Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klaus odmítl ve sporu se soudci výhrůžky

Ostrý spor prezidenta se soudci pokračuje. Václav Klaus odmítl dopis soudcovské unie. Vytýkala mu v něm, že odmítl jmenovat do funkce soudce mladé justiční čekatele. Jmenovat je nemusím a vyhrožování stížností k Ústavnímu soudu je nemístné, odepsal prezident.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Imagikon

Souhlasim s Klausem
Panove a damy,
predstava ze me soudi clovek, kteremu tece mleko po brade je opravdu velmi neprijemna, clovek kteremu jeste nebylo 30 let vi o opravdovem zivote HOUBY a vy si muzete tvrdit co chcete. Dale clovek ktery mezi rokem 25-30 dostuduje a dela si predpripravu na zamestnani toho krome uceni moc nestihne a zase se muzete prit jak chceme. Dale nez spatny rozsudek a dalsich 10 let odvolavani az do "Strasburku" radeji chci lidi co maji nejakou zkusenost se soudcovanim.
Dani adepti si mysli ze budou mit mistecka jista az do smrti coz se v nasi zemi v podstate deje aniz by o tom media psala. Soudci jsou dnes neodvolatelni, maji  mnohem vetsi moc nez vrchni politici, jsou temer nehlidani a nepotrestatelni, a navic v nasi zemi plne prebujelosti zakonu maji ra(spise pro advokaty). Takze nez jmenovat trdla tak radeji nekoho se zkusenosti.
Vy si snad myslite, ze tady existuji soudci bez komunisticke minulosti? Nikdo kdo nebyl komunista nemohl soudc
0/0
18.3.2005 11:45

vare

blbec
Prezident Klaus je blbec. Víc není potřeba vědět, ale to už je stará známá věc.
0/0
18.3.2005 9:09

holiday

Je tragédie
že předseda soudcovské unie napíše takový právní blábol! Jak může být diskriminací, že nejsou jmenováni čekatelé, kteří nesplňují věkový limit stanovený zákonem. Adepti na senátora mladší 40ti let mají také smůlu. Jak je ale vidět, ani věk není záruka. Blbej soudce bude blbej i pro čtyřicítce.
0/0
17.3.2005 21:14

celtic

Re: Je tragédie
Nic nevíš....na tyto čekatele se žádný věkový limit ještě nevstahoval
0/0
17.3.2005 21:21

celtic

Nyni
vláda zase začne pořádně makat, schvalovat zákony a pokračovat v reformách. Také je potřeba udělat pořádnou kampaň k eústavě, mají na to 218 mil. to by mohlo lidem stačit, aby se dobře rozhodli....stejně jako ve 24 dalších zemích EU  Ekonomika je na tom skvěle, stejně jako kurz koruny...Tedy vidím to růžově
0/0
17.3.2005 20:11

KADO

Prof. Ing. Václav Klaus, CSc.
Prof. Ing. Václav Klaus, CSc.  
0/0
17.3.2005 20:04

Zelenej Raul

Čekatelé
Dle úrovně diskuze je to tu samý odmítnutý soudní čekatel... :o)
0/0
17.3.2005 15:39

nykos

Re: Čekatelé
Nerekl bych, alespon ja tedy nejsem.
0/0
17.3.2005 16:03

kodox

Re: Re: Čekatelé
Já taky ne-Ale spočítal jsem si, že to od 30 znamenalo-Studoval případně vystudoval za komunistů a bude dělat, co se mu řekne. Tahle politika ODS a Soc.dem. bude asi ještě pár let vycházet, ale takový režim se věčně neudrží...
0/0
17.3.2005 16:22

2Mac7

Re: Re: Re: Čekatelé
2005-1989=16
0/0
17.3.2005 18:35

utanův stín

Re: Re: Re: Re: Čekatelé
Myslím, že reagovat na tak duchaplný logický závěr, který provedl přispěvatel, na nějž reaguješ, je plýtváním energie. Ještě tak nějaká rafinovaná urážka.
0/0
17.3.2005 18:51

kodox

Re: Re: Re: Re: Čekatelé
Presne tak-jenze studovat ta prava zacli minimalne od 18-takze od 1994 uz tam nebyli prijati za komunistu-coz je 11 let mela nase generace, ktera by tam nebyla za komunistu + 18 let museli mit v 1994-vychazi Ti 29-30...Ale take by meli vyhazet vsechny komunisty, co tam uci..
0/0
17.3.2005 19:22

celtic

Re: Čekatelé
Kdepak, podle úrovně diskuse to tu vypadá spíše na Klausův fanclub
0/0
17.3.2005 17:05

