Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Malé děti věří reklamě jako pohádkám

Výrobci zboží už na to přišli: zacílit reklamu na děti se vyplácí. Až do svých pěti let děti reklamě věří jako třeba pohádkám, protože ji neumějí odlišit od ostatních pořadů. A než se to naučí, je z nich budoucí zákazník.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Michalll

nastavení parametrů osobnosti,
např. míra rizika, je mi horší, než závislost na hloupostech....
  Pokud není u programů televize varování, že mohou ovlivnit jednání řidičů, že člověk snadno přenáší nálady ze světa virtuálního do světa reálného,platí se životem, viz. příběh snouborďáka za kniplem tramvaje na Karlově náměstí....
Peníze pana ředitele TV nejsou jen špinavé, ale i krvavé
0/0
18.3.2005 23:27

Larrax

Děti a televize
Neustále se mluví o tom,. kolik času stráví děti u TV místo toho ,aby byly na čerstvém vzduchu, hrály si a sportovaly. To je všechno hezké, když já byl mnrně, tak mě rodiče nechali před domem a nikdo se nebál, že po mně skočí pes, že se vymáchám v psím ho*ně nebo, že mě nějaký uchyl unese nebo mě jiné děti budou šikanovat. Dneska nechá děti venku bez dozoru leda blázen a snad každý chápe, že rodiče nemůžou být s dětmi 24 hod denně a celou dobu jim číst,. hrát si s nimi nebo jim vysvětlovat, proč se krtečkovi na dešti rozteklo lízátko . TV nebo PC je často jediný bezpečný způsob, jak dítě zabavit místo běhání venku. Mluvím samozřejmě o malých dětech. Reklama zaměřená na děti by měla být zakázána, v některých zemích to už pochopili, u nás je možné i to, že před večerníčkem je reklama na novou panenku a po ní upoutávka na nějaký horor nebo akční střílečku.
0/0
18.3.2005 15:20

redback

to je fuk ...
dospělí zase věří pohádkám politiků
0/0
18.3.2005 11:53

dunbar1

Prášek
Cyril jednou podlehl reklamě, koupil prášek na praní a po požití se u něj projevily příznaky rektálního neklidu... http://blog.lide.cz/wievegh 
0/0
18.3.2005 11:22

pepekm

Re: Prášek
pokud nebylo na krabici napsano, ze prasek neni vhodny ke konzumaci, tak Cyrda vysoudi spoustu penez nejen na nove trenky, ale i na leccos dalsiho
0/0
18.3.2005 11:54

Snehu-lka

smutná skutečnost
to že je to tak je skutečně smutné, probuďte i Vy své děti
0/0
18.3.2005 11:14

jacih

Re: smutná skutečnost
Dalsi neplacena reklama..Uz aby ze smazali..
0/0
18.3.2005 11:53

jean37

Re: smutná skutečnost
Smutné hlavně je když si někdo plete diskusi s neplacenou reklamou.
0/0
18.3.2005 12:07

jacih

Vubec
netusim o jake reklame na cokoladu je rec ale nevadi! Kazdopadne deti do peti let nedokazi odlisit reklamu od skutecnosti ... ..pak to sice dokazi, ale uz je z nich budouci spotrebitel. Co to je zase za zvast? Jake 5 lete dite je spotrebitel? Jedine ze breci a nuti maminku mu koupit tu cokoladu, coz maminka stejne neudela a vystrihne mu zadek ze dela sceny..A kdyz uz je mu 15 a je to jakystakys spotrebitel, tak to si porad bude chtit koupit tu cokaladu z reklamy, ktera ho ovlivnila pred deseti lety? Ja ten clanek vubec nechapu. Asi sem blbej. Kdyz si koupim sekacku o ktery tvrdi v reklame ze seka  a ona neseka, tak to je taky podvod a nejsem 5ti lete dite..
0/0
18.3.2005 10:43

luminol

Re: Vubec
Dítě je tzv. "cíl" (propagandistický pojem). Platí to samozřejmě rodiče. Nejlukrativnější cíl jsou dívky v pubertě, to ti řekne kdejaký odborník na reklamu.
To, jestli děti do 5 let dokáží rozlišit reklamu a skutečnost, záleží mimo jiné na tom, co jim o televizi řekneš. Když jim o tom neřekneš nic, tak také nic pochopitelně nerozliší.
0/0
18.3.2005 10:51

zena_zdena

JO, JO
tak je to i u nás, je to takový ten "dětský teror", touží po tom, co vidí, ale když jim řeknu, že to co mají doma je opravdu lepší (např. panenka, jiný druh jogurtu), tak to většinou vemou
0/0
18.3.2005 11:01

