Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlodráha na letiště bude dřív

Počet cestujících, kteří ročně projdou ruzyňským letištěm, loni narostl o dva miliony. Letos mají přibýt další dva. Dostat takové množství lidí z letiště do centra Prahy má pomoci i modernizovaná železnice. Podle nového projektu by se mělo začít stavět už v roce 2006.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jirkaz

Rychlodráha ???????
Nějak nechápu, proč tady ještě píšete o rychlodráze. Jak to vypadá, tak ministerstvo dopravy už zcela podlehlo řvounům z Ořechovky. To, co tady popisujete, vypadá spíš na předraženou rekonstrukci zchátralé trati do Kladna, která zůstane jednokolejnou a nebude ani elektrifikovaná. Za takových podmínek pochybuji, že bude možné, aby tam jezdily vlaky v kratších než půlhodinových intervalech - to zvládne tak maximálně vlaky do Kladna. Odbočka na letiště pak zcela ztratí smysl. Nevím, komu by se chtělo čekat půl hodiny na vlak, když autobusy z Dejvické jezdí na letiště maximálně v desetiminutových intervalech celý den a stavět ji pouze pro vlaky Intercity postrádá trochu smysl.
0/0
23.3.2005 19:12

plk

"Rychlodráha" a metro
Takováhle "rychlodráha" opravdu ztrácí veškerý smysl. A dojezd na nádraží s InterCity? To jako myslí Holešovice? (Na Hlavní nádraží se přímo nedostanou, kvůli zmrvenému "Novému spojení...) Jinak si myslím, že prodloužené metro je lepší řešení, s tím, že samozřejmě odněkud z Červeného vrchu by mělo jet na povrchu. Ať proboha zase netrvdí, že tyhle vagony musí jezdit v podzemí. Podívejme se do Budapešti, kde jezdí ruské vagony, nebo do Berlína, kde jezdí soupravy konstrukčně podobné. A jinak samozřejmě všude jinde na světě. Metro vrtané pod zemí (nebo je naprosto šíleně zalité do betonu jako na Černém mostě) je jen krásná předražená zakázka pro Metrostav a další 'bratrance' pánů konšelů. Nevím, proč by metro vedené na povrchu mělo stát více než rychlodráha...
0/0
23.3.2005 11:20

vlákno

Re:
ja jen nechapu proc se zapojujes do diskuze, kdyz jses evidentne totalne mimo. "Zmrvene Nove spojeni" ??? co je to probuh za kydy, to s tim prece vubec nesouvisi. A proc "zmrvene"???, no neva... 
O propojeni Masarycky a Hlavaku se mluvi uz dlouho, polsedni dobou prevazuje navrh Masarycku zrusit a spojit Negrelliho viadukt primo s hlavakem.
Jinak jestli umis cist tak si uz pochopil, ze nejde o rychlodrahu ale modernizaci soucasny zeleznice, ktera je potreba tak jak tak. Takze se svym metrem si muzes leda tak neco...
0/0
23.3.2005 11:41

plk

Re: Re:
No pokud jsem pochopil, Nove spojeni bylo nedavno kritisovano prave proto, ze znemoznuje propojeni Negrelliho viaduktu s Hlavakem. Ale mozna jsem to nepochopil spravne, nejsem ajznbonacky insider, jenom obcan, ktereho tahle vec zajima. Je mi lito, ze nejses schopny ustat, ze se do diskuse zapojuji i radovi obcane, nejen ti, kteri maji zajem na tom ci onom reseni. Jinak o "rychlodraze" mluvi soustavne tenhle clanek, me je jasne, ze je to jen modernisace, kterou samu o sobe podporuju. Ale co se tyce metra, pokud by bylo vedeno po okrajovych castech na povrchu: Opravdu si neumim predstavit, ze by melo stat vyrazne vic, nez zeleznice. A ani drive diskutovana "rychlodraha" by proste nedopravila cestujici z letiste na Stare Mesto, Vaclavak (s prestupy na dalsi rychlou MHD) nebo na Vinohrady za nejakych tricet minut, jako metro. Chapu, ze ted asi zranuju tve zeleznicarske srdecko... (Nemylim-li se...)
0/0
23.3.2005 11:57

