Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na školský zákon doplácí nadané děti

Děti, které se sice výborně učí, ale málo si věří, doplatily na nový systém přijímacích zkoušek. Střední školy, o které v minulých letech nebyl valný zájem, si letos z uchazečů mohou vybírat. Ale na prestižní gymnázia se hlásí historicky nejméně dětí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

KaktusX

Naletěli lhářům z ODS
TĚM KLUKŮM NEHROZILO, ŽE JE PO NEÚSPĚCHU UŽ NIKAM NEVEZMOU, POUZE JIM HROZILO, ŽE JE PŘI ***ÚSPĚCHU*** VEZMOU TAM, KAM SE ***PŘIHLÁSILI***. --------------------------------------------- Kdyby neposlouchali LHÁŘE Z ODS, nedopadli by takto!!!!!
0/0
18.3.2005 14:50

KaktusX

Oběti propagandy ODS!!!
Jsou to obeti masaze ODS a V.Klause mladsiho!!! Nechali se ovlivnit NAPROSTO ZCESTNOU NAPOVEDOU opatrnosti! ------------------- HANBA ODS!
0/0
18.3.2005 12:28

_m-

Tak mi to nedalo
a zavolala jsem včera večer mladšímu klukovi, který maturoval před 2 lety jakže to bylo s přihláškama - že už si to moc nepamatulu. Před 6 lety si mohl podat 1 přihlášku do I. a 1 do II. kola (jednalo se ovšem o státní školy - na soukrovmou jsem tehdy neměla). Všechny školy sice II. kolo MUSELY otevřít , ovšem nikde nebylo psáno, kolik dětí musí v II. kole vzít. Ny gympl, kde řediteluje moje známá se v I. kole hlásilo 32 dětí a ve II. 80. Kluk si ho napslal jako II. a známá mě lámal ať ro změní slovy - z I. kola vememe všechny, pak si musím nechat 3 místa na odvolání a celkem bereme 40 - tak si to spočítej. (nepřesvědčila jsem ho, ani jsem to nezkoušela). Opravdu si nemyslím, že ten rozdíl proti současnosti je natolik propastný. Spíš si myslím, že jde o problém politický (já taky Buzkovou nemusím). madla
0/0
18.3.2005 9:12

Vysokoskolak

.
po precteni vsech prispevku mam dojem ze vetsina tech co obhajuji soucasny novy system jsou ti 1] co nikdy na zadne prestizni skole nebyli 2] jejich ratolesti jsou radi ze prolezaji - tak nejaka ta nahoda se muze vyplatit 3] chteji svetu zdelit jak jsou vyjmecni a nikdo na svete na ne nema. Osobne vidim problem v tommto - kdyz se me dite prihlasi na gympl a skonci 3. pod carou, druhe kolo uz se vybira jen z nenaplnenych skol - zatimco treba jeho mene nadani spoluzaci jdou na jsitotu a maji tu prumyslovku.
0/0
18.3.2005 1:01

reapox

Re: .
Tak to uz moc zavadis chlape vysokoskolska
0/0
18.3.2005 4:24

amos77

Potvrdilo se, co vši očekávali...
Potvrdilo se, co vši očekávali...jen ministerstvo školství si to nepřizná. Bylo přeci jasné, že studenti nebudou riskovat svou jedinou přihlášku na SŠ na střední školy (gymnázia), kde byl každoročně přetlak (přetlak, kt. nebyl způsoben špatnou kvalitou škol). Proto bude jedna generace studovat na školách, kde věděli, že se dostanou a dobrým školám uteklo spousty talentovaných studentů. Kolik studentek asi skončilo na ekonomických středních školách, místo na gymnáziích, přitom jejich šance uspět u přijímacích zkoušek na VŠ z gymnázia je daleko větší. Škoda....
AMOS Centrum vzdělávání  - vše k přijímacím zkouškám SŠ, VŠ
0/0
17.3.2005 21:13