jacih

Re: Re: Vubec
Jo s tim ja souhlasim(s divkama v puberte), ale ten clanek je uplne nesmyslne napsanej. Ono to jde vsechno vyjadrit naprosto jasne, ale v tom clanku to pise jako totalni hotentot.Add dite do peti let. Ja nepochybuji o tom, ze ho to ovlivni v tom momente, kdyz tu reklamu vidi 6x mezi jednim dilem pokemonu, ale aby ho to ovlivnovalo do budoucna, se mi zda hodne nesmyslny..Ze by pak veril vsemu co vidi v reklame i 15, kdyz tomu veril v 5..tak jsem to pochopi z toho clanku, pac to tam skutecne stoji..
0/0
18.3.2005 11:12

pepekm

Re: Vubec
jsme pomerne bohata konzumni spolecnost a vychovavame deti ve stejnem duchu a vubec nezalezi cemu deti veri nebo ne .................. a velice zamestnani rodice kupuji  svym detem vse, co jim na ocich vidi, protoze si tim take zapudrovavaji svedomi.
0/0
18.3.2005 11:50

zena_zdena

to je fakt
děti viděj reklamu kolem Večerníčka a hned chtěj "mlsánka"... holka už teda zjistila, že ne všechno jí pak chutná, ale většinou, když je to něco k jídlu, tak jí to koupím, aby sama zjistila, jak se věci mají
0/0
18.3.2005 10:41

jacih

Re: to je fakt
A kolik ji je 19?  Promin ale to primo vybizelo:)
0/0
18.3.2005 10:46

zena_zdena

Re: Re: to je fakt
 BUDOU JÍ 4
0/0
18.3.2005 10:58

glaku

Re: Re: Re: to je fakt
Jenom jestli své chutě na ochutnání nového výrobku neschováváš za žadonění nezletilce ...
0/0
18.3.2005 11:09

zena_zdena

Re: Re: Re: Re: to je fakt
   většinou jde o nějaký jogurt nebo krém a ani jedno moc nemusím. Jediné, co jim občas ujídám jsou čokoládky, ale tatínek jich slupne víc
 
0/0
18.3.2005 11:12

mgns

Re: Re: Re: Re: Re: to je fakt
tatínkové sní všechny čokolády, co jsou doma. Vím to :-)
0/0
18.3.2005 16:54

dunil

FUJ
Miluju bublinky........tak tahle reklama působí i na moji přítelkyni....Podle mě je tahle "čokoláda" sra*ka, která se snaží ušetřit na materiálu (surovinách) a nabízena je dráž jako klasická čokoláda...FUJ HNUS HUMUS PLATFUS 
0/0
18.3.2005 10:36

audio1

Re: FUJ
To je přesně ono  Je toho méně a ještě je to dražší.
0/0
18.3.2005 11:50

glaku

Re: Re: FUJ
Vono ty bulbiny tam nacpat dá taky pěknou fachu. Proto je třeba ementál tak drahej.
A pak navíc si amíci stěžujou, že není bublina jako bublina ... 
0/0
18.3.2005 12:01

transalp96

Staci se detem
venovat a cist jim pohadky osobne.Jinak naprosto souhlasim,ze lidi ze sebe nechavaj vyrabet otroky konzumu.Je az s podivem,ze to takhle funguje a malokomu dojde,ze nic si na svet neprines a taky si nic neodnese,az prijde jeho cas.
0/0
18.3.2005 10:30

luminol

Re: Staci se detem
Problematika televize a víry v to, co se tam ukazuje, nemá mnoho společného s tím, jestli se dětem čtou pohádky. I ty mohou být škodlivé, když je dítě neodděluje od reality. Důležité je, aby rodiče televizi sledovali s dětmi a hovořili o tom, co se tam odehrává a vysvětlovali nerealistické prvky. Pak se dočkají třeba i toho, co já, že se syn (4 roky) u reklamy na MS zasměje se slovy: "To je blbost, nikdo přece nemůže vidět naše sny...".
0/0
18.3.2005 10:47

transalp96

Re: Re: Staci se detem
To nema nic spolecneho s virou,co jsem tu napsal,me jen prijde hodne divny,jak se vsechno veze po povrchu a lidi to bastej.Od televize a okolniho sveta deti neoddeluju,to v Praze ani nejde.Ja uz ale davno nejsem ten spravnej objekt,pro tyhle zalezitosti.Taky jsem presvedcen,ze reklamni masaz vyprodukuje spoustu frustratu,ktery v honbe za tim co nemuzou mit,klidne nekoho zabijou,aby si ty penize opatrili.Je to magorinec.
0/0
18.3.2005 11:08

luminol

Re: Re: Re: Staci se detem
To souhlasím, ale člověku je tato stádovost přirozená. Bohužel.
0/0
18.3.2005 12:08

