Diskuze

Poslední rytířské gesto Karola Wojtyly

Jan Pavel II. se utkal se smrtí v přímém přenosu. Smrtka s kosou, ta dáma, která děsila i Bergmanova rytíře ze Sedmé pečeti, smrtka morů, která bere všechno, se na starých obrazech vyskytuje skoro stejně jako svaté motivy. Křesťané věří, že Bůh chodil po světě a konal zázraky. Ale smrt po něm chodí dodnes.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

co je vám do toho

8. 4. 2005 22:35
asi jsem jedinný...
z lidí západního světa, kdo neni bohatý, nesjíždí vodopády, neobjevuje fantastické světy (?)..Nu což, stačí mi v létě při sluníčku čvachtání ve Vltavě, objevování a toulky pražským podzemím, všude jezdim na černo, protože kdybych si kupoval lístky, neměl bych už co do huby..Ale v podstatě, tohle je život, který mám rád. (a na inetu jsem zadara, pro informaci)..
0 0
možnosti

vlákno

8. 4. 2005 23:03
Re: asi jsem jedinný...
czfree.net? Deu free conectivity?
0 0
možnosti

Vendousek

8. 4. 2005 12:19
děkuju
Moc mile jste mě, pane Komárek, překvapil. Zcela s Vámi souhlasím. Myslím si, že nikdo, dokud se k smrti nepřiblíží, nemůže vědět, co bude prožívat, jak se bude chovat, jak přijme skutečnost blížícího se konce! Každý, i věřící, mají obavy. Mají ale naději, A to si myslím, je poselství Jana Pavla. Źít u umírat v naději.
0 0
možnosti

valdoco

7. 4. 2005 22:51
Dekuji
pane Komarku, dekuji za tento clanek. Myslim, ze Wojtyla byl tim cim byl prave proto, ze se svou smrti cely zivot pocital...
0 0
možnosti

Svobodat

6. 4. 2005 11:44
Ano, ale trochu ne
Pane Komarku, dekuji za velmi trefny clanek. S Vasimi uvahami o vztahu zapadni spolecnosti k umirani naprosto souhlasim. Velmi mi to souhlasi s myslenkami meho oblibeneho frantiskana Richarda Rohra - viz. http://www.chlapi.cz/rohr/ Ale jedna vec, ktera se mi na konci zivota JP2 nelibila je, ze se nevzdal uradu i kdyz evidentne nebyl schopen pracovat. Asi k tomu mel ruzne duvody, ale vysilal tim do sveta nestastne poselstvi , ze moc v cirkvi se drzi za kazdou cenu.
0 0
možnosti

fel_low

11. 4. 2005 10:00
Re: Ano, ale trochu ne
Nemohu než nesouhlasit (= musím nesouhlasit, aby se do toho někdo nezamotal...) Lidem, kteří mají trochu logiky v hlavě, nic takového, jako že papež zůstával v úřadu pro nějaké lpění na moci, nenapadne. Karol Wojtyla neměl osobně z posledních měsíců svého pontifikátu nic než utrpení, a kdyby byl jen Karolem Wojtylou, asi by bez mrknutí oka rezignoval, Jenže K.W. ebyl jen tím K.W. Náměstek Kristův, pontifex maximus hodný toho jména cítil především povinnost služby. A v ní setrval. Jistě, vysvětlovat toto lidem, kteří mají církev za jednu z politických stran, ve kterých vře boj o koryto, a její představitele mají naroveň s politickými šíbry, kteří své partery jednou rukou poplácávají po zádech a druhou jim do nich vrážejí kudlu, budou papežovo setrvání v úřadu až do smrtelného konce - a ze svého relativního pohledu poprávu -  považovat za adhezi k moci. Jenomže tenhle pohled, vážení, tak trochu smrdí výrokem jistého neomylného pana profesora z počátku devadesátých let, že církev
0 0
možnosti

