Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tramvaj vjela do lidí, dva zabila

V Praze na Karlově náměstí vykolejila tramvaj. Zadní část soupravy vjela do lidí na refýži a dva z nich zabila. Sanitky odvezly tři zraněné do nemocnice, několik dalších ošetřili zdravotníci na místě. Provoz mezi Lazarskou ulicí a Karlovým náměstím byl tři hodiny přerušen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

o.t.c

Tramvajáci
A pak chtěj větší prachy...
0/0
18.3.2005 18:09

__XXXX___

Ájéje
Vím jak to je. ČSSD konečně opustila vládu a Gross si shání zaměstnání. U Českých drah ho nevzali, a tak šel dělat tramvajáka......a tak to dopadá
0/0
16.3.2005 18:52

stoudamire

Re: Ájéje
:-)))
0/0
16.3.2005 18:53

hustej typek

pro Jolly Jokera
"Jakou si vy sasci myslite, ze ten ridic mohl mit rychlost???" Staci dosadit do vzorecku: v=druha odmocnina z 2*s*a tramvaj, jak rikas ma zrychleni 1.4 a vzdalenost je 20m, takze: druha odmocnina z 2*20*1.4=7.48 m/s 7.48 m/s=26.9 km/h A to je prosim najezdova rychlost napravy pod ridicem. Rychlost napravy pod zadni plosinou druheho vagonu pri vyjezdu si vypocitej sam.
0/0
16.3.2005 17:35

pan_otaznicek

Re: pro Jolly Jokera
problem bude v tom, ze tam nema 20m na rozjezd
0/0
16.3.2005 17:44

hustej typek

Re: Re: pro Jolly Jokera
Taky mohl stat jako druhy v te zastavce. On jen ten oblouk muze mit tech 20m. Musis taky vzit v uvahu delku cele soupravy. Nekde pode mnou to uz kdosi vypocital, ze na 14 metrech (delka 1 vozu) tramvaj zrychli o 15km/h a to bral v uvahu zrychleni pouze 0.6 cili mene nez polovicni nez tady uvedl JJ. Takze na to ridic ani nemusel tolik slapat. Tramvaj ty moznosti ma. Kdyby to osolil naplno tak nezahne ani prvni vagon a tramaj si to prosvisti Resslovkou primo k Vltave.
0/0
16.3.2005 17:59

Skeptimista

ASOR by pomohl
Navrhuji vybavit tramvaje ASORem. (Automatickym Systemem Omezeni Rrychlosti). Pri dosazeni limitniho podelneho ci stranoveho zrychleni (bocni sila v zatacce, kdyz na to ridic "dupne") by regulacni system nedovolil dalsi prekotne zvysovani podelne rychlosti pohybu vozu (omezenim pohonu, jednim z peti existujicich nezavislych brzdovych systemu tramvaje) a tim by se podobna nehoda v budoucnu vyloucila. Jestlize dnesni tramvaje jeste podobne systemy nemaji, je cas je zakomponovat podobne jako ABS a protislkuzy. Neni to slozite a mohlo by to pomoci. Pokud to nekoho oslovilo, dokazu zprostredkovat kontakt s CVUT, kde by vyvoj a vyroba prototypu takoveho systemu mohl byt soucasti diplomky (=zdarma).
0/0
16.3.2005 17:23

mafrahajzl

VINÍK je jasný
Viník je jasný...byla to TRAMVAJ...ta zabíjela....
0/0
16.3.2005 16:44

_Jolly Joker _

Rychlost...
Takze jeste jednou pro vsechny, kdo nadavaj na ricice, ze jel rychle (vscihni ti, kteri na Karlaku nikdy nestali). Tesne pred tim, nez zacina pravotociva zatacka, do ktere ta tramva vjela, je zastavka, na ktery musela (i TRAMSKOLY, ve kterych nejsou lidi, na zastavkach zastavujou) ZASTAVIT a tudiz se pak rozjizdela z nulove rychlosti. Pak nasleduje cca 20 m (a to sem jeste prehnal) rovnyho useku a pak hned zatacka. Jakou si vy sasci myslite, ze ten ridic mohl mit rychlost??? (pozn.: maximalni zrychleni tramvaje SKODA 10 T je 1,4 m.s-2)
0/0
16.3.2005 16:35

