Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Univerzita čelí kritice za testy s mrtvolami

Vědci z technické univerzity ve Štýrském Hradci používali při testech lidské mrtvoly. S jejich pomocí vyvíjeli figurínu pro testy ke zvyšování bezpečnosti automobilů. Poté, co na výzkum s mrtvolami přišla televize ORF, začala se jím zabývat etická komise.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

blekotasek

...................
ještě že se nikomu nic nestalo....hehe
0/0
26.3.2005 13:15

Jarrod

Je to v poradku
Je to teda dost síla, ale pokud ten člověk poskytl své tělo provědecké účely, tak v tom nevidím problém. Etické to moc není, ale není to o moc míň etické, než tělo nechat rozřezat studenty na medicíně (proti tomu nikdo neprotestuje).
0/0
22.3.2005 8:46

ScipioAfricanus

Zajimal by mne nazor odbornika na crash testy
ale podle mne tam ty mrtvoly opravdu nejsou potreba a smysl figurin mi take neni moc jasny. Z hlediska praxe bezpecnosti provozu se staci podivat do statistik, kolik lidi preziva s pasy a kolik bez pasu (resp. airbagu) a analyzovat poradne skutecne srazky. Na Evropskych silnicich se najde kazdy den tolik studijniho materialu, ze by se na tom uzivily desitky vedeckych tymu a jeste by nestacily. Pokud jde testovani hrubych konstrukcnich prrvku (napr. bocnich vyztuh ap.) tak se po testu staci podivat jak dopadl vnitrni prostor a kolik ho tam pripadne zbylo na nohy, hlavu, bricho....
0/0
22.3.2005 7:25

pbita

Re: Zajimal by mne nazor odbornika na crash testy
pls, precti si to znova, oni neresi nasledky na aute, ale chteji vytvorit fyzikalne co nejverohodnejsi kopii tela ... a k tomu ty tela jsou potreba, a pokud nedojde k jejich poskozeni, tak to neni zas tak nemoralni
0/0
22.3.2005 8:37

Gelf

Proč ne
Myslím si, že kdyby si rodiny těch mrtvých uvědomili, že jejich mrtvý příbuzný pomáhá zachránit desítky a možná i stovky lidí ročně, tak by změnili názor. Chápu, že ztráta blízkého je pro někoho těžká, ale ten mrtvý pomáhá žít živým. Já jsem pro, ale možná by měli uvažovat o nějakém schválení ze strany rodiny pozůstalých. A kdyby mi to zachránilo život, tak bych byl té rodině a i mrtvému vděčný.
0/0
22.3.2005 6:44

aiwan

crash -testy s mrtovlami
se už provádějí běžně řádku let a je to přínos. O tom určitě neni třeba spekulovat. Podle mě by to rozhodně mělo probíhat jen se souhlasem pozůstalích...a běda jak ne 
0/0
21.3.2005 19:52

Michalll

jinak to nejde, modelovat počítačově
tělo je zatím pro budoucí hardware...
snad jen by tu něměl chybět souhlas pozůstalých, ztuhlé tělo není k ničemu a měknoucí se trhá- vědí pohřebáci dobře...najít moment mezi tím moc pietní není, ale i na nezbytné pitvy se dá zvyknout....
ideální jsou ale pozůstatky z našich silnic, skutečné národní bohatství pro vědu....
0/0
21.3.2005 17:30

ScipioAfricanus

Smysl to moc nema
bezvladna mrtvola i figurina se pri narazu chovaji vyrazne jinak nez zivy clovek s normalnim svalovym tonem a nervovymi reflexy a obrannymi reakcemi..... ty testy na mrtvolach si mohli klidne odpustit. Z Ciste akademickeho hlediska je to nepochybne zajimave, ale vyuziti pro bezpecnost silnicniho provozu je minimalni. To uz bych spis veril 3D PC modelovani, pri kterem se da ten svalovy tonus a reflexy i obranne reakce "doprogramovat"
0/0
21.3.2005 15:19

-Chilli-

Re: Smysl to moc nema
při nárazu vziká zrychlení i několi tun. Na to Ti svaly nepomůžou
0/0
21.3.2005 15:27

ScipioAfricanus

Netvrdim, ze te zachrani
ale reagujes(pohybujes se) jinak. Ostatne zrovna pri tech rychlostech co zkouseli na mrtvolach se mohou svaly projeit dosti vyrazne, zvlaste kdyz ten naraz ocekavas.
0/0
21.3.2005 15:30

Bajeasar

Užitečné s užitečným (testy-eutanasie)
A co tento problém propojit s diskusí o eutanasii. Proč zbytečně píchat nějaké usmrcující injekce, když toho člověka můžeme (pokud to jeho stav dovoluje) posadit na testy do auta? To by byly "skutečné" testy...
0/0
21.3.2005 15:17

Bajeasar

Testováno na mrtvolách
Nevím jestli je ideální mít v autě bezpečnostní zařízení, které bylo testováno "na mrtvých". Aby to bezpečnostní zařízení pak spíše "nezabíjelo"...
0/0
21.3.2005 14:13

pinguinone

Re: Testováno na mrtvolách
0/0
21.3.2005 14:47

no-nevim

Re: Testováno na mrtvolách
Tak dobře, začneme to zkoušet "na živých", doufám, že se přihlásíš???
0/0
21.3.2005 14:58

tajemník létajícího ostrova

Re: Testováno na mrtvolách
v aute mas zarizeni testovane na figurynach, coz je jeste horsi nez na mrtvych :))
0/0
21.3.2005 15:09

pinguinone

Re: Re: Testováno na mrtvolách
..jeste horsi je mrtva figurina..
0/0
21.3.2005 15:35

tajemník létajícího ostrova

.
to je naprosto v poradku... mrtvola modriny mit nebude a zachrani se tim spousty lidskych zivotu...
0/0
21.3.2005 14:03

pinguinone

Re: .
..souhlas,pokud byl udelen za zivota souhlas...
0/0
21.3.2005 14:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.