Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Učitelka čelí obvinění z týrání dětí

Dnes šestiletá Anička se před třemi lety několik měsíců vracela domů ze školky ve Mšeně na Mělnicku počuraná. Rodiče nejdřív nevěděli, co se děje. Až později přišli na to, že se dívka bojí tehdejší ředitelky školy Jarmily Půlpánové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kacenkin1

...
v naší školce nenutí děti všechno dojít, ani je nenutí spát po obědě...v tomto jsou free...
Štve mě však jejich snaha vyhodit děcka ven za KAŽDÉHO POČASÍ ...takže malá je pořád doma s nachlazením, protože soudružky mají dojem že Sibiř je pro každého....
0/0
20.3.2005 10:45

Loner

Sikana ve skolacha skolkach ze strany ucitelu
byla za bolsevika bezna vec. Sam mam dodnes nekolik velmi nepeknych vzpominek. Na druhou stranu, je to skoro jedine co se ze skolky pamatuju :)
0/0
19.3.2005 17:37

Sohosoho

trochu faktů
Matka Aničky se však zapomněla pochlubit, že ji neustále musí sledovat sociálka, že se přistěhovala za třicátým „tatínkem“ a už se zase odstěhovala, neboť ji opět hledá sociálka a zřejmě i policie pro neplacení dluhů, krádeže apod. Rodičům se obvykle moc nelíbí, když je svědomitá paní učitelka upozorní, že jejich dítě má problémy, které mohou vyplývat z problémů v rodině. Paní učitelka je totiž Paní učitelka s velkým P a to, že na fotce vypadá nesympaticky, je možná důsledek toho, že po třiceti letech praxe ji někdo o koho byste si zřejmě neopřeli ani hrábě, obviní z něčeho tak absurdního.
0/0
19.3.2005 17:35

Michalll

pokuud profesionál nespolupracuje,
profesionál není a nemá pracovat snad ani se zvířaty...
je ovšem na rodičích, nakolik práci pedagogů kontrolují právě skrze pocity dětí, protože i banalita může konlkrétní dítě týrat...
jinak ovšem halo deník, tam komunistická výchova to vidí zdela jinak, právě týrání ve škole je zřejmě otužilost, zneužitý týráním tak začne záhy zneužívat druhé třeb a jako estébák, a  ksčm vládne na věčné časy....
0/0
18.3.2005 23:55

Tessien

hm
Tak to je logické, že teď nová ředitelka nezaznamenává žádné problémy. Teď si ta Půlpánovic šeredná opice dá pozor.
0/0
18.3.2005 12:12

zena_zdena

Re: hm
nejhorší na tom je, že tam tyhle dámy mají teplé místečko až do důchodu
 
0/0
18.3.2005 12:14

jirka02

Ve školce jsme mnohé co se nám nelíbilo také musili
     Na druhé straně nás ani nenapadlo volat na linku důvěry (to ještě dávno nebyla) a rodičům jsme si také nestěžovali. Na druhé straně je také pravdou, že jsem už chodil za školku! Doma mne řezali rákoskou a ve škole pravítkem po napřažené ruce. Kantory jsme však netloukli ani nezabíjeli. A holky v sedmičce i osmičce lehce snesly "pomoc" tělocvikáře. Nakonec se to následně odrazilo v lepším ohodnocení v matematice. A za ta léta, to by ten počet pan Kulínský záviděl!
     Jo jiná doba!
 
 
 
0/0
17.3.2005 22:40

zena_zdena

nevím,
proč to děti snáší, kdyby to rodičům řekli hned, tak jim mohou pomoci a nemusí si kazit pobyt ve školce..
 
