Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Poslat člověka na smrt? Ne

Nedokážu si představit, že se smutnýma očima dívám do kamery a tvrdím, že by bylo lepší, aby moje těžce nemocná žena radši zemřela. A u toho navíc ze všech stran poslouchat moudra poučených i nepoučených.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

bosorkaxy

1. 4. 2005 17:07
Právo na život vs. právo na smrt
Vážený pane  Bucherte, ve vašem článku se mimochodem zmiňujete o tom, že nikdo nemá právo rozhodovat o životě kohokoliv druhého.  Pak by mě ovšem zajímalo, co si pod pojmem ŽIVOT představujete. Jestli být 15 let v kómatu, tak to máme zcela rozdílné názory. Také píšete o tom,  že by člověk měl o sobě rozhodovat sám.Chcete tím říct, že by každý, třeba při dovršení plnoletosti, měl podepsat souhlas k tomu, aby byl např. odpojen od přístrojů, kdyby se někdy dostal do podobné situace? Já osobně s jejím odpojením souhlasím, 15 let už je hodně dlouhá doba.
0 0
možnosti

_m-

1. 4. 2005 17:16
Re: Právo na život vs. právo na smrt
Jenom malá technická připomínka - Pani Schiavo nebyla připojená na žádné přístroje - pouze měla umělou výživu. Proto její exitus nenastal odpojením od přístrojů, ale velmi zvolna naprostou dehydratací organismu - ó jak humánní.
0 0
možnosti

Jakub_Stefka

31. 3. 2005 14:27
Populistický blábol
Když jsem si přečet předcházející názory, ujistil jsem se,že valná většina argumentů (včetně argumentů pisatele pův. článku) stojí na základních neznalostech ve vymezení pojmu aktívní euthanasie. Částečne musím souhlasit s  "oracle 29".Ten článek je populistický blábol.Bohužel je u nás tradicí, že si právo cokoliv komentovat vyhrazují přdevším ti nejméně informovaní. Ad b) jaká je šance takového člověka na uzdravení , neřkuli na zapojení do běžného života?Nulový.Nejhumalnější řešení se nabízí.A nejde o vraždu.Jde o akt milosrdenství.
Jakub Štefka, studující LF MU
0 0
možnosti

80E-seven

1. 4. 2005 20:39
Re: Populistický blábol
LF MU? tak doufej, ze se tvuj prispevek neuchova do budoucna. budes totiz skladat neco jako prisahu, ze svemu pacientovi neuskodis... a doufam, ze to budes myslet uprimne, nebo ze studujes na gynekologa. koukanim zenskym do ....toho v dane oblasti moc nevyvedes.
0 0
možnosti

oracle29

31. 3. 2005 13:28
Tenhle článek je asi opravdu jen blábol
který má jen rozproudit diskusi - ačkoliv všichni už se svý názory napsali. Asi na ten problém zadělali, když vymysleli přístroje co udržej neschopné života naživu. Jejich použití je asi oprávněné tam, kde je normálníšance na další kvalitní/kvalitnější život. Udržovat někoho při životě 15 let s tím že mu mozek nefunguje a fungovat nebude je opravdu dlouho. Euthanasie je úmyslné zabití, odpojení od přístrojů pro umělé držení naživu je něco jiného.
0 0
možnosti

wwwand

31. 3. 2005 10:05
Papež Jan Pavel
má štěstí, že nežije v Americe - asi by už ho taky "odpojili"...
0 0
možnosti

huhu007

29. 3. 2005 0:32
Buchert - lobista, sprosťák a humanista
Sprostý bulvár MFD nám tady zas káže o morálce a etice. Za prvé- problému naprosto nerozumí (za 1000 znaků opravdu nelze rozebrat proč), za druhé názor je zcela nekonzistentní - na jedné straně napadá lékaře za drahou a zbytečnou léčbu (dokonce se prý "přiživují") na druhé straně ji podporuje - samozřejmě pouze tehdy, pokud ji on neplatí ani neprovádí - to jiní musejí být humanisté, jiní musejí platit, jiní se kvůli jeho dobrému pocitu musejí hrabat ve sračkách, on může jenom sedět na řiti a blbě pindat.
Jo, jo, tady se už vážně jedná o řádný pokles kvality. Bylo by jen možné doporučit autorovi, aby se chvíli o takovou ženu staral - aby si ji vzal domů. Po 15 letech takové péče by snad měl morální právo do něčeho kecat. Ale předpokládám, že by se lidských exkrementů náležejících jiné lidské bytosti stěží dotkl.
0 0
možnosti

chins

25. 3. 2005 15:28
bucherte
ty jsi vážně vůl... je mi trapno, že člověk takto tupý může zastávat post zástupce šéfredaktora... bucherte, vy jste exot, a co hůř - velmi nebezpečný exot :((
0 0
možnosti

tatka_smoula

24. 3. 2005 17:58
Pan Viliam Buchert
, zastupce sefredaktora MF DNES chtel timto clankem zrejme rozpoutat vasnivou diskusi, protoze jinak neverim, ze to co sepsal, myslel vazne.
0 0
možnosti

