Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mladí právníci: Chceme změnit Klausův názor

Jsme stejně dobří jako starší kolegové a přesvědčíme vás o tom. Právě v tomto duchu se nese dopis, který prezidentu Václavu Klausovi poslala třicítka mladých justičních čekatelů. Dopis došel na Pražský hrad v úterý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Carlos-carlos

Nafouknutá bublina...
Nic není černé ani bílé.Prostě má Klaus právo někoho zvolit a někoho nezvolit.Že nezvolil čekatele do 30let,je jenom na něm jak se rozhodne.Myslím že ti mladí čekatelé věděli jaký má Klaus názor a ten byl pořád stejně neměnný.Tak co se diví.Je to jenom uměle mediálně nafouknutá bublina aby se něco dělo.Připadá mi to asi jako kdyby na vejšce ekonomie měl někdo předem slíbený ředitelský post.
0/0
16.3.2005 19:36

kutildanafta

Re: Nafouknutá bublina...
Nějak jsem si nevšiml, že by Klaus před třema rokama řikal: "a až se stanu prezidentem, lidi pod 30 soudcema nejmenuju. Ani za nic!". Dokonce jsem si toho nevšiml ani během několika posledních měsíců. Ale nechám se vyvést z omylu.
0/0
16.3.2005 20:18

Skeptimista

Prezidente: Jednejte a jmenujte je
Podle me byla chyba mlade soudce nejmenovat. Je mi 31 let a mam nekolikaletoou zkusenost z pracoviste statniho sektoru s prumernym vekem zamestnancu >50 a take z podobneho pracoviste s prumernym vekem 30. Z toho prvniho jsem odesel, nefungovalo to a neslo to zmenit. Na novem pracovisti veci slapou. Mladi lide maji vice energie. Tak to proste je. Soudy v CR jsou uboze pomale. Proc to nezmenit? Verim, ze pri osobnim jednani se najde zpusob, jak tuto situaci resit. Vazme si techto aktivnich mladych lidi. Nejmenovat je znamena pro ne demotivaci. ...nebo odejdou do zahranici uklizet obchody nebo stavet domy...oslabi nasi starnouci populaci.
0/0
16.3.2005 17:41

kordula

Příspěvek
Povolání soudce je důstojné a odpovědné. Nedovedu si představit, že 50ti a víceletého člověka bude důstojně soudit někdo komu ještě není 30 let. Kdyby naši stávající soudci kolem sebe pořád nekopali když po nich někdo chce (tak jako v jiných povoláních) výkonnost, odpovědnost a průběžné (kontrolované) vzdělávání, nezaštiťovali se neustále údajným útokem na jejich nezávislost když po nich něco takového si někdo odváží chtít, a POŘÁDNĚ PRACOVALI, určitě bychom těch pár mladých soudců zatím oželeli. Staří soudci, vy makejte tak, jak je to nutné v jiných profesích a jak je to úměrné vašim platům a vy mladí vydržte, jestli vám to za to stojí !
0/0
16.3.2005 16:05

jacih

Re: Příspěvek
Jo, a kdyz nekomu bude 80 (treba tatovi Grebenickovy, az ho,doufejme,dozenou jednou pred soud), tak budeme muset vzkrisit JuDr. Urvalka, nebo najit nejakeho soudce, kteremu je alespon 113, aby svymi zkusenostmi prevysoval obzalovaneho vraha...
0/0
16.3.2005 16:39

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Já chci taky
ke Klauzovi. Jsem vyučený el.montér s večerně dostudovanou průmkou a maturitou. Mám 29 let praxe v oboru a zkoušky na §8 na nízké i vysoké napětí. Jak to Klauzi, že ještě nejsem ředitel ČEZu nebo aspoň Temelína ? To je takovej bordel, že to snad poženu do "Štrasburku".
0/0
16.3.2005 15:39

jacih

Re: Já chci taky
:)))))  
0/0
16.3.2005 16:02

jacih

Re: Já chci taky
Jenom jsem nepochopil, jestli s nim souhlasis nebo ne:)) Podle nadpisu ano, podle obsahu ne..
0/0
16.3.2005 16:15