Já si hlídám holku pořád, stačí, aby se mi zdálo, že je nějaká skleslá a neběží k paní učetelce jako normálně a snažím se zjistit proč, Ale zatím to většinou byl šťouchanec od starších dětí, byla tam jedna z nejmladších a nejmenších (šla do školky v necelých 3)jsou tam děti, kterým letos bude 7 a je jich dost, některé jsou docela dost brutální.
0/0
18.3.2005 12:11

Song

Všichni ať si užijí....
tady čtu ty články a nějak nechápu co chcete? Protože vy jste musela dělat neskutečný krávoviny, který vám ve školce znepříjemnili život, dostávala jste vařečkou, musela dojíst i ten nejhnusnější blaf dokonce. Dodnes ač milovník rajčat, slyším- li rajská polívka blééééééé, tak to dnešní děti mají zažívat také??????? A proč
a ten článek je o tom, že tu holčičku zavírala někam a nepouštěla na záchod.....????Co může tak malý dítě provést, aby jste mohli říct no a co mě taky trestali???? a vona si může zavolat na linku důvěry a mi jsme nebožáci nemohli nic.
Nepochopim a objevuje se to pod všemi články, které se týkají dětí, že se vždycky někdo pozastaví nad tím´, že jeho mlátili a tak proč ne ty ostatní je mi špatně když si představím 4 leté dítě, které si musí projít šikanou, právě proto, že ostatní si ji museli projít taky
0/0
17.3.2005 19:43

zena_zdena

po d to bych se klidně
podepsala, taky nesouhlasím s názorem, že si tím někdo prošel, tak proč ne dnešní děti.
Já holku taky vozím vzdálenější školky jen proto, že v té naší jsou divné manýry, dnes dvacetiletí sousedé mi potvrdili, že už za nich je v té školce zavírala jedna "vychovatelka"(je tam stále) do kumbálu, museli všechno dojíst, ale hlavně se těm dětem moc nikdo nevěnoval, tak tam často docházelo k úrazům.
Přesto, že se snažil starosta sehnat jinou "důslednější" ředitelku, tak se na konkurz dostavila jen ta současná.
0/0
18.3.2005 11:58

herulinka

Re: po d to bych se klidně
Ten názor tu ale já neprezentuju, pokud někdo jiný, tak se omlouvám, ale mám pocit, že to bylo adresováno mně.
0/0
20.3.2005 15:45

herulinka

Re: Všichni ať si užijí....
Možná by to chtělo trochu míň emocí. Nikoho tady neomlouvám z toho, že šikanuje děti a určitě neříkám "no a co." Pokud je to opravdu šikana, pak je neomluvitelná. Na druhou stranu jsou i případy, kdy dítě brečí kvůli každému bebíčku a rodiče okamžitě startují na učitelky, že ony za to můžou - mimochodem i tohle jsem zažila, i když nepřímo, jednalo se o mého staršího bratra, který ač kradl a rozbíjel věci, byl pořád nejlepší a ostatní kolem něj byli ti špatní.
Jestli tu někdo píše o tom, že když on musel, tak ať dnešní děti taky, já to nejsem, pouze jsem vyjádřila svůj názor a tím jsem chtěla říct jen to, že život není med a vychovávat děti v úplném vakuu a bavlnce taky není dobré, zkuste se podívat na příklad alergiků, jestli mi rozumíte.
0/0
20.3.2005 15:43

herulinka

Trocha do mlýna
Je to už pár let, ale ve školce nás nutili jíst taky všechno, mlíkovou polívku, která mi nechutnala. Nedej bože, že by si snad naši někde stěžovali na týrání...
a taky mě učitelka nutila spát na boku, ale jako fakt na boku. Nesměla mi spadnout na postel ani ruka...
0/0
17.3.2005 15:18

leonel

Re: Trocha do mlýna
máš pravdu  že jiná doba. na školku si zrovna nevzpomínám, ale zbavit se jídla v družine jinak než jídlem znamenalo určitou mistrnost 
0/0
17.3.2005 15:28

herulinka

Re: Re: Trocha do mlýna
Ještě se mi vybavila situace, kdy jsme si s kamarádkou povídaly o všem možným, má děti starší deseti let, a říkala mi, že dneska stačí napřáhnout ruku nebo zvýšit hlas a bejby už volá na linku bezpečí a udává rodiče, že ho týrají.
A taky si dobře pamatuju, že abych nedostala výprask, tak jsem schovala vařečku pod radiátor
0/0
17.3.2005 15:43

