Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Terri, první oběť bohorovné pýchy

Zatímco zápas o život Terri Schindlerové-Schiavové nabíral na síle, naše média si tohoto tragického příběhu všímají teprve několik dnů. V USA se však o osudu 41leté uměle vyživované ženy diskutuje mnohem déle, i proto, že to není zdaleka poprvé, co se z vůle svého manžela ocitá na hraně života a smrti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

saldo

Některé
závěry autora článku jsou silně emocionální a tedy málo objektivní, ale celkové by měl obsah jeho příspěvku vést spíš k zamyšlení než ke stupidnímu ostouzení od chatařů této rubriky. Jsem v principu zastánce eutanazie, ale nařízené za právně a eticky přesně definovaných podmínek a provedené humánním způsobem. To odpojení v případě Terri se mi moc nelíbí.
0/0
31.3.2005 8:48

Bouše

:-(
Pana Semina jsem nikdy předtím neznal, tudíž jsem si ani nemohl myslet, že je blb. Teď jsem ho poznal a myslím si to.
0/0
31.3.2005 7:31

m6a6r6a

Semin
Jojo Semin je fak strasnej idiot. Takovy blbce by snad ani nemeli nechat psat do novin,ale kdyz jim muze sefovat Komarek,stejnej vul... Mohli by se pripojit k tomu z*rdovi co nam v Brne hulaka u porodnice
0/0
30.3.2005 18:54

AlienDUDE

Autor článku
To nic, autor je Michal Semín, ředitel Institutu sv. Josefa, hovado.
0/0
30.3.2005 18:44

HAL9000

Stupidní názor
Autor článku na základě pár televizních šotů vydedukoval, že Terri je málem plně při smyslech a že jediný problém má s přijímáním potravy, proto ta výživa ( ). Jsem absolutně přesvědčen, že lékaři kolem Terri vědí, co činí a že soud má od nich objektivní informace.
0/0
30.3.2005 17:48

kunilingus

Re: Stupidní názor
To máš teda opravdu stupidní názor. Když už ji zabíjejí, tak proč jí ty zavšivený pokrytci nepíchnou injekci????!
0/0
31.3.2005 8:17

BENDŮV JEŠTÍREK

středověké praktiky
Nevím, jak je možné v 21. století nechat někoho záměrně umřít žízní a hladem. Místo jasných pravidel nastupuje pasívní eutanázie. Nevyléčitelně nemocní se nechají jen tak ležet. Těžce postižení novorozenci, u kterých není žádná naděje na uzdravení a přežití se jednoduše „nechají ležet“, dokud pomalu a často velmi strastiplně neumřou. Léky na tišení bolesti všechno nezmůžou. Tak tomu prostě je, znám tyto případy od své sestry, která pracuje v nemocnici.
Když už se lékař a rodinní příslušníci rozhodnou nechat zemřít nevyléčitelného pacienta (třeba odpojením od přístrojů), pak by smrt neměla nastávat pomalu a strastiplně, ale rychle a bez bolesti.
Kdo s tím nesouhlasí? A proč?
&nbs
0/0
30.3.2005 17:39

BENDŮV JEŠTÍREK

Legální mučení lidí?
Pokud lékaři dospěli k přesvědčení, že poškození mozku je trvalé a uzdravení není možné a rozhodli se ukončit její život odpojením přístrojů, proč ji nechávají umřít tak dlouhou a bolestivou smrtí?
Eutanázie znamená dobrá smrt. Taková smrt nebude vůbec dobrá a myslím, že žádný trochu citlivý člověk by tak nenechal utratit svého nemocného psa. Smrt žízní patří k nejtrýznivějším.
Jak je možné, že je dovoleno takovým trýznivým způsobem nechat umírat lidi? Proč ji nechtějí dopřát rychlou a bezbolestnou smrt, pokud se už rozhodli nechat ji umřít? Podle posledních výzkumů nemocní, kteří jsou v kómatu nebo mají apalický syndrom vnímají víc, než se dříve předpokládalo.
0/0
30.3.2005 17:36

Dan 1

Se zvědavostí jsem četl článek
až do konce, abych se dozvěděl, který zoufalý blb se pod to podepsal. Ani Komárek, ani Martin ...rák, ale Semín. Je to vlastně jedno, který z tria blbů to signoval...
0/0
30.3.2005 17:11