Zidon

Otázka
Soudci z Ústí nad Labem nebo ze soudu pro Prahu 3 ?
Nejsou to náhodou semeniště soudců odvolaných pro trestnou činnost a napojení na organizovaný zločin?
Už se tam snaží vychovat další pány Berky a jim podobné?
0/0
16.3.2005 15:27

JirkaEsch

Nejsem
právník, ale jedno vím jistě: kvůli narcisoidnímu prezidentovi (ODS/KSČM) bude naší justici chybět 30 kvalitně připravených soudců, kteří mohli ulevit svým starším kolegům řešícím složité kauzy tím, že by sami "pohli" s ukradenými slepicemi apod. P.S.: velmi mně zaujal třeba případ toho čekatele, kterému je za měsíc 30. Klaus akorát kecá o zkušenostech atd. Kdo může říct, že by mezi 28 a 30 nabral těch životních zkušeností tolik, že by se ZCELA změnil jeho pohled na svět? Nikdo.
0/0
16.3.2005 15:17

serz I.

Re: Nejsem
No, třeba já. Za chvíli mi bude 35 , a když se tak "ohlédnu", tak musím sebekriticky uznat, že řadu věcí dnes vidím zcela jinak než když mi bylo právě těch 28. A troufám si trvdit, že právě v tomto období ten duševní vývoj zaznamenal největší změny. Hodně věcí přestává být černobílé, radikální řešení není vždy to nejlepší, s lidma se musí člověk naučit jednat ...
0/0
16.3.2005 15:25

JirkaEsch

Re: Re: Nejsem
A opravdu myslíš, že se ta největší změna odehrála během dvou let mezi 28 a 30 (v případě toho jednoho čekatele mezi 29+11/12 a 30??)
0/0
16.3.2005 15:36

serz I.

Re: Re: Re: Nejsem
To by muselo posoudit mé okolí, nicméně když pozoruji "změny" na svém mladším bratrovi a švagrové, kteří oba jsou ve věku 25-30 troufám si tvrdit, že jde o z měny zásadní. V případě toho jednoho čekatele, kterýmu bude 30 za pár, to ale nejsou dva roky. Má prostě pech, je na hranici. Tak už to ale v životě chodí. To jsou mimo jiné ty životní zkušenosti, že všechno je jinak než se na první pohled zdá. BTW ministr ho může navrhnout ke jmenování znovu.
0/0
16.3.2005 15:55

Nannius

Re: Nejsem
"Musis za svou pravdou stat" rika ti neco ta pisnicka?
0/0
16.3.2005 15:29

kutildanafta

Re: Nejsem
Háček je v tom, že kauzy se u nás nepřidělují jednotlivým soudcům na základě "obtížnosti", která se navíc leckdy nedá předem odhadnout, ale na základě jiných a předem daných kritérií (abeceda, atd.).
Osobně bych nasadil laťku ještě o hodně výš, tak 35-40 let.
0/0
16.3.2005 15:51

serz I.

Re: Re: Nejsem
Jo jo, to jsem taky zapomněl zmínit, 35-40 let je podle mne optimum.
0/0
16.3.2005 15:57

jacih

Re: Re: Nejsem
Jo, nedaji odhadnout..to vypravej v kocourkove..Podle vysi mozneho trestu se to treba neda odhadnout..Do jake skupiny trestny cin patri apod..to nejde..? to je mi novina..
0/0
16.3.2005 16:02

kutildanafta

Re: Re: Re: Nejsem
1. většina soudců nedělá trestní ale civilní
2. u obou se nedá odhadnou, co na dotyčného vyplave. v trestu se z kapsáře vyklube vrah (samozřejmě v nadsázce, jinak to už dělá soud jiného stupně), z jednoduché kauzy o pár tisícovek se může stát kauza s několika znaleckejma posudkama, výslechem desítek svědků a neprosto odlišnejma výkladama zákona.
zkus se zeptat někoho kdo byl u soudu jinde než v podatelně.
0/0
16.3.2005 16:30

jacih

Re: Re: Re: Re: Nejsem
Divas se moc na Perry Masona kamo...
0/0
16.3.2005 16:51

kutildanafta

Re: Re: Re: Re: Re: Nejsem
chodim moc často k soudu - pracovně
0/0
16.3.2005 17:08