andy_star

Re: Re: Re: Trocha do mlýna
Jo, vařečku... Mě řezal táta důtkama, to je ten klacek s několika (devíti) prameny kůže. Nechal toho v momentě, kdy jsem ho "přerostl", přesněji, když jsem měl dost síly na odnášení pytlů cementu (nosil jsem na rukách 150 Kg a nepřišlo mi to divný)... Ale souškaučitelka měla rákosku a stejně byla větší a silnější, než já...
0/0
17.3.2005 15:49

Luxy

Re: Re: Re: Re: Trocha do mlýna
nás doma řezali druhou stranou plácačky na mouchy...je tam takové plastové držátko vytvarované na prsty  to byla jelita....ale to bylo pouze v případě, že jsme provedly opravdu něco hrozného a zasloužily jsme si to...
0/0
17.3.2005 15:54

DaveQStone2

Re: Re: Re: Re: Re: Trocha do mlýna
tak me doma rezali stejne a taky musim priznat ze dycky to bylo zaslouzene
0/0
17.3.2005 16:10

herulinka

Re: Re: Re: Re: Trocha do mlýna
Nějaká dřevochlapice? My měli v první třídě taky soušku, ta byla jak tisíciletej strom
ale na základce už to zavánělo moc těmihle novějšími metodami, ani problémové spolužáky už pak nesměli učitelé srovnat, tak po nich spolužáci plivali. A po nás taky.
0/0
17.3.2005 15:54

leonel

Re: Re: Re: Re: Trocha do mlýna
no tak ty důtky jsem doma poznal taky, jenže jsem je velmi rychle našel a zahrabal na zahradě. nové už se doma neobjevily, to neznamená že by pak nepřiletěla facka  
0/0
17.3.2005 15:55

leonel

Re: Re: Re: Trocha do mlýna
  jo   linky    tenkrát nebyly a tak  se bylo třeba bránit jak to šlo. už jako malé dítě musel člověk přemýšlet a dneska mu to pomáhá v podnikání
0/0
17.3.2005 15:51

herulinka

Re: Re: Re: Re: Trocha do mlýna
0/0
17.3.2005 15:52

Song

Re: Re: Re: Re: Trocha do mlýna
Že teda nezaložíte linku to nejhorší pro haranty, aby měli život ještě složitější. Třeba by jste potom všichni mohli mlaskat blahem, že konečně došlo na cizý a ne na vás.
0/0
17.3.2005 19:46

leonel

Re: Re: Re: Re: Re: Trocha do mlýna
nevíš o čem se tu mluví, nekomentuj a mluv za sebe
0/0
17.3.2005 21:31

herulinka

Re: Re: Re: Re: Re: Trocha do mlýna
Ale no tak, dejte fakt radši emoce pryč, tohle přece nemá cenu. Proč si myslíte, že tu všichni naprosto nenávidíme děti? Já jenom vím, že když si můj potomek tu facku zaslouží, tak ji dostane a bude vědět za co, a ani ho nenapadne volat nějakou linku. To by mohly být linky i pro týrané rodiče, protože určitě znáte i tyhle případy, iDnes o nich taky psali.
0/0
20.3.2005 15:48

cekon

Re: Trocha do mlýna
Jo Jo, my jsme museli klečet na stupínku s předpažením. A jelikož se to panu řediteli zdálo málo, tak nám na ruce naložil zpěvníky(2 tř. ZŠ). Mnozí si zkusili i zavření do pouzdra od basy..O ošahávání a mlácení ukazovátkem po natažených dlaních ani nemluvím. A nestalo se mu nic. Taková to byla doba (normalizace).
0/0
17.3.2005 15:33

leonel

Re: Re: Trocha do mlýna
tím zpěvníkem si mi připomenul učitele hudební výchovy, no to byly "zajímavé" tresty,  ovšem vedl s harmonikou pěvecký soubor školy a těch děvčátek tam bylo...
0/0
17.3.2005 15:40

