Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Inspekce: Řidič jel s tramvají příliš rychle

Řidič tramvaje, která ve středu vykolejila v Praze, překročil povolenou rychlost. Zjistila to Drážní inspekce. Koleje i souprava byly v pořádku. Dva lidé zemřeli. "Překročení povolené rychlosti bylo zřejmě příčinou vykolejení," sdělil iDNES mluvčí inspekce Zdeněk Neusar.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

paja99

Malá lekce fyziky
Součinitel smykového tření pneumatiky na suché vozovce je 0,6-0,8. Tramvaj (železo na železe) má několikanásobně méně - počítejme 0,15. Je tedy schopna zrychlovat o 1,5 m/s za sekundu. Tedy každou vteřinou zvýší rychlost o 5,4 km/h. ***** Rozjíždíme se. Během 2,8 sekundy (2,8 vteřiny) je schopna tramvaj nabrat rychlost 15 km/h. Během těch necelých 3 sekund ujede necelých 6 metrů (tj. cca polovina délky jednoho vozu). *** Projedeme zatáčku, první vůz opouští koncovou výhybku a pokud řidič zapomene na druhý a začne zrychlovat, tak během dalších 2,2 sekundy tramvaj ujede 13 metrů, zadní povozek druhého vozu právě přejíždí výhybku .... a je to rychlostí 27 km/h. **** MOHLO to takl být. Jestli to tak BYLO, to ukáže proužek. Taky to MOHLO být 15 km/h na vadné výhybce. Naše diskuse to nevyřeší, zjistí to drážní inspekce. Doufám, že dobře.
0/0
18.3.2005 14:03

zvo

Re: Malá lekce fyziky
Jestli ze den pred nehodou a ten samy den jiz nekolik souprav projelo bez nehody, tak se da usuzovat, ze asi zvysena rychlost bude v teto nehode hrat tu nejhlavnejsi roli. Navic se zadni cast nejenom vykolejila, ale mela dostatek energie se dostat pres vedlejsi kolejiste! Coz zase poukazuje na skutecne neumerne vysokou rychlost vlecnaku. Zda se, ze ridic po projeti zatacky na vlecnak jednoduse zapomel.
Odlehcujici okolnost by mohla byt moznost nestejnomerneho rozmisteni cestujicich a zatizeni prave te zadni casti vlecnaku. Coz by zase musela byt skupinka lidi, kteri se nerozmisti na volna mista, jako to jednotlive pristupujici cestujici zakonite delaji. To se dnes jiz zjistit neda.
0/0
19.3.2005 7:25

aaa

Re: Re: Malá lekce fyziky
jisteze rychlost hraje tu nejhlavnejsi roli !
Prevdepodobnost vykolejeni v te zatacce je napr. pri rychlosti 20 jen tisicina promile, ale pri 30ti treba uz je to procento!!! a pri 40ti treba 95procent!!!
vim, ze strilim jen tak od boku, ale ze tam bude v okoli 40ky exponencilni zavislost je evidentni. nekde ta hranice, kde je pravdepodobnost 99,9 procent je. A rozhodne to je pod 50kou
0/0
19.3.2005 12:48

paja99

Počkejte si na výsledek
Počkejme si na výsledek rozboru rychlosti podle toho proužku, či jak se ten záznam jmenuje ...  Jestli vás to někoho bude hodně bavit, tak si stoupněte do tramvaje hned za řidiče (nebo do druhého vozu za kabinu) a sledujte si rychloměr - poloprázdná tramvaj má dost slušnou akceleraci a na 15 metrech (=délka druhého vozu) je klidně schopna zrychlit z 15 km/h až nad 30 km/h (kdo nevěříte, spočítejte si sami). Čili bez znalosti záznamu kolik OPRAVDU ta tramvaj jela jsou to jen prázdné řeči ...
0/0
18.3.2005 13:51

