Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Gripenům za miliardy selhaly přístroje

Zastaralé ruské stíhačky MiG-21 budou v červnu nahrazeny švédskými JAS-39 Gripen. Tři ze šesti zbrusu nových strojů, které v pondělí přilétly ze Skandinávie, ale armáda kvůli technickým problémům nepřevzala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mpixel

No, stíhačky nepotřebujeme vůbec.
No, stíhačky nepotřebujeme vůbec. Dnes nejlepší protiletadlové střely dokáží stíhačku sestřelit i na vzdálenost větší než 100 km. To že stíhačky mohli lítat nad irákem je jen proto že tam nebyla žádná moderní protiletadlová obrana. A že se nejdřív se lítalo  radary neviditelným letounem F117. Takže je srandovní když si lidé představují dnešní souboj stíhaček jako za 2.světové války.
0/0
23.4.2005 8:29

eufrasio

To Mitchell
.. to byl jen malý trik. Největší nadějí pro článek, který chcete, aby byl zveřejněn, respektive, aby zůstal zveřejněn, je  vyjádřit své pochybnosti o tom, že bude zveřejněn, nebo že zůstane zveřejněn. Kromě toho je fakt, že ke "starému" článku a tudíž i ke starým příspěvkům se moc uživatelů internetu už neprokliká ..  takže nakonec ... japonec. :-)  //// Co se týká srovnání letounu F-16 a Gripen, tak asi takhle: Jsou to stroje nesrovnatelné.... :-))), ale z pohledu potřeb našeho letectva je například nesmírně důležité, že Gripen "umí" startovat a přistávat z kdejaké 800 m dlouhé rovinky.  F-16 toho není schopna, neboli, pokud nemůže přistát na některé z opravdu mála zakladen, co ještě zůstávají v provozu, pak se její pilot musí střílet ven. Mám ale návrh, počkejme si, až Poláci budou přejímat své nové F-16, a srovnávejme pak. Jan Hájek 
0/0
22.4.2005 8:49

Mitchell

Re: To Mitchell
Ano, napdlo mě to pak taky. Ale tady se opravdu mažou (pokud vím) jenom relamy, hulvátství, rasismus atd. (viz výše).
Že jsou to stroje nesrovnatelné je pravda - prázdný je Gripen lehčí o 2,5 tuny, při maximální vzletové hmotnosti dokonce o 5 tun (zaokrouhluji), tah motoru má nižší 1,6 krát, poměr tahu k hmotnosti (max. vzletová a tah s přídavným spalováním) má Gripen 5,75 kN/t, F 16 má 6,73 kN/t. Oba dva stroje jsem viděl několikrát létat, ale opět se mi jeví lepší F 16. Ale nebudu detailista.
Mnohem víc mi na Gripenech vadí tři jiné věci:
1. Nekompatibilita letových a zbraňových systémů se standarty NATO (dolaďuje se de facto za peníze českých daňových poplatníků).
2. Jedná se v podstatě o prototypy neprověřené v bojových situacích.
3. Styl a průběh výběrového řízení.
Jinak u polských F 16 se může něco taky vyskytnout, ale bude se jednat o odzkoušenou techniku, jejíž případné nedostatky půjdou odstranit standartními a
0/0
22.4.2005 13:24

Mitchell

Re: Re: To Mitchell
Pokračování:
Jinak u polských F 16 se může něco taky vyskytnout, ale bude se jednat o odzkoušenou techniku, jejíž případné nedostatky půjdou odstranit standartními a vyzkoušenými postupy.
Tak, teď jsem si trochu zahrál na proroka a doufám, že se mi to nevymstí.
0/0
22.4.2005 13:25

Mitchell

To eufrasio.
Kopie mého příspěvku na diskusi http://www.airforce.cz/content/afterhome.htm , který se ani po několikerém obnovení (dle návodu) na dotyčné stránce  neobjevil (děsím se slova cenzura).
 
