Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pacientka zemřela při rentgenovém vyšetření

Při běžném rentgenovém vyšetření zemřela v jablonecké nemocnici dvaačtyřicetiletá žena. Poté, co jí lékař pustil do žil kontrastní látku, propukla u ní prudká alergická reakce. Lékaři se ženu snažili téměř hodinu a půl zachraňovat. Marně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

freetka

mám stejnou alergii
Když jsem byla na rtg ledvin začalo mi být při aplikaci látky nevolno, mladá sestra okamžitě dávku snížila a upozornila mě, že jsem asi alergická. Když jsem šla na rtg mozku, upozornila jsem sestru i bratra (či kdo to byl). Sestra byla opatrná a použila látku pro alergiky. Ošetřovatel byl chytrý a tvrdil, že přeháním. Ovšem když jsem při aplikaci látky přestávala slyšet a vše se se mnou začalo točit a sestra mu vyloženě začala nadávat, že zase na áro nepoletí jehlu neochotně vytáhl s brbláním, že látky je málo a na rtg nebude nic vidět. Poté co jsem to řekla své doktorce, jsem se dověděla, že si na to musím dávat pozor. Neřekla jak, asi nemůžu chodit na rtg. Trochu mě právě překvapilo, že alergických lidí na tuto látku je mizivé, když v jednom týdnu na malém městě jsme byly hned dvě....
0/0
18.4.2005 14:42

Isbjoerna

Re: mám stejnou alergii
Mam tomu rozumet tak, ze rozhoduje pecovatelsky personal (sestra, bratr) o tom, jakou kontrastni latku pouziji?
Jeste jasneji: To nerozhoduje lekar?
0/0
18.4.2005 14:59

chrtil

Re: Re: mám stejnou alergii
lékař rozhoduje podle toho, co se mu řekne  
0/0
18.4.2005 15:33

Isbjoerna

Re: Re: Re: mám stejnou alergii
Co mu rekne sestra nebo bratr?
0/0
18.4.2005 15:51

freetka

Re: Re: Re: Re: mám stejnou alergii
0/0
18.4.2005 19:34

Rada8

Re: Re: mám stejnou alergii
ne. rozuměj tomu tak, že u nás v zaostalém česku o tom rozhoduje uklizečka . doktoři jen berou úplatky, sestry pijou kafe....tak nějak si to představuješ, ne?
p.s. proč tolik němců jezdí k nám na operace a léčit se?
0/0
18.4.2005 19:55

fr-mottl

Re: Re: Re: mám stejnou alergii
ja jsem slysel, ze kdyz si priplati, tak jim to sestricka vecer udela ....do takove nemocnice bych chodil i s rymou...
0/0
18.4.2005 20:40

Rada8

Re: Re: Re: Re: mám stejnou alergii
jo jo, to v německu nemaj
0/0
18.4.2005 21:22

80E-seven

Re: Re: Re: Re: Re: mám stejnou alergii
jo tak proto voni jezdej do cech
0/0
19.4.2005 8:52

fr-mottl

u lekare: panek Novak, jste na neco alergicky
ano, na Isbjoernu...
0/0
17.4.2005 18:55

80E-seven

Re: u lekare: panek Novak, jste na neco alergicky
doktor: to neni tak hrozne, ja taky
0/0
17.4.2005 19:41

leonel

Re: Re: u lekare: panek Novak, jste na neco alergicky
   pan doktor Kylián měl teda výdrž
0/0
17.4.2005 19:57

KilianJiri

Re: Re: Re: u lekare: panek Novak, jste na neco alergicky
Přes svůj věk mám ještě dostatek sil k tomu, abych se pokusil vyvést z omylu tápající.Nicméně nebývají tyto pokusy vždy až tak úspěšné, víte. To pak vzpomenu slov Evangelia , neboť vše marno.
 
0/0
17.4.2005 20:14

leonel

Re: Re: Re: Re: u lekare: panek Novak, jste na neco alergicky
 hezký večer pane doktore
0/0
17.4.2005 20:17

GhorX

Re: Re: Re: Re: u lekare: panek Novak, jste na neco alergicky
Alespoň neprojevujete tupou aroganci, jako někteří Vaši kolegové (pravděpodobně) ze začátku diskuze. Za to (osobně) jsem Vám ochoten odpustit, že jako zdroj myšlenek používáte něco tak dogmatického, jako jsou náboženské spisky.
0/0
17.4.2005 20:21

KilianJiri

Re: Re: Re: Re: Re: u lekare: panek Novak, jste na neco alergicky
Víte, bible není věc náboženského spisku. Je plna životních moudrostí a není dogmatem, které spočívá v tom paradoxu, že skutečnost není interpretována, ale interpretace se uskutečňují. 
Nevím, jestli lze nazvat Bibli náboženským spiskem a ani jestli lze říci, že je zdrojem mých myšlenek.
Zkuste ji prvně pročíst.
 
