě bere čert.
0/0
3.5.2005 13:48

daadyy

Re: Re: Pošťačky komlikují život kdekomu ...
jo a pak člověk stojí na přeplněný poště a čeká hodiny než se dostanu k tomu příslušnýmu okýnku, jelikož poštačka je líná zazvonit.
0/0
3.5.2005 14:10

vver440

za to (cenzurováno) co soudci dělaj
by si ty vobsílky mohli roznášet sami
0/0
3.5.2005 12:24

Goudy

!!
Šípková Růženka, Paleček a Quasimodo se rozhodli, že se přihlásí do Guinessovy knihy rekordů. První vešla do kanceláře Šípková Růženka a za chvíli vyšla ven rozzářená a šťastná: "Je to oficiální, jsem nejkrásnější na světě!" Druhý vešel Paleček, vyšel také rozzářený a šťastný a říká: "Je to oficiální, jsem nejmenší na světě!" Poslední vešel Quasimodo, zdržel se déle a vyšel pořádně naštvaný: "Kdo je krucinál manželka Jiřího Paroubka?!?!"
0/0
3.5.2005 11:53

pospec

je to všechno o lidech
na naši pošťačku si nemůžu stěžovat. Když máme dopis do vlastních rukou nedělá ji problém odpoledne při zpáteční cestě z obchůzky na poštu ještě jednou zazvonit a dopis předat. A to bydlíme ve městě. Nestalo se mi, ze bych měla poškozený dopis nebo balík.
0/0
3.5.2005 11:06

marycka magdonova

Re: je to všechno o lidech
Paní Pospec, ve městě se šušká, že pošťačka zahýbá s vaším chlapem
0/0
3.5.2005 12:44

R66

Vlastní obsílková služba
Nešlo byto vyřešit vlastní obsílkovou službou se soudní stráží. Když jsou schopni jezdit soudní stráže s exekutory, tak proč ne s obsílkami ... a celá věc je vyřešena !!! 
0/0
3.5.2005 10:50

Depek

Už se mi to taky stalo.
Nedoručili mi výzvu k převzetí dopisu a pak jednali beze mne, o celém řízení jsem se dověděl po termínu pro odvolání. Je ale zajímavé, že stanovisko pošty, která vám výzvu nedoručila, je pro soud důvěryhodnější, než vaše čestné prohlášení, že jste výzvu do schránky nedostali. V každém případě na tento státní šlendrián doplácejí lidi, kteří se nemají proti úředni mašinérii jak bránit.
0/0
3.5.2005 10:40

diskusi

Re: Už se mi to taky stalo.
, Faktická rovina novinářského blábolu (toho "zasvěceného článku") a rozmělňující diskuze zde (jak jinak), jsou mimo mísu. Zákonné právo soudu považovat zásilku za doručenou, pokud ji svěři do rukou tak nezodpovědné instituce, jako je Česká pošta, je o českém kocourkově. Taky mne ta pravidla o doručování už něco stála! Ale mimořádně vydařené je, pokud vám příjde do schránky od doručovatelky oznámení a pak i opakované oznámení. Nemůžete si to vyzvednout (nepřítomnost) a pošta to pak vrátí. Zašel jsem pak na poštu a chtěl jsem vědět od koho ta vrácená zásilka byla. Po dlouhém hledání mi tvrdí "z knihovny v Praze 1". Divné, nejsme čtenáři takového spolku. Chacha, byl to soud. Proběhl. Na kom si co vezmu??? Ústní, chybné tvrzení pošťačky na přepážce, kde dav nespokojeně mručí. TO JE SLUŽBA!!! a právně je to neošetřeno, prostě jde o vazalský vztah. :-((
0/0
3.5.2005 11:58

Depek

Re: Re: Už se mi to taky stalo.
Já vím, pošťáci samozřejmě soudu napíšou, že ti výzvu poslali a je z toho v nejlepším případě tak leda tvrzení proti tvrzení. Příjemcům nedoručené výzvy nemusí pošta zdůvodňovat vůbec nic. Mě nejvíc vadí, že proti tomuhle byrokratickému faulu není obrana.
0/0
3.5.2005 12:50

Leenah

To je lehký házet špínu
Co byste nechtěli? Doručovat dopisy dopoledne je špatně - jste v práci. Odpoledne taky špatně, chodíte po nákupech, po zařizováních, sportujete, rozvážíte děti po kroužcích... Tak večer? To jste v hospodách, spíte, kulturně žijete.. Doručování dopol. je logičtější, pošta také roznáší zásilky firmám, a ty jsou k zastižení dopoledne.
Pošťačky jsou krávy, nenosí poštu včas, občas ji trochu pomuchlají, něco popletou... Komu se to nestalo? Zkuste si to dělat, není to lehká práce. Za žádné peníze se musí pořádně ohánět, k tomu roznáší fůry letáků, pořád větší papírování (není jednoduchý napsat př. v dešti oznámení o příchodu zásilky a ještě ho co nejmíň zamáčet!) k tomu se nezbláznit z fůry nevrlých lidí - jo, to je v každé práci, ale tady jsou fakt krutý podmínky. Vím o čem mluvím, byla jsem tam na brigádě, a už nikdy nebudu doručovatelkám za nic nadávat! (Navíc slavné soudy často ani neumí pořádně nadepsat obálku, aby se dal adresát určit!)
0/0
3.5.2005 10:36