DollyBastard

5. 4. 2005 10:07
no nevim...
Me to spis prislo, ze se smrti bal. Mozna kdyby se lekarum povedlo uvest ho do takoveho stavu jako Terri, papezoval by tu jeste radu let. Zadne rytirske gesto jsem ve spojeni s jeho odchodem nevidel. Spis u me osobne ztracel kredit, kdyz za pomoci te nejmodernejsi lekarske techniky se drzel pri zivote a odmital vzdani se funkce argumentujic, ze odejde az si to bude buh prat. Jaky buh - nejaky pristroj?  Jan Pavel II byl pro krestany vzorem pro zivot a nejen pro krestany, ale na smrtelnem lozi obnazil svuj strach ze smrti. A tim minimalne pro me vzorem "pro smrt" nebyl. Ptam se sam sebe:"az budu taky tak stary, budu se taky tak bat neodvratneho konce?" Jeste donedavna jsem doufal, ze cestou zivota se naucim smrt respektovat a ve stari se s odchodem smirim...a snad to tak nakonec i bude. Ale v dnesni dobe mi prijde, ze je smrt nechtena vic nez kdy jindy, lide se sni nechteji smirit a boji se ji. I papez nam ukazal jake je to utrpeni a od strachu ze smrti nam rozhodne neule
0 0
možnosti

DollyBastard

5. 4. 2005 10:00
no nevim...
Me to spis prislo, ze se smrti bal. Mozna kdyby se lekarum uvest ho do takoveho stavu jako Terri, papezoval by tu jeste radu let. Zadne ritirske gesto jsem ve spojeni s jeho odchodem nevidel. Spis u me osobne stracel kredit, kdyz za pomoci te nejmodernejsi lekarske techniky se drzel pri zivote a odmital vzdani se funkce argumentujic, ze odejde az si to bude buh prat. Jan Pavel II byl pro krestany vzorem pro zivot a nejen pro krestany, ale na smrtelnem lozi obnazil svuj strach ze smrti. A tim minimalne pro me vzorem "pro smrt" nebyl. Ptam se sebe:"az budu taky tak stary, budu se taky tak bat neodvratneho konce?" Jeste donedavna jsem doufal, ze cestou zivota se naucim smrt respektovat a ve stari se s odchodem smirim...a snad to tak nakonec i bude.
0 0
možnosti

Isabelle

4. 4. 2005 20:12
...
Je divna ta veta "zapadni clovek"....jak daleko je zapad ? Od kud? jsou tam jini lide nezli na severu?
0 0
možnosti

leonel

4. 4. 2005 20:17
Re: no jo...
...chybí tam vysvětlivky, musíš  informovat, že to budeš číst a požádat o ně redakci  
0 0
možnosti

AlienDUDE

4. 4. 2005 19:56
nemusím souhlasit, nemusí mě to dojmout
ani v tom najít nic nového, ale musím uznat že někdo vyjímečně použil nejdřív mozek a potom teprve klávesnici a nutí to k zamyšlení , což se dnes moc nevidí a nutno ocenit, článek kterému lze těžko vytknout víc jak jedno či dle slova dle osobního vkusu, vážně dobrý...
0 0
možnosti

djc

4. 4. 2005 19:44
opravdu
pěkný článek ve srovnáním s tím, co jsme si mohli od novinářů v poslední době přečíst a to už vůbec nemluvím o diskuzích zde.
 
Ne se vším souhlasím, ale od p. Komárka bych toto nečekal.
 
0 0
možnosti

Kardinal Pes

5. 4. 2005 20:42
Re: opravdu
Omlouvám se předně za můj nevhodný nick, ale těžko ho v tuto chvíli změním.
Musím souhlasit, že tento článek je velmi zajímavý a vhodný k zamyšlení. Pan Komárek mě překvapil
0 0
možnosti

80E-seven

4. 4. 2005 17:54
potlesk!
komarek, POTLESK!
0 0
možnosti