Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rodiče umírající Terri jdou znovu k soudu

Američanka Terri Schiavová je už dvanáctý den odpojena od přístrojů, které zajišťovaly její umělou výživu. O odpojení rozhodly americké soudy. Rodiče 41leté ženy, která je patnáct let v kómatu, stále nevzdávají boj o život své dcery. Odvolali se k soudu v Atlantě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

redkvycka

Odpojeni je nehumanni? a co jineho, kdyz je eutanazie jako takova nepovolena?
rekla bych, ze u Terri zase  jednou nastala patova situace-at uz nyni udelaji lekari cokoli, vzdycky se to nebude nekomu libit a bude z toho dalsi roztahana afera. nicmene, pokud zakony neumoznuji jinou moznost usmrceni nez Terri odpojit, asi jim nic lepsiho nezbude. uvazme jenom ty penize, co stalo jeji udrzovani pri zivote, a ktere mohly byt pouzity na pomoc jinym pacientum mnohem efektivneji (i kdyz je sporne, CO konkretne si pod tim muzeme predstavit), a mimo jine take nervy pribuznych. mozna to zni nehumanne, ale patnact let je patnact let a myslim, ze to uz je dost dlouha doba na to, aby se ukazalo, ze tohle nikam nevede.
0/0
30.3.2005 21:04

mtis

Re: Odpojeni je nehumanni? a co jineho, kdyz je eutanazie jako takova nepovolena?
1. Peníze zřejmě nebudou ten problém, jsou to peníze její a jejích rodičů, které se pokud vím netýkají rozpočtů public health.
2. A nervama příbuzných myslíš nervy jejího bývalého manžela, nebo nervy jejích rodičů?
0/0
30.3.2005 22:30

Pimpil

Re: Odpojeni je nehumanni? a co jineho, kdyz je eutanazie jako takova nepovolena?
Ano, smrt zizni a hladem je podle me nehumanni. Nikde jsem nerekl, ze nepovolena aktivni eutanazie je humanni, vsak jsem take pro to, aby povolena byla. Diskuze o takovych pripadech jako je Terri probihaji proto, ze se parkrat ve svete stalo, ze se takovi lidi z komatu probrali a prozili pak normalni zbytek zivota - ano, i po 15 letech.
0/0
2.4.2005 9:21

Superex

Evropa zaostává za USA
Už před pěti lety evropští státníci v rámci takzvané lisabonské agendy deklarovali cíl dosáhnout do konce desetiletí vyšší výkonnosti, než mají USA. “Výsledek je žalostný,” shrnuje výsledek lucemburský premiér Jean-Claude Juncker, jehož země do června Unii předsedá. Podle zpráv ze zákulisí summitu konaného 23. března 2005 by se datum 2010 mělo potichu vypustit. V mezičase se ukázalo, že propast mezi státy Unie a Amerikou se ještě prohloubila. Průměrný hospodářský růst se pohybuje pod jedním procentem, zaměstnanost se zvyšuje jen pomalu na 64 procent. Napjaté rozpočty umožnily málokteré zemi přihodit více peněz na vědu a výzkum, v němž USA nadále Evropu válcují.
 
 
 
0/0
30.3.2005 19:06

Superex

Spojené státy americké
 
 
0/0
30.3.2005 16:38

Supersex

euthanasie v Iráku
Americký voják obžalovaný ze zabití těžce zraněného a neozbrojeného Iráčana prohlásil před soudem, že podle jeho názoru udělal správnou a čestnou věc, protože se zraněnému už nedalo pomoci, a proto mu raději ukončil jeho utrpení.
0/0
30.3.2005 15:52

mtis

Re: euthanasie v Iráku
To je divné, že jste to neocenili, víš kolik trpících iráckých dětí se podařilo určitě zachránit za peníze ušetřené smrtí toho téčka?
0/0
30.3.2005 22:33

Kleki Petra

Nevím jak vy,
ale já už jsem dneska úplně mrtvej. Tak radši vyrazím do exteriérů.
0/0
30.3.2005 14:59

Superex

Sýrie se stáhne do liban.voleb
Sýrie stáhne všechny svoje síly z Libanonu do květnových voleb. Oznámil to v úterý syrský ministr zahraničí Farúk Šará v dopise generálnímu tajemníkovi OSN Kofimu Annanovi. Nejpozději do soboty se sejdou členové společné syrsko-libanonské koordinační komise, aby projednali časový plán stažení syrských sil, sdělil syrský velvyslanec při OSN Fajsal Mikdad.
 