Pane Hájku. Nevidím důvod, proč by redakce Váš příspěvek mazala, není k tomu důvod (a příspěvek tam stále je). Mimochodem - na Vašem webu chybí srovnání Gripenu s jeho konkurenty. Tudíž jsem na iDnes dal odkazy na www.military.cz i na www.gripen.cz - technické popisy a ceník. Můj osobní názor je, že Gripen není špatné letadlo. Bylo by i dobré, pokud by byl ukončen jeho vývoj a bylo by schopné operačního nasazení v rámci NATO.
0/0
22.4.2005 3:34

Mitchell

Re: To eufrasio.
Pokračování:
 
Bohužel tomu tak dosud není (ale věřím tomu, že v dohledné době bude). Jenže ani to mu nepomůže dosáhnout letových a bojových kvalit F 16. A co se týká výběrového řízení, ze kterého vyšly Gripeny vítězně, o tom bych nerad spekuloval. Jen se mi zdálo poněkud "podivné" ...
0/0
22.4.2005 3:36

Mitchell

Re: Re: To eufrasio.
Omluva. Příspěvek tam je a dokonce dvakrát. Zřejmě pouze drobný technický problém.
0/0
22.4.2005 3:39

Mitchell

A ať si každý rozmyslí, které letadlo je lepší.
Pro srovnání: http://www.military.cz/usa/air/in_service/aircraft/f16/f16.htm ,  dále http://www.gripen.cz/gripen_cz.htm a nakonec ceník http://www.military.cz/accessories/prices/prices.htm
0/0
22.4.2005 3:10

eufrasio

Bla bla bla ...III
... složitý systém, že když přistane a pilot ani veškeré kontrolní systémy letounu na něm neshledají jedinou závadičku, měl by být pilot i jeho stroj v podezření, že něco zatajuje. Ano, moje tvrzení je možná přehnané, ale v porovnání s větou "piloti mezitím zápasili ve vzduchu s technickými potížemi" je jeho přehnanost nicotná. Podobné výroky jsou směšné - bohužel ale, většina čtenářů jsou laici a jim je polopravdami přesycený článek o miliardách a Gripenech určen - stejně směšné jako jsou třeba i každodenní bláboly moderátorů ve stylu ..  "občany té a té země dnes doslova vyděsilo to a to ... ". Panu Gazdíkovi není možné upřít jistou kontinuitu v jeho "boji" proti Gripenům, jeho zanícení je ale ve výsledku - doufejme - k ničemu, a to je dobře.   Jan Hájek - www.airforce.cz a www.gripen.cz .
0/0
22.4.2005 1:17

eufrasio

Bla bla bla ...II
 .... nebo mohly vyprovokovat v čtenáři jistý stupeň ostražitosti. Pravda je prostá - když u nás některý novinář ve svém médiu zalže (třeba o nefunkčnosti letadel Gripen) - pak jeho lež přejmou stovky serverů, časopisů a novin po celém světě. Když se posléze ukáže, že ne vše je pravdou, dementi sotva kde bude k nalezení a když, tak menším písmem a nikoliv na první stránce. Stalo se. rovněž již před nějakým časem, že na český CIAF nepřiletěla americká F-18, protože její pilot s ní týden před leteckým dnem při nácviku provedl řízený let do země a zahynul, rovněž americká F-16 se (také na CIAF) vyznamenala tím, že ... odstartovala a ... velmi opatrným a dlooooouhým obloukem zase přistála. V Hradci Králové jednou létali ruští piloti na dvou stíhačkách MiG-29, dá se říct, že fantasticky - za pár dní to rozsekali v Anglii - jednoznačně vlastní vinou - ale - všechny tyto příhody měly ve vztahu k panu Gazdíkovi společnou kliku, nestalo se to Gripenům. Ve skutečnosti je bojové letadlo tak
0/0
22.4.2005 1:16

cejkis

Re: Bla bla bla ...II
však taky jo a ne jen stupeň ostražitosti, mě to přímo rozčiluje. Takové bulvární bláboly, které píše pan Gazdík
btw..možná by stálo za to připomenout, že spousta informací o letounu se během letu nezobrazje, pouze pokud dojde k odchylce tak je o tom pilot informován a třeba o tom pan Gazdík píše :)))
0/0
22.4.2005 12:56

