Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rozhodnuto: lidovečtí ministři opustí vládu

Celostátní konference KDU-ČSL doporučila lidoveckým ministrům, aby podali demisi. Už odpoledne je vyzvalo k odchodu z vlády užší vedení strany, které se zároveň vyslovilo pro hlasování o nedůvěře vládě. Jsou nespokojeni s premiérem Grossem. Odchodem pohrozil i ministr informatiky Mlynář.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hasmen

A Špinarka jim bude zpívat
Jednoho dne se vrátíš
0/0
31.3.2005 21:33

syck

krysa utíká vždy první
0/0
31.3.2005 16:56

mahbuli

Co bude?
Jsme je těžce zadlužení, máme velký obchodní deficit, nesplácejí se úvěry a kapitálový trh je neprůhledný. Ve vládě ČSSD byla zastoupená KDU-ČSL a ta nese také minimálně 30% podíl na zpackané privatizaci. Podíl US nástupkyně ODA je poměrně těžko vyčíslitelný. Změna za této vlády tedy není možná. A příští vláda? Poučila se ODS z nynější krize? Překvapila ODS volba na Praze 6. a 10? Senát je zbytečný a pouze na čas zastaví volný pád! A kraje? Až tam bude o 60% úředníků víc tak se to celé zhroutí. Protože každá strana v krajské koalici bude tvrdě požadovat prebendy. Mnoho záleží na tom jaké budou vyjednané podmínky koaliční smlouvy mezi ODS a KDU-ČSL po volbách v roce 2006?
0/0
31.3.2005 11:39

roy_batty

Re: Co bude?
doporučoval bych vám napřed se podívat na čísla, budete překvapen http://www.mfcr.cz/index.php?d=320
0/0
31.3.2005 21:26

zberanek

Telecom
Gross slibuje a dává všem stranám cokoli, jen by jej nechali u koryta ještě alespoň do rivatizaceTelecomu.
0/0
31.3.2005 10:55

mrozik

Odchod lidoveckých ministrů mě nevadí .....
ale vadí mi to, že tuto věc nastartoval jeden z největších zlodějů v naší politice - Kalousek, o kterém se říkalo, že se na ministerstvu obrany s nikým nebavil(tedy ho nepřijal) když neobdržel předem pěkně tlustou obálku (asi v ní byly stranické brožurky). Jeho doporučený výběr firem zásobujících posádky rohlíky na vzdálenost až 100 km je zajímavý rovněž. O kauze "velmi výhodné" výměny moderních stíhaček MiG-29 za polské vrtulníky SOKOL v poměru 1 stíhačka za jeden vrtulník se napsalo již hodně. Při tom je známé, že pan ekonomický náměstek nikdy nic nepodepsal, takže se mu nic nedokázalo.
0/0
31.3.2005 9:50

mazlikuzlik

otázka
Už jsem to v tomto fóru několikrát naznačil, ale přeci jen bych přidal ještě jeden příspěvek. Hlavním problémem této země není Grossův byt, ani jeho manželka....Největší slabinou jsou nepokračující reformy a vysoké dluhy. Proto na mě odchod lidoveckých ministrů žádný dojem udělat nemůže, protože se jen velice šťastně dostanou z vlády, která si příliš úspěšně nevedla, přičemž nejtragičtější byla Špidlova éra a jeho štědrý sociální stát. Lidovci se tímto krokem navíc rehabilitují před veřejností a neponesou zcela důsledky vládní politiky.Proto se ptám, opravdu bychom je za to měli chválit a uznale přitom přikyvovat?
0/0
31.3.2005 9:49

jekul

Záchrana na obzoru
Takové zvíře ještě myslivec Jan Vácha z Libodřic u Kolína v lese neviděl. Velké jako pořádný kocour, husté šedivé chlupy, dlouhý ocas a špičatý čenich. Když ho lovecký pes zakousl a přinesl v tlamě, nechtěl věřit svým očím. Teprve pak ho napadlo, že by to mohl být Tupolánkem a synovcem Prpy z Honkongu očekávaný spojenec modrých strak v lítém boji proti škodícím socanům. I myslivec Vácha již hledí optimisticky na dny příští.
0/0
31.3.2005 9:36

Satros

průšvih
To je ale průšvih.To se zastaví zeměkoule,když ve vládě nebudou černoprdelníci a ODS.Kalousku ty jsi to zavařil.To tě ani vzpověď v kostele nezachrání!!
0/0
31.3.2005 9:29