hbf

Re: Re: Re:
Propojení Negrelliho viaduktu s hlavákem brání především Negrelliho viadukt (památka) a rozdíl v nadmořské výšce viaduktu a hl.n. Oby to šlo, musel by s viadukt podstatně zkrátit a začít stoupat, čímž by se jednak zničila technická památka a druhak by vznikla estakáda typu hovado, kterou by tam asi nikdo nechtěl ...
Jízdni doba vlaku z Hostivic do Prahy, což zhruba odpovídá cestě z Letiště do Prahy, je nyní zhruba 25 minut. Zvýší-li se rekonstrukcí na trati rychlost (dnes Vmax 70 km/h s četnými omezeními na 40 km/h (Praha-Ruzyně, Praha-Veleslavín, Praha-Dejvice, Praha-Bubny, násep u Libockého rybníka, most přes Gymnazijní ulici a nakonec Negrelliho viadukt, v části dokonce jen 30 km/h) na 80 km/h v celé délce, nebude problém jezdit za cca 17 - 20 minut.
0/0
23.3.2005 12:11

vlákno

Re: Re: Re:
Mylis se (ve vsem). Masarycka bude bud posunuta bliz k Zizkovu nebo bude presunuta pod Hlavak, tomu Nove spojeni absolutne nebrani. Co se tyka ceny a smysluplnosti metra, pomer cena/vykon je tu v porovnani s (jiz postavenou) zeleznici opravdu tragicky. Jedno cislo odborneho casopisu Doprava (xy-te cislo z roku 03) bylo venovano cele srovnani metra x rychlodrahy (jeste neredukovane do dnesni racionalnejsi podoby). Cca 20 odborniku vypracovalo nezavisle posudky na podklade existujicich studii, vsechny vyrazne mluvily ve prospech zeleznice. Cena metra tehdy vychazela na necelych 30Mld, rychlodraha 13 Mld. Cilem rychlodrahy je prime spojeni na vlakove nadrazi s vlaky intercity vyjizdejicimi dale do cele republiky (asi se budes divit, ale Ruzyne slouzi cele republice - a do budoucna jeste vice - ne jenom Praze). Nic z toho metro nezajisti, nehlede na to ze je nechutne drahe a co se tyka funkcnosti v ramci MHD je k nicemu. 
0/0
23.3.2005 12:16

plk

Re: Re: Re: Re:
OK, to znamena, ze Masarycka se odsune Z CENTRA (Hlavak, ac ho mam rad, je v podstate na jeho okraji). Ty posudky jsem nevidel, ale prepokladam, ze pocitaji s podzemkou, nebo podobne "efektivnim" vedenim drahy metra. Opravdu mi nejde pri mem selskem rozumu do hlavy, cim se lisi naklady na vystavbu povrchove trate metra a povrchove trate CD. (Jiste, nejake technologicke odchylky tam budou, ale ze by to melo byt vic jak dvakrat drazsi???) Jinak s propojenim Ruzyne na vlaky InterCity (vzhledem k jejimu vyznamu pro zbytek republiky) obecne samozrejme souhlas, jen mi nejde do hlavy, ze by to utahla spolu s primestskou a mestskou dopravni funkci ta jednokolejka... Z dlouhodobeho hlediska bude asi potreba na Ruzyni asi vest jak metro, tak zeleznici...
0/0
23.3.2005 12:40

karoten

Re: Re: Re: Re: Re:
Liší se značně, pze jde o jinou techniku.
Metro jezdí na 750V ss, je napájený z bočně vedený kolejnice. Tahle věc má za následek nutnost postavit speciální měnírnu proudu (nejméně jednu) a taky nekompromisně oplotit trať - nikdo se na ní nesmí dostat. Tzn.že taková trať rozděluje město jako nepřekročitelnej příkop. Další věc jsou vozy, měly by bejt jiný než ty co po městě jezděj, jinak uspořádanej interiér. Dále taková trať metra je jednoúčelová speciální železnice, není možný jí vést v trase dosavadní dráhy ČD. Musí se pro ni najít nová trasa - dovedeš si představit ty občanskoprávní potíže?
 
