Diskuze

Soudce by měl být „chlap s břichem“

Velmi se diskutuje o rozhodnutí prezidenta Klause nejmenovat do funkce soudců justiční čekatele mladší třiceti let. Bohužel mi však přijde, že všechny diskuse míjejí podstatu věci.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

rychlošípák

29. 3. 2005 9:58
Soudce by měl být...
.."chlap s břichem".. Hmm, názor je to "zajímavý", ale v mnoha bodech v našich podmínkách "starých soudců a soudkyň", více či méně spjatých s bývalým režimem, nereálný. No ale pojďme k jednotlivým bodům. ad1) Odborně fundovaný - ANO s tím souhlasím, navíc bych doplnil, že by měl umět využívat nové technologie (např počítače, internet atp.). Dost těch "starších" se těchto technologií bojí jako čert kříže... ad2) Autorita - ANO, ale člověk, který nemá přirozenou autoritu, ji málokdy "získá" časem. Navíc si myslím, že noví soudci (ti mladší) by mohli "zrát" na méně komplikovaných případech. V soukromých firmách se složité projekty dávají ostříleným sekáčům, ale současně se na těch jednoduších "vychovávají" noví "mladí" rybízové. ad3) Životní zkušenosti - měl by si to sám prožít....  Tomu nerozumím. To jako udělat kozla zahradníkem? ad4) Měl by projít "kolečko" - ANO, ale v dnešní době NAPROSTO nereálné..
0 0
možnosti

Maxx-IP

28. 3. 2005 21:47
Čeho se bojíte?
Že vás bude soudit nebo o vašich majetkoprávních záležitostech rozhodovat nějaký utřinos, co mu kape ingoust z diplomu? Ale nebojte se. Než celou věc rozhodne, bude už mít šedé skráně.
0 0
možnosti

Josefprav

28. 3. 2005 16:59
I prezident musí dodržovat ústavu.
Tady přece nejde o představy jednoho nebo několika lidí a i kdyby se jednalo o prezidenta. Klaus tím, že nejmenoval soudce, kteří splnili zákonem dané podmínky porušil ústavu a překročil své pravomoce. Mohu to doložit příslušným právním rozborem.  
0 0
možnosti

2Mac7

28. 3. 2005 22:22
Re: I prezident musí dodržovat ústavu.
doložte
0 0
možnosti

polo007

28. 3. 2005 2:06
Soudce by měl být ´´chlap s břichem´´
Naprosto souhlasim s autorem clanku
0 0
možnosti

Josefprav

28. 3. 2005 16:56
Re: Soudce by měl být ´´chlap s břichem´´
To, že souhlasíš je hezký, ale co takhle dodržování zákona a ústavy. To už je jedno. 
0 0
možnosti

Madietta

28. 3. 2005 0:21
Gerontofil a ještě šovinista - úžasná kombinace
Milý čtenář nepřímo vyjádřil, že nejen že by soudcem měl být nějaký zasloužilý geront, ale měl by to být také výhradně muž ("tatík s břichem"). Žena by zjevně v této funkci neměla patřičnou autoritu ani ty správné zkušenosti, že?
0 0
možnosti

mahdi

27. 3. 2005 9:29
do 30 let
Ve vede je znam fakt, ze nejlepsi vysledky dava kombinace jeden 40-50 lety (stale jeste duchem mlady) sef a s nim spolupracujici skupina mladych doktorandu nebo cerstvych absolventu, kteri nejsou "zatizeni minulosti", divaji se na problemy trochu jinak, maji nove napady a vubec. Ten sef je tam od toho, aby je zastitoval svou zkusenosti a autoritou a pomahal jim lidsky i pracovne rust. U soudu by to klidne mohlo byt stejne. Stacilo by, aby ti mladi soudci meli nejakeho supervizora, ktery by jim pomahal.
0 0
možnosti

Hrdý Budžes

27. 3. 2005 7:20
Kdysi se nadvládě starců
říkalo gerontokracie.
0 0
možnosti

Zeleny_holub_z_nosu

27. 3. 2005 1:40
blbost
s timhle clankem absolutne nesouhlasim. to je picov*na nad picov*ny a hlavne je to 1 nazor jednoho cloveka. kdyz se spocita kolik lidi na svete je, pak bychom tu meli takovejch nazoru, ze bychom se z toho posr...
muj nazor je spoluprace. soudci musi spolupracovat, politici musi spolupracovat, vsichni musi spolupracovat ve vsech vekovych kategoriich (mlady-stary) a vzdy to musi byt 50/50 a to je dulezity. v systemu zijou lidi od 0-100 a neni mozny aby za ne za vsechny rozhodoval pouze nekdo komu je 50+. vsechno musi byt vyvazeny a rozmanity a to se tyka i soudcu. tam musi bejt jak mlady, tak stary.
0 0
možnosti

Zeleny_holub_z_nosu

27. 3. 2005 1:47
Re: blbost
mladej vidi veci jinak, starej vidi veci jinak. muz vidi veci jinak, zena vidi veci jinak. ale rozhodovat za ne bude jeden starej chlap s 60satkou na krku? tady je videt ta cela nelogika a nespravedlnost.
pisatel clanku zrejme trpi submisitivou z detstvi v dusledku sveho dominantniho otce. jednoduse prahne po tom mit nad sebou autority. tak holt si najdi starsiho pritele-chlapa vousace orangutana kterej ti bude delat dobre na dusicce a bude na tebe pusobit autoritativne a nevopruzuj s tim vsechny. ty kopytaku.  jediny co z tebe totiz vypadlo jsou stary znamy ohrany a votravny pravidla. nic jinyho nejsi schopnej vymyslet. ty ses proste jenom submisivni jelito s IQ vopice.
0 0
možnosti

babacek

26. 3. 2005 14:51
Soudce
Že se autor článku podceňuje je jeho věc.Dnešní 30letý sice nemají tolik skušeností,ale fundovnější vzdělání což mnohdy tuto skutečnost předběhne.Praxe neznamená mnohdy zvyšování odbornosti a ani to není patent na rozum.A když se dnes podíváme na soudní causy tak to tomuto trendu odpovídá.Když není rozhodnuto ani po několika letech sodního řízení.A jak má mladý právník praxi získat když mu není dovoleno.Vždyť začne soudit na nejnižším stupni a když něco rozhodne nekvalitně je tu vždy vyžší instance která může chyby opravovat.Nehledě na skutečnost,že mladými soudci jedině můžeme nahradit soudce zatížené komunistickým režimem.Jak potom takoví soudce může soudit zločiny minulosti.
0 0
možnosti