Carlos-carlos

Re: Nejsem
Právník nejste,to je vidět...
0/0
16.3.2005 19:30

sevig

klaus
at se vykaslou na toho staryho cipa na hrade
0/0
16.3.2005 15:12

Joshuaboy

!
Už je to nuda... Campos si asi ty prsty zlomil, pro Xercese si do družiny přišli rodiče, už tady není jediný člověk, který by to svými názory rozsvítil
0/0
16.3.2005 15:08

Xerces

Re: !
Nezapomněl jsem si tady cvičky? ...... Hmmm, tak je asi vzala máma. Zdar, letím.
0/0
16.3.2005 15:26

Xerces

Kdo má zajem přečtěte si toto
http://www.klaus.cz/klaus2/asp/clanek.asp?id=pbSaXAP3clq2 Zjistíte tam, že mu o ten věk nejde a jak je to s tou ústavou. Tímto moje příspěvky do této diskuze končí. Omlouvám se pokud jsem se někoho dotkl (zvlášť právníkům jestli si dobře vzpomínám). Děkuji Nagash za asi jediné rozumné přízpěvky do diskuze. Nazdar zase někdy u našeho společného oblíbence.
0/0
16.3.2005 15:06

Nannius

Re: Kdo má zajem přečtěte si toto
problem je v tom, ze je to clanek vytvoreny Klausovym poradcem a tedy o nezavislosti nemuze byt rec.
0/0
16.3.2005 15:11

Nagash

Re: Re: Kdo má zajem přečtěte si toto
Nicméně vznesené argumenty mají něco do sebe, každopádně si nedokážu představit prezidenta, jak čte po večerechosobní spisy čekatelů a na jejich základě rozhoduje¨, kdo bude lepší soudce  . Od čeho je tady zavedena poměrně přísná a náročná přijímací procedura, popř. čekatelská praxe a justiční zkoušky? 
0/0
16.3.2005 15:15

Nannius

Re: Re: Re: Kdo má zajem přečtěte si toto
ja si ho taky nedovedu predstavit, ale prave proto je diskutabilni jeho rozhodnuti nejmenovat. Protoze ty cekatele nemohl znat
0/0
16.3.2005 15:28

chrtil

live
za zpěvu častušek nakonec taťka zakladatel povolil, mládí vpřed, vzadu je práce
0/0
16.3.2005 14:48

Joshuaboy

PRO CAMPOSE
Schovej si někam klávesnici nebo zlom prsty, kdo má ty kecy číst?
0/0
16.3.2005 14:46

Nagash

Re: PRO CAMPOSE
0/0
16.3.2005 14:57

rajja

Vedle
Já s argumenty Klause teda nesouhlasím. Nemyslím si, že je správné dávat takový důraz na věk, protože potom by bylo v pořádku, že se soudcem stane nějaký neschopný advokát, který zažádá o uznání advokátní zkoušky za justiční a zároveň o zápočet praxe advokáta, a jelikož mu bude třeba 45 let, nebude mít problém. To mi připadá  nespravedlivé a neprofesionální.
0/0
16.3.2005 14:18

serz I.

Re: Vedle
OT: jakto, že nemáš za nickem mail
0/0
16.3.2005 14:37

chrtil

Re: Re: Vedle
tzv.trojský kůň Documents beznick
0/0
16.3.2005 15:00

serz I.