Železnice je plně kompatibilní, outdoorová od narození
0/0
23.3.2005 13:47

karoten

Re: Re: Re: Re: Re:
Povrchová trať metra je v podstatě neralizovatelná, jedině až za poslední zástavbou, těsně před letištěm. Přes takovou trať např.neexistuje přejezd....v podstatě se to rovná stavbě 1ho dálničního pruhu.
Anebo na viadukt - jako v Berlíně
0/0
24.3.2005 10:22

checkotey

Ťuk ťuk na hlavu
Tady se všechno dělá jak v Kocourkově - postavíme jim teda tu rychlodráhu, ale jedna kolej jim musí stačit. Panečku a za 40 mld.? To vypadá na nějakou jo extra rychlodráhu. Za ty peníze by se tu měly prohánět vlaky rychlostí alespoň 300 km/h :) To je hovadina na n-tou. Za 40 mld. se rekonstruuje pomalu celý jeden železniční koridor...
0/0
23.3.2005 10:59

Pucmeloud007

Re: Ťuk ťuk na hlavu
40 mld je cena za dvoukolejku. Jednokolejka bude stat jen 36 mld. Naklady se snizi, ale vyse uplatku a provizi zustava stejna
0/0
23.3.2005 11:01

mmkk

Metro
Jsem jednoznačně pro metro. Železnice nic nevyřeší, cesta bude pomalejší a většina lidí stejně bude jezdit jako dosud autem nebo taxi.
0/0
23.3.2005 10:24

Honza_J

Re: Metro
Prumerna rychlost metra je 33km/h - to je teda rychlik . A co se tyka vlaku, jsi v CENTRU daleko driv.
0/0
23.3.2005 10:41

szalas

a co pak?
pak když seš v centru - stejně přestoupíš na metro;)
0/0
24.3.2005 18:00

karoten

yisdfgv
Za co chtěj  u t r a t i t  14 mld
Vždyť jednokolejka tam je, dýzláky po ní jezděj, akorát ty necelý 2km kolejí k terminálu chyběj.....to bude ta výhybka z rhodia a pražce z carrarskýho mramoru??? 
0/0
23.3.2005 9:21

hbf

Re: yisdfgv
Ono bude zapotřebí celou stávající kolej vytrhat, odbagrovat štěrkové lože, upravit spodek, dosypat štěrkové lože, položit novou kolej, instalovat nové zabezpečovací zařízení, dodělat peróny a postavit ten chybějící kus k letišti.
Nejsem s to říct, zda 14 mld Kč je reálných, ostatně není ani známo, jestli v té sumě nejsou schovaná i nová vozidla, nicméně lze těžko předpokládat, že tyto práce odvedou bezdomovci a odsouzenci k veřejně prospěšným pracím za pár korun na cigára ...
0/0
23.3.2005 11:58

Walter Sobchak

to jsou veci
To je tak, když se ustoupí lobby radnice prahy 6. Takže letišti a kladnu se zavře huba jednokolejkou, která nic neřeší a která bude akorát pro ostudu. A P6 se postaví metro za cenu několikanásobně vyšší a pro několikanásobně menší spádovou oblast, kde stačí tramvaje a které neřeší přecpanou evropskou kladeňákama a slaňákama jedoucíma denně do práce. Mimochodem nevím kdo přišel s tím, že to bude stát 40 mld. na http://www.cd.cz/index.php?action=article&id=14948 se mluví o 13 mld + 4 mld až do Kladna, je to údaj z 11/04, takže o tolik se snad od té doby nezdražilo. No nic tak to chodí. Radní Prahy 6 volí lidi z P6 a ty chtějí metro... Nakonec o tom metru by se mohlo uvažovat v delším časovým horizontu, ale rozhodně nestavět dříve než 2-kolejnou elektrifikovanou rychlodráhu do ruzyně a kladna.
0/0
23.3.2005 9:01

vlákno

Re: to jsou veci
souhlas, metro na P6 je strasna blbost. Leda ze by si ji zaplatili tamni obyvatele, kteri ji tak hystericky prosazuji (vcetne uzasnaka Bema) sami.
0/0
23.3.2005 9:46