eufrasio

Bla bla bla
Před nějakým časem se v československém letectvu udála kuriózní věc. letounům MiG-19, dodaným z CCCP nefungovaly radary. Když je technici rozebrali, prozkoumali, složili, namontovali - tak fungovaly. Přikryli je krytem - a všechno začalo nanovo, protože radary opět nefungovaly. Tož, přiletěli odborníci z CCCP a prozkoumali radary. Zkonstatovali, že jsou v pořádku a nařídili je namontovat na stíhačky. Pohlédli při montáži na kryty a .... zeptali se, kterej blbec je nabarvil barvou, která radary oslepuje. Možná, že souvislost s tématem Gripenů není až tak zřejmá, přesto věřím, že ji mnozí pochopí. Netvrdím, že pan Gazdík je ten blbec, co natírá kryty nevhodnou barvou, netvrdím ani, že pan Gazdík má příležitostné příjmy od firmy Lockheed Martin , co ale tvrdím bez uzardění je, že se hrozím blbců, kteří se bůhvíproč pasují na odborníky a přitom Gripeny přejmenují na gripeny, zkratku JAS používají ve formě Jas a střely AMRAAM se u nich jmenují Amraam, už takové maličkosti by měly
0/0
22.4.2005 1:13

Mitchell

No jo.
A já jsem to říkal pořád, že to nebude to pravý ořechový (a zdaleka jsem nebyl sám). Jenom mě mrzí, že to budeme všichni platit a nevíme, jestli nám ty mašiny k něčemu někdy budou.
0/0
22.4.2005 0:53

osvetitel

<><><>
Niceho se nebat!Na tom "MS" ve Vidni jim to Cesi spocitaji tak ze je to prijde draho ty holomky "gripeny!"
0/0
21.4.2005 22:41

1_130_202_135

Poruchy a jejich odstranění..
Zapsaný problém: levá vnitřní pneumatika skoro potřebuje vyměnit. Řešení: levá vnitřní pneumatika byla skoro vyměněna.
Problém: zkušební let byl O.K., ale automatické pristávání bylo velice drsné. Mechanikova poznámka: automatické přistávání na tomto letadle není nainstalováno.
Poznámka: něco je uvolněno v pilotní kabině. Mechanik: něco bylo utaženo v pilotní kabině.
Hlasitost DME je na neuvěřitelné síle. Mechanik dopsal: hlasitost DME byla nastavena na uvěřitelnou sílu.
Podezření na prasklé sklo. Mechanik: podezření je správné.
Motor číslo 3 chybí! Mechanik: po krátkém hledání byl motor nalezen na pravém křídle.
Letadlo se za letu chová legračně. Mechanik: letadlo bylo varováno, aby se polepšilo a létalo vážně.
Zpod přístrojové desky se ozývají zvuky. Jsou to zvuky jako by trpaslík bouchal na něco kladívkem. Mechanik: trpaslíkovi bylo odebráno kladívko
0/0
21.4.2005 22:29

argument

gripen wallpaper
hezká tapeta českého Gripena: http://mutto.kgb.cz/gripen/index.htm 1280x950 jpeg 350KB
0/0
21.4.2005 22:24

osvetitel

<><><>
HEHEHE  tak tim ze te jako antiamika radim k hlupakum Mr."mecheche" ze me dela take hlupaka zajimave! Treba bys mohl vsem tady vysvetlit cim ze ti Americane jako "Cechovi" tak strasne ublizili ze je tak nenavidis a nazyvas "zas*ani"? Podle meho nazoru maji Cesi v te Evrope nejmensi duvod si zatim a kdy jindy pred tim, na amiky stezovat!Spise by si meli stezovat na "druhe" Evropany a sami na sebe pokud se jim kdy dela jako Cechum nejaka uhona ze pane "mecheche?Ale to by nebylo tak popularni jako "hejaheja Evropa" a nebylo by komu lezti do P*dele ze?Nebo snad mas strach ze by te amici znarodnili?Neboj rozplynes se spokojene v EU!
0/0
21.4.2005 22:15

cejkis

Mf Dnes, iDnes
Vzhledem k tomu že tohle médiu je bulvár pro střední vrstvu a noviníři iDnes a Mf Dnes rozumí technice jako nějaká bába teorii relativity, doporučuji si přečíst článek na webu ministerstva a udělat si názor z více zdrojů.
více na:
Ale pravdou je, že bombastický článek "Gripenům za miliardy selhaly přístroje" je opravdovým lákadlem a všichni si jej přečetli a tedy všichni viděli jejich reklamy, návštěvnost byla započítána a peníze za reklamy majitelů iDnes beží. Když tenhle brak číst nebudeme, tak ani nebude existovat.
0/0
21.4.2005 19:09