fiibii

Re: To je lehký házet špínu
Hele, když jsi tam byla na brigádě, tak mi prosím vysvětli, jak je to s těma letákama.To je fasujou a roznášej ofiko?Naše doručovatelka je fakt střevo, dělá jeden kiks za druhým a když jsem ji tuhle viděla, jak roznhazuje do schránek letáky, tak jsem to málem nerozdejchala.Na kraviny čas a sílu má, ale na to aby pořádně doručila poštu, to ne.
0/0
3.5.2005 10:49

orip

Re: Re: To je lehký házet špínu
Doručovatele živí z velký části letáky... kydž by nebyly letáky, tak jich půlku vyházej.... pošty míň a míň
0/0
3.5.2005 10:53

Leenah

Re: Re: Re: To je lehký házet špínu
To je sice pravda, ale podle tvrzení doručovatelek chodí pošty stejně jako dřív (ubyla soukromá korespondence, přibyly výpisy apod.), zvětšují se rajony a letáky k tomu mají navíc (v době mé brigády za letáky měli zvýšený plat - o 4 stovky  )
0/0
3.5.2005 11:01

daadyy

Re: Re: Re: Re: To je lehký házet špínu
přesně výpisy z banky, telefonu a já nevim čeho ještě..
0/0
3.5.2005 14:12

Leenah

Re: Re: To je lehký házet špínu
Jo, letáky se fasujou a povinně roznášejí. Je to tak, že se vždycky přiveze obrovskej balík spolu s termínem, kdy to má být rozneseno (přený datum nebo rozmezí), pak se to rozpočte doručovatelkám a ty to v těchto termínech musí roznést. Je to děs, když se třeba na 1 den sejdou troje letáky (nejlépe novinového typu, to je pak třba 1a půl metru vysokej balík). A že to trvá je všechny rozházet! Kdyby ubyla tahle humusárna, určitě by bylo víc času na to kvalitně roznést poštu. Už jsem tam byla, to jsou tak dva roky, třeba se něco změnilo, ale moc tomu nevěřím...
0/0
3.5.2005 10:59

Felipe

Re: Re: Re: To je lehký házet špínu
Jo něco se změnilo. Teď jsem byl ve schránce a měl jsem tam 7 druhů letáků,:))) Mezitím 3 výpisy z účtu a jedna soukromá korespondence. Já je vždycky proberu, protože mezi tím se mi ta případná výtva hezky ztratí. Už se mi to jednou stalo, hezky jsem všechny letáky vzal a hups na hromadu s papírem. A později při zátopu jsem zjistil že tam byla i výzva:)) Ještě že teď chodí i opakovaná výzva.
0/0
3.5.2005 11:10

globalista

Re: Re: To je lehký házet špínu
ona si nemuze vybirat, proste dostane petset letaku a doruc si je... a kdyz se ti to nepovede pres den, tak to muzes delat odpoledne... zadny extra prachy za to nejsou...
0/0
3.5.2005 16:08

orip

Re: To je lehký házet špínu
po to se můžu podepsat.... taky jsem dělal brigádu na poště... jen kvůli těm soudním zásilkám tam najali novou pracovnici, která ty doručenky kontroluje... a to bylo už loni, kdy ty dodejky byly mnohem jednodušší
0/0
3.5.2005 10:51

WebFilozof

Re: To je lehký házet špínu
No, taky jsem dělal na poště, a byla to celkem pohodová brigáda. Ono záleží kde. Když člověk roznáší na sídlišti, tak jen jde do baráku, nahází všechno do schránek (nejdřív jsem si to roztřídil podle domů), no v rajónu jsem měl nějakých deset baráků. Pak jsem si napsal na doporučený a podobně patra a oběhl to. Já nechápu poštačky, co jenom nahází oznámení do schránek, třeba když jsem přinesl složenku, tak dost lidí řeklo "to je dobrý" a od cesty jsem měl pět, deset korun. Takže na dýšku jsem si každej den vydělal třeba přes stovku. Ovšem za dopis do vlastních rukou vám dá dýško málokdo, to je fakt. Čili, taková sídlištní pošta je celkem v pohodě, třeba mít v rajónu několik vesnic, to by bylo asi mnohem horší.
0/0
3.5.2005 11:27