0/0
17.4.2005 22:09

80E-seven

Re: Re: Re: Re: u lekare: panek Novak, jste na neco alergicky
prach jsi a v prach se obratis, tudiz neni dulezite co si ten humus mysli a co placa?
0/0
17.4.2005 20:46

KilianJiri

Re: Re: Re: Re: Re: u lekare: panek Novak, jste na neco alergicky
Nikoli, takto ne. Kdbyste pozorně četl, co jsem napsal, došel byste k jiné souvislosti a tak i jinému moudru v podobě novozákonné rady :  " Aniž dávejte svaté věci psům, aniž házejte perly před svině. "
0/0
17.4.2005 22:10

pinguinone

Re: Re: Re: Re: Re: Re: u lekare: panek Novak, jste na neco alergicky
..Jirko,ona Furka se jenom inteligentne tvari....
0/0
18.4.2005 8:23

80E-seven

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: u lekare: panek Novak, jste na neco alergicky
kdo je furka?
0/0
18.4.2005 10:02

murjel

To, co Vám nikdy lékař
neřekne je popsáno velmi výstižně v knize "Co Vám lékaři neřeknou". Je tam například popsána i moje alergie na tetanus. Sice nosím u sebe sdělení, aby se nesnažil nikdo z doktorů tetanus aplikovat na mou osobu (a to podotýkám, že se hladina obranyschopných látek u mne neustále zvyšuje a to jsem nebyla na tetanus očkována od svých 15ti let). Přesto se pokaždé skoro v ordinaci s doktorem pohádáme, protože on si trvá na svém, že to musí píchnout a já trvám na svém, že nehodlám omdlévat a probouzet se na zemi jenom proto, že on má nějaké přihlouplé nařízení z ministerstva. Je smutné, že jsou doktroři hodnoceni nikoliv podle zdravých pacientů, ale podle toho, kolik jich přijde do ordinace a kolik jich potřebuje časté návštěvy u něj. Podle toho také vypadá zdravotní stav celého obyvatelstva.
0/0
17.4.2005 14:02

80E-seven

Re: To, co Vám nikdy lékař
zdravej pacient? myslis uzdravenej?
0/0
17.4.2005 14:12

jarini

Re: Re: To, co Vám nikdy lékař
ne to je ten, který navzdory úsilí lékařů přežil
0/0
17.4.2005 16:19

KilianJiri

Re: Re: Re: To, co Vám nikdy lékař
Máte ten dojem, že kdyby Vám bylo skutečn ězle, nenašel byste patřičnou pomoc v podobě kvalitnéí zdravotní, tedy i lékařské péče ?
0/0
17.4.2005 16:26

jarini

Re: Re: Re: Re: To, co Vám nikdy lékař
Podle jednoho známého brněnského lékaře (profesora) druhá nejčastější příčina úmrtí pacientů - chyba lékařského personálu (nesprávný léčebný postup, nesprávná diagnóza, nedbalost lékařského personálu atd)
0/0
17.4.2005 16:50

KilianJiri

Re: Re: Re: Re: Re: To, co Vám nikdy lékař
Víte, ono legraci si lze dělat úplně ze všeho a viníka lze najít vždy někde. Doufám, že onen známý brněnský lékař profesor neopomenul dát na první příčinu úmertí pacientů jejich vlastní onemocnění a tak mohu dovodit, že vlastně lidé umírají proto, že prvně onemocní a podruhé jim nikdo nepomůže.  Je to zvláštní způsob negate věčného života .
 
