Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Metro na letiště povede přes Motol

Metro ze současné konečné na Dejvické povede na letiště přes motolskou nemocnici. Na delší variantě prodloužení trasy A se definitivně shodli zástupci magistrátu i městských částí. Prodloužený úsek bude mít osm stanic a bude dlouhý 14 kilometrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ludwar

gsagsa
Brno chce taky metro.
0/0
24.5.2005 12:05

peca_p

blbost
Jo jo je to blbost. Metro bude dál z dejvic nevyužitý. Když tam teď bohatě kapacitně dostačují tramvaje, tak není potřeba stavět metro, to by se spíš měla postavit trasa D. "Rychlodráha" je levnější a zajistí i lepší spojení centra s letištěm.
0/0
21.4.2005 10:58

MilanMilanMilan2

Re: blbost
Trošku výstřední cena za ušetření Dejvic od hluku při stavbě (a provozu ?) rychlodráhy.
0/0
22.4.2005 23:17

Grossák

Nesmysl
1. Kolem letiště vede koridor železnice, kterou lze zmodernizovat na kapacitní dvojkolejku s mnohostranným využitím. Přesto se má stavět úplně nové napojení, navíc tak drahé?
2. Co bude s železnicí? Má zůstat jednokolejná? To bude kapacita, to bude plnění jízdního řádu... Kdo tím bude jezdit? Teď se v jiné části města staví za 10 miliard Nové spojení, protože se v minulosti podcenila kapacita tratí z východu. A teď děláme tu stejnou chybu na druhé straně Prahy.
3. Obě trasy metra (D i prodloužení A) jsou pro město stejně důležité? Byl se někdo podívat na převážně činžovní a vilové čtvrti na Praze 6 a porovnal je s mohutými sídlišti Prahy 4 a 12? Vyhledal jsem si jsem četnost spojů. Od stanice metra Kačerov do této oblasti míří v dopravní špičce skoro 100 autobosových spojů za hodinu, dalšíc 30 za hodinu ze Smíchova!!! Navíc všechny trpí v zácpách. A v Praze 6? Tam jsou 3 tramvajové tratě na zvýšeném tělese!
0/0
19.4.2005 16:49

!!!

Re: Nesmysl
hlavnim duvodem pro prodlouzeni Acka jsou kladenaci a dost husta doprava na Kulataku, kde v kruhaci jezdej tramvaje a cely je to takoj divnej kolotoc
0/0
22.4.2005 22:15

t-o-m

za hodně peněz málo muziky
Tato trasa metra má svůj význam pouze v trase Dejvická - Petřiny a eště možná ten Motol. Ale dál už je to za hodně peněz málo muziky. Celou tu oblast, Liboc, Ruzyně, Dlouhá Míle, Letiště, Kladno obslouží rychlodráha a to mnohem rychleji a efektivněji. A dokonce i v jednokolejné variantě přes Ořechovku. Interval 10-15 min. tam vyjezdit půjde. Bude ale záležet jak blízko budou položené výhybny.
0/0
19.4.2005 12:33

Johny__5

Re: za hodně peněz málo muziky
Plně souhlasím. Hlavní problém představitelů je stále v tom, že spojují obslužnost Prahy 6 a rychlé spojení letiště s centrem v jeden problém. Takto to v žádném případě nelze řešit. Metro je potřeba na obslužnost tzn. Dejvická-Petřiny příp. Motol a rychlodráha umožňující rychlé spojení do centra a přestup na další dálkové formy dopravy (vlak/bus) (metro moc dálkové není  + umožňuje přivést i přímo na letiště dálkové vlaky a v neposlední řadě umožňuje další elektrifikaci a modernizaci tratě na Kladno.
0/0
19.4.2005 15:27

karoten

Re: za hodně peněz málo muziky
1 předpoklad Ti tam ale ještě chybí - že se ČD vzdá veškerýho dosavadního grafikonu ve prospěch obsluhy Ruzyně.
0/0
19.4.2005 15:45

Grossak

Re: za hodně peněz málo muziky
Souhlasím až na jednu věc: Bez dvoukolejky nebude možné jezdit taktově v intervalech osobních vlaků 10-15 minut a to především proto, že tady jezdí další vlaky nadregionálního významu a jejich odklon třeba přes Zličín neúměrně prodlužuje cestovní dobu. Navíc by bylo dobré, aby i těchto vlaků jezdilo více a odlehčilo se tím silnicím. Dalším problémemj je plnění grafikonu. Na jednokolejce, která bude využitá až na okraj, jakékoli zpoždění vyvolá další zpoždění, takže doprava bude asi dost nespolehlivá.
0/0
19.4.2005 22:47

Kayo

Nesmysl
Nejen že to nedává smysl, ale navíc, kolikrát jsme už slyšeli že se schválila ta či ona varianta. Pravda že souhlasím s pěkným obloučkem" vyhlídkové jízdy podzemní Prahou!!!" To se bude Kladenakum moc líbit! Aťv žijí duuchové  Ale stejně se píše že výstavba se plánuje začít až tak v roce 2009. Tudíž myslím že ještě změn variant přibude. A ne jen jedna. Hurá územnímu plánování Hl. m. Prahy
0/0
19.4.2005 10:36

Helmut_Zazvorka_von_Aussig

Re: Nesmysl
Nechápu proč se bavíte o kladeňácích. Ti metrem jezdit nikdy nebudou, stejně jako ostatní vesničtí balící co jezdí pracovat do Prahy (Neratovice, Příbram, Dobříš, Kolín atd.). Takový přiblblo si za svý těžce vydělaný prachy koupí 15 let starý A8, či francouzskou plečku za 100 litříků a myslí jsi, že jsou velcí grófové a prdel z "auta" nevyndaj.
0/0
19.4.2005 11:43