Leenah

Re: Re: To je lehký házet špínu
Já byla ve městě, a v rajonu měla jak paneláky, tak ulice s rodinnými domky, a k tomu ještě ulici se spoustou a spoustou firem. Tam se ještě musely rozlišovat letáky jen do domácností, jen do firem a dofirem i do domácností. Fakt super. Zase ale nebyly problémy s doporučenými dopisy, do firmy jich šlo vždy pár, navíc tam většinou bylo otevřeno... Taky se mi to líbilo, jako brigáda to bylo fakt super (brigádníci nemuseli př. třídit poštu - jako pro celou čtvrť, protože nevěděli, komu která ulice patří, "svojí" poštu samozřejmě ano), ale za ty peníze bych to celý život dělat nechtěla.
0/0
3.5.2005 13:04

chuvicka

Re: To je lehký házet špínu
Co vykládáš za nesmysly , pošta klidně dostane k doručení obálku od policajtů, na které je celé rodné číslo občana. To snad dokáže doručit, ne?
Za socialismu platilo, ze př¨revdu má policajt, pošťák a soudce, dnes se to začíná zůžovat. Všichni oplicajti sice  dál mají pravdu, ikdyž náhodou některý krade peněženky, jiný lže do protokolu, jiný si vymyslí trestný čin z drbů posbíraných na návsi, ale díky několika zbořeným žalobám s poukazem na špatné procesní úkony (díky právě nedoložení doručení - špatně vyplněné doručenky a oznámenky) začíná důraz na potřebu správně prováděné práce. Neskutečný poštovní zákon, který pro pohodlí pošty a zjednodušení doručování doporučené pošty (a tu zasílají převážně soudy a úřady)  má třetí den po oznámení za doručeno, ikdyž adresát je třeba v nemocnici. Kocourkov hadr.
0/0
3.5.2005 12:33

Leenah

Re: Re: To je lehký házet špínu
Jasně, a za špatný předpisy ohledně fikce doručení asi můžou pošťáci, že jo... Já neříkám, že na všech doporučených zásilkách je špatně uvedená adresa, ale jen že to není výjimka, aby na obálce nebyla uvedena správná adresa, např. číslo domu apod. A pokud v ulici bydlí např. dva Martinové Novákové, tak kterému to pak patří, he? Pošta není povinna doručovat zásilky s neúplnou adresou. A není to vždy jen o dobré vůli. Uvedení rodného čísla na obálku je zase druhý extrém - to je v rozporu sa zákonem o ochraně osobních údajů.
0/0
3.5.2005 12:58

Templ

Re: To je lehký házet špínu
Klíííídek. Práce poštovních doručovatelek je i pořád ještě daleko kvalitnější než práce soudů... dokonce o několik tříd.
0/0
3.5.2005 12:48

Felipe

komplikace?
Tak nevím kdo komu co komplukuje. Soudy nejsou schopny se dohodnout na jednotné úpravě oněch obálek s dodejkou, spousta soudů používá svoje různé hereze a takto to posílají po celé republice. Nehledě na skutečnost, že nové úpravy ,resp to co chtějí aby bylo různě a všelijak vyplňováno je v rozporu se zákonem o poštovních službách a doplnujících vyhláškách. V těchto možnostech jim pošty vyplňují co se dá. Co tam budou chtít za chvíli? Otisk prstu palce levé nohy? vzorek DNA? To je pro české soudy tak zatěžko se dohodnout na jednotné úpravě? A co se týče doručování těchto zásilek soukromými osobami, tak toto je pro soudy rentabilní pouze ve velkých městech.
0/0
3.5.2005 10:31

Fikos

Pošta
Konkrétně mě jeden soudruh pošťák přišel na 2000 Kč když nedoručil obsílku vůbec ani papír do schránky nehodil :o(
0/0
3.5.2005 10:26

fiibii

Re: Pošta
Skoro jsem tě trumfla Mě nechala ta špatně vycvičená opička, co u nás roznáší poštu ve schránce doporučenej dopis platební kartou a zároveň i obálku s PIN Naštěstí se nic nestalo, ale kdyby jo, tak mě asi trefí
0/0
3.5.2005 10:31

hasmen

Re: Re: Pošta
To se mi nezdá... Kartu s PINem dávaj do vlastních rukou na přepážce...
0/0
3.5.2005 10:32

fiibii

Re: Re: Re: Pošta
Byla to úvěrová karta  a protože končila platnost, tak mi doporučeně poslali novu.A PIN posílají v takový začerněný obálce.Přísahám, na mou duši, na psí uši, na kočičí svědomí.
0/0
3.5.2005 10:45

Felipe

Re: Re: Re: Re: Pošta
Mno jo, úvěrové karty chrlí všechny možné i nemožné organisace jak na běžícím pásu a velm,i často je neposílají ani doporučeně. Na Vasší duši si možná jen pletet služby:)))
0/0
3.5.2005 10:48

fiibii

Re: Re: Re: Re: Re: Pošta
A ne, a ne a ne A co to bylo za službu je teď celkem nepodstatný, důležitý je, že to byly 2 doporučený dopisy a válely se ve schránce
0/0
3.5.2005 10:52

Felipe

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pošta
No dyť to povidám :)))) Možná si jen pleteš služby a ty mi na to odpovíš že je to nepodstatný ??? Ale jistojistě poznáš službu doporučeně že? Pak tady něco vyprávěj o cvičených opičkách.
0/0
3.5.2005 11:16

hasmen

Re: Re: Re: Re: Re: Pošta
Ale jo,to mi chodí taky... Myslel jsem kartu,kde máš účet.
0/0
3.5.2005 10:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.