0/0
17.4.2005 16:59

Eva40

Re: Re: Re: Re: Re: To, co Vám nikdy lékař
No tak to je docela soda
0/0
17.4.2005 17:00

KilianJiri

Re: Re: Re: Re: Re: Re: To, co Vám nikdy lékař
Asi ano. Škoda jen, že nepřirozená smrt mladé ženy je příležitostí k pitomým řečem a živnou půdou pro pudově prachbídné tendence ponižovat, urážet a zesměšňovat.
0/0
17.4.2005 17:08

Eva40

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To, co Vám nikdy lékař
Koho tím máte na mysli, buďte konkrétní
0/0
17.4.2005 17:11

KilianJiri

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To, co Vám nikdy lékař
Nikoho konkretního jsem na mysli neměl,  jen když si pročtete celou tuto diskusi, dojdete možná ke shodnému pocitu, jaký jsem popsal jako obecný.
Krom těch, kteří mají zájem se nějak poučit nebo vyjádřit k dané věci, objeví se vždy až dost dalších, jejichž zájem je takový, jak jsem popsal a docela zřetelně ho presentují.
0/0
17.4.2005 17:15

jarini

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To, co Vám nikdy lékař
Asi zde působíš krátce. Jinak bys si všimnul, že diskuze se občas dotýká tématu jen okrajově. Možná ti ještě nedošlo, že diskuze té ženě život nevrátí. Já (pokud tě rozdráždily mé příspěvky) jsem zvým popíchnutím směrem k doktorům částečně vyjádřil pochybnosti o tom, že by na tomto případu neměli vůbec žádný podíl. Nebo si injekci pacientka píchla sama?
0/0
17.4.2005 17:47

jarini

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To, co Vám nikdy lékař
zvým = svým
0/0
17.4.2005 17:47

KilianJiri

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To, co Vám nikdy lékař
Víte, jsem tu dne spoprve. I proto si nevzpomínám, kdy jsem si potykali, ale budiž.  Diskuse samozřejmě nevrátí té ženě život, na straně druhé ovšem existuje něco jako pieta a na straně třetí pak taková věc má sloužit spíše k poučení než k nějakým šprýmům.
Necítím se nikterak rozdrážděn a skutečně jsem neměl na mysli něčí konkretní příspěvek. Připadá mi tuze snadné anonymně vypisovat křivá obvinění a házet špínu na ty či ony a znevažovat okolí.  Připadá mi to i pitomé.
Samozřejmě, že ten, kdo aplikoval kontrastní látku se onoho smutného děje aktivně účastnil. To ovšem neznamená, že jej způsobil nebo měl podíl na příčině toho jevu.  Jistě byste neřekl, že když Vás přepadne déšť, můžete za to, že jste zmoknul.
 
 
 
0/0
17.4.2005 18:04

Rada8

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To, co Vám nikdy lékař
vždycky mě udiví, když někdo na takovéhle diskusi cítí pohoršení nad tykáním. pokud přede mnou stojí konkrétní osoba, tak samozřejmě tykám. ale anonymnímu nicku?
0/0
17.4.2005 19:54

KilianJiri

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To, co Vám nikdy lékař
Máte za to, že jsem vyjádřil nějaké pohoršení ? :-)))
0/0
17.4.2005 20:01

vandor

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To, co Vám nikdy lékař
...   hihihi   ...   s hebkým číslem vosum jest mi dotykání vždy potěšením   ... ...
0/0
18.4.2005 8:39

jarini

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To, co Vám nikdy lékař
co je na osmičce tak hebkého
0/0
18.4.2005 8:47

vandor

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To, co Vám nikdy lékař
...   máš snad jinou zkušenost?   ... ...   
0/0
18.4.2005 8:54

jarini

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To, co Vám nikdy lékař
já ještě hebkou osmičku neošahával, proto se ptám
0/0
18.4.2005 8:59

jarini

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To, co Vám nikdy lékař
nebuď tak cimprlich, tady si téměř všichni tykají, nemá to na nic vliv
Promoknutí vlivem deště jednoduše předejdu deštníkem. Stačí si prohlédnout předpověď počasí, která je běžně dostupná ve sdělovacích prostředcích. Nevím, kde se má "běžný" občan dozvědět o nebezpečí smrti po podání kontrastní látky. Ani já si nemyslím, že je vinen jen lékař, ale podíl určitě má.
 A to, že se zde objevují provokativní (nebo pitomé) příspěvky je fakt, se kterým se buď smíříš a budeš je ignorovat, budeš se je snažit  potírat svými výpady (bez úspěchu) nebo to vzdáš a přestaneš se debat účastnit. Je to prosté, zde si prostě každý píše co chce.
0/0
17.4.2005 19:55

