Diskuze

Pilot: Gripen je lepší než MiG-29

První nové stíhačky Jas-39 Gripen získá česká armáda za několik dní. Co na letouny říkají samotní piloti? Na otázky odpovídal v exkluzivním on-line rozhovoru jeden z pilotů Petr Mikulenka přímo ze základny Satenäs ve Švédsku, kde dokončuje výcvik.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

exe

18. 4. 2005 23:10
Nesmysl
Nejlepší je rogalo. K čemu vyhazovat miliardy za něco, co nebudeme na 100% v Česku potřebovat. Za ty prachy by se už něco pořádného dalo pořídit.  
0 0
možnosti

crossss

18. 4. 2005 13:32
FBW
Rusové s FBW opravdu nepspěchali ale první éra s tímto systémem řízení létala právě v rusku
0 0
možnosti

Mitchell

18. 4. 2005 23:36
Re: FBW
A můžeš napsat který a kdy?
0 0
možnosti

VLDX

12. 4. 2005 18:16
Gripen přistává
Hezké přistání Gripenu http://www.wimp.com/fighter/
0 0
možnosti

starej__vul

18. 4. 2005 12:13
Re: Gripen přistává
... třeba přistane něco i tobě!!!
0 0
možnosti

Thyronx-

2. 4. 2005 5:36
Elektricke senzory
Elkektricke senzory dnes pouzivaji treba japonske autompobilky.Uz neni povestne lanko mezi pedalem plynu a karburatorem a cela rada dalsich technickych vylepseni. Dela se to take uz par let. Mikroprocesory davame leta do aut ve vsech americkych automobilkach a jsou jak k rizeni karburace, tak mnoha dalsich ukonu a jsou i v automatickych prevodovkach. Technologie i technika jde milovymi kroky. Co bylo vcera moderni je dnes .....
0 0
možnosti

Thyronx-

2. 4. 2005 5:31
o Grippenech se toho vi vic...
Jejich nevyhody ci vyhody nechme stranou.. roli hrali zajiste i penize , service, a navazane dalsi prodeje o kterych by se vlada radeji nechtela vyjadrovat. Hodnoceni pilota ze je Grippen lepsi nez MIG29 je ponekud slabe hodnoceni a vi to nejen on ale kazdy kdo do toho vidi. Bude problem s vyzbrojenim letadel a jsou tu problemy typycke pro Grippeny. kazdopadne Grippeny jsou podstatne zmodernizovani letecke vyzbroje Cech. "Trafiky" pro ty kteri obchod zprostredkovali uz jsou pripravene a "ponesou". Elektricke senzory na kniplu ovladane prec PC jsou dnes uz bezne v nove generaci americkych F-22 .Jejich cena je ale astronomickych 102 milionu USD. Grippeny jak znamo letaji v Madarsku a Jihoafricke republice.Tedy krom Svedska.Duvody jsou znamy. Provoz techtou letounu bude velmi nakladny a tedy nejcasteji se s nimi setkate v hangarech. Samozrejme clanek Vam jen poskytl rozhovor s pilotem.To zajimave prijde az pozdeji.
0 0
možnosti

bosnia

2. 4. 2005 14:17
Re: o Grippenech se toho vi vic...
Zajímalo by mě, jak jsi přišel na "Provoz techtou letounu bude velmi nakladny a tedy nejcasteji se s nimi setkate v hangarech"? O kolik bude dražší, než již použité F-16? Nákup francouzských stíhaček by byla největší konina a americké F-18 jsou nám zcela k ničemu.
 
Vybralo se to nejlpeší možné letadlo. Ovšem o způsobu výběru si myslím také své..
0 0
možnosti

Josef II

2. 4. 2005 2:53
fly by wire-FBW
Kdysi, hodne davno, jsem na toto thema neco cetl. Je pry to system, ktery ochranuje letoun proti pretizeni i.e. ohnuti kridel. Jsou pry 3 moznosti, jak chranit letoun. 1. davat pozor a neustale sledovat pristroje (dost tezke v souboji) 2.FBW system, ktery nedovoli vice, nez je letoun schopen snest. 3. Stavet letouny tak robustne, ze se kridla nikdy neohnou a letoun nikdy nerozpadne(ruska metoda). Napiste mi nekdo, zdali toto vse stale jeste plati pro FBW, nebo je dnes FBW uz neco jineho?
0 0
možnosti

Supersex

2. 4. 2005 3:14
Re: fly by wire-FBW
fly-by-wire je prostě systém ovládání letadla už ne přímo přes hydrauliku, ale pilot ma v kabině normální joystick, který předává elektrické signály o své poloze do počítače a teprve počítač ovládá letadlo. Ochrana proti přetížení letadla je zabudovaná v softu toho počítače.
0 0
možnosti

BlueSpirit

1. 4. 2005 13:20
Netradiční uspořádání křídel
Je nějaký zásadní rozdíl v ovládání letounu, který má uspořádání křídel tak jako Grippen na rozdíl od "klasických" stihaček? Chová se letoun jinak?
0 0
možnosti