Odsun se začal řešit po únorové vraždě libanonského expremiéra Rafíka Harírího. Nezávislé vyšetření Harírího vraždy stalo hlavním bodem rezoluce, kterou Rada bezpečnosti OSN projednávala v úterý za zavřenými dveřmi.
 
 
0/0
30.3.2005 14:57

racional

umírající mrtvola
0/0
30.3.2005 13:49

JarmilPrdel1

Teri
Teri mlčí, takže souhlasí.
0/0
30.3.2005 13:20

Uslintanej_pes

Re: Teri
Ale mlčení ne vždy z hlediska občanského zákoníku znamená souhlas. Třeba by mohla pokývat hlavou nebou už konečně něco zamumlat. Času na rozmyšlení přeci už měla dost!!!
0/0
30.3.2005 13:26

Uslintanej_pes

Měli by se zeptat Terri
Neměli by se takhle náhodou zeptat Terri???? Co ona na to???
0/0
30.3.2005 13:15

Uslintanej_pes

Měli by ji nechat
Měli by ji v klidu nechat. Píchnout jí nějakou injekci a ne ji nechta chcípat žízní a hlady. Hovada.
0/0
30.3.2005 13:12

ynternetova fany

reagovatVážné pochybnosti britských anesteziologů 3
Skoro všichni anesteziologové vám přiznají, že je jim celá věc nepříjemná a že mají velké pochybnosti," konstatoval Philip Keep, anesteziolog v nemocnici pro Norfolk a Norwich. "Zdravotní sestry to opravdu snášejí velmi špatně. Říznete toho pacienta nožem a jeho puls a jeho krevní tlak radikálně stoupnou. Když pacientovi nedáte nic na utišení, začne se na operačním stole kroutit a není možné s operací pokračovat. Chirurg nás vždycky žádá, abychom pacienta ochromili". Nenosím v současnosti dárcovskou kartu, protože vím, co se děje," uvedl jiný lékař. "Kdybych věděl, že dostanu umrtvení, tak bych ji nosil."
0/0
30.3.2005 12:51

ynternetova fany

Vážné pochybnosti britských anesteziologů 2
Tyto operace se konají, když je pacient připojen na ventilátor…
 
 Anesteziologové nechtějí hovořit o těchto záležitostech veřejně, protože se obávají, že by to mohlo ohrozit transplantační program, který i tak trpí velkým nedostatkem darovaných orgánů. Přesto však soukromě vyjadřují opakovaně pochybnosti ohledně toho, co se asi děje v mozku dárce, i když mozkový kmen už nereaguje na testy a je zcela vyloučeno, že by pacient přežil jen několik dní, i když je připojen na podpůrné přístroje.
0/0
30.3.2005 12:50

ynternetova fany

Vážné pochybnosti britských anesteziologů
 Z článku v BL „Odebírají se tělesné orgány "mrtvým" pacientům skutečně bezbolestně?“:
„Čelní britští anesteziologové požadují, aby každý "mrtvý" pacient, z jehož těla se získávají orgány pro transplantaci, dostal před jejich odstraněním umrtvení, aby byla vyloučena možnost, že by mohl pociťovat bolest.
Otázka, zda může či nemůže pociťovat bolest pacient, jehož mozkový kmen byl prohlášen za mrtvý, jehož srdce však stále ještě tluče, když mu chirurgové odebírají orgány pro transplantaci, je považována mezi anesteziology už dlouho za kontroverzní…( Mozkový kmen je ta část mozku, která spojuje hlavní mozek s míchou).
Redakční komentář v časopise Anaesthesia, který vydává britská Royal College of Anaesthetists nyní požaduje, aby bylo umrtvování běžně užíváno při operacích, při nichž se z těla odstraňují srdce, plíce, játra a slinivka břišní. Tyto operace se konají, když je p
0/0
30.3.2005 12:49

milchama

Re: Vážné pochybnosti britských anesteziologů
U Terri ovšem mozkový kmen mrtvý není...
0/0
30.3.2005 14:12

jmeno_pro_chaty

Je to proti přírodě
Chápu chování jejích rodičů a neodsuzuju ho. Asi bych se choval podobně. Nicméně příroda to podle mě má zařízené správně. Člověk se s ní všemožně snaží bojovat, ale ani moderní technikou jí neporazí a ani by to nebylo správné. Vzpomeňte si na pohádku Dařbuján a Pandrhola je to sice pohádka, ale dobře to vystihuje. Když to shrnu, Terri by bez pomoci moderní techniky zemřela přirozeně na následky zranění již dávno.
0/0
30.3.2005 11:56

Flat Vamp jr.