DedecekHribecek

Oběť?
      Když vidím onu ženu tak zcela jistě vím, že nechci abych žil být na jejím místě. To je moje rozhodnutí a byl bych rád aby ho nikdo nezpochybňoval. Jestliže toto bylo přání Terri tak bych očekával, že bude toto přání umírající respektováno.
      Kdo je obětí je otázkou diskuse. Když se na to podívám, ze svého pohledu tak ni nesedí několik věcí. Vy víte jaké ja přání oné umírající ženy? Jestliže to někdo ví tak je to její rodina. Vaše zasvěcené komentáře o zdravotním stanu jsou jako by se jednalo o osobu která se o Terri strará? Záběry Terri a jeji komunikace? No ono stačí pár fíglů a dobrý ilusionista Vás přesvědčí o ledasčems. Když se to spojí s kouzly kamery tak může Terri i chodit.
0/0
30.3.2005 14:41

DedecekHribecek

Re: Oběť?
     Ano Terri je obětí. Je obětí lidí kteří se přez ni snaží prosazovat ty svoje názory. Všichni tito lidé by si ale měli uvědomit, že se nejedná o jejich vlastní ale o názory Terry, o názory a přání osoby která byla Terry před tím než se jí stala ona hrozná příhoda.
0/0
30.3.2005 14:42

80E-seven

Re: Re: Oběť?
proc pred tim? clovek nesmi podle tebe zmenit svuj nazor? urcite existuje spousta lidi, ktery blaboli ze kdyby na voziku, ze by nechteli existovat. no a nakonec kdyby na voziku skutecne skoncili, mleli by neco jineho. neni jiste, ze terri je opravdu mozkove mrtva. naopak, vi se, ze z toho stavu se uz lidi po mnoha a mnoha letech probrali. proste je docasne (nebo trvale) postizena. to ovsem (doufam) neni duvod nekoho nechat chcipnout zizni.
0/0
30.3.2005 16:27

alacham

Re: Re: Re: Oběť?
bezvýhradně souhlasím....
0/0
30.3.2005 16:57

Dan 1

Re: Re: Re: Oběť?
Není to tak, mohla by se probrat po traumatu mozkové tkáně po úrazu. Z leze, způsobené hypoxií, se ještě nikdy nikdo neprobudil a neprobudí.
0/0
30.3.2005 18:59

80E-seven

Re: Re: Re: Re: Oběť?
co ty vis? nebo ja? co my vime, vime akorat to, co do nas mastej media. i kdyby byla natrvalo postizena, neni to duvod ji kvuli tomu nechat utratit. utratit postizene - to uz tu jednou bylo. zacal s tim urcitej ada, a dost me mrazi, ze jeho moresy prebira jedna z dneska nejmocnejsich zemi na svete.
0/0
30.3.2005 19:24

Dan 1

Re: Re: Re: Re: Re: Oběť?
Já toho moc nevím, ale EEG a perfuzní scintigrafie/gamagrafie ví více, než my oba dohromady. Schiavo je mrtvá. Etický problém tam je. Já bych nemohl být tím, kdo by tomu, co bývalo dříve ženou, odepřel vodu. Nicméně ten tvor pouze dýchá a funguje mu metabolismus. Je na úrovni bakterie.
0/0
30.3.2005 19:32

80E-seven

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oběť?
laik se divi, odbornik zasne. casto se uz stalo, ze se tzv. odbornici zmylili. vime o tom houby. pouze si neco namlouvame.
0/0
30.3.2005 19:38

Dan 1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oběť?
Ne. Nejdéle v komatu vydržel jeden Američan (19 let). Měl trauma mozku po autohavárii. Probral se, řekl "mámo" a požádal o colu. Vegetativní koma je věc trochu jiná a před pár dny tady byl jeden specialista z ARO (nikoli z médií), který to dostatečně vysvětlil.
0/0
30.3.2005 19:42

Bouše

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oběť?
Jen upřesnění: Požádal o Pepsi colu.
0/0
31.3.2005 7:24

Dan 1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oběť?
Ne. Nejdéle v komatu vydržel jeden Američan (19 let). Měl trauma mozku po autohavárii. Probral se, řekl "mámo" a požádal o colu. Vegetativní koma je věc trochu jiná a před pár dny tady byl jeden specialista z ARO (nikoli z médií), který to dostatečně vysvětlil.
0/0
30.3.2005 19:42

_m-

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oběť?
Fajn, beru, ale proč sakra té baktérii nepíchnou morfium (třeba). To by přece nebyla eutanázie, když už je mrtvá. To tělo žije bez výživy už 12 dní - to je sakra silný organizmnus, i když mu nepracuje mozek, nemyslíš? madla
0/0
30.3.2005 19:40