Pongo

Včera
na teletextu ČT psali, že řidič jel rychlostí asi 20km/h. Předepsaná rychlost je 15km/h a při výše uvedené rychlosti by tramvaj jen tak nevykolejila, nehledě na to, že prakticky všichni řidiči přes tuto výhybku jezdí rychlostí 18-21km/h naprosto nez jakýchkoli potíží. Spíše mám pocit, že byl problém ve výhybce, která byla za poslední dva roky opravovaná minimálně 5x a protože řidič nejel přesně 15km/h, jednoduše to na něj hodí, mají hned viníka a případná závada na výhybce se ututlá. Je to jeho smůla, že zrovna v tento okamžik nejel tak, jak stanovují předpisy. Zároveň bych nechtěl být v jeho kůži, protože na 95% vyfasuje trest natvrdo.
0/0
18.3.2005 11:53

Loner

Re: Včera
Koneckoncu, tuhle zatacku projizdi kazdy ridic tramvaje jako prase, az cestujici v druhym voze litaj, tak co :)
0/0
18.3.2005 12:44

bobcat

Re: Včera
Taky mi to přijde, že se snaží svalit vinu na řidiče, aby zůstali čistí. Snad mi nechce někdo tvrdit, že překročení rychlosti o 5 km/h  může způsobit vykolejení. A pokud jo, tak to musí být stavem svršku nebo podvozku. Řidiče je mi hodně líto, snad ten trest bude v těch pěti procentech
0/0
18.3.2005 13:18

zena_zdena

Re: Re: Včera
někde už zveřejnili, že měl jet 32,1km/h
ale ty tramvaje jsou i tak v mizerným stavu
0/0
18.3.2005 14:06

Pongo

Re: Re: Re: Včera
Ano bylo potvrzeno 32,1km/h. Vina tím jasně padá na řidiče. Vlastně tato rychlost byla na posledním podvozku, který vykolejil, kdy čelo soupravy je o nějakých 13 metrů dál. Zřejmě řidič najel prvním vozem na rovinku a začal zrychlovat kvůli čočkám na křižovatce s Odborů.
Kdosi zde psal, že musel jet o hodně rychleji, když se tramvaj dostala až na protilehlý ostrůvek. Nemusel.  V momentě, kdy je podvozek mimo koleje, je neovladatelný a jede tam, kam mají kola namířeno. Záleží na tom, kdy si řidič všimne problému na zadním voze, a tho si všimne teprve v momentě, kdy mu zadní vůz začne házet s předním. Tady došlo k tomu, že přední podvozek druhého vozu zůstal v kolejích, takže k prvním znakům vykolejení pro řidiče mohlo dojít teprve v momentě, kdy už byl druhý vůz na ostrůvku a odrážel se od zábradlí a sloupku. Také podle obkreslení vůz zastavil cca po 50 metrech od výhybky (odpočítáme-li délku soupravy 30 metrů...).
0/0
21.3.2005 12:28

nenápadně maskovaný Kei

Nova demagogizuje!
Na Nove tvrdili, ze ridic prekrocil povolenou rychlost ve meste, coz je totalni kravina! Kdyby jel do tyhle zatacky vic jak 50km/h, tak pojede rovne az do Vltavy! Co je to za televizi, kdyz dela z lidi pitomce a nerekne, ze tramvaj vykolejila v zatacce hned za stanici, tudiz smela nejvic 15km/h a ne zadnych 50??
0/0
18.3.2005 11:06

killy

Re: Nova demagogizuje!
No. Na nově taky tvrdili, že překročil povolenou rychlost o 200%. Tj. jestli se nemýlím 15 + 30 = 45. Myslím, že od zastávky k zatáčce to na tolik rozjet nemoh, leda že by to byla dragstertram a ČKD by si to mohla dát jako reklamu.
0/0
18.3.2005 11:18

nenápadně maskovaný Kei

Re: Re: Nova demagogizuje!
 A taky by skoncil ve Vltave... Holt neni nad objektivni zpravodajstvi...
0/0
18.3.2005 11:27