Ayka

Názor
Nelíbí se mi rozdělování škol na "prestižní" a obyčejné. Na sebeprestižnější škole z průměrného studenta neudělají génia. A myslet si, že ten, kdo má na základní škole samé jedničky je inteligentmí a lepší než ostatní, to je teda utopie. Ostatně jedničkářům na fotce inteligence přímo kouká z očí  V našem školství má totiž vyhráno ten, kdo se vše našprtá nazpaměť a pak to odvykládá. Znám pár lidí, kteří se na gymplu učili nazpaměť i příklady z matiky. A když chce někdo na gympl, tak ať se sakra hlásí na gympl a ne na průmyslovku  
Kdo na výšku má, tak se na ni dostane z jakékoliv školy(samozřejmě se musí připravit z předmětů, které neměl).
0/0
17.3.2005 19:00

Isbjoerna

Re: Názor
, "...když chce někdo na gympl, tak ať se sakra hlásí na gympl a ne na průmyslovku..." ------- Jsem rada, ze to konecne nekdo vyslovi! :-) ------- "...kdo má na základní škole samé jedničky..." muze byt samozrejme uplny hlupak, protoze znamky ve skole nic nevypovidaji o jeho studijnich schopnostech, jak take potvrzuje clanek: "Michal Mima je zklamaný ještě víc. Jeho vysvědčení totiž v pololetí nehyzdila ani jediná dvojka. Přesto si na souboj o místa na prestižních gymnáziích netroufal..." Ini, on sam vi, ze jeho schopnosti neobstoji v hodnotne konkureci, a proto si hledal "neco lehkeho", kam by byl bez obtizi prijat. Ke studijnim schopnostem patri predevsim OBSTAT V HODNOTNE KONKURENCI. :-)
0/0
17.3.2005 19:15

Hrdý Budžes

Re: Re: Názor
Jsi vůl, inteligence a studium má připravovat a pěstovat schopnosti pro obstání v konkurenci. Ve věku kolem 15 let jsou teens psychicky na začátku vývoje, pokud je chceš poměřovat "trhem úspěchu" už v tomhle věku, pak nechápu proč se to nedělá už třeba v 6 letech a proč je vůbec zakázána dětská práce?
 
Vždyť by se vytřídili líní a outsideři hned na začátku a bylo by ....
 
Slyšelas někdy něco o psychickém vývoji ?
0/0
17.3.2005 20:49

reapox

Oprava hrubky
Kazde dite je nadane. A proto na skolsky zakon doplaci vsichni deti. Tvrzeni, ze jen nektere deti jsou nadane a jine ne je pouhy lidsky PRELUD vytvoreny spolecnosti. Zamysli se narode.
0/0
17.3.2005 18:22

ScipioAfricanus

Abych to pred odchodem shrnul
v tehle republice nevitezi pravda ale blbost. Je nacase uvazovat o zmene prezidenstke standardy
0/0
17.3.2005 17:15

Pan Walter

Nový zákon
Nesledoval jsem diskusi okolo nově připravovaného zákona, proto nevím, jaké argumenty tam padly, ale jestli tomu dobře rozumím, tak hlavní argument pro je zabránit blokovaní míst na školách. Řešila se nějak možnost, že by student musel po kladném vyrozumění obratem potvrdit, že na školu nastoupí, jinak automaticky nenastupuje ? Pokud by vyrozuměl kladně více škol, následoval by tučný finanční postih :-) V době IT přeci není problém centrálně evidovat, naopak úředník centrální evidenci nadšeně přivítá. A závěrem krásná věta sira H. Applebyho, snažícího se osvětlit ministrovi fungování ministerstev: Ale ministerstva přeci chrání zájmy lobbystických skupin. Např. školství učitele, nikoli rodiče a žáky :-)
0/0
17.3.2005 16:39

ScipioAfricanus

Mne porad neni jasne, co bylo na tom minulem systemu tak spatneho
ze se musel zasadne zmenit.  Nevim jak moc bylo bylo rozsirene to "blokovani" mist nerozhodnymi uspesnymi uchazeci, ale to se urcite dalo vyresit mene drastickou zmenou pravidel.
0/0
17.3.2005 17:07