Re: Je to proti přírodě
...to ale úplně každej, kdo je momentálně na JIPce.
0/0
30.3.2005 12:04

jmeno_pro_chaty

Re: Re: Je to proti přírodě
To máš pravdu, ale na JIPce leží drtivá většina lidí, kteří jsou léčeni (ne uměle udržováni) a opět ve velké většině vyléčeni.
Pokud lékaři aktivně pracují na výléčení Terri tak to samozřejmě schvaluju.
0/0
30.3.2005 12:09

Pimpil

Re: Je to proti přírodě
no heh ale kazdy diabetik by zemrel davno take... a take jsou diabetici cely zivot UDRZOVANI ( v medicine se rika, ze nemoci jako diabetes lze lecit, ale ne vylecit )
0/0
30.3.2005 12:53

KOMENDAN

podkorový preparát
nechápu, co je to za "důležitou" událost, prostě bude o jeden podkorový preparát na světě méně. Chápu, že pro nemocnice je to dobrý kšeft: leží to, je to stabilní, tak nám ji tu nechte třeba 50 let, denně zaplaťte kulatou sumičku:-))
0/0
30.3.2005 11:45

Pimpil

Terri
At uz ji nechaji hernajs v klidu umrit, chudak holka. Je teda pravda, ze jako odbornik s humannimi city se silne klonim k ukonceni zivota treba predavkovanim anestetiky, osobne dost nechapu, proc ji nechaji umirat zizni ci hladem, i kdyby stokrat nic necitila - nejsem si ale jisty, ze zizen a hlad neciti, hypotalamus ( kde se zizen registruje ) neni mozkova kura a ten muze mit funkcni. Zpusob smrti je podle me nehumanni.
0/0
30.3.2005 11:35

jacih

Re: Terri
Taky si to myslim. Alespon jsi vysvetlil "odbornikum", jak je to s tim "mrtvym" mozkem..
0/0
30.3.2005 11:41

Loja

Ať jsou někam
Rodiče i s tou jejich americkou demokracií, v kause stejně nejde o nic jiného, než o prachy které kdysi manžel vysoudil a rodiče dostali kulové. Z prachů už nic nezbývá, tak ji manžel chce odpojit.
0/0
30.3.2005 11:32

payos

Proboha...
... uz s tou fraskou dejte pokoj. Kdyz si rodice koupi kus veproveho a napichnou na vyzivu, bude to to same.
0/0
30.3.2005 11:22

greenpeace2

.
Mahera Arara, Kanaďana, pocházejícího ze Sýrie zatkly koncem roku 2002 při přesedání na letišti v New Yorku americké úřady kvůli podezření z terorismu. Po několika dnech výslechů byl tento čtyřiatřicetiletý počítačový odborník dopraven letecky do Jordánska, kde ho CIA předala tamější bezpečnosti. V Jordánsku se opakovaně stal terčem týrání. Pak byl dopraven do Sýrie, kde byl zadržován po dobu několika měsíců na samotce v cele o velikost 2x1 metr a opakovaně byl bit elektrickým kabelem. Pak byl shledán nevinným a propuštěn. "V životě jsem neudělal nic, na základě čeho bych se mohl stát podezřelým," uvedl Arar. "Nemohl jsem věřit tomu, že jsou schopni mě poslat zpět do Sýrie, ale oni to udělali. Udělali to, abych tam mohl být mučen."
0/0
30.3.2005 11:22

mtis

Re: .
V Sýrii? Jak by tam mohli někoho mučit !!!
 
Vždyť to je takový milý a všude vítaný režim - od Bejrůtu, přes Galileu až po TIkrít ....
0/0
30.3.2005 22:38

tajemník z létajícího ostrova

.
no ty jeji rodice, ty sou teda extratrida...
0/0
30.3.2005 11:15

jaryk1

Re: .
No, když ti dítě umírá žízní a hladem a ještě se na to dívat. Asi bys udělal taky všechno. .
0/0
30.3.2005 11:40

tajemník z létajícího ostrova

Re: Re: .
no predevsim bych se snazil smirit s realitou...
0/0
30.3.2005 12:19

DeDust

Milujici rodice...
Jeste parkarat se ukazou v bedne a pak strelej jeji pribeh filmarum. A je vydelano...
0/0
30.3.2005 11:11

Alex123

je čilá?
No toto je fakt dost dobré vyjádření i když se to dá do uvozovek, to jsem se opravdu "zasmál". Vystihl bych to jiným slovem, než toto říct o člověkovi, který je 15 let v komátu!!
0/0
30.3.2005 10:46