WebFilozof

Re: Re: to jsou veci
Hm, Dejvická je nejvytíženější stanicí na trase A, asi jenom tak náhodou. Náhodou všichni odtamtud jezdí směrem dál autobusy. Metro by to náhodou chtělo, už jen proto, aby právě autobusy z Kladna nemusely až na Dejvickou. Ale na letiště se mi to taky nezdá. Chce to postavit konečnou s autobusovým terminálem a P+R. Z Kladna a ze Slaného jezdí všichni po Evropské a parkují v okolí Kulaťáku, takže tam není k hnutí - tohle by bylo řešení.
0/0
23.3.2005 10:28

banjo23

Re: Re: Re: to jsou veci
jj, to P+R by bylo potreba jako sul
0/0
23.3.2005 10:34

karoten

Re: Re: Re: to jsou veci
1/2 pravdy díte Philosophe. Dejvická je nejvytíženější stanice metra a to už dobrejch 20 let - to je pravda. ALE, není to proto, že by všichni cestující pokračovali dál po Evropské na západ. Nenenene. Tak to není. Podstatná část z těch cestujících na Dejvické končí - jsou to studenti ČVUT
Tak nedemagožte. Jinak na Kladno se jezdí taky ze Špejcharu (Hradčanská).
0/0
23.3.2005 10:36

WebFilozof

Re: Re: Re: Re: to jsou veci
Ze Špejcharu. Jedna linka. Navíc akorát do Rozdělova. Supr spojení. Jinak, ano, Dejvická bude pořád vytížená (taky spojení do Suchdola a Podbaby). Ale stejně by to chtělo. Jestli je většina do ČVUT, to bych se docela hádal. Sídliště Červený vrch a hlavně Dědina nejsou zrovna malá.
0/0
23.3.2005 11:06

vlákno

Re: Re: Re: Re: Re: to jsou veci
hmm, hlavne ze po Evropske (kam si ty zadas metro) jezdi par tramvaji, vetsinou poloprazdnych. Na pidi-sidliste Dedina staci dve linky autobusu (jedna z Dejvicky a druha z Butovic). Problem je, ze ty asi nevis ktera bije. Ani na P6 totiz nechteji stavet metro v ose Evropske, ale zatocit smerem do Petrin, coz je ale taky blbost, protoze tamnejsi tramvajova linka je rovnez naprosto dostacujici. Takze se uz s tim metrem hod do klidu, jestli si obyvatel Cervenyho vrchu tak mas holt smulu, budes muset vzdycky prestupovat.
0/0
23.3.2005 11:30

WebFilozof

Re: Re: Re: Re: Re: Re: to jsou veci
OK. Takže naprostá ucpanost Kulaťáku díky tomu že není P+R je normální. To že autobusy tam stojí kde se dá (před hotelem Diplomat apod.) je taky v klidu. Prostě maximální spokojenost. Všechno v pořádku. U tebe taky, jistě.
0/0
23.3.2005 11:47

vlákno

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to jsou veci
Jinak jses v poradku? Ty si vazne myslis, ze parkoviste P+R nekde na Dedine vyresi dopravni problem na Kulataku? Co se tyka aut, to vyresi jedine silnicni obchvat Prahy, ktery povede pod Hradcanskou. Co se tyka autobusu, to vyresi jedine rekonstrukce zeleznice z Prahy do Kladna a jeji odbocka na Ruzyn. A jsme u toho: metro neresi absolutne nic, krome toho, ze cca 20tis. obyvatel sidlist nebude zvedat zadek pri jednom prestupu. Trochu drahej spas...
0/0
23.3.2005 12:02

vlákno

Re: Re: Re: to jsou veci
ty si asi upad... Proc je asi nejvytizenejsi? Protoze neexistuje kapacitni spojeni Prahy a Kladna resp. Slanyho. Tak se jezdi autobusama z Dejvicky. Vetsina lidi ktery na Dejvicky prestupujou jsou mimoprazsti. Hodne lidi ale taky v Dejvicich konci, treba ja - student. Takze metro by neresilo vubec nic. Staci se projet po Evropsky a zjistis, ze tam skoro nikdo nebydli. Jediny sidliste je Dedina (az na konci), jedno z nejmensich v Praze. Petriny apod. se jezdi z Hradcansky. P6 ma nejlepsi tramvajovy spojeni v Praze, zbytek bohate obslouzi autobusy na Patockove. Co potrebuje (cela )Praha je rychle spojeni s Kladnem a letistem a to metro rozhodne nezajisti. To souvisi i se spojenim Masarykova a Hlavaku atd... BTW vychazi odborne zamereny casopis Doprava, jedno jeho cely cislo (v roce 03) bylo zamereno na problem "rychlodraha" (vlak) x metro na Ruzyn. Bylo tam cca 10 nezavislejch studii a posudku ruznych odborniku, vsechny zcela jasne uprednostnily rychlodrahu... 
0/0
23.3.2005 11:20