Villeneuve

Re: Rychlost...
a) vypadá to, že nešlo o rychlost na vjezdu, ale na výjezdu b) podívej se níž, kde to kdosi chytře spočítal
0/0
16.3.2005 16:47

m-v

Re: Rychlost...
20m k oblouku má, když stanicuje druhý za sólo vozem a musí zůstat stát před stavěcím kontaktem výhybky
0/0
16.3.2005 16:55

matesakoid

Re: Rychlost...
Tos asi nikdy nestal na plosine zadniho vozu tramvaje, kdyz frajer ridic pomalu projizdi zatackou a ve chvili, kdy ma srovnanej predni vuz slapne na rychlostni pedal. Docela dost to hodi a nedivil bych se, kdyby tomu tak bylo i v tomto pripade, kdy odstrediva sily vynesla zadni napravu z koleji a ten vuz se otocil kolem predni osy.
Konkretne pri odboceni doprava to tam ridici dot casto timhle zpusobem ohuli, ale nikdy jsem si nemyslel, ze by ta tramvaj z tech koleji mohla vyskocit - spis to vzdycky vypadalo na prevraceni...
Kdyby te to zajimalo, tak tam jezdim dost casto (asi kazdy den?) protoze bydlim na IPaku
0/0
16.3.2005 17:21

ES499

Rychlost !
Je to jednoznačně vina řidiče, protože se moc rychle rozjel ! Byl jsem svědkem, jak se v Brně od hla.nádraží rozjela tramvaj do Masarykovy ulice DO KOPCE!! TAK RYCHLE, ŽE JÍ VZADU TLAKEM LIDÍ UVNITŘ VYPADLO OKNO VEN !!!
 
0/0
16.3.2005 16:31

FAKOS

Úvaha o objektivitě (medií)
Nejsem každodenním návštěvníkem tohoto serveru,ale zpráva o smutné nehodě tramvaje mne dnes za počítač dostala.Chtel jsem vidět fotky,pochopit mechanismus atd. Tím místem projíždím velmi často. Dva mrtví,zranění,fota,nic O.K. Pro člověka,kterého se to týká,jistě hrůza,celoživotní tragedie!! Smutné je pro mě mimojiné to,že článek je napsán formou asi jako,že se opravují eskalátory na můstku,nebo že tram 16 bude mít výluku mezi atd. atd. A ted se chci dostat k problematice, zmíněné nadpisem.Nejde mi speciálně o tento článek.Je skutečně ukolem medií popsat událost tak,aby to nikoho cizího nemrzelo,nikdo nebyl ani trochu smutný,všichni se cítili stále stejně a HLAVNĚ si v duchu mysleli-mě se to nemůže stát?? Uvědomuji si,že idnes přinesl rychle ČERSTVÉ informace a že na smutek není čas,otázku směřuji obecně.CO SE TEDY MUSÍ K * * * A STÁT,ABY TO S NÁMI POHLO? Přeji vám hezký slunečný den FAKOS
0/0
16.3.2005 16:26

ansa agharti

Re: Úvaha o objektivitě (medií)
CO SE TEDY MUSÍ K * * * A STÁT,ABY TO S NÁMI POHLO? To si říkám celý den... Když čtu, co někteří jedinci dokážou napsat k takovému tématu, nepřestávám se divit, že mezi námi žijí takoví "lidé" a že je jich tolik.... Já ty lidi neznala a přesto mě to nějak dostalo.
0/0
16.3.2005 16:35

guess

Re: Úvaha o objektivitě (medií)
chtel jste videt fotky a pochopit mechanismus - to vam novinari doprali. ponechme stranou uroven clanku, ktera mne osobne prijde dost slaba, k vasi otazce - ukolem medii je informovat, rict, co se stalo... pisete, "tak aby to nikoho ciziho nemrzelo" - myslim, ze v dokonalem novinarskem svete se pise tak, aby ctenari poznali realitu. co to v nich vyvola, neresi novinar - zpravodaj. on nechce vyvolavat emoce, chce zobrazovat svet! v tom bajecnem a objektivnim svete touzi po jedinem, ukazat, jak to bylo, co se stalo. kazdy clovek je jiny, a proto kazdy ctenar (divak, posluchac) reaguje na stejne veci jinak. jenze dokonaly novinarsky svet neexistuje, ani v tom "objektivnim" zpravodajstvi. nekritizuju to, popisuju. co kritizuji u tohoto clanku je totalni zmatek a chaos. ale mozna jsem jedina, kdo se v tom ztracel. a mozna je to pro to, ze ve mne to vyvolalo hruzu a litost. ve vas ne? mozna neni chyba na strane tech autoru...
0/0
16.3.2005 16:39