salam_humusajn

24. 3. 2005 21:04
Re: Pan Viliam Buchert
Souhlas. To nejde preci brat jako "posilani na smrt". Pred par desitkami let by proste zemrela a basta. Az treba bude zdravotnictvi za par set let na jeste mnohem lepsi urovni, budou se nesmyslne udrzovat pri zivote cele ustavy lidi, kteri by normalne uz davno zemreli? Na druhou stranu tezko rict, kde je ta hranice kdy nechat jeste zit a kdy uz odpojit. Znam jednu rodinu, kde dcera mela autonehodu, pri ktere ji zapadl jazyk. Doktor ze zachranky si niceho nevsiml (!), takze doslo k poskozeni mozku a byla temer rok v komatu. Taky ji uz chteli odpojit, ale jeji otec si vybojoval, ze to neudelali. A po roce se probrala. Sice se musela prakticky znova ucit chodit a podobne, ale tatik si tim vyslouzil veliky respekt sirokeho okoli. 15 let mi ale precejenom pripada uz trochu moc.
0 0
možnosti

Diviner

24. 3. 2005 17:43
Pro a proti
Styl clanku mi prijde jak z Exorcisty. Autor snad vubec nechape, že uz to, ze kdyz lidi nekdo pripoji k pristrojum vetsinou neni jejich rozhodnuti. Pro dnesni pristroje neni problem udrzovat zive mrtvoly a rozhodne mi to pripada pro rodiny vetsi psychicka zatez, nez kdyby cloveka nechali v klidu zesnout. Autor se zcela evidetne nikdy o nikoho nestaral, pak, by traba chapal, ze i ti, kdo se staraji maji "jakesi" pravo rozhodovat. A nakonec by mozna nebylo od veci udelat malou anketu: Jak dlouho by jste byli ochotni takhle lezet, nez byste dali prikaz VYPNOUT? (ve stejne situaci a to pro zjednoduseni pripustme, ze mozek funguje). 
Myslim, ze pres rok bych se neprehoupl.
0 0
možnosti

Lucy@.

24. 3. 2005 18:12
Re: Pro a proti
Autor se mozna o nikoho nestaral,ale rodice Terri ano a jsou to prave oni kteri si preji udrzovat Terri na zivu a starat se o ni a jak vidis,tak jejich rozhodnuti je nekterym fuk.A to jakym zpusobem ji nechavaji umirat, to bych nenazyvala klidnou smrti.
0 0
možnosti

iuos

24. 3. 2005 14:32
hmm
no, rozhodnout o smrti, a kdo rozhodl o tomhle "životě" na přístrojích? těžká situace. doufám, že se mne nikdy nebude týkat. doufám,ž ebudu natolik silný, že to skončím sám - ale ne jako tenhle <a href="http://zpravy.idnes.cz/krimi.asp?r=krimi&c=A050324_104827_krimi_ton">děda</a>
0 0
možnosti

iuos

24. 3. 2005 14:33
hmm
ach jo
0 0
možnosti

saldo

24. 3. 2005 14:14
Fandím manželovi
Doufám, že celá kauza proběhne v jeho prospěch, tzn. proběhne eutanazie. Ať už dostane pojistku nebo ne (spekulace), určitě to bude pro něho i pro postiženou ženu vysvobození. Udržovat někoho při životě tak dlouhou dobu bez naděje na zlepšení situace nemá smysl. I kdyby se náhodou z komatu dostala, bude těžce postižená a pravděpodobně by si takový život nepřála ani ona. Své ženě jsem dal jasně najevo: jestli mě to někdy klepne a budu ležet jako lazar, který dělá pod sebe a musí se nechat krmit, tak přidusit polštářem a konec.
0 0
možnosti

Brundi

30. 3. 2005 16:17
Re: Fandím manželovi
Chapu vase rozhodnuti, ale at uz jste rekl Vasi zene cokoliv, u nas to nema legislativni podporu. U nas vas za takoveto situace, jak je popisovana (vegetativni koma, nemocny dycha sam, zadne pristroje - pouze vyziva, mozkovy kmen neni mrtvy) nikdo neodpoji, protoze nemuze. Takze mozna svym pranim, co ma Vase zena v takovem pripade udelat, ji spis starosti pridelate, nez ze byste ji ulehcil... :-/ Jinak media se dost rozchazeji v popisu toho, v jakem stavu se vlastne Terri nachazi... Vsechny se ale shoduji na tom, ze to neni mozkova smrt, jak je definovana od sedmdesatych let - smrt mozkoveho kmene, proto kolem tolik povyku - bude to precedens. Podle me dost nestastny, i kdyz jinak nemam nic proti eutanazii jako takove, pokud se o ni je pacient schopen rozhodnout sam. Problem je, ze toho Terri pravdepodobne schopna neni a manzel nema dukazy, ze to udelala uz drive. Jinak pohnutky jeho i rodicu chapu.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!