Dr. Fe1

Re: Re: Nesmysl
A nejhorší z nich jsou sudeťácký burani z Ústí, viď. 
0/0
19.4.2005 15:07

karoten

Názor.
Dovolím si tvrdit, že v problému spojení letiště evropskýho významu s centrem Prahy hraje zásadní roli nedostatečně vyjádřený faktor: Ořechovka.
Tam totiž bydlí smetánka, v nejbližším okolí stávající staré dráhy buštěhradské. Tihle lidé nepřipustí jakékoli stavební práce a zvýšený provoz v blízkosti svých vil.
Trasa k letišti jinudy než v koridoru dráhy není možná (není místo), tak je zapotřebí dráhy podzemní min.do Veleslavína. Metro pouze tam - za hranici sídliště Červený vrch je ekonomicky neospravedlnitelné - proto ta zástupná eqilibristika s Motolem apod.
Chcípni, MODRÁ STRAKO
0/0
19.4.2005 10:06

karoten

Kdyby blbost nadnášela, uletí Bém do stratosféry
...a tam praskne jako beďar.
0/0
19.4.2005 9:53

Dr. Fe1

Dělají si srandu?
Co to tam mají za oblouček na Bílou Horu, to přece nemůžou myslet vážně   To jako všichni co pojedou z letiště a z Dědiny budou absolovovat  "vyhlídkovou" jízdu po co nejdelší možné trase do centra. Proč to proboha nevedou přímo, takhle je z toho absolutní paskvil!
0/0
19.4.2005 8:51

Dr. Fe1

Re: Dělají si srandu?
Jenom ještě k těm představám, že kladeňáci budou odstatavovat auta na Dlouhý Míli, zajímalo by mě kolik procent z nich to udělá, když bude metro vedeno takhle absurdní klikatou trasou. To je jako kdybych chtěl postavit dálnici do Plzně a do Č.Budějovic zároveň jednou trasou, prostě blbost, která nebu sloužit pořádně ani pro jedno z těch míst.
0/0
19.4.2005 9:03

WebFilozof

Re: Re: Dělají si srandu?
No, náhodou, řada z nich dává auto až na Zličín, a to pak metro jede do centra ještě větší oklikou. Je jasné, že pokud nebude někdo chtít platit, tak tam stát nebude, ale to můžou stát u nějaké jiné stanice metra - bude jich víc, takhle to šlo akorát na tu Dejvickou nebo na Hradčanskou.
0/0
19.4.2005 9:16

marzena

Re: Re: Dělají si srandu?
no, az na to ze (kdyz uz metro) oklika pres Motol ma vyznam - stavet samostatnou trasu je pitomost.. delka jizdy navic bude maximalne tak tri minuty, to by snad prumerny kladenak mohl vydychat, takze srovnani s dalnici, kde by se jednalo o zajizdku v desitkach minut az hodinach, v tomhle pokulhava.. jinak v jinych mestech jsou podobne obloucky docela bezne, ale netvrdim, ze sestaveji i na novych trasach, to netusim..
0/0
19.4.2005 10:51

karoten

Re: Re: Re: Dělají si srandu?
Ne, oklika přes Motol nemá význam. Celý trasování, tak jak ho soudruzi schválili, má jedinej zastírací účel:
Ospravedlnit metro před zkapacitněním stávající železnice. Jde přitom o 2 rozdílné problematiky. Metro v téhle podobě nebude řešit dopravu na letiště efektivně a hlavně to nebude v dohlednejch letech.
Na letiště musí vést ŽELEZNICE, protože 80% cestujících v Praze nezačíná ani nekončí svůj leteckej vejlet. Nucený kodrcání metrem na nádraží - navíc s přestupem (!), není o nic lepší než dosavadní cesta autobusem č.119
0/0
19.4.2005 11:02

Johny__5

Škoda mluvit :(
Opět se projevila demagogie. A to, že bývalý starosta Prahy 6 prosazuje návrhy této části města nad návrhy prospěšné pro zbytek Prahy. Pro Prahu jsou smysluplné obě varianty. A za cenu 38miliard by se postavilo metro do Petřin/Motola a zároveň celá rychlodráha z Masaryčky až na Letiště. Takhle se bude metro na letiště stavět současným tempem výstavby cca 10 let a výsledek? Jízdní doba do centra 35min, aut v Dejvicích úplně stejně, protože Kladeňákům se určitě nebude chtít parkovat někde na Dlouhé mili, když jízdní doba autem na Dejvickou a dál metrem bude daleko rychlejší. Takže jako vždycky - plán na nic, výsledek nulový, jenom další vyhozený peníze. (a nějaký ten milionek do kapsy představitelů města za úplatek za "správné rozhodnutí"
0/0
19.4.2005 8:21

Kayo

Hňupy
Jsou to všechno hňupy od chalupy. Dohadují se a dohadují a nic není hotovo. Podobně jako severní úsek okruhu. Furt nějaký problém a nějaká změna. A pak že varianta A-Liboc, a pak že Varianta rychlo dráha, a pak že teda Zličín-Ryzyně. Každý týden jiné definitivní řešení a SKUTEK UTEK!!!! Fuj hanba! Toť názor člověka žijícím na Praze 6 který se do centra jinak než přes Dejvickou MHD, nebo autem přes Letenskou pláň nedostane. A těch kladenských aut co nám furt stojí před barákem. Všichni zastupitelé a lobbisti a aktivisti by se měli stydět!!! HANBA HANBA HANBA!!!!!
0/0
19.4.2005 7:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.