KaktusX

Vysvetleni
Ja diskusi sledoval a zakon je nejlepsi mozny. -------------------- Navrh, ktery davas padal, ALE - neda se pouzit. ------------------------- PROC? Protoze proc by zak delal zkousku na skolu, kam obratem odmitne nastoupit? Musi totiz udelat x zkousek v x ruznych terminech (pochopitelne) a AZ PAK si vybrat.
0/0
18.3.2005 14:38

Pan Walter

Re: Vysvetleni
A to je takový problém ? Jak říkám, nesledoval jsem to, ale když udělám zkoušky na x škol v květnu-červnu, co mi brání se rozhodnout do....
0/0
18.3.2005 20:27

Flash2001

Ostuda!!!
Milá paní Buzková a vám podobní, jak vidím, tak jste skutečně dosáhli svého - omezujete přístup ke vzdělání a snažíte se tak vybudovat blbý národ, který byste mohli lépe ovládat. V takových chvílích se stydím, že žiju v této zemi ovládané bandou dutých hlav, které závidějí mladším generacím jejich potenciál, který nyní díky vám bohužel zůstane nevyužit. Pokud chce naše země dosáhnout v budoucnu znatelnějšího růstu a přibližovat se zemím západní Evropy, měl by stát o podporu vzdělání spíše dbát než tomu některými na hlavu zcela postavenými opatřeními bránit. Nadaným dětem by se mělo naopak více pomáhat rozvíjet se než jim v rozvoji bránit a klást nesmyslné překážky. Styďte se, pokud to vůbec umíte. Zatím to totiž vypadá, že neumíte vůbec nic, jen vymýšlet voloviny!!!
0/0
17.3.2005 14:44

KaktusX

Práce destruktorů z ODS
ODS a Klaus mladší spustili destruktivní propagandu, ve které dětem a rodičům radili vybrat HORŠÍ školu. A někteří lidé je bohužel poslechli.
0/0
18.3.2005 14:46

ScipioAfricanus

BTW: Je tady nekdo primo od fochu
tedy vychovny poradce (nebo jak se to jmenuje) ze ZS nebo reditel stredni skoly? Zajimal by mne predevsim jejich nazor na ten zakon i vzniklou situaci.
0/0
17.3.2005 13:59

gaudy

Re: BTW: Je tady nekdo primo od fochu
Od fochu nejsem, ale myslím si že reakce by byly tak půl na půl. Na školy kam dříve bylo problém se dostat se hlásilo méně uchazečů a na školy kde je trápil nedostatek žáků (a s tím spojené dotace) se jich hlásí najednou dost. Takže kriterium kvality a prestiže školy je najednou v nenávratnu a peníze se rozdělí rovnoměrně a bez starostí. To si myslím že byl hlavní důvod nového zákona. O studenty v něm nešlo opravdu vůbec. Prostě si úředníci ulehčili práci a učitelé nemusejí stávkovat za vyšší platy neboť se finance rozdělí rovnoměrněji mezi dobré i méně dobré školy a potom už záleží jen na ředitelích jak je rozdělí dál. 
0/0
17.3.2005 15:26

ScipioAfricanus

Jinymi slovy
srazit intelektualni elity a uspokojit sedivy (pod)prumer - celkem zarucenej a pohodlnej zpusob jak vybudovat spolecnost lehce zamenitelnych nadenniku
0/0
17.3.2005 16:56

ScipioAfricanus

To teda fakt koukam
problematiku zakladnich a strednich skol znam spis jako rodic - kdyz teda nepocitam ty absolventy strednich skol, co se pak dostanou k nam - takze nevim jak dopadly prijimacky na stredni skoly vloni. Predpokladam ale, ze vloni se obchodni akademie nezaplnila deckama co vysly ze zakladky s prumerem lepsim nez 1,13, ktere bych ocekaval v prevazne vetsine na gymplu, to je pro mne fakt dost prekvapeni. Pokud je tohle letos nove, tak to nutne musim povazovat za dusledek toho idiotskeho zakona a PB za.....nenapada mne dostatecne sproste slovo.
0/0
17.3.2005 13:26