Brundi

Re: Re: Trocha do mlýna
Osahavani?!?!? A prijde ti to tak bezne, ze o tom "ani nemluvis"?! Promin, ale to by neproslo ani tehdy. Teda mozna proslo (stejne jako dnes), ale nemelo by projit (stejne jako dnes ;-)).
0/0
17.3.2005 15:57

leonel

Re: Re: Re: Trocha do mlýna
no myslím, že tenkrát to bylo  moc jiné
0/0
17.3.2005 16:02

cekon

Re: Re: Re: Trocha do mlýna
To že to bylo osahávání vím až dnes..Byli jsme děti a ředitele se báli. Nebylo komu si stěžovat. Rodiče chlapce, který se přidusil v oné base si stěžovali, ale tím to skončilo, žádné vyšetřování VB  a už vůbec ne soud!. Byl veliký straník, to by byl prostě útok na KSČ. Je zvláštní, že ještě po 40 letech na to některé moje tehdejší spolužačky vzpomínají.
0/0
17.3.2005 16:08

Loner

Re: Re: Re: Re: Trocha do mlýna
Asi se jim to libilo :)
0/0
17.3.2005 16:50

mujercita

Re: Trocha do mlýna
No jo, to my jsme zase museli ležet rovně natažení na zádech a s rukama za hlavou a ředitelka mlátila děti, které se vrtěly.
U vlastní dcery jsem řešila ve druhé a třetí pořád něco, holka začala předstírat bolení břicha každé druhé ráno, nosila jednu poznámku za druhou za blbosti, jakožto uznaná dyslektička měla čtyřky z diktátů s jedinou hrubou chybou, a sama jsem ji začala odrazovat od toho, aby projevovala nějakou iniciativu a pokoušela se udělat něco navíc, protože pak byla strašně zklamaná, když nikdy nedostala pochvalu. Změnila jsem školu a je klid, nová učitelka je metr, ale všechno je v pohodě
0/0
17.3.2005 17:23

Delirium Tremens

Trocha poezie k tématu
Elektrická sesle
pro každé naše jesle.
Fakan po zásahu proudu
už nebude šít žádnou boudu.
0/0
17.3.2005 12:29

Brundi

Re: Trocha poezie k tématu
Ty jsi poeta... ;-DDD
0/0
17.3.2005 13:34

Brundi

Jesle
Ja zazila totez v jeslich. Kdyz jsem brecela, protoze se mi styskalo, zavirala me "teta Kveta" na nejakou tmavou pudu, ci co to bylo. Snad ze tam na maminku snadneji zapomenu... ;-) No, snad jsem prezila bez vetsi ujmy, ale kdo vi... ;-D
0/0
17.3.2005 11:30

hkpok

Re: Jesle
Mě jedna pí*a v jeslích přivázala k židli, když jsem nechtěla jíst... Po dvou tejdnech šla máma se mnou zase na mateřskou..
0/0
17.3.2005 12:24

Brundi

Re: Re: Jesle
Se mnou mama byla take chvili pak doma, protoze jsem jim z tech jesli utikala a vracela se domu - bydleli jsme ve stejne ulici. Bohuzel ale se tehdy doma nedozvedeli, co se v jeslich deje (rekla jsem jim to az po letech - mama byla v soku), mysleli si, ze se mi jenom styska, tak to resili jen zkracenou pracovni dobou a kratsi dobou v jeslich.
0/0
17.3.2005 13:24

andy_star

Re: Re: Jesle
Mám nesmrtelný vzpomínky na "moji" ředitelku školky, řezala nás kšandama (těma s tou přezkou). Po letech jsem ji potkal, poznal jsem ji na první pohled. Byl jsem nejmíň 2x větší a na moji otázku "furt ráda mlátite malý děti ?" odpověděla přejitím na druhej chodník. Když jsem se ptal mámy, proč tehdy na moje podlitiny nereagovala, dozvěděl jsem se, že jsem prý pořád pral, jak říkali ve školce... Nikdy jsem se nepral.
0/0
17.3.2005 13:35