Dan 1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oběť?
Protože k euthanasii není politická vůle a upřednostňuje se dysthanasie. Jestliže tady někdo píše o tom, že postup k paní Schiavo je děsivý a strašidelný, tak nemohu nesouhlasit. Morfium dostává. Z alibismu. Aby měl personál jistotu, že toho nešťastného tvora opravdu nic nebolí.
0/0
30.3.2005 19:45

_m-

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oběť?
Ale ona přece je mrtvá! Jak by se mohlo jednat o eutanázii. Zastavit pohon mrtvole přece není zabití. Nebo ano? V tom případě to co s ní (vlastně s tím) teď provádějí je mimořádně surová važda. madla
0/0
31.3.2005 8:08

m6a6r6a

Re: Re: Re: Re: Re: Oběť?
Zato nutit nekoho trpet je uplne super vec co? Nerikam ze je to tento pripad,ale proc zbytecne nekoho nutit trpet
0/0
30.3.2005 19:48

DedecekHribecek

Re: Re: Re: Oběť?
       Slovo předtím jsem použil protože je podle názoru expertů Terri jenom hromad masa která vegetuje. Nyní to není Terry ale pouze to co z ní zůstalo. To co z ní zůstalo už nemá názory podle informací které jsem se dočetel. Jak by je takováto prázdná skořápka mohla změnit názor?
      Jsou lidé kteří z přesvědčení jsou proti eutanasii. V zéjmu uhájení této myšlenky jsou ochotni po návštěvě Terri i říci jak si Terri pěkně poklábosili.
0/0
31.3.2005 7:07

DedecekHribecek

Re: Re: Re: Oběť?
     Je opravdu zajímavé jak používáte termínu nechat někoho chcípnout žízní. Podle mého názoru je někdo někým jen a jen díky jeho osobnosti díky tomu softwaru. Vy tady máte podle názoru expertů už jenom hardware a přesto Vám to nebrání použít termín někoho. Není to trochu přitažené za vlasy?
0/0
31.3.2005 7:12

prdoch99

Re: Re: Re: Re: Oběť?
Ahh só. Povyprávej mi prosím o osobnosti a o software u takovýho novorozence. Není to náhodou podle tvý demagogie taky jenom HW ? Co ho takhle třeba nechat zdechnout ? (A neargumentuj tím, že se z novororozence vyvine myslící bytost která nepoužívá pouze instinky, protože hodnotíš aktuální stav)
0/0
31.3.2005 8:08

DedecekHribecek

Re: Re: Re: Re: Re: Oběť?
       Kdyby jste si přečetel co jsem napsal pořádně tak nemůžete z toho implikovat Vaše zrůdné komentáře ohledně novorozence " Co ho takhle třeba nechat zdechnout ?"
       Neurážejte inteligenci čtenářů a nesrovnávejte situaci novorozence se situací ženy po tak hrozném úrazu. To je jako by jste argumentoval, že to Terri přejde. No a kdyby opravdu Terri fungovali všechny instinkty tak nebude potřebovat výživu! Tvrdil jsem, že kdybych byl v situaci Terri tak chci umřít. Kdybych byl v situaci Terri tak nechci aby kdejaké idividum které nesouhlasí s eutanasíí odmítalo moje přání jenom proto, že by ho prosazovalal moje manželka. Kdybych byl v sitaci Terri. Otázka tedy není v tom co si přejete vy nebo já. Otázka je v tom co by si přála Terri.
0/0
31.3.2005 8:19

DedecekHribecek

Re: Re: Re: Re: Re: Oběť?
      Pro Vaši informaci Pokud je novorozenec zdravý tak se jedná o myslící bytost! Tudíž se nemůže v myslící bytost vyvinout když už jí je. Může se jenom zdokonalit na rozdíl od nebohé Terri.
    To co píšete jsou jenom nedomyšlené demagogické slátaniny jen a jen podporující Vaše přesvědčení s cílem bezmyšlenkovitě odsoudit Můj podle Vás zrůdný názor.
0/0
31.3.2005 8:26

Aiki75

Re: Oběť?
A bylo to její přání ???
0/0
30.3.2005 15:52

DedecekHribecek

Re: Re: Oběť?
      I tato otázka kterou jste napsal směřovala na autora článku v mém nesouhlasném vyjádření. Tak trochu jsem na to odpověděl Kdo jiný by to měl vědět než jeji rodina. Proto se donmívám, že je to rodinná věc do kterou by měli vyřeřit jako rodina. Společnost se k tomu může vyjádřit pouza ve slova smyslu zada to je či není zákonné.
0/0
31.3.2005 7:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.