joudaf

Re: Mf Dnes, iDnes
Tiskový mluvčí MO v tom článku nepopírá, že selhaly přístroje. Dokonce ani nepíše, že by šlo o chybu neomylného pilota. Pouze v souladu s názory zde diskutujících potvrdil, že se budou průběžně odstraňovat problémy a nesrovnalosti. O kvalitě dodavatele podle mne svědčí to, že již při první dodávce nejsou schopni předat 6 stejných strojů. Argument, že letadlo není jako auto, není relevantní. Za několik aut na leasing neplatím miliardy. Spíš mám dojem, že máš mindráky z toho, že na tvůj web tolik lidí nechodí.
0/0
21.4.2005 22:17

cejkis

Re: Re: Mf Dnes, iDnes
můj web ? :))))) mám jinou doménu :)))))
jseš fakt jouda
0/0
21.4.2005 23:33

kouc

Re: Mf Dnes, iDnes
Nevím co máš na mysli,ale ministerský brepta přiznává,že 3 Gripeny mají závada.Jen to vyjadřuje poněkud kulantněji,ale to má v náplni práce.Jinak,ale vyznívají odpovědi ministra obrany Kühnla.Ten aspiruje těmito odpovědmi na titul pitomce roku.
0/0
21.4.2005 22:49

KADO

Zeme v NATO by nemeli kupovat vyzbroj mimo NATO!
Ale socani to vidi jinak vzdyt to jsou ruzovy komousi
0/0
21.4.2005 19:04

Brainwashington

Re: Zeme v NATO by nemeli kupovat vyzbroj mimo NATO!
A pro'č: V případě konfliktu bude tato technika tak jako tak zničena( a lidé)! Rozhoduje válečná výroba,zdroje,moment překvapení. né vždy je výzbroj z domácího zdroje, potažmo z NATO ta nejlepší. Viz ruská letadla, tanky atd.
 
0/0
21.4.2005 20:36

KADO

Kdy Vam dojde ze jde o obchod mezi socany?!
Svedsky socani potrebuji prodat aby nemeli moc nezamestnanych a socani cesky hloupi to od nich koupi vzdyt z jejich kapes to nejde  
0/0
21.4.2005 19:02

cejkis

Nečas
Kdyby se v USA řídili nečasovým myšlením, že se nekoupí nic co není ověřeno, tak není žádná F16,F18 ani F22
Vždyť když byl dokončen základní vývoj F22, tak museli přeprojektovat palubní počítače, protože již byly zastaralé a tak se vše dolaďovalo až při první sérii a v podsattě se na tom pracuje léta.
Problém je v tom, že ČR nemá prostor pro odklad, protože od května už není čím létat. Ale přechodné řešení hotovostní skupiny s L159 si dokážu představit.
0/0
21.4.2005 17:41

barbudo

Re: Nečas
... L159 dožene leda tak rogalo ... dopravák jen při startu či přistání ...
0/0
21.4.2005 22:29

Thyronx-

Ano na F-22
Ano, na F-22 nema nikdo ani financne ani technologicky. Tim mene vyrobce ktery vyvezl jakymsi omylem na zkousku jedine letadlo snad do Madarska a neco litra v jedine zemi JAR. Zadna EVropska zeme neletala dosud s Gripeny (Krom Svedu) a pochybuji ze to bude nekdo kupovat.
0/0
21.4.2005 17:32

orol

Re: Ano na F-22
ani USA na ne nemaju .. z povodnych asi 800 ks sa nakoniec objedna len 180 a aj to nie je iste ci sa to este nezoseka. namiesto toho sa planuje objednat JSF aka F-35, ktore je asi o 1/4 lacnejsie (40 mil usd kus vs 160 mil kus pri F-22)
0/0
21.4.2005 18:00

Mitchell

Re: Re: Ano na F-22
To cos napsal má jednu chybu - není to levnější o čtvrtinu, ale čtyřikrát. Kdepak se asi stala chyba?
0/0
22.4.2005 0:39

orol

Re: Re: Re: Ano na F-22
v rychlosti pisania :) chcel som napisat stoji to stvrtinu a nakoniec to dopadlo takto :)
0/0
22.4.2005 0:54