Prubojny__kapitalista

Mravokárci se vybarvili
Cituji M. Macka: Velmi poučné je také to, jak zakladatel US - DEU a velký harcovník na zpěněném oři morálky Jan Ruml zcela mlčí za situace, kdy ministři strany, kterou založil a které dlouho předsedal, klidně přihlížejí jedenání premiéra s komunisty, jen aby se i oni udrželi u koryt. Také Hana Marvanová je kdesi zalezlá a spousta dalších jak by smet.
0/0
31.3.2005 9:28

jekul

Re: Mravokárci se vybarvili
tož nebýt komoušů ahi synovec Pepy z Honkongu by netrůnil na HRADĚ, ani moralistovi Kalouskovi nevadilo, že s nimi v holportu volil
0/0
31.3.2005 9:54

briza

Re: Mravokárci se vybarvili
Zrovna od Macka kritizovani moralnich postoju druhych opravdu sedi. Ze je Unie Svobody cim dal smutnejsi pribeh je ale fakt.
0/0
31.3.2005 10:10

Matus11

Re: Mravokárci se vybarvili
Macek je zloděj. Dobře si pamatuješ jeho citáty!
0/0
31.3.2005 14:13

blahop

US-DEU = komunisti
US-DEU = komunisti jde jim jenom o držení si svého koryta zuby-nehty
0/0
31.3.2005 9:17

mazlikuzlik

Re: US-DEU = komunisti
Troufám si tvrdit, že tak by se zachovaly úplně všechny strany v jejich pozici. Politici nejsou nějaký dobročiný a ušlechtile smýšlející spolek...
0/0
31.3.2005 9:23

Víťa Jakoubek

Kdo drží Grosse je stejný jako Gross?
Když slyším Langera jak hlásá "kdo drží Grosse je stejný jako Gross", vzpomínám si jak se Standou upekli známý policejní zákon, který navrhoval nehorázné zvýšení platů policistů , na jeho spoluzodpovědnost coby předsedy mediální komise za poškození věřitele a tím prohranou arbitráž na TV Nova za 10 miliard, nebo na jeho příhru peněz ze státního rozpočtu golfovému klubu kam chodí hrát a ....  Rozhodně nejsem voličem levice a je ostuda, že Gross nemá dost svědomí k tomu aby sám odešel, ale na druhou stranu si vzpomínám, že za obdobné situace v roce 97 z dob dosud nevyšetřených afér falešných sponzorů ODS a LTO se mluvilo o zradě, atentátu atd. ODS prostě vypočítavě říká, to co jí vyhovuje a nevěřím, že je to od nich morální boj  proti zkorumpovanosti. Je to boj s hroudou másla na hlavě. Neřekl bych "kdo drží Grosse je stejný jako Gross", ale řekl bych "zloděj křičí chyťte zloděje" a kdo jsi bez viny, hoď kámen. 
0/0
31.3.2005 9:02

Tonda Brno

Re: Kdo drží Grosse je stejný jako Gross?
Celkem s tebou souhlasím, akorát když domyslím tu poslední větu, tak dospěji k závěru, že každý má nějaký ten hříšek a tedy nebude nikdo, kdo by mohl tlačit na odstoupení politika.
0/0
31.3.2005 9:13

Josefprav

Re: Kdo drží Grosse je stejný jako Gross?
Co si tady všechno sflákal dohromady. 10miliard nebylo uhrazena za TV NOVA, ale protože ČR pod vedením socanů nedodržovala mezinárodní smlouvu o ochraně investit. Kde jsi slyšel, že Langer upekl s Grosem nějaký zákon? Máš na mysli Langra z ODS? Topolánek, Langr obchodovali s LTO? Napsal jsi to jako když pejsek a kočička pekli  dort. Budeš volit komouše?  
0/0
31.3.2005 9:21

jekul

Re: Re: Kdo drží Grosse je stejný jako Gross?
10miliard je jen důsledek, předchozích geniálních rozhodnutích o neviditelné ruce trhu, LTO- Kočárnikovu spolku trvalo tři roky, než přišli na to , že je to nafta, ale ne proto, že by byli tak blbí, bylo to plánované gaunerství, Slováci po rozbití republiky na to přišli za tři měsíce, no a vydání Kočárníka k policejnímu stíhání zabránili praviciví komsomolci ve sněmovně, a vzhledem k doživotní imunitě je již nestíhatelný za tehdy prováděné kousky
0/0
31.3.2005 9:44