KADO

Re: Re: Čekatelé
To te drazdi socko  
0/0
17.3.2005 19:52

nykos

Je jmenovani a souhlas to same?
Ustava hovori jasne, zatimco prezident soudce i ustavni soudce jmenuje, senat dava souhlas se jmenovanim ustavnich soudcu. Pana prezidenta se na jeho souhlas v pripade jmenovani soudcu nikdo nepta. Pan prezident opet lze. Ale na to jsme uz zvykli.
0/0
17.3.2005 15:16

ahaswer

Re: Je jmenovani a souhlas to same?
Souhlasím. Tvrdím, že v tomto případě je prezident pouze ceremoniální figurka. To se sice Klausovi nelíbí, ale on byl jeden z hlavních propagátorů (v době Havlova prezidentování) okleštění pravomocí prezidenta. Tak ať se teď nediví, že "vyžířá" vlastní zásahy do možností prezidenta.
0/0
17.3.2005 16:44

Kolokol

Re: Re: Je jmenovani a souhlas to same?
Tvrdit neznamená to samé co vědět.
0/0
17.3.2005 17:03

2Mac7

Re: Je jmenovani a souhlas to same?
No a co, Klaus snad někde řekl, že se ho někdo ptal na souhlas ? On je prostě nejmenoval .
0/0
17.3.2005 18:46

kodox

Jew to jen dobře, že se před mladými soudci Klaus takhle ukázel...
Pořád ještě jsem na právgnické fakultě potkával studenty, kteří mi říkali, jak že "profesor" moudře hovoří a působí. Když jsem jim to vyvracel jako blud hodný vesnických poutí, bylo obtížné je přesvědčovat o Klausově nepochopení prakticky všeho...
 
Jeho staří kamarádičkové vystudovaní uza komunistů vymřou a odejdou-Pak skončí i ODS a podobní laciní  propagandisté...
0/0
17.3.2005 15:09

Josefprav

Re: Jew to jen dobře, že se před mladými soudci Klaus takhle ukázel...
Co uděláš s jejich voliči? 
0/0
17.3.2005 15:48

Josefprav

Re: Re: Jew to jen dobře, že se před mladými soudci Klaus takhle ukázel...
Je dobře, že jsi to těm študákům vysvětlil.
0/0
17.3.2005 15:50

kodox

Re: Re: Jew to jen dobře, že se před mladými soudci Klaus takhle ukázel...
Za 15 let už bude profil Klausových voličů stejný jako u KSČM-stále více se to k tomu přibližuje-Odejdou sami.
0/0
17.3.2005 16:21

vaclavj1

Re: Re: Re: Jew to jen dobře, že se před mladými soudci Klaus takhle ukázel...
Jestli spolehate, ze vymrou, nespolehejte na to, take byste se toho nemusel dozit.
Spis doufejte, ze se objevi strana, ktera bude jak pro Vas, tak pro ne prijatelna.
0/0
17.3.2005 16:27

kodox

Re: Re: Re: Re: Jew to jen dobře, že se před mladými soudci Klaus takhle ukázel...
Ale už jsem se  dal k EVROPSKÝM DEMOKRATŮM-PROTOŽE EVROPĚ NA ROZDÍL OD ODS VĚŘÍM
0/0
17.3.2005 16:44

vaclavj1

Re: Re: Re: Re: Re: Jew to jen dobře, že se před mladými soudci Klaus takhle ukázel...
A ted jeste nekoho pro ty, kteri veri Evrope, ale ne EU (a tomu, kam se snazi smerovat)
0/0
17.3.2005 16:50

kodox

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jew to jen dobře, že se před mladými soudci Klaus takhle ukázel...
Kam se snaží směřovat-K jednotnému a silnému státu-jsem si jist, že potenciál na předehnání kteréhokoliv státu včetně USA EU má. Jen musí příjít-inkarnovat se noví, tvrdí jedinci. Co to posunou vpřed. Ten čas pro ty, kteří využijí potenciál EU přijde.
0/0
17.3.2005 16:56

vaclavj1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jew to jen dobře, že se před mladými soudci Klaus takhle ukázel...
Mi to pripomina, jak se slibovalo, ze pristi generace bude zit v komunismu.
Ja Vam to rozmlouvat nebudu. Jen si uvedomte, ze zde ziji i lide s jinym nazorem a ti maji (ac se to mnohdy zrovna libit nemusi) take volebni pravo a jejich hlas ma uplne stejnou vahu.
0/0
17.3.2005 17:02