Mitchell

Re: Re: Re: Re: Ano na F-22
LOL. OK, nikdo nejsme neomylnej.
0/0
22.4.2005 2:45

fotas

nadhled
ČR už asi nikdy nebude nasazovat bojové letouny do války (vyjma vrtulníků a možná někdy i dopravního letectva). Minimálně proto, že na to prostě nebudou peníze, těch několik málo kusů strojů, které jsou a budou by bylo z oblohy vymeteno asi dost rychle. A zřejmě ani ve skladech nebude munice na delší konflikt. Proč tedy rychlé letouny? Dnes asi proto, že ani jinak kvalitní L-159 nedožene boeing namířený do města nebo na elektrárnu, protože prostě létá "jen" stejně rychle. Na tuto pohotovost pár kusů strojů které se pořizují stačí. Proč Gripen? Mám-li omezené zdroje, které mi neumožní nákup v dohledné době zopakovat, určitě nebudu chtít nic "jetého". A zřejmě vyloučím i dnes velmi kvalitní, ale přesto generačně zastaralé (F-16) nebo provozně náročné (F-18). Na novou generaci (F-22) nemám a stejně by mi ji nikdo neprodal. Eurofighter má do operačního použití opravdu daleko, pak zbývá opravdu už jen Gripen. Je nový a složitý, těch chyb se ještě najde...
0/0
21.4.2005 16:51

Thyronx-

Re: nadhled
Cesko opravdu Gripeny nepotrebovalo. Maji podporit vlastni vyrobce a L-29 bohate na to uzemi stacilo. Nevim jak je na tom Mirge. V soucasne dobe - je Gripen opravdu pro Cesko zbytecny luxus. Bude to stat mnoho a naklady na provoz take nebudou male. Kdyz pominu to jak jsou vyzbrojeny (patrne zatim nijak) a co to bude stat..... Nakonec pro vladu to bylo lehke rozhodnuti.JE to totiz z kapes kazdeho z Vas.
0/0
21.4.2005 17:35

flashskull

Re: Re: nadhled
Patrně, kdyby byla u vlády ODS a nakoupila F16, tak bys tu slintal nadšením . No dobře. ale L29 Delfín by na to opravdu nestačil
0/0
21.4.2005 17:44

AlienDUDE

Re: Re: nadhled
Náhodou je dobře že je koupili, když ty peníze vyměnili za stíhačky má to krom jiného i jednu tady naprosto neocenitelnou výhodu - vyzbrojená a očíslovanáí stíhačka je narozdíl od penez nebo nějakého státního podniku jedna z mála věcí co dá blbě ukrást i tady :-)
0/0
21.4.2005 20:08

AlienDUDE

Re: Re: Re: nadhled
(se) dá ..
0/0
21.4.2005 20:08

Vik78

Re: Re: nadhled
ty jseš ale blbeček, proč se sem pořád cpeš, když je v Česku všechno špatně a lidit tu jsou hloupí?
Proč bychom proboha měli kupovat nějakou dosluhující plečku ze 70', když můžeme dostat stroj o generaci pokročilejší, byť za tu cenu, že výrobce během testovacího provozu bude na vlastní náklady (je ve smlouvě) opdstraňovat dětské chyby.
Nebudu se s tebou přít, že Raptor je asi lepší než Gripen, nemohu posoudit, protože jsem nepilotoval ani jeden a ani jeden ještě nebyl v bojovém nasazení. Nevím, kde si ty k té zajímavé zkušenosti přišel, ale pravdou je, že Raptor je několikanásobně dražší a na naše potřeby bránit vzdušný prostor před případným teroristickým útokem je poněkud předimenzovaný.
0/0
22.4.2005 10:30