Víťa Jakoubek

Re: Re: Kdo drží Grosse je stejný jako Gross?
Co se týká platby za arbitráž ohledně TV Nova, tak zodpodnost nese z části Železný za svou akci a z části stát prostřednictvím tzv. velké mediální rady, kde Langer z ODS byl předsedou a malé rady -Štěpánek a spol.  Návrh zákona o policii byl spoludílem Grosse s Langerem, který ho podporoval a potom, když to Kalousek chtěl utnout v rámci šetření výdajů státu tak otočil proti aby si zas tak neprotiřečil s ODS. Ttyto příklady jeho křiváctví jsem uváděl, protože mě naštvalo, jak si on a jemu podobní najednou hrají na svatoušky, zatímco když byli v obdobné situaci v 97 tak  se chovali stejně jako nyní Gross. 
0/0
31.3.2005 11:32

Matus11

Re: Re: Kdo drží Grosse je stejný jako Gross?
Smlouvu se zas........ amíkama podepsal kulich - Havel. Taková smlouva nemá v civilizovaném světě obdoby! Takové podnikání bez možnosti krachu by se mi také líbilo! S tím Standa nemá nic společného!
0/0
31.3.2005 14:15

pepekm

paradox
nemam lidovce rad, ale ze zoufalstvi je snad budu volit
0/0
31.3.2005 8:55

mazlikuzlik

chyba
To bych nedoporučoval.Tento krok je klasická lidovecká pokrytecká vějička.KDU-ČSL se o volební preference bát nemusí, vždy měli +/-3% to své, protože jejich voličům nejde o jejich politiku, ale o to, že jsou to křesťané. To jim umožňuje úspěšně se podílet na jakékoliv vládě bez následků a také kdykoliv z jakékoliv vlády odejít. Těm o nic nejde. Gross být premiérem nemá, ale lidovci si aspoň mohou zahrát na čestné a spravedlivé. Vsadím se, že kdyby se stal "zázrak" a veřejné mínění se přes noc změnilo, i když by aféra s bytem zůstala, zůstanou i oni....
0/0
31.3.2005 9:16

vrgada

KOHO VOLIT ?
V těchto diskuzích několikrát zazněla deziluze a otázka koho volit. Dívejte se na hlasování ve sněmovně a vyberte si: je pro Vás důležitější čest, nebo hrabivost - tak budou rozhodovat poslanci usměrňovaní sekretariáty svých stran. Tedy dojde na lámání chleba a budete vidět, koho jste si zvolili minule a jak Vás zastupuje. Kdyby hlasoval lid, bylo by to 76 : 21 a 3% dají neplatný hlas. Myslíte, že by vyhrál zloděj a lhář ?
0/0
31.3.2005 8:31

Josefprav

Re: KOHO VOLIT ?
Máš pravdu. Politika je svinstvo a budete to svinstvo i nadále. Sny o křišťálových politicích je nutno zapomenout. Ti politici jsou totiž takový jaký je národ. Protože z něho vycházejí a jsou jeho součástí.Protože se musejí přizpůsobovat voličům, aby uspěli. To, ale neznamená propadat skepci. Musíme vybírat z mešího zla. Sledovat, kdo jak se chová a kdo dodržuje to, co slíbil. Tady potom nadávat je k ničemu.
0/0
31.3.2005 8:58

Víťa Jakoubek

Re: Re: KOHO VOLIT ?
Politika sama o sobě svinstvo není, ale záleží na lidech jakou jí dělají - s jakou motivací do politiky jdou. Za komunistů to bylo jednodužší rozpoznat česného člověka podle toho, že se třeba nechal věznit nebo pronásledovat za svůj názor, aniž by z toho měl užitek (tzv. disidenti). Dnes se dělá partajnická politika většinou na bázi patolízalství na úkor boje za věc.To nepřímo podporují masmédia , kde chybí odborné, diskuse a probíhá diskuse ve stylu bývalé sedmičky  Bobošíkové.  
0/0
31.3.2005 9:15

jekul

Re: Re: Re: KOHO VOLIT ?
ono se to odvíjí od toho, že člověk je dobrý, ale lidi jsou svině, a to bylo, je a bude , samozřejmě s výkyvy
0/0
31.3.2005 9:48