banjo23

Re: Re: to jsou veci
metro na p6 neni blbost. jestli si neco zaslech o vysledcich lonskyho dopravniho pruzkumu metra, tak dejvicka byla vyhodnocena jako nejvytizenejsi neprestupni stanice CELYHO metra. to delaj lidi z panelaku kolem evropsky. myslim, ze by se acko rozhodne melo protahnout, aspon na veleslavin, pak pripadne pres repy na zlicin
jinak tahnout metro na letiste je hovadina, stejne jako jednokolejka (snaha statu usetrit) a stejne jako mostrozni dvoukolejka v tubusu (snaha nekoho namastit si kapsy). nekde mezi tim (=dvoukolejka bez tubusu, misty s odhlucnovacima stenama) bude pravda
0/0
23.3.2005 10:32

karoten

Re: Re: Re: to jsou veci
Metro na Phu6 není sice blbost, ale je to finančně nezdůvodnitelný - nenávratný.
A to proto, že na západním okraji Prahy není žádná rozvojová zóna. Nemůže tam být - kolem letiště se stavět nedá. Lidi z paneláků?? Nedej se vysmát. Já tam bydlím! Červenej vrch a Dědina nevydaj ani za zlomek Jižního města, nebo Jihozápadního města....
0/0
23.3.2005 10:43

Honza_J

Re: Re: Re: to jsou veci
A to na Zličín bude vozit asi vzduch??? Trochu drahé, nemyslíte?
0/0
23.3.2005 10:45

peca_p

Re: Re: Re: to jsou veci
souhlas. Mela by se postavit dvojkolejka bez tubusu. Jednokolejka nemůže vůbec kapacitně stačit. POdle mě se počítá s taktem 15 minut do Kladna a 7,5 minuty na letiště, to mislim ve špičce a to na jednokolejku nenarveš. Kdyby se postavila jednokolejka, tak se bude muset časem stejně zdvojkolejnit. A podle mě by bylo i levnější ji postavit rouvnou než tam dávat druhou kolej dodatečně....
0/0
23.3.2005 15:53

karoten

Re: Re: Re: Re: to jsou veci
Dobrej závěr, řekni to Bémovi a ohroženým rezidentům 
0/0
23.3.2005 16:26

jansajan

Re: to jsou veci
Mluvíte mi ABSOLUTNĚ z duše!
0/0
30.3.2005 18:26

balanta

sorry
Dnes je to tady divné a pomalé, samý ERROR. Díval jsem se, jestli to můj první příspěvek sežralo a nikde nic nebylo vidět a teď jsou vidět oba. Sorry
0/0
23.3.2005 8:54

balanta

nové jednotky už existují
Propojení na jiná nádraží se už staví -> http://www.novespojeni.cz/. NAvíc se už zkouší úplně nová motorová jednotka (http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/835009.jpg). Momentálně jezdí kolem Brna a asi nebude problém ji dopravit do Prahy. Tam by asi z té Marfuše měli radost.  
0/0
23.3.2005 8:50

balanta

nové jednotky už existují
V Praze se už buduje http://www.novespojeni.cz a taky se už zkouší nové motorové jednotky (foto -> http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/835009.jpg). Zatím sice u Brna, ale není problém je zavést v Praze. Lidé by z těchto Marfuší měli určitě radost .
0/0
23.3.2005 8:46