_m-

Re: To teda fakt koukam
Já opravdu nehodlám hájit Buzkovou ani její zákon, ale kdyby lidi nehysterčili a dávali přihlášky tam kam chtějí a ne tam kam si myslí, že se dostanou, tak by k téhle situaci nikdy nemohlo dojít. Nebo že by se tu odloňska vyrojilo tolik potenciálních cifršpionů - to snad ne.
0/0
17.3.2005 13:31

ScipioAfricanus

Takze zakon je dobrej ale lidi jsou blbi
nicmene autori toho povedeneho zakona byli upozornovani na to, ze je velmi pravdepodobne, ze k teto situaci dojde. Troufam si tvrdit, ze odbornici na marketing by jim to vysvetlili lepe nez ja, ale urcite by jim k tomu stacil jen obycejny selsky rozum.
0/0
17.3.2005 13:54

fr-mottl

Re: To teda fakt koukam
rad bych se pozastavil nad tim prumerem 1.13 a nebo jak pisete, ze bylo mnoho i tech lepsich. Jak se to vypocitava. Za meho mladi byl na skole jen jeden, a ten mel 9x1 a 2 x2 to dela 1.18. Byl sice chytrej, ale tu 1 dvojku mel z telocviku - ale tu mel z protekce , normalne by musel mit 5. Ty prumery kolem 1.1 jsou - prominte - k zbliti.
0/0
17.3.2005 13:48

gaudy

Re: Re: To teda fakt koukam
Počítá se to ze známek pololetí 8, konec 8 a pololetí 9 třídy. Mne spíš ale na tom všem zaráží skutečnost, že prostě nechají dát přihlášky na základě vyhlášených kriterií, které potom podle své ( a o to zřejmě šlo nejvíce) potřeby změní. Vlastně jimani nedají šanci své schopnosti prokázat u zkoušek, prostě je nevyhlásí aby jim v tom případně jiné než naplánované výsledky neudělaly trochu zmatek. Abych byl konkretní jedná se oškolu v Reslovce. Rovnější by bylo, kdyby řekli, přihlásilo se Vás s prospěchem lepším než jsme vyhlásili více a proto budete zkoušky dělat a šedesát nejlepších uspěje. Pravda, takhle to mají bez práce vyřešené hned.
0/0
17.3.2005 15:20

Tonda Brno

Porovnejte si to se zaměstnáním
Vemte si to tak, kdyby ve městě bylo 1000 volných různých pracovních míst a 1100 uchazečů a všichni by měli jen jednu jedinou možnost a pokud by nějaké místo zbylo tak to zkusit za měsíc jinde, jinak jít k lopatě nebo to zkusit příští rok znova. Jak by se vám tato možnost líbila? Jak by se líbila těm, co volná místa nabízejí? Myslím, že by z toho nebyl nikdo nadšen. Tak proč to prosazují ve školství na středních školách?
0/0
17.3.2005 13:24

gaudy

praxe
Vlastní zkušenost. Syn se s průměrem 1,13 přihlásil na obchodní akademii. V propozicích bylo, že do průměru 1,25 budou uchazeči přijati bez zkoušek. No a ejhle, minulý týden nám volali za školy, že mají více uchazečů s lepším průměrem než 1,13 a tudíž stanovili toto kriterium na 1,12 a přijímačky vůbec dělat nebudou. Statisticky by mne zajímalo na kolik uchazečů přihlášených je těch s průměrem lepším 1,13. berou 60 dětí takže se jim muselo přihlásit více než 1000. No a co tedy dělat, nabídli nám vrácení přihlášky abychom si to mohli dát jinam. Takže ze zákona nelze dát přihlášku na dvě školy takže je třeba to takto obejít. Ředitel si vybere uchazeče a zkoušky se nekonají. 
0/0
17.3.2005 12:57