Tonda Brno

Re: Re: KOHO VOLIT ?
Větu: "Politici jsou stejní jako je národ" bych možná obrátil, ža národ je takový jako jsou politici. Když vidí jak se politici chovají a co dělají tak si normální člověk řekne: Když může on, já můžu taky.
0/0
31.3.2005 9:16

phi

takze
bud se komunisti budou citit jeste slabi a vladu podporej a pak panbuh s nami protoze CSSD s podporou KSC, to nebude rozhodne terno.. a nebo se komunisti budou citit dostatecne silni a vlada padne a pak panbu s nami. priprava voleb zabere tolik casu, ze stejne budou konat prakticky az v dobe, kdy by byly volby regulerni. jenze se do te doby neprijme zadnej zakon, a to je dost skoda v okamziku, kdy ekonomika roste, v CSSD vyhralo reformni kridlo a to navic nema co ztratit.. nastesti nas od nejake akce vysvobodi ODS (signatari opozicni smlouvy, tenhle podraz na volice si snad pamatujete, ne ?) a Lidovci (opravdu chcete ve vlade lidi jako Kalousek a Palas ?), kteri se uz nemuzou dostat koryta.
0/0
31.3.2005 8:17

Josefprav

Re: takze
Takže si to tady správně rozmázl. Z toho, co jsi napsal bude nejlepší nedělat nic a nechat to, jak to je. Koho budeš volit? Na každého si něco pamatuješ. Musíš přemýšlet o lidech a ne o stranách. Jinak se do toho pouze zapleteš. Chce to mimořádné volby. Vyhraje ODS. Topolánek žádnou opoziční smlouvu nepodepisoval. ODS se dokázala elegantně rozejít s Kalusem. Má tam pochopitelně svůj vliv, ale takový jako měl když byl předseda ne.  Ekonomický růst není zásluha vlády socanů. Nikdo z nich neřekl na základě jakých konkrétních vládních opatření byl nastartován. Vstoupili jsme do EU a ta jde celá nahoru. Pokud tady bude liberální vláda bude růst ještě vyšší. Jaký je rozdíl v přípravě voleb řádných a mimořádných?  Volby prostě budou dřív. Nebo se budeme ještě rok plácat v agonii pod vedení KSČM?  
0/0
31.3.2005 9:07

Matus11

Re: Re: takze
Synku!
Tupolánek je arogantní ........... ! Spolupráce s fláterníky se bude OF hodit, všechny prostředky jsou dobré!
0/0
31.3.2005 14:17

Tančící Derviš

›››››››››››› ™
Na druhou stranu je fajn že ten zadkolezec Svoboda skončí, co ten nadělal kravin, škoda mluvit.
0/0
31.3.2005 7:33

babacek

LIdovci
Alespoň jedni,že drží slovo a nekličkují jako zajíci.
0/0
31.3.2005 6:29

mazlikuzlik

........bez komentáře
Když se loď potápí, krysy utíkají jako první:-).....Lidovcům vůbec o nic nejde. Ti mají voličskou základnu jistou, ať se děje, co se děje. Protože jejich voliče nezajímá, co prezentují, ale to, žejsou to lidovci:-)Ať budou volby kdykoliv KDU-ČSL to nijak výrazně neublíží, a proto je výhodnější zahrát si na ty čestné....
0/0
31.3.2005 9:09

Josefprav

Re: ........bez komentáře
Ať Kalousek jaký je drží slovo a dokazali se uvnitř dohodnout. je přece úpně jedno proč to dělají.  Jistě, že sledují své zájmy  
0/0
31.3.2005 9:11

mazlikuzlik

Re: Re: ........bez komentáře
To je jistě pravda, ale Kalousek je ostrý střelec:-) Já zkrátka odmítám vnímat zásluhy a čestnost tam, kde je to podepřeno pragmatickým postojem....
0/0
31.3.2005 9:21

jekul

Re: Re: ........bez komentáře
Drží fest, co dohodl s Tupolánkem a synovcem Pepy z Honkongu, asi bude afgánec, tam je normální , když se naskytne výhodnější spojenec pro kmen, tak se ten předchozí čestně podrazí
0/0
31.3.2005 9:51