JPNB

Re: nové jednotky už existují
Z " Marfuši" budou mít cestující opravdu radost , na každé zastávce budou čekat 5 minut nežnastoupí a vystoupí dvoumy úzkýmy dveřmy a pak stačí jeden důchodce a jeden kočárek a budou muset stát dest minut,protože než nalezou po 5 schodech. "Marfuša" opravdu neni řeším. K jednokolejce to by zas tak drastický problém nebyl "štíhlé výměny delší stanice a vyšší traťová rychlost částečně problém s křižovánm vyřeší. Problémem jednokolejky bude nižšší kapacita tratě(řádově 35% oproti dvoukolejce) takže za pár se stejně bude druhá kolej pokládat
0/0
23.3.2005 9:27

karoten

Re: Re: nové jednotky už existují
Myslím že se s tím tiše počítá, jenom se to nesmí dovědět honorace Prahy 6
0/0
23.3.2005 9:34

peca_p

Re: Re: Re: nové jednotky už existují
Asi jo. Jednokolejka podle mě nemůže kapacitně stačit. ....
0/0
23.3.2005 9:41

karoten

Re: Re: Re: Re: nové jednotky už existují
Od začátku je jedinej problém v lidský rovině. Přesvědčit chrapouna, že velkorysost není známkou slabosti, ale znakem šlechty.
Bohužel, podél trati bydlí jeden příznivec ODS vedle druhýho.
0/0
23.3.2005 9:46

Honza_J

Re: nové jednotky už existují
Tos upadnul!!!! pekne si na morave ty ruský marfušky nechte a necpěte nám je do Prahy. Jo a k trakci-jedině elektrika.
0/0
23.3.2005 10:48

MychalB

sorry,
vyhodilo mi to napoprvé chybu, tak jsem to psal podruhé a teď vidím, že je tu obojí...
0/0
23.3.2005 8:31

MychalB

Re:
Tak tak, to se budou cestující (hlavně zahraniční) divit, až na kulaťáku přestoupí z metra jedoucího svižně po přímé trati do dieselelektrické jednotky, v dopravnách to s nima bude mlátit na výhybkách a při křižování tam budou čekat na protijedoucí soupravu.... To to zase posr... Kdo říká, že tam musí být prosklené tunely za 40 miliard? Stačila by úplně obyčejná dvojkolejná trať. Takto se jde z extrému do extrému a bude z toho akorát ostuda.
0/0
23.3.2005 8:28

mmkk

Re: Re:
No to se sakra budou divit, když se potáhnou takovou dálku pěšky :o)
Z Hradčanské je to blíž
 
 
0/0
23.3.2005 10:17

crm6

Miliardy
"Víte, že peníze dáváme tam, kam si Praha řekne," dodal Šimonovský. Fakt hezké a že jinde v republice jsou místo cest tankodromy, které kapacitně nestačí a také proto na nich každoročně umírají desítky lidí, to nikomu nevadí, že. Hlavně, že Pražáci budou mít zase hračku pro další mašinfýry za státní peníze.
0/0
23.3.2005 8:23

Nobleman

Re: Miliardy
Ty jsi tak hloupý, až mě mrzí, že jsem vůbec reagoval...
0/0
23.3.2005 9:27

crm6

Re: Re: Miliardy
Mě to nemrzí, alespoň se mohu potěšit reakcí sobě rovného.
0/0
23.3.2005 13:09

Franta-z-Masny

Co to je
Co to zase bude za nesmysl? Jednokolejka a jeste k tomu dieslelektricka....a zapomneli poznamenat, za na to nasadi stavajici vozovy park CD, tzn Hurvinka a dobytcaky.
0/0
23.3.2005 7:56

MychalB

Re: Co to je
Tak tak, to se budou cestující divit, až přestoupí na kulaťáku z metra jedoucího svižně po přímé trati na dieselelektrické jednotky, bude to s nima mlátit na výhybkách a při křižování v dopravnách budou čekat na protijedoucí soupravu, která se z nějakého důvodu zpozdila... Kdyby zapomněli na svoje megalomanské prosklené tunely a udělali to jako obyčejnou dvojkolejku, tak by udělali líp. To to zase posr....
0/0
23.3.2005 8:20

karoten

Re: Re: Co to je
Prosklené tunely a kilometrové viadukty jsou daní za demokracii, soudružky a soudruzi liberalisté z vilové čtvrti Ořechovka, jinak nedají.
Vlastně vůbec nedají - ať dávají jiní...
0/0
23.3.2005 9:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.