FrantaDrs

Re: Re: Re: Jesle
měls jí přivázat k nejbližšímu strumu a nach*at ji do huby
0/0
17.3.2005 13:49

milodarek

Re: Re: Re: Jesle
A ja mam nesmrtelne vzpominky na pani ucitelku Behunkovou, ktera me na skolnim vylete v 7. tride nutila at ji olizu postevacek a v 8. tride na skolnim vylete chtela at ji vysoulozim do zadku a take do te druhe dirky.A tak jsem to vsechno udelal a  byl jsem jeji nejoblibenejsi zak az do konce 9. tridy.Ale ted si vlastne vzpominam, ze mela vice kluku z nasi tridy nejoblibenejsi!!!      
0/0
17.3.2005 22:43

Luxy

Re: Jesle
Já zažila něco podobného v prvním stupni základní školy. Družinářka cpala do dětí, které nechtěly jíst, jídlo násilím (většina jich to hned po odchodu z jídelny vyzvracela do záchodu) a navíc dala příkaz, že dokud jídlo nebude dojedeno nebo alespoň z větší části snědeno, nedostane dotyčný napít.
0/0
17.3.2005 13:28

Brundi

Re: Re: Jesle
Joo, dojidani UHO a UHOŘu ve skolnich jidelnach, to je skoro na samostatnou diskuzi. ;-D
0/0
17.3.2005 13:45

FrantaDrs

Re: Re: Jesle
tak přesně tohle si pamatuju já..... nebylo to na P4? :-)
0/0
17.3.2005 13:50

Luxy

Re: Re: Re: Jesle
bylo, ZŠ K lesu
0/0
17.3.2005 14:31

leonel

Re: Re: Jesle
jo jo
0/0
17.3.2005 15:30

boubinsky prales

Re: Jesle
... jak  styskalo ?  Dost dobre nerozumim tomu, jak se muze diteti ve skolce ( skole ) styskat ? Pochopil bych prvni dva dny v novem prostredi ... Jinak ale myslim, ze kolektiv je pro dite tou nejpraktictejsi cestou jak obejit nudu a motivovat jej. mam na predskolni fungovani velmi hezke vzpominky
0/0
17.3.2005 14:19

Brundi

Re: Re: Jesle
Ja mam na skolku taky hezke vzpominky. Ale tohle byly jesle. Teda dite do tri let. Ne kazdy v tomhle veku si uziva kolektiv. Joo, kazdy jsme jiny. Nastesti. :-) Jinak dnes jsem na tom myslim s tou spolecenskosti v pohode. ;-)
0/0
17.3.2005 14:25

boubinsky prales

Re: Re: Re: Jesle
...omlouvam se, asi jsem cetl moc rychle  Trestat trilete dite samotkou muze jen sadista ci jinak vysinuty jedinec. Tim nemyslim ze ve skolce by to bylo v poradku, reagoval jsem spise na zmineny stesk. V pocitech a mysleni tri ci petiletych deti je samozrejme velky rozdil...
0/0
17.3.2005 20:50

Schuffan

A kdo není?
Učitelé jsou svině, felčaři jakbysmet, policajti, státní úředníci, živnostníci, cigáni a dokonce i ty prasata mají mezi sebou svině. Tak mně řekněte, která profese v tomto státě nemá mezi sebou svině... Prostě blb se najde v každé profesi, tak proč šmahem plakat nad všema pedagogama, policajtama, slušně vychovanejma dětma a jinejma živlama? Buďte rádi, že aspoň Standa je křišťálovej, že už nemůže...
0/0
17.3.2005 10:59

Schuffan

Re: A kdo není?
Upřímně se omlouvám Rómským spoluobčanům. To není profese...
0/0
17.3.2005 11:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.