ScipioAfricanus

Bata byl "jen" vyucenej svec
- opravdu schopni a inteligetni lide (se selskym rozumem) mohou s vyucnim listem a trochou stesti v praxi strcit do kapsy vechny vysokoskolaky i s jejich diplomy. To ale nic nemeni na tom, ze by se tem co maji bunky na studium melo maximalne pomahat a povbuzovat je a ne jim to ztezovat stupidnimi predpisy. Mozna to autori toho zakona mysleli dobre, teda skoro urcite, akorat to zjevne nedomysleli - nejlepsim kriteriem teorie je praxe a v te ten jejich  experiment zalostne selhal. Na tom nic nezmeni ani fakt, ze to tady nekteri lide proste nechteji videt ci priznat.
0/0
17.3.2005 11:56

fr-mottl

Re: Bata byl
bez tech lidi s vysokou skolou, kteri za Batu v detailu rozjeli tu strojovou vyrobu by mu byl selsky rozum k nicemu.
0/0
17.3.2005 12:07

ScipioAfricanus

Vyjimecne souhlasim
ale kociroval je zatracene dobre
0/0
17.3.2005 12:09

fr-mottl

Re: Vyjimecne souhlasim
to ano a ja nemyslim, ze by to obracene take fungovalo - tedy s dobryma inzenyrama a blbym sefem. Mam ale pocit, ze smyslem clanku neni nedostatek manageru ale kvalifikovanych odborniku
0/0
17.3.2005 12:32

Tonda Brno

Proč to nejde udělat jednoduše?
  1. Libovolný počet škol, třeba s podmínkou složení poplatku za každou další školu.
  2. 1.kolo do 31. března v různých termínech podle škol.
  3. do 15. dubna potvrzení od rodičů, že s přijetím souhlasí, v opačném případě se přijetí ruší.
  4. od 20. dubna 2. kolo.
0/0
17.3.2005 11:29

Vysokoskolak

.dotaz
Drive jsem volil "Gympl" nebo"Prumyslovka" - nyni volim "Gympl" + co na mne zbyde. Minus je predpokladam zrejme. Moje otazka, v cem je z pohledu studenta lepsi novy system?
0/0
17.3.2005 10:14

jacih

Re: .dotaz
V prvni rade volis v 1.kole - co chci studovat. Dostenu se -ANO pokud na to mam. NE pokud nemam. Dalsi spousta deti, kteri si mysli ze na to ma, se hlasi na stejny tip skol (prestizni) Dalsi cast se hlasi na mene prestizni, zbytek na ucnaky. Pokud se nedostanu na tu nejprestiznejsi skolu, dam si logicky v druhem kole prihlasku na horsi a jeste horsi. V cem je problem?
0/0
17.3.2005 10:17

Vysokoskolak

Re: Re: .dotaz
rikas ze tedy neni zadne plus? Zde je minus: Kdyz jsem se hlasil na gympl, byl to pro me spis takovy risk - neveril jsem ze se tam vyubec dostanu. Nakonec jsem skoncil v 1. desitce - jenze to jsem nevedel pred tim. Druhou jsem mel prumyslovku - tam jsem si pomerne veril. Kde je problem? Kdybych byl tehdy tento zakon - prihlasil bych se na prumku a potom na to co na mne zbylo.
0/0
17.3.2005 10:23

Almighty Cornholio

Re: Re: Re: .dotaz
ale to je uz tvuj problem, ze sis neveril, ne problem zakona
0/0
17.3.2005 10:25

Vysokoskolak

Re: Re: Re: Re: .dotaz
hmm, porad jsem ale neslysel vyhodu noveho zakona. Nevyhodu jsi slysel - minimalne ja bych byl tehdy sel na prumku - i kdyz jsem mel na gympl. (neverim tomu ze jsem sam - pamatuji si dobre, jak spoluzaci a bavili se kdyz jsme si davali prihlasky)
0/0
17.3.2005 10:32