Josefprav

Re: Re: Re: Jew to jen dobře, že se před mladými soudci Klaus takhle ukázel...
Kluci vy dva jste se sešli. Doporučoval bych pro vás stranu NNSDAP
0/0
17.3.2005 17:14

kodox

Re: Re: Re: Re: Jew to jen dobře, že se před mladými soudci Klaus takhle ukázel...
Tobe bych doporucoval odjet do Severni Koreje na krmeni travou-snad by z Tebe odpadaly Ty nesmysly...
0/0
17.3.2005 19:24

ferdapytlik

Re: Jew to jen dobře, že se před mladými soudci Klaus takhle ukázel...
Politická strana končí v tom případě, že : 1. její program stojí za h..... 2. převážná většina vrcholných představitelů strany stojí za h...... Toto se ODS netýká . :-P
0/0
17.3.2005 21:43

pepekm

nejvyssi pravda Klaus
neni zbytecne mit parlament, senat, nejvyssi soud, kdyz mame nekoho, kdo vsechno vi nejlepe a od vseho ma klice?
0/0
17.3.2005 15:00

kiki46

děda vševěda
Inteligentní člověk ví, že není neomylný a sebevědomí si neplete s arogancí.
 
0/0
17.3.2005 13:29

Xerces

Pane profesore zazpíváme si. Anoooo.
..... i ta kráva má svý práva, a to kuře krákoře, běhá po dvoře. Standa Grosu pláče doma v komoře.
0/0
17.3.2005 13:21

jurgenb

Re: Pane profesore zazpíváme si. Anoooo.
Profesore??? On není profesor! Je Ing. Csc. Nikoliv prof. Profesori jmenuje přímo prezidenta a Klaus prófa není.
Tak pls "nazývejme věci pravými jmény a nehrajme s falešnými kartami..."
 
Prostě to Klaus posral, pže porušil zákon, který před tím podepsal...
0/0
17.3.2005 15:39

ahaswer

Re: Re: Pane profesore zazpíváme si. Anoooo.
To je omyl..Klaus JE profesor...Je profesor ekonomie. Problém je v tom, že se nechal jmenovat profesorem v době svého premiérování, což je velmi nestandardní.. Ostatně jako modně věcí u pana "profesora".
0/0
17.3.2005 16:41

KADO

Re: Re: Pane profesore zazpíváme si. Anoooo.
Tvuj odkaz je na neuplny zkreslujici text vytrzeny z originalu. http://www.klaus.cz/klaus2/asp/texty.asp?CatID=urCqD2Z5&catP=10&textID=2   
0/0
17.3.2005 19:40

KADO

Nejdrive se pouc a potom placej!
Václav Klaus se narodil na pražských Vinohradech 19. června 1941. V prostředí Tylova náměstí a jeho okolí prožil i své dětství a mládí. Vysokoškolské vzdělání získal na Vysoké škole ekonomické (obor ekonomika zahraničního obchodu, rok absolvování 1963) a ekonomie se stala jeho oborem na celý život. Relativního uvolnění poměrů v tehdejším Československu využil k příležitosti studovat v Itálii (1966) a v USA (1969). Jako vědecký pracovník Ekonomického ústavu ČSAV absolvoval vědeckou aspiranturu a v roce 1968 dosáhl hodnosti kandidáta ekonomických věd. V roce 1970 musel z politických důvodů opustit započatou vědeckou dráhu a odešel na dlouhá léta pracovat do Státní banky československé. Odtud se koncem roku 1987 vrátil k akademické činnosti do Prognostického ústavu ČSAV.
0/0
17.3.2005 19:45