KilianJiri

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To, co Vám nikdy lékař
Nemyslím, že bych byl cimprlich .-)) Kde jste k tomu došel ?  já jsem jen napsal, že si nevzpomínám, jdy jsme si potykali a to je vše :))))
K děšti : Užil jsem to jako ilustraci té role : jste v dešti, stejně jako lékař při péči, to neznamená, že jste příčinou toho, že jste zmoknul, že.
Podíl lékaře v daném případě mám za  žádný.  Víte, když se někdo topí a jdete mu pomoci, může být výsledek té snahy různý. není to přeci důvod k tomu, že ncháme tonoucího bez povšimnutí, že.  Byla-li v daném případě indikace ke kontrastnímu vyšetření moč. cest,  pak vše následné  je žel  věcí nezměrné náhody. Představte si ty  statisíce vyšetření bez jediné komplikace a jistě Vám dojde, že toto byla skutečná rarita.
Nevadí mi provokace a pod. Sám je nijak nevnímám , jen jsem poukázal na to, že s ohledem na tu tragedii je zrovna ona velice nevhodnou půdou pro neseriosní rozmluvu. Jistěže je to tak, jak kdo chce.  Cítit bychom to al
0/0
17.4.2005 20:09

inventar

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To, co Vám nikdy lékař
Nepřipadá Vám to pitomé, ono to pitomé je, včetně většiny diskuterů. Toto médium ani jinou možnost nedává a tu kterou dává využívají opravdu ve své většině jen boží hovada.
0/0
18.4.2005 9:15

antigogo

Re: Re: Re: Re: Re: To, co Vám nikdy lékař
Jak je to možné, že to dopustí a že o tom mluví, když se stal profesorem a může tedy právě toto ovlivňovat? Dosti významnou roli hraje, kolik je mu roků.
0/0
17.4.2005 18:50

KilianJiri

Re: Re: Re: Re: Re: Re: To, co Vám nikdy lékař
Já mám za to, že je to takové spíše  škádlící a žertovné, než opravdově myšlené.  Když tu napíši, že léky, o kterých víme velmi málo, dáváme proti nemocem, o kterých víme ještě méně, pacientům, o kterých nevíme vůbec nic, je to také takové troufalost, která má spíše karikující než obsahově vážný význam. pan profesor nejspíše takovu poznámku učinil v žertovném duchu v nějaké společnosti a lněkteří lidé to uchopili jako zcela zásadní prohlášení.
0/0
17.4.2005 19:00

jarini

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To, co Vám nikdy lékař
Reakce na oba výše píšící nicky - pan profesor má přes 55 let. Jeho prohlášení nebylo na oslavě nad sklenkou vína - opíralo se (podle jeho slov) o statistiku odborných časopisů, které on na rozdíl od nás přítomných tolik nečteme. Po našich zděšených pohledech to zopakoval - bez emocí  - s tím, že to je čistá statistika. Více k tomu nemohu říci, asi by se měl ozvat nějaký doktor, ale ti se takovými výsledky asi chlubit nebudou. Howgh
0/0
17.4.2005 20:08

KilianJiri

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To, co Vám nikdy lékař
Howgh. Bezva. Řeknu zase , že jiný profesor, který čte ty údaje, které jsou všem k disposici na ÚZIS,  prohlásil vážně a opakovaně, že naopak špatná péče zdravotníků se na neúspěchu léčby podílí zcela neviditelným podílem. No. A co tď, tvrzení proti tvrzení, že. Howgh.:-)))
0/0
17.4.2005 20:11

jarini

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To, co Vám nikdy lékař
takže až s panem profesorem budu mít možnost opět komunikovat, zeptám se na zdroj a pokud zde ještě budeš, budu citovat. S tím co jsem mírně šokován vyslechl, nemohu vést další diskuzi, protože další údaje jsem nedostal. Vše další by z mé strany byla spekulace - proto howgh.
0/0
17.4.2005 20:17

jarini

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To, co Vám nikdy lékař
no tak to dopadne, když  člověk pokračuje v rozepsaném příspěvku po odmlce . takže
... které on, na rozdíl od nás přítomných, čte. omluva
0/0
17.4.2005 20:11

PájaZítra

Re: To, co Vám nikdy lékař
Zajímavý případ! Před dvěma lety jsem se nechal přeočkovat na tetanus (ta pravidelná 10-ti letá perioda 15-25-35 let) a skončil jsem 2 dny doma s boulí v místě vpichu, s teplotami a bylo mi šoufl. Jsem astmatik (už jen lehký, bylo hůř) a z alergie mám už jen sennou rýmu. Tak nevím, zda se mi nevyvinula alergie na tetanus...
0/0
18.4.2005 9:47

80E-seven

Re: Re: To, co Vám nikdy lékař
to neres. kdyz ji nemas, tak ti pristi vpich nic neudela. kdyz ji mas, tak ti to bude jedno
0/0
18.4.2005 10:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.