Tonda Brno

Re: Re: Re: Re: .dotaz
Problém je v tom, že druhé kolo už školy nemusí taky vypisovat a tobě zbyde učnák nebo podobná škola ve vzdáleném městě. Čili hop nebo trop. To opravdu musíme nutit nadané žáky, kteří se umístili třeba jen pár příček pod čarou, aby šly na to co zbyde?
0/0
17.3.2005 10:32

jacih

Re: Re: Re: Re: Re: .dotaz
Ale vypisou, jen se neboj. To ze ted daji prihlasky jenom jednou v prvnim kole, tam kam chteji nejvic(ne kazdy se tam dostane) kapacity se proto nenaplni, a skoly na ktere se nehlasilo tolik lidi, otevrou druha kola. JInak problem tech dvou zaku je v tom, ze si dali prihlasku ma jinou skolu, nez na jakou chteli..Ale to neni problem zakona..Kdyby si ji ali na gymnazium a nedostali se, na prumky si mohli dat ce druhem kole a to treba na vsechny ve meste..
0/0
17.3.2005 11:11

cufir-mufir

Re: Re: Re: .dotaz
Ne, dal by sis gympl, a kdyby to vyslo, tak jsi tam a kdyz ne, tak bys mel druhou prumku na kterou si veris a dostal by ses i na druhe kolo ! Jak proste ! Nevidim problem !
0/0
17.3.2005 10:26

Vysokoskolak

Re: Re: Re: Re: .dotaz
drive byl velky zajem o prestyzni skoly - dnes je zajem o prumky. Tzn. nedostanes se na gympl -> prumky budou plne -> zustava zbytek o co byl nejmensi zajem.
0/0
17.3.2005 10:29

cufir-mufir

Re: Re: Re: Re: Re: .dotaz
Kazda skola si nechava misto na druha kola a na odvolani. A ver tomu, ze casem i ostatni pochopi, jak je treba tento system pouzivat a budou volit nejdrive tu nejlepsi skolu a v druhem kole prumer......
 
Podle me to tak dopadne.
0/0
17.3.2005 10:33

Vysokoskolak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: .dotaz
jinymi slovy - tak jak to bylo driv - take doufam.
0/0
17.3.2005 10:43

cufir-mufir

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .dotaz
presne tak! Jen opacne :-)))) Nevidim v tom problem.
Prejivaji jen ti co se dokazi prizpusobyt !!
0/0
17.3.2005 10:47

Vysokoskolak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .dotaz
Kazdopadne by mi vadilo, kdyby me dite se nedostalo na gympl ze bylo 3. pod carou - a nasledne ani na prumku, protoze neotevrely druhe kolo. Zatimco spoluzaci co meli horsi vysledky ve skole byli na te prumce....
0/0
17.3.2005 11:02

ScipioAfricanus

Tohle je prave ten problem
co nedochazi jak zdejsi babusce Jagusce tak ani autorum toho zakona s tou silenou kravou v cele ministerstva
0/0
17.3.2005 11:59

Tonda Brno

Re: Re: Re: Re: Re: .dotaz
Prestyžní vysokoškolák
0/0
17.3.2005 10:34

Vysokoskolak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: .dotaz
no tech chyb tam urcite najdes vic - nejak to po sobe nectu.... snad na myslenku to nema velkej vliv
0/0
17.3.2005 10:41

_m-

Re: Re: Re: .dotaz
A proč sis nevěřil? Můj mladej šel na gympl i když byl v matice (podle mě ) slabý. Ale raděj bych si jazyk ukousla, než bych mu to řekla. Byl pravda asi páty nad čarou, ale dostal se (a nakonec i odmaturoval - ovšem ne z matiky). "Jsem to věděl", komentoval výsledek, zatímco mně bylo na zvracení.
0/0
17.3.2005 10:33

Vysokoskolak

Re: Re: Re: Re: .dotaz
v 15 letech me bral spis fotbal. O gymplu jsem mel predstavu jako o brylatych sprtech - mezi ktere jsem se neradil a ani nechtel. Ukazalo se ze to jsou normalni lidi - nevedel jsem do ceho jdu. To ostatne ani pozdeji na VS - az postupem doby se mi v tom udelalo jasno. Ale ne pred prijetim....
0/0
17.3.2005 10:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.