KADO

Re: Nejdrive se pouc a potom placej!
Ihned po 17. listopadu 1989 vstoupil do politiky, ale kontakt se světem ekonomické vědy neztratil. Dále příležitostně přednášel i publikoval a v roce 1991 se na Universitě Karlově habilitoval jako docent v oboru ekonomie. V roce 1995 byl jmenován profesorem pro obor financí na Vysoké škole ekonomické v Praze. Politickou dráhu nastoupil v prosinci 1989, kdy se stal federálním ministrem financí. V říjnu roku 1991 byl navíc jmenován místopředsedou vlády ČSFR. Na konci roku 1990 se stal předsedou tehdy nejsilnějšího politického subjektu Občanského fóra. Po jeho zániku v dubnu roku 1991 spoluzaložil Občanskou demokratickou stranu, jejímž předsedou byl od počátku až do prosince roku 2002. S touto stranou vyhrál v červnu roku 1992 parlamentní volby a stal se předsedou vlády Če
0/0
17.3.2005 19:48

KADO

Re: Re: Nejdrive se pouc a potom placej!
České republiky. V této roli se podílel na klidném rozdělení československé federace a vzniku samostatné ČR. V roce 1996 ve volbách do Poslanecké sněmovny tuto funkci obhájil. Po rozpadu vládní koalice podal v listopadu 1997 demisi. Po předčasných volbách v roce 1998 se stal na čtyřleté volební období předsedou Poslanecké sněmovny. Dne 28. února 2003 byl zvolen prezidentem České republiky. Václav Klaus je ženatý s ekonomkou Livií Klausovou a má dva syny a pět vnoučat. Syn Václav je ředitelem soukromého gymnázia v Praze a syn Jan je finančním analytikem. V mládí byl dlouhá léta vrcholovým sportovcem, hrál košíkovou a odbíjenou, také rád lyžuje a hraje tenis. Ve volném čase čte beletrii a poslouchá hudbu, zvláště jazz. Publikoval přes 20 knih s tématy obecně společenskými, politickými a ekonomickými, je nositelem mnoha
0/0
17.3.2005 19:49

KADO

Re: Re: Re: Nejdrive se pouc a potom placej!
mezinárodních cen a čestných doktorátů z univerzit z celého světa.  
0/0
17.3.2005 19:50

KADO

Prof. Ing. Václav Klaus, CSc.
To je presny jeho titul  
0/0
17.3.2005 19:54

Xerces

Re: Pane profesore zazpíváme si. Anoooo.
No chlapci a děvčata, jsem rád, že jste si to vyjasnili, ale to s tím profesorem v titulku, nebyla narážka na mého oblíbence V. Klause, ale na film "Marečku, podejte mi pero.". :-)
0/0
17.3.2005 20:48

FunThomass

Nechapu????!!!
Muze mi nekdo z pravniku vysvetlit jak je mozne ze soudce musi byt starsi 30 let /kvuli vyzralosti osobnosti/ a poslanec - tvurce zakonu - musi byt starsi 21let??? To znamena ze 21 letech je clovek dost zraly na tvorbu zakonu ale ve 29 letech neni dost zraly na souzeni o jejich porusovani????
0/0
17.3.2005 12:40

Xerces

Re: Nechapu????!!!
Tak to je dobrý, to mě nenapadlo.
0/0
17.3.2005 12:46

andy_star

Re: Nechapu????!!!
Já sice nejsem právník, ale jedno vysvětlení mám. Maestro Arogant Král a Vůdce Klaus je přesvědčenej o tom, že soudce musí bejt minimálně pět let na podpoře, aby mohl bejt soudce, zatímco poslanec podle jeho vlastních zkušeností může bejt každej vůl. A přes jeho nejmenování jede vlak.
0/0
17.3.2005 12:50

René, já a Rudolf

Re: Nechapu????!!!
No a premierem muze byt teoreticky i 18-ti lety pubertak...
0/0
17.3.2005 12:50

krems

Re: Nechapu????!!!
Za poslance ručí jejich strana a navíc poslanci rozhodují v houfu, zatímco soudce rozhoduje sám.
0/0
17.3.2005 12:53

Josefprav

Re: Re: Nechapu????!!!
Slyšel jsi něco o senátech? Nebo o odvolacím principu? Smerk jdi dělat ty rohlíky nebo řezat dřevo  a vykašli se na to.   
0/0
17.3.2005 13:59

Jean-Jacques

Re: Re: Nechapu????!!!
No aspoň se neskrývá za dav a jde se svojí vlastní kůží na trh. Také se nemůže vymlouvat, že sáhl na špatné hlasovací tlačítko.
0/0
17.3.2005 20:51

Josefprav

Re: Nechapu????!!!
Protože to je v zákonech.
0/0
17.3.2005 13:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.