Skeptik_Forewer

Co mě napadlo...2
Co si ale myslí je, že Dopravní Podnik Hlavního Města Prahy nepřispustí, aby se někdo jako já, ale i kdokoliv jiný, pouštěl právě do takových spekulací. Myslím, vsadil bych se, že DP zůstane čístý jako ta lilie a dál bude jezdit s vozovým parkem někdy z doby ledové.
A na Karlově náměstí nám tento pro několik rodin jistě velmi nešťastný den budou každý rok připomínat věnce nebo svíčky, které tam na památku zapálí pozůstalí. Zastaví se a zavzpomínají. Pak nastoupí do tramvaje, možná do té samé, do té která zabila jejich blízké a cvaknou si svůj 8-mi nebo 12-ti korunový lístek.
Ale co to plácám, to už budou lístky zase o něco dražší a tramvaje zase o něco starší.....
0/0
18.3.2005 8:49

Frndis

To je jasný
To je přece jasný,že ten šofér jel jako PRASE!Kdyby jel předepsanou rychlostí nebo méně,tak ten zadní vagon nemohl jít do smyku....a vlivem nějaké technické závady by při vykolejení maximálně  těm stojícím lidem zkrátil nehet u palce ......
0/0
18.3.2005 8:38

Skeptik_Forewer

Co mě napadlo...
Myslím, že z pana řidiče udělají obětního beránka. Je úplně jedno, jestli jel rychle, nebo nejel rychle, protože si nedokážu předtavit, že by dopravní podnik přiznal závadu na tramvaji nebo kolejích. A to jednoduše proto, že by do tramvaje asi už nikdo nevlez. A pro spoustu dalších, daleko nepříjemnějších (pro dopravní podnik) důvodů. Nechci tady bránit řidiče tramvaje, jestli překročil rychlost, jistě zaslouží trest. Kdo z nás ale nikdy nepřekročil rychlost?
A o kolik by tu ryhlost musel překročit, aby tramvaj vykolejila? Určitě všichni pražští obyvatelé nejednou zažily ty tzv. "jízdy hrůzy", kdy si říkáte tak jestli nevykolejíme teď, tak už nikdy.
Upřímně, nedokážu si vůbec představit, že na tak krátkém úseku, jako je ze zatávky Karlovo náměstí na křižovatku, by tramvaj zrychlila tak, aby svědek mohl vrdit, že "řidič jel s tramvají jako blázen", jak se o tom tady někde taky píše.
Ale to jsem se pustil do spekulací a ty jsou pořád pouze spekulacemi. Co si
0/0
18.3.2005 8:35

paja99

Re: Co mě napadlo...
Výpočet viz příspěvek o kus dál. Na suchu a rovině je tramvaj schopna zrychlit z 15 na 30 km/h na dráze cca 15 metrů dlouhé, což je délka jednoho vozu. Ta křižovatka je navíc v mírném klesání ...
0/0
18.3.2005 14:16

DolniLutyne.com

Hyenismus nezná mezí
A tu zraněnou paní ještě navíc okradli. V Praze. Stejně jako nedávno okradli epileptika. V Ostravě. Je vidět, že pohotovost supů je celorepublikově vysoká...
0/0
18.3.2005 7:35

AlienDUDE

hhhmmm
Proč se nezpomalí sama ??????????
0/0
18.3.2005 2:39

Maxx-IP

Re: hhhmmm
V podstatě by to dnes neměl být technický problém: Něco jako je LVZ na dráze - zařízení, která do lokomotivy vysílá signál následujícího návěstidla a pokud strojvedoucí nereaguje na výstrahu, vlak sám zastaví.
Aby tramvaj uměla sama zpomalovat před úsekem se sníženou rychlostí, musely by být po úsecích rozmístěny vysílače, které by vysílaly údaj o traťové rychlosti. Pochopitelně by nahradily i tramvajové semafory, tzv. očka na křižovatkách. Podle mého názoru je to spíž otázka ceny než technický problém.
0/0
18.3.2005 7:07