Josefprav

Re: LIdovci
0/0
31.3.2005 9:09

Irish Stout

No to ses teda Sváťo moc nevyznamenal...
"Jsem pro tuto koalici a teď už mi zbývá jen jedna naděje - že premiér Gross podá do pátku demisi. Já se hlasování o nedůvěře zdržím." - místopředseda US-DEU Svatopluk Karásek
----------- K tomu jen dodávám: Nechci spekulovat o důvodech... ale kdo ďáblovi řekne ano, případně mlčí, když by měl mluvit, chybuje.
0/0
31.3.2005 3:03

Nel111

CSSD
Gross mysli jen na svoje koryto. CSSD a jeji budoucnost jsou mu u pr.ele. Copak to zbytek strany nevidi? Ja skutecne doufam, ze se mu do patku rozsviti a odstoupi, prijde novy premier a koalice se zachova s tim, ze si bude chtit (koalice, hlavne CSSD) poopravit ten posramoceny obrazek, ktery ted ma. Nejsem velky fanousek CSSD, ale pro nas vsechny by bylo lepsi, kdyby se tu ta strana udrzela. Jinak lidi,kteri nevoli pravicaky (a ze je jich tu dost), se obrati ke KSCM. A to pak bude teprve sranda...
0/0
31.3.2005 1:41

Josefprav

Re: CSSD
Standa v životě neodstoupí budou ho muset vynést ze strakovky. Má strach možná i z jiných věcí. Asi se dost zapletl jako MV. Uvidíme až tam bude někdo jiný, kdo mu nebude držet palec.
0/0
31.3.2005 9:14

kenig

ODPORNY KALOUSEK SE KONECNE POHRBIL !!!!!!!!
Konecne nastala doba , kdy tihle politicti vtiraci uz nebudou moci kde a komu se vetrit do zadku ! Kalousek si pujci penize od lidi , kteri zahy byli zastreleni ..............a on si klidne vystupuje na politicke scene jako kdyby byl nejakej jelimanek !
0/0
31.3.2005 1:04

Iridium

Re: ODPORNY KALOUSEK SE KONECNE POHRBIL !!!!!!!!
Jen se nebojte, máte ho zpátky než řeknete švec.
0/0
31.3.2005 7:50

qazqaz

Re: ODPORNY KALOUSEK SE KONECNE POHRBIL !!!!!!!!
Rozhodne se neminim zastavat Kalouska, ale jede celkem rovinu, na rozdil od Grosse. A jelimankovskej je celej tvuj prispevek. Mel by jsi se drzet radeji tech fotbalovych diskuzi.............i kdyz vlastne radeji ani to ne........take ti moc nejdou. Nulo!
0/0
31.3.2005 8:22

Josefprav

Re: ODPORNY KALOUSEK SE KONECNE POHRBIL !!!!!!!!
Ty jsi, ale vědec.
0/0
31.3.2005 9:16

Vysokoskolak

.
Dosta nazoru je toho razu ze KDU je problem. Reseni bych videl ve vestinovem volebnim systemu. Riziko s timto spojene je, ze kdyby byla grosova kauza tak se nedelo naprosto nic - schvalili by si ze krize skoncila a sirili by demagogii o sampionech. Reseni me napada v zvyseni pravomoci prsidenta, ktery by mohl v pripade problemu zasahnout. Zaroven ale nejspis omezit jeho pravomoc ze urcite % opozice musi vyslovit neduveru. Ma to nekdo trochu promyslene jak by to mohlo vypadat?
0/0
31.3.2005 0:41

Ccecil

Re: .
V podstatě něco obdobného jsem tady už psal. Bohužel to byla ODS, která šla proti tomuhle trendu. Málokdo si uvědomuje nebezpečí špatně nastaveného systému, který potom efektem motýlých křídel sjede do údolí totality na to tata. Je lhostejno, kdo by byl u moci.
0/0
31.3.2005 1:00

pirin

KONCIM
Neni jedno, co si myslime, ale je uplne jedno, co tady piseme.Dobrou.
0/0
31.3.2005 0:37

FantomKrkonos

Jo, jo ...
Jdu spat .. a doufam, ze uz se neprobudim ... pac je me z toho nejak na zvraceni ... nebo co ...
0/0
31.3.2005 0:24

FantomKrkonos

Re: Jo, jo ...
Myslim, ze jsme vsichni pacienti jednoho velkeho blazince zavaneho CR :-)
0/0
31.3.2005 0:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.