crm6

Pohádky
Já to říkal, že pohádky jsou pro děti nebezpečné!
0/0
18.3.2005 9:55

pepekm

moderni zivotni styl? dekuju, nechci
reklama nas ovlivnuje vsechny, nejde jen o to, cemu deti veri ci neveri, ale i o to, ze si mysli, ze zivot jako v reklame je skutecny, vzdyt nejde jen o susenky, ale i domy, auta, zahranicni dovolene. Zit na dluh je moderni, takze zije na dluh a vubec nechape, ze vetsinu tech kramu vubec nepotrebuje a v pripade nutne investice pak dostava do financnich tlaku. Ztrata zamestnani, nemoc je pak katastrofa, stava se pak vlastne novodobym otrokem.
0/0
18.3.2005 9:50

aluvi

to docela podpisuju
Neni to sice presne totez, ale nynejsi system se v necem zase az tak nelisi od socialismu. Zase je clovek neceho otrokem. Ten ale neni clovek nucen, ale je mu vymyvan mozek a utoci se na jeho tuzby a prani. Ja si jen chci delat svuj obor a mit jakz takz penez, abych byl v klidu. To ale v Cesku nebylo mozne (vysokoskolsky plat :-( ), a tak jsem byl donucen zacit delat karieru a delat nudnou ale dobre placenou praci. Uprimne receno, k tomu me komunisti nenutili. Ne, komunisti volit nebudu, taky protoze se po nekolika letech zda, ze se budu moci vratit k oboru a byt slusne placen. Ale o tomhle "svobodnem" systemu si myslim sve. zakladatel Klubu nepratel reklamy (spis mi ale vadi blbost reklamy, agresivita a to, ze zneuziva lidi, nez reklama sama - nejsem si ale jist, jestli jsem ted nedefinoval podstatu reklamy :-) ).
0/0
18.3.2005 9:59

pepekm

Re: to docela podpisuju
co je dobra a spatna reklama,  vzhledem k tomu, ze vkus ma kazdy trochu jiny, z hlediska vyrobce/zadavatele reklamy, zadny zasadni problem nevznika. Navic, spatnou reklamu i pamatuju skoro stejne dobre jako tu dobrou. Reklama za totality nebyla, protoze nebylo co nabizet, vymyvani mozku probihalo v docela jine oblasti, nez v trzni. Zni to jako klise, ale neni nad to si zachovat zdravy rozum, bez ohledu na cokoli. Nicmene uznavam, ze je to stale tezsi, tlak rodiny, kolegu, pratel, medii..................  
0/0
18.3.2005 10:23

Neumětel

Re: Re: to docela podpisuju
Reklama za totality BYLA. Copak si nepamatuješ na pana Vajíčka a jeho reklamy na startovací kabely, bifokální brýle a mléčné výrobky?
0/0
18.3.2005 12:34

Loner

Re: Re: Re: to docela podpisuju
To nebyla reklama, to byl zoprznenej socialistickej paskvil na reklamu, zcela postradajici jeji smysl.
0/0
18.3.2005 12:42

jahol

Re: to docela podpisuju
Ano, přesně o tohle jde. Blbost, agresivita a zneužívání lidí u podstatné části reklamy. Smazání hranic mezi skutečným sdělením (filmem, diskusí, fakty) a reklamou v pořadech pro děti. Úmyslné posunování začátků televizních programů oproti plánu, aby si reklamu užili i Ti, kteří ji přepnou nebo si pořady nahrávají. Vznik pořadů typu Teleshoping, aby bylo možné překročit čas na reklamu vymezený zákonem. Obří bilboardy kolem dálnice a dalších komunikací, které zásadním způsobem rozptylují pozornost řidiče a zvyšují šanci vzniku dopravní nehody - co záleží na pár mrtvých.... Lživé a zavádějící údaje o slevách všude kam se podíváte. Populární postavy sportovního a kulturního světa, které máme jinak  rádi, pitvořící se při propagaci výrobku nebo služby. HNUS útočící na děti i rodiče.      
0/0
18.3.2005 10:27

Pu239

Děti pochopí reklamu až po sedmých narozeninách
a ve třinácti pochopí, že bodat nůžky do důchodkyně asi není správný a v patnácti jsou z nich zkušený lupiči.
0/0
18.3.2005 9:36

glaku

Re: Děti pochopí reklamu až po sedmých narozeninách
Dodám jen, že okolo 14 let poznají, že nemají 5 životů jako v 7. levelu ...
0/0
18.3.2005 9:43

Tocon

Re: Re: Děti pochopí reklamu až po sedmých narozeninách
...pokud se takoveho stari doziji...
0/0
18.3.2005 9:56

leonel

Re: Re: Děti pochopí reklamu až po sedmých narozeninách
 
0/0
18.3.2005 10:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.