Maxx-IP

Re: Re: hhhmmm
PS: Je ale otázka, nakolik by to bylo to účelné. Řidič tramvaje tak jako tak musí především reagovat na dopravní situaci v ulici, v tom mu žádné zabezpečovací zařízení nepomůže, a dodržovat traťovou rychlost je jen jedna z mnoha faktorů, které musí sledovat, jako kterýkoliv jiný účastník silničního provozu, ať na kolejích, nebo na gumách.
0/0
18.3.2005 7:12

piwisek

názor
Nechci se nikoho zastávat, ale věřím že řídit tramvaj v Pražským "mumraji" asi nebude nic jednoduchého a jedna jediná chyba pak rozhodne o osudu spousty lidí...
0/0
17.3.2005 23:56

Morgaine

chudak ridic ;-(
co ted bude v jeho veku delat, kdyz posledni roky nedelal nic jinyho nez ridil tramvaj ;-( to by mu jako dpmp dal vypoved kdyby mohl a ted sou zdrbly, ze ho musi preradit na jinou praci nebo proc to zminovali teda? ;-( meli by taky zohledni lidskej faktor, nereknu kdyby byl vozralej nebo zfetovanej...
0/0
17.3.2005 23:36

Song

Já jen nechápu,
proč nevědí kolik jel, že to bude trvat několik týdnů než to zjistí. To mi teda vrtá hlavou jak může poliš při běžné kontrole chtít kolečko a podle něj pokutovat, když tady to bude trvat víc jak týden ---- divné--- taková tragedie by měla mít okamžité vysvětlení........asi
0/0
17.3.2005 19:08

jajaja59

Jen pro pořádek:
To schema zde je zavádějící. Nástupní ostrůvek je o pořádný kus dál, přibližně o délku dvou vozů tramvaje než ukazuje zobrazené schéma. Jen pro pořádek pro ty, kteří Karlovo nám. nevidí každý den.
0/0
17.3.2005 17:06

Loner

Re: Jen pro pořádek:
Ja na to taky koukam jak puk. Ten planek je uplny nesmysl. Takhle se to ani nestalo, ani to tak na karlaku nevypada.
0/0
17.3.2005 20:22

iuos

hmm
Víte pane, jezdím Formuli 1 již řadu let, ale až před touto grand prix jsem dostal strach. Bál jsem se o svůj život, a proto jsem jel raději tramvají. Ta tramvaj je totiž něco jako kronika mého života. Jářku ta tramvaj má dva vozy - přesně tolik žen jsem v životě opravdu miloval. Stejně tak má osm náprav, to je jako osm let, které jsem prožil s každou z žen, které jsem miloval. Šestnáct kol to je šestnáct let, nebo také dva krát osm, což jest doba po kterou jsem žil s ženami jež jsem miloval. Zároveň je to i věk mého jediného syna. Šestnáckrát se rovněž otočilo kolo letokruhu jaro, pozdim, léto, zima a letokruh má tolik měsíců, kolik tramvaj schodů - bez šesti. Když vydělím počet míst k stání s číslem mojí tramvaje - 3, tak vyjde můj věk a třetina roku, jestliže však od tohoto čísla odečtu věk mého syna, zjistím kolikrát tramvaj zacinká mezi Braníkem a Palmovkou. Vynásobím-li počet vozoven a počet jízd, které udělá tramvaják za šichtu, zjistím
0/0
17.3.2005 16:14

breberaksuper

Re: hmm
hezké ale tranvajáci v práglu to určitě takhle nežerou
0/0
17.3.2005 16:16

iuos

hmm
... zjistím kolik dní jsem nespravedlivě seděl za mřížemi a když potom odečtu počet dveří, budu vědět kolikrát jsem byl nevěrný dvěma vozům, které jsem miloval. Víte pane, stejně tak jako Formule 1, i tramvaj má jednoho řidiče. Ten pro mne může znamenat krále, šaška, boha, nebo dvě ženy které jsem opravdu miloval. Či snad i mého syna. Ale víte pane, řidičem budu vždy já. D. Taxis Tramway. HMMMM
0/0
17.3.2005 16:17