Surgical

Gripeny jsou fajn
Jsem rad, ze CR nepodlehla brutalni masazi ze strany noveho velkeho bratra a nenakoupila opravdu stary recyklovany srot, kterym mely byt pouzite (cti vyrazene) stihacky F-16, kterych by se rada zbavila Belgie nebo kdokoli jiny.  Gripen je veskrze moderni letadlo, ktere je v podstate namiru site evropskym podminkam a potrebam, je pravem razeno k 5. generaci stihacich letadel, kam mimo jine patri z nyni provozovanych stroju opravdu snad jen F-22 a zapadoevropsky Typhoon, coz jou ale oboje letadla, ktera by ve srovnani s Gripenem stala X-nasobky. Problem kompatibility a nekompatibility elektroniky s vybavenim pouzivanym NATO muze byt mimo jine zpusoben zamerne, ale nebudeme propadat stihomamu, jiste je, ze NATO svoje standarty dodavateli ze 3. strany asi nebude chtit odtajnovat a duvodem pochopitelne neni jen vojensky zajem, ale i zajem obchodni. Neni to nic neresitelneho a nevyresitelneho, ale zalezi jen a pouze na dobre vuli vedeni NATO (cti velkeho bratra, ktery spolku predseda
0/0
21.4.2005 16:24

prava_ruleta

Re: Gripeny jsou fajn
F-16 MLU neni srot
0/0
21.4.2005 16:26

renek

Re: Re: Gripeny jsou fajn
Gripeny jsou prototyp, který si vyvíjejí švédové za naše miliardy.
0/0
21.4.2005 16:28

Amianus

Re: Re: Gripeny jsou fajn
I kdyz modernizovane, uz je to oletane letadlo, chapes...Nekdo s nim nekde 15 let lital a ted by nam ho nacpali za stejny penize, co muzem mit novy...
0/0
21.4.2005 16:33

prava_ruleta

Re: Re: Re: Gripeny jsou fajn
Stejne penize? A jak to pocitate?. co ta memorando a dph?
0/0
21.4.2005 16:35

Amianus

Re: Re: Re: Re: Gripeny jsou fajn
Ten rozdil cca 4 miliardy byl kompenzovan sirsi nabidkou offsetu svedskou stranou, takze vas argument je naprosto mimo.
0/0
21.4.2005 16:43

prava_ruleta

Re: Re: Re: Re: Re: Gripeny jsou fajn
1)Ty letadla bychom si nepronajimala 2)Ofset jako argument slysim dost casto, kolik ze jich je realizovano? Cetl jste nedavno serii clanku v HN? zatim celkem   virtualni argument.
0/0
21.4.2005 16:51

Amianus

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Gripeny jsou fajn
Realizace offsetu je soucasti dohody a na hodnoceni jeste pockam. Neni asi moc realne ocekavat, ze nam nekdo nalije do ekonomiky 25 miliard ze dne na den. Ty F-16 MLU by ale stejne nemely moc smysl, za 10 let bychom museli kupovat uplne nova letadla...takhle koupime Gripeny za zbytkovou hodnotu nebo si muzeme vybrat neco jineho, ale o tom dost pochybuju. Kazdy zbrojni system se zavadi na roky, musi se tomu prizpusobit piloti, technici, zazemi apod.
0/0
21.4.2005 17:02

prava_ruleta

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Gripeny jsou fajn
No moc pekne jste udelal tu zkratku "ze dne na den" :o)). Zkuste treba tohle:http://ihned.cz/3-15840270-Gripen-000000_d-fb. Ano zavadi se , ale v operacnim nasazeni takove veci by meli byt vyreseny. Takze arguemnt o "zavadeni systemu" proste neberu.
0/0
21.4.2005 17:20

prava_ruleta

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Gripeny jsou fajn
Mimochodem ty nabizena letadla by asi nemela zivotnost 10 let...kdyz pocitam zivotnost draku 30-35 let. a 20-25 let stara letadla to nejsou.
0/0
21.4.2005 17:32

Thyronx-

Re: Nekompatibilita zamerna?
V tom pripade NATO vedelo jeste davno predtim nez Gripen existoval ze jejich frekvence nebudou ZAMERNE kompatibilni. Ty jsi taky kus vola vid?
0/0
21.4.2005 17:30

libienski

By mě zajímalo..
když to je na splátky, jestli na to má česká armáda havarijní pojistku a v případě naší armády i pojistku proti krádeži? Jestli by to teda něgdo chtěl....:-)))
0/0
21.4.2005 16:15

Atheist10

For Thyronx
Nez tu zacnes placat hovadiny, tak si nejdrive o tech letadlech, dodavkach materialu, cenach a dalsim neco zjisti. :-/ Pripada mi, ze se najednou ze vsech diskutujicich tady stali odbornici na leteckou techniku :-/
0/0
21.4.2005 16:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.