Re: Re: Re: Vedle
To bude asi jinej kultivar, nick má. Mi se jedná o ten mail.
0/0
16.3.2005 15:04

chrtil

Re: Re: Re: Re: Vedle
tak dobře, je to bludná štěnice - odposlouchávačka  
0/0
16.3.2005 15:20

emajlova

Re: Vedle
a co praxe? Myslíš že není potřeba? Nebo že např. 3 roky stačí???
0/0
16.3.2005 15:05

Mirek_S

Soudci si za to mohou vlasně sami.
Kdyby měli hierarchii podle zkušeností a případy rozděleny dle obtížnosti, s případnýmy dohledy zkušenějších kolegů, prezident by jmenoval jen formálně a nemohl by odmítnout. 
0/0
16.3.2005 14:18

Joshuaboy

!!!
P. S. ještě k těm, kteří citují paragrafy: přátelé, je potřeba přečíst a správně VYLOŽIT.
0/0
16.3.2005 14:14

Joshuaboy

Orang.Utane
Byl diskutovaný, přijatý, i s přechodným ustanovením, takže já bych jmenoval. Jak říkám, tyto jmenovat, následně se držet litery předpisu. Je to prosté, a morální (to jmenování současných). A propos, někdy z toho, co vyleze od zákonodárců, se lidem ježí vlasy na hlavě...
0/0
16.3.2005 14:12

utanův stín

Re: Orang.Utane
Je pravda, že přechodné ustanovení bylo řešením pro tohle "přechodné období". Tím pádem se do roviny pocitového hodnocení dostává  já. :-)
Jo, zákonodárci. Občas mám pocit, že jim lobistické skupiny ani nestačí pořádně vysvětlit, co vlastně chtějí.
0/0
16.3.2005 14:33

Joshuaboy

Re: Re: Orang.Utane
Víš, opičáku, s tebou se dá alespoň diskutovat... To se cení
0/0
16.3.2005 14:40

Nannius

Re: Orang.Utane
... a pokud nejmenovat, najit si nejaky duvod, ktery se nebude dat brat jako diskriminace. Mene moralni, ale stale naprosto neprustrelne
Celkem me to u zkuseniny a matadora Klause prekvapilo, ze to udelal takhle netakticky.
0/0
16.3.2005 15:09

celtic

až...
mladí právníci pochopí že ZÁKON JSEM JÁ řekl Klaus, tak se opět vše zklidní a ČR opět půjde slepě za svým tatíčkem do řiti
0/0
16.3.2005 14:07

Nagash

Rovnost
Ještě by bylo vhodné panu prezidentovi připomenout zákaz diskriminace na základě věku, k níž tady jednoznačně došlo. Selekce čekatelů proběhla na základě objektivní věkové hranice, aniž by byla zo¨hledněna jejich skutečná zkušenost a vyzrálost. Navíc: je-li někdo šikovný  a dostane se na práva napoprvé a dostuduje je za 5 let, proč by na tom měl být hůř než někdo, kdo se na práva dostane napopáté, dělá je 6 roků a v důsledku této skutečnosti je mo teď 30 let? 
0/0
16.3.2005 14:07

jacih

Re: Rovnost
Ano to je protiustavni a ja doufam ze ti co se jich to tyka, to pozenou k ustavnimu soudu a zvitezi!
0/0
16.3.2005 14:14

campos

Re: Rovnost
Přesně tak - čili došlo k porušení pravidel rovné šance, která je v našem právním řádu garantována Ústavou, která je závazná pro všechny - tudíž i pro prezidenta.
0/0
16.3.2005 14:15

serz I.

Re: Rovnost
V tym przypadku je ale diskriminující i stávající věkové omezení, ale to Vám zřejmě nevadí ;o)
0/0
16.3.2005 14:15

Nagash

Re: Re: Rovnost
Pokud je v zákoně, tak ne, věková limitace ostatně není nic neobvyklého (viz prezident, senátor, státní zástupce atd.)
0/0
16.3.2005 14:19

serz I.

Re: Re: Re: Rovnost
Ale tato hranice v zákone byla i předtím, a nikoho to nepohoršovalo.
0/0
16.3.2005 14:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.