FAKOS

Re: Re:guess Úvaha o objektivitě
Díky Vám,guess,za trochu žurnalistické teorie. Snažím se hledat odpověď na otázku na konci mého příspěvku.Jak jste zmínila,problém je i ve mě,v lidech. Citová oploštělost? Právě proto si myslím,že media mají dávat informacím ten daný podtón.Taky určitě dávají,ale některá témata jsou "nevděčná".Realita je je je . . . . . . . co? Nechci to nijak rozpitvávat,je to hlavně strašná smůla,pro někoho strašná bolest,že lidé stojí ráno na zastávce ,a pak, a tak dál . . . Podle mě prostě není moderní(a zdá se mi,že téměř v žádné sociální skupině)zabývat se tím,co se mě netýká.Na druhou stranu jak zvládat tady toto prostředí-Praha např. Je tedy realita spíše záležitostí jednotlivce nebo skupiny?Podle Vás??
0/0
16.3.2005 17:27

ansa agharti

Re: Re: Re:guess Úvaha o objektivitě
Jenže s tím podtónem se to zase nesmí přehánět. Když vidím ten patos na nově, kde si komentátoři k nějaké tragédii rádi dosadí např. větičku "bojovali do poslední chvíle o život", tak je mi z toho na ...... Představte si, co taková informace udělá s pozůstalými.
0/0
16.3.2005 17:37

FAKOS

Re: Re: Re: Re:guess Úvaha o objektivitě
Zdá se mi,že nás nic nerozhodí, právě jako reakce na ten bulvár o kterém jste(jsi) mluvila.Nechci zprávy z Blesku atd. Třeba já osobně ted píšu reakce,mám tu SVOJÍ aktivitu a na tu událost si téměř nevzpomenu.A když vidím ty ostatní příspěvky tak je to často asi podobné. Prostě každý "si jede to svoje" je to asi správně-jediná možnost,negativních informací je příliš. Co Váš názor?Vás Všech!!
0/0
16.3.2005 17:49

ansa agharti

Re: Re: Re: Re: Re:guess Úvaha o objektivitě
Asi záleží na tom, co si člověk prožil, já už jsem o pár lidí přišla a takováto témata mě bolí skoro vždycky, protože si za tím dokážu představit pocity lidí, co o někoho přišli. Nedávno bylo výročí "Nažidel", tak mě zmínka ve zprávách a záběry pozůstalých u místa nehody vyloženě dostaly. Jinak ten názor, že negativních informací je přespříliš, a proto jsme jaksi otupělí, je asi trefou do černého....
0/0
16.3.2005 17:54

mujercita

Re: Re: Re:guess Úvaha o objektivitě
Víte, chápu vás, ale ono to není tak jednoduché. V tomhle případě ano, stala se tragická nehoda, velké neštěstí. Ale co jiné zprávy? Někdo někde někoho bombardoval. Je to dobrá zpráva? Nebo špatná? Zloděj se při pokusu o krádež zabil. Mají napsat dobře mu tak nebo tragicky zmařený život? Zprávy mají skutečně podat fakta a dost. Pro případnou  lítost, zděšení a soustrast  nebo jiné emoce dává prostor komentář.
0/0
16.3.2005 17:46

guess

Re: Re: Re:guess Úvaha o objektivitě
nemyslim si, ze bychom se nezabyvali vecmi, co se nas primo netykaji. jen je tech veci tolik, ze je nutne musim vnimat povrchne. a co kdyz nam ty emocionalni podtony v bulvaru tohle vnimani jeste zplostuji? jeden den si prectete, ze je neco strasna katastrofa, jak z toho redakce truchli , jenze za tri dny nic... cloveka pak napadne, ze to mozna nestalo za nejaky velky soucit... a tak jsou nutne silnejsi a silnejsi podnety? (ted to trochu prehanim, vim) jak to zvladat? nevim... a myslite si, ze je tohle problem hlavne prahy? tohle se vas asi dotklo, protoze tam jezdite... byt to v ne, uvazujete o tom tolik? nebo by muselo byt mrtvych alespon pet? ted nikomu nic nevycitam, tuhle otazku pokladam spis sama sobe... na karlaku jsem denne, nastesti nevstavam pred sedmou. a omlouvam se za mozna vic cynicky ton, nez by se sluselo. myslim, ze ta nehoda zasahla do nasi reality, protoze je to blizko. a realita jako problem jednotlivce? vy si v praze nepripadate v podstate sam?
0/0
16.3.2005 18:34