banjo23

Re: hmm
 jj, to sedne
0/0
17.3.2005 18:52

Jitka_Blansko

Re: hmm
Dva roky jezdím bez nehod, s větrem se honím o závod. Na moje obutí je spolehnutí a motor má vždy správný chod. Asfalt mi šumí pod koly, kličkuji mezi výmoly, řítím se jako drak, však vždycky jen tak, jak předpisy mi dovolí. Tak já pádím (on pádí) cestou necestou, (vždy svěží) v pět v Dejvicích (v pět v Dejvicích),  v Brně před šestou (to stěží). Však jak říkám (jak říká), není náhodou (jen náhodou), že se nesetkám s nehodou. Bez nehod jezdit dovedu, tak vedu stroj svůj kupředu. Vždy stejnou rychlostí a bez starostí jen díky svému mopedu.
0/0
17.3.2005 18:46

mashley

Re: hmm
Kupky sena,kupky sena z nebe nam mava Ayrton Senna
0/0
17.3.2005 21:23

ProfesorR

iDnes, nechtěli byste se už přestat tak okatě přiživoavat na cizím neštěstí?
Chybu nezodpovědného šoféra i technologické souvislosti jsme tu už probrali dost, tak se teď jen ptám, proč je zrovna tohle už nejméně 30 hodin jako první zpráva na iDnes??? Není "lepších" aktualit?
 
Zvyšuje se vám tím čtivost?
 
Blahopřeji!!
 
Takže na první místo zpráv už jen samé krvavé nehody!!
 
 
0/0
17.3.2005 16:11

breberaksuper

Re: iDnes, nechtěli byste se už přestat tak okatě přiživoavat na cizím neštěstí?
to jen proto aby se nepoučitelní nepoučily
0/0
17.3.2005 16:12

ProfesorR

Re: Re: iDnes, nechtěli byste se už přestat tak okatě přiživoavat na cizím neštěstí?
Vtipná poznámka, souhlasím, že se stejně nikdo nepoučí. Každý den se někde rozmáznou nejmíň dva lidi, bohužel, kéž by si z toho bral někdo pounaučení.
Ale když je rozmázne tramvaj, to je NĚCO, žejo, páni redaktoři, to se vyplatí, nechat to jako "headline" 2 dny....
0/0
17.3.2005 16:19

breberaksuper

Re: Re: Re: iDnes, nechtěli byste se už přestat tak okatě přiživoavat na cizím neštěstí?
to že někdo vydělává na lidském neštěstí je smutné,boužel nese to nejvíce a idnes musí z něčeho žít .trochu etiky by ovšem neuškodilo
0/0
17.3.2005 16:25

AlienDUDE

Re: Re: Re: iDnes, nechtěli byste se už přestat tak okatě přiživoavat na cizím neštěstí?
hahahaha
0/0
17.3.2005 23:15

jacih

Re: iDnes, nechtěli byste se už přestat tak okatě přiživoavat na cizím neštěstí?
Ja ro jeste necetl..
0/0
17.3.2005 16:28

FANDA KNEDLÍK

Re: iDnes, nechtěli byste se už přestat tak okatě přiživoavat na cizím neštěstí?
Ano, pravda. Byla to tragédie, ale máme i další důležité události.
Např:
- premiér a jeho nevyjasněné majetkové poměry
- podnikání manželky premiéra s osobou podezřelou z podvodu
- tajná vyšetřovací skupina Mlýn
atd. atd. atd.
0/0
17.3.2005 18:15

Maxx-IP

Re: iDnes, nechtěli byste se už přestat tak okatě přiživoavat na cizím neštěstí?
Nó, třeba o Grossovi, Kalouskovi a Mlynářovi!    
0/0
18.3.2005 6:59