Jerry7650

Predpokladam
Ze kdyby se ted rozhodli jeji rodice jeji trapeni ukoncit a treba ji zastrelili, tak budou souzeni pro vrazdu nebo minimalne eutanazii. Opravdu komicke. Pokud je podani smrtelne davky nelegalni eutanazii, tak co je ted to odpojeni od vyzivy??? Vzdyt je to taky eutanazie ale 100x pomalejsi a krutejsi. Co to je proboha za zvracenou lekarskou a soudcovskou logiku
0/0
30.3.2005 10:38

Smrdutý Kojot

Re: Predpokladam
no jak zpívá landa.. "jsi jen kus masa na porážku". souhlas s tím, že smrtící injekce by byla pro obecenstvo stravitelnější.
0/0
30.3.2005 10:42

Kleki Petra

Re: Predpokladam
Tohle je ovšem velmi zajímavá myšlenka. Neznám americké právo, takže nevím, zač by byl kdo odsouzen, přesto by se dokazování jistě neslo v duchu hledání hranice, za kterou již tvor není živou bytostí. A jestli by tedy  zastřelení nebylo jen například hanobením mrtvoly. Ale myšlenka je to rozhodně podnětná. 
0/0
30.3.2005 10:45

Zedford

Re: Re: Predpokladam
Vražda by to podle federálního rpáva (stejně tak, jako podle českého práva) být nemohla, mrtvá je de iure 15 let od nezvratné smrti mozku..
 
spíše to hanobení ostatků...
0/0
30.3.2005 10:51

Jerry7650

Re: Re: Re: Predpokladam
Jenze co je smrt mozku? Predpokladam, ze v pravu neni deleni na jednotlive casti. A ji porad mozkovy kmen funguje.
0/0
30.3.2005 10:55

Zedford

Re: Re: Re: Re: Predpokladam
pravdu máš....:) ale mozkový kmen není mozek, ale prodloužená mícha, je to drsné slovíčkaření, takže se musíme vrátit ke kořenům a to jsou úpvahy, kam se bojím jít...
0/0
30.3.2005 10:58

Kleki Petra

Re: Re: Re: Re: Re: Predpokladam
Jojo, z brněnských kořeňů jde někdy strach!
0/0
30.3.2005 11:00

milchama

Re: Re: Re: Re: Re: Predpokladam
Mozkový kmen není jen prodloužená mícha, nýbrž také most Varolův a střední mozek, příp. retikulární formace....
0/0
30.3.2005 11:44

Jerry7650

Re: Re: Re: Predpokladam
Jenze co je smrt mozku? Predpokladam, ze v pravu neni deleni na jednotlive casti. A ji porad mozkovy kmen funguje.
0/0
30.3.2005 11:34

Kentus

Bah!
Umírající Terri je hlavní téma iDnes. A kdekdo se tu motá, aby přiložil svůj cenný názor. Nechápu to. Nechcete se tu raději bavit o něčem příjemnějším, třeba o sexu?
 
 Kentuse už to tu nebaví
0/0
30.3.2005 10:36

Kleki Petra

Re: Bah!
Já tedy myslím, že Terri by už nepomohl ani sex.
0/0
30.3.2005 10:38

tajemník z létajícího ostrova

Re: Re: Bah!
:)) ale bylo by zajimavy vedet, jestli by treba mohla mit dite, kdyz je takhle v komatu... mozek k tomu nepotrebuje, ne?
0/0
30.3.2005 11:19

Zedford

Re: Re: Re: Bah!
velice zajímavá myšlenka...pokud při bulímii, následné sexuologické léčbě nebo někdy pak nebyl narušen cyklus (hromonální stabilita) tak ybch řekl, že ano...
0/0
30.3.2005 11:23

Pan_Ptakopysk

Re: Re: Re: Bah!
Pohlavní styk s využitím "bezmocnosti" oběti by mohl být ovšem považován za znásilnění.
0/0
30.3.2005 11:54

Kleki Petra

Re: Re: Re: Re: Bah!
Znásilnit mrtvou asi opravdu nejde. Spíš je to dost nechutná představa.
0/0
30.3.2005 11:57

Overball

Re: Re: Bah!
Ted uz asi ne. Ale i kdyz je to nechutna debata, zajimalo by me, pokud by behem komatu otehotnela, by ji mohli odpojit? Samozrejme, ze uz je pozde, ale pokud by to rodice napadlo tak pred pul rokem, mohla mozna zit nadale. Jen sehnat nekoho, kdo by se k tomu propujcil.
0/0
30.3.2005 11:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.