guess

Re: Re: Re: Re:guess Úvaha o objektivitě
v brne
0/0
16.3.2005 18:36

bikebeer

Počty
a ještě...fascinují mě fyzikální výpočty v některých příspěvcích. Bravo!
0/0
16.3.2005 16:23

bikebeer

Řidiči tramvají...
Jak už tady bylo několikrát uvedeno - tramvajáci jezdí jako prasata. Stačí si jenom vybavit prudké zatáčky kolejí mimo křižovatky, jako např. na lince tram č. 22,23 - Ruská - Vršovické náměstí. Neradím vám, aby jste se na to m místě zdržovali na zadní plošině 2. vagónu, jestli nechcete ven oknem. Zkrátka, asi se nudí, tak jezdí jako volové...a ještě k tomu všemu tohle bylo na křižovatce...za stanicí...hm.
0/0
16.3.2005 16:22

els11

Re: Řidiči tramvají...
Slyšel jsem, že mají interní soutěž, kdo trefí více nepozorných osobáků?
0/0
16.3.2005 16:40

skumbra

Zraneni
Nejhůře zraněná byla asi 30letá žena, kterou s poraněnou hlavou a otřesem mozku převzala vinohradská nemocnice...
Opravdu nevim, co to znamena, ze nejhure zranena byla tato zena, nevim, ale kdyz nekdo umre pri nehode, tak vetsinou, podlehne zranenim... pokud pisi, ze tato zena byla prevezena do nemocnice, tak ty mrtvi tam asi nevzali, ach jo, nekdy by se novinari meli zamyslet nad tim, co napisou, vim ze spechaji, protoze chteji informovat jako prvni, ale nekdy je to ke skode...
0/0
16.3.2005 15:48

2Mac7

Re: Zraneni
Když nevytrhnete větu z kontextu , vypadá to jinak .  .... Tři lidi, z toho dva těžce zraněné, jsme převezli do nemocnic," informovala mluvčí záchranky Simona Cigánková. Nejhůře zraněná byla asi 30letá žena, kterou s poraněnou hlavou a otřesem mozku převzala vinohradská nemocnice..... 
0/0
16.3.2005 18:40

mauritius13

Fotografie!?
Je tady skoro 500 příspěvků, které jsem teda nečetl, takže nevím zda už se někdo případně nezmínil... Každopádně se zmíním já, že vystavit fotografie z nehody obsahující mrtvou ženu pod koly nákladního vozu, či jak toto tělo ukládají do igelitového pytle, mi přijde jako krajně nevhodné ba nevkusné. Možná bude můj názor ojedninělý, ale skutečnost, že ta paní nepochybně může být příbuzná i někoho na tomto diskusním fóru ... Nepřijde mi to zkrátká "šťastné".
0/0
16.3.2005 15:23

mafrahajzl

Re: Fotografie!?
Proč zavírat oči před smrtí ? Je to součást života...
0/0
16.3.2005 15:25

Hrdý Budžes

Re: Re: Fotografie!?
Kupodivu ne každá součást života je prožívajícími považována za důvod nadšeného očumování všech ostatních. Je to otázka jistécho vkusu a taktu.
 
Ovšem kde nic není, ani smrt  .....
0/0
16.3.2005 15:37

matesakoid

Re: Re: Re: Fotografie!?
Jo, taky me sralo, kdyz jsem si v klidu sukal v parku a nejaky debilove tam furt cumeli - aspon ze nekibicovali.
...taky soucast zivota
0/0
16.3.2005 17:23

babacek

Re: Re: Fotografie!?
Nevím zda by se ti zdálo mít informaci o smrti někoho blízkého z médií adekvátní nežli oficielní cestou.
0/0
16.3.2005 19:41

pozitivum

Re: Fotografie!?
Souhlasím!  Je to nevkus smíchaný s cynismem.
Paparaci jsou ale všude, jak je vidět. Dokáží se vůbec tito lovci senzací vcítit, jaký pocit prožívá rodina např. té usmrcené paní? Co novinářská etika? Zajímalo by mne, kdo je autorem těch snímků a zejména, kdo je vybíral pro uveřejnění na Idnesu.
0/0
17.3.2005 14:31

martixy

Ad
Prostě náhoda.... Ať už to zavinila nedbalost nebo cokoliv jiného.... Vždycky budou havárie, vždycky občas spadne letadlo... Jde jenom o pravděpodobnost
0/0
16.3.2005 15:11

richi77

Trmavajáci
Když jezdí jako prasata není se čemu divit  
0/0
16.3.2005 15:00

Mr. Talpo

Re: Trmavajáci
hmm ta animace taky vypadá tak, že jel kapku rychlejš a druhej vagon to prostě vyneslo... pokud to nebyla techniká závada, tak mu přeju pěkných pár let nejtvrdšího vězení a obecné opovržení
0/0
16.3.2005 15:40