Misulus24

zrychleni tramvaje
Me by zajimalo jake je zrychleni tramvaje .. nejde mi totiz do hlavy ze zastavka Karlovo namesti je skoro na rohu tudiz ridic musel hnedle ze zastavky slapnout az na podlahu
0/0
17.3.2005 16:09

breberaksuper

Re: zrychleni tramvaje
já dneska četl že na pár metrech je schopna dosáhnout rychlost vyšší jak 50km-hod
0/0
17.3.2005 16:11

rprp

Re: Re: zrychleni tramvaje
Co máš na mysli NA PÁR METRECH  Jestli myslíš spíš několik desítek metrů tak je to možný
0/0
17.3.2005 16:22

breberaksuper

Re: Re: Re: zrychleni tramvaje
psaly na pár metrech tak nevím ale jestli se jedná o 20 metrů tak bych tomu věřil
0/0
17.3.2005 16:26

rprp

Re: Re: Re: Re: zrychleni tramvaje
Na 20metrech to nezvládne,to ti zaručuju.
0/0
17.3.2005 16:28

breberaksuper

Re: Re: Re: Re: Re: zrychleni tramvaje
jetli nemysleli když na to opravdu šlápneš plnej plyn ale tak to napsaly a ono je to vlastně jedno dvoum lidem to žyvot nevrátí.chybu řidiče musí prokázat odborníci a nevinu taky to je jasné.muj názor je že jel asi rychle ale upozornuji je to můj názor a můžu být chybný.
0/0
17.3.2005 16:34

rprp

Re: Re: Re: Re: Re: Re: zrychleni tramvaje
Ani když na to pořádně šlápneš tak to není možný.Taky si myslím,že jel rychle,ale zároveň v tom je i ta výhybka.Je dost dlouho ve špatném stavu,ale podnik s tím nic nedělá,protože se nic nestalo.Jelikož si to i samy vyšetřujou tak nemůžou přiznat závadu na výhybce,protože by v tom lítaly.Tak to DÍKY rychlosti můžou beztrestně hodit jen na řidiče.
0/0
17.3.2005 16:39

breberaksuper

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zrychleni tramvaje
já znám jeden přípat kdy první tramvaj zahla jak měla a dr uhá jela prostě rovně jak to dopadlo řidičku propustily a ješte měla veřejné ohrožení jestli jí odsoudily nevim ale my to připadá že vždy může za vše řidič(ka)
0/0
17.3.2005 16:45

rprp

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zrychleni tramvaje
Vždy se to snaží svést na řidiče(ku) ale ne vždy to vyjde naštěstí. Je to pro ně finančně lepší,protože pak po něm vymáhaj škodu. Pokud by to vzaly na sebe tak nemaj na kom vymáhat škodu.
0/0
17.3.2005 16:51

breberaksuper

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zrychleni tramvaje
ono vždy za všechno může řidič nejen tramvaje.boužel POLICIE v ČR nehledá příčiny nehody ale pouze nehodu.za vším je rychlost a basta to že jsou špatné cesty,koleje už nikoho nezajímá jasně zákony,předpisy mluví jasně přispůsobyt ale někdy člověk udělá co má a i to je málo.a pak následuje trest a statistika se doplní a je to.
0/0
17.3.2005 16:56

rprp

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zrychleni tramvaje
I u aut to přesně takhle dělaj. K nehodám jezděj dispečeři a ty měly jednou s autem nehodu,že srazily malý dítě a dispečer málem přišel o papíry(že jel určitě rychle),ale oni maj v autě taky něco jako černou skříňku a díky tomu přišly,že jel opravdu pomalu(asi 20-30km) a nic se dispečerovy nestalo. Ale někteří maj pravdu,že někteří jezděj jak čuňata,ale takový řidiči jsou i mezi osobákama. Znám jednoho a když ho vidím tak radši počkám na jinou tramvaj než s ním ject.
0/0
17.3.2005 17:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.