Rebby

Nedivil bych se...
Nedivil bych se, kdyby do té nešťastné události zamotali i řidiče avie a to kvůli tomu, že NEPŘEDVÍDAL (pozor na to, český řidič musí být ze zákona telepat), že by mohly tramvaji ujet cvičky a následně že by mohl vzduchem plachtit cestující, kteréhož on pak srazil...
0/0
16.3.2005 14:53

Steve FOX

Re: Nedivil bych se...
Nemyslím si, že by český řidič měl být telepatem aby mohl vyrazit do chaosu českých silnic - mám dokonce pocit, že i ve vyhlášce je napsáno, že řidič má počítat pouze s aktuálním počasím a stavu a povrchu vozovky a nemá brát ohled na nepředvídatelné situace (což logicky ani nejde, když je nepředvídatelná, tak jí ani nemůže předvídat:-). Ale na druhou stanu jsem se setkal se situací, kdy jeden z mých kamarádů byl naší "inteligentní" policií obviněn z ublížení na zdraví za to, že mu na dálnici vběhnul pod kola nějáký blázen, který byl pod vlivem alkoholu - asi dvě promile. Samozřejmě se odvolal a naštěstí úřady uznaly, že má pravdu a není to jeho chyba. Sice se to řešilo přes rok a půl, stálo ho to hodně úsilí a nervů, ale nakonec s toho vyšel dobře. Z toho plyne, že řidiči Avie by se nic státn nemělo - i když to pro něj asi nebude jednoduchý, přece jen pod koly auta, který řídil přišel o život člověk a bude se s tím muset vyrovnat, i když to jeho chyba nebyla.
0/0
16.3.2005 15:08

atvar

Re: Re: Nedivil bych se...
Tohleto se resilo uz od 50. let, co ridic povinen predvidat. A uz nekolik desetileti se bere to, ze ridic ma predvidat situaci, ktera nastane, kdyz ostatni dodrzujou predpisy. Neni povinen predvidat, ze nekdo mu neda prednost, jede 150 apod.
0/0
16.3.2005 16:15

Skeptimista

Re: Re: Re: Nedivil bych se...
Tohle je off topic, ale prece... musim to sem napsat: Setkal jsem se nekolikrat s nasledujici hnusne ceskou interpretaci zakona: Situace: Jednoducha svetelna kizovatka tvaru X- dve krizujici se kolme ulice, dve auta na protejsich stranach, obe blikaji doleva. Mely by se tedy bez problemu minout. Na zelenou se obe auta soucasne rozjela, jedeno z nich vsak jede primo a presto, ze blika, neodboci. Druhy, blikajici a odbocujici se s protijedoucim stretnul a byl prohlasen za vinika nehody. Podle zakona nedal prednost vozu jedoucimu primo. Pry totiz "plati", kam auto jede a ne, kam "jen" blika. Co si o tom myslite? Me to pripadne pitome a nespravedlive.
0/0
16.3.2005 16:38

Rebby

Re: Re: Re: Re: Nedivil bych se...
Ano, máte pravdu. A přitom má řidič ze zákona předvádat, že... Ale popíši Vám jinou, také absurdní situaci: Noční město, cca 1 hodina po půlnoci, nulový provoz. Velká křížovatka, za odbočením v pravo na zemi leží muž. Přijíždí auto, odbočuje, a muže přejíždí. Řidič si na křižovatce hlídal auta z okolních směrů a vůbec nekoukal na to, jestli bezprostředně v ulici kam odbočuje někdo neleží na zemi. Muž na silnici na místě zemřel. Později se přišlo na to, že dostal diabetický záchvat a upadl do bezvědomí. Můž, který jej přejel šel na dva roky do vězení. Proč? Argument policie: Přítomnost chodce na komunikaci, resp. jeho pozice (leže, kleče, stoje), není zákonem nijak specifikována. Smůla řidiče byla v tom, že chodec zkolaboval na přechodu pro chodce. A tam automaticky platí pravidlo, že v jeho blízkosti lze předpokládat pohyb osob. To, že leží, není rozhodující. Absurdní? Ne, nedělám si legraci. To se stalo...
0/0
16.3.2005 16:55

Rosomak

Zrychlení tramvaje je hodně velké
Takže zrychlení tramvaje (a) je podle údajů na www max 1,8 m/s. Rychlost 15 km (4,16 m/s) dosáhne dle vzorce v=a.t za 2,31 sec. Ujetá dráha za tu dobu je s=1/2 a.t^2, tj. s=1/2 x 1,8 x 2,31^2, tj. výsledek je 4,8 metru. Vycházíme z toho, že zrychlení je postupné (tj. vstupuje do hry hmotnost vozu 2 x 16,3 tuny při max  výkonu 2 x 40 kW. Vyjde nám, že o 15 km dokáže zrychlit během 14 metrů (délka jednoho vozu) už při zrychlení 0,6. Takže teorie o tom, že řidič po projetí prvního vozu na to šlápnul a díky vysoké rychlosti tramvaj vykolejila má reálný základ.
0/0
16.3.2005 14:50

Villeneuve

Re: Zrychlení tramvaje je hodně velké
Reálný základ má, to jo. Ale podstata je někde jinde (výška těžiště a moment setrvačnosti tramvaje, příčné zrychlení při přechodu z oblouku na rovný úsek atd.)
0/0
16.3.2005 15:10

Rosomak

Re: Re: Zrychlení tramvaje je hodně velké
Samozřejmě, proto je rychlost v oblouku omezena na 15 km v hodině. Já jen chci říci, že těch 15 km dosáhne pár metrů po vyjetí ze zastávky, tj. druhý vlečný vůz na konci zatáčky může už mít klidně 30 km.
0/0
16.3.2005 15:42

Villeneuve

Re: Re: Re: Zrychlení tramvaje je hodně velké
V tom konkrétním oblouku nebo obecně?
0/0
16.3.2005 15:55

Skeptimista

Re: Re: Re: Re: Zrychlení tramvaje je hodně velké
Pricina je evidentni: bocni sila, ktera mela udrzet zadni napravu zadniho vozu na kolejich byla mensi nez sila, kterou na bocni stranu koleji vyvinula zadni naprava zadniho vozu vinou vyssi rychlosti soupravy pri vyjezdu ze zatacky. K tomu, ze naprava opustila koleje mohlo prispet opotrebeni v jedinem miste na konci oblouku a opotrebena vyhybka. Pohybliva cast vyhybky, ktera se prehazuje "sama" projetim soupravy je maximalne namahana soucast takove vyhybky. Jako reakci na tuto konkretni tragedii by mel DP objetovat nekolik clovekomesicu a zpracovat pripadovou studii. Cilene vyhledat podobna mista v Praze a na tato kriticka mista nasadit pravidelnou castou udrzbu kolejiste. Nebo to vyresit technicky- omezit technicky rychlost projizdeni oblouku tak, aby souprava proste technicky nemohla vyrobit vetsi zrychleni/sily. (akcelerometr za 20 Kc a jednoduchy regulacni obvod + "fly-by-wire"). Kousek od mista nehody je Elektrotechnicka fakulta CVUT, kde by to kluci zvladli navrhnout behem jedno
0/0
16.3.2005 17:01

matesakoid

Re: Re: Re: Re: Zrychlení tramvaje je hodně velké
V tom konkretnim oblouku tech 25-30 urcite ma zadni vuz.
Teziste je hodne dole, ale taky zalezi na hloubce zlabku koleje (kolo tam o kolejnici vyslovene dre - je to slyset), jeho cistote - treba tam byl sutr (ale to by ho asi rozdrtila kola na prvni naprave....) a taky na hladkosti leve strany zlabku - po nerovnosti to kolo muze nadskocit a u posledniho podvozku je rychlost tak velka, ze muze i vyjet z ddrazky.
0/0
16.3.2005 17:31

m-v

Re: Zrychlení tramvaje je hodně velké
16 tun je váha prázdné tramvaje, výkon motoru je 40kW na KAŽDÉ nápravě
0/0
16.3.2005 15:57

JanWerich

pěkná grafika
Od iDnes dobře zvládnutá grafika nešťastné události. Z fotek není patrné, jak to mohlo stát.
0/0
16.3.2005 14:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.