Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Gripeny vyzbrojí rakety středního doletu

Stíhačky Jas-39 Gripen, které letos získá armáda a na nichž už nyní trénují čeští piloti, budou zřejmě vyzbrojeny americkými protiletadlovými raketami AIM-120 AMRAAM. Střely středního doletu podle ministerstva obrany výrazně posílí bojovou hodnotu letounů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

VLDX

Gripen přistává
Hezké přistání Gripenu http://www.wimp.com/fighter/
0/0
12.4.2005 18:18

FDMerrill

F-117
K tý diskusi o F-117 níže: tohle letadlo je opravdu taktický bombardér, ale jak jste si jistě všimli, tak v označení má F, což znamená stíhač. Má totiž díky univerzálnímu výsuvnému závěsníku možnost nést, mimo spousty druhů pum a protizemních ŘS, protiletadlové rakety Sidewinder i AMRAAM. Jedním z jeho úkolů totiž mělo být ničení letounů AWACS!
Jinak jsem pro nákup AMRAAMů, jelikož bez nich budou Gripeny skoro "bezzubé".
0/0
15.3.2005 14:17

Obraceč kalendáře

..
Dostaneme 14 hraček , počítám,že nám ročně tak 2 spadnou................. aspon máme na sedm let vystaráno
0/0
15.3.2005 13:00

honzajaka

nejlepší
by v naší finanční situaci byl dvojplošník s brokovnicí a pár cihlama, jako to bylo za první světové, vždyť těch pár letadel by nikoho neodradilo a nejlepší obrana je do ničeho se nemíchat, překvapuje mě, že to naši hlavouni neví.
0/0
15.3.2005 12:42

MadHawk

Re: nejlepší
dvojplošník s cihlama - super  ,ale do ničeho se nemichat a jeste lépe být nejlépe s obema stranama - typicky odvážný Ćech... :)
0/0
15.3.2005 12:52

honzajaka

Re: Re: nejlepší
No pokud jsi takhle odvážný. Super! Tak si můžeš vzít flintu a pár nábojů a mazej někam, kde se něco děje. My jsme malý stát a na nás každý jen... Myslím, že jme jim stejně jen pro srandu nemyslíš?
0/0
15.3.2005 12:57

mtis

Re: Re: Re: nejlepší
Funkční armáda je atributem státu a státnosti.
Pokud to chcete rozpustit, žádný problém.... ale musíte říct ke komu ....
0/0
15.3.2005 16:45

Júlinek šíšal

Re: Re: Re: Re: ...copak?
...sto let za opicemi? ... možná bývala  ... no a někde, zejména u agresivních společenství ještě  i je  ... u těch druhých nejvýš je nutné zlo, pokud mají ty první za sousedy či dokonce spojence ... ačkoliv  pokud hodláte řídit svět  podle sebe ... tak možná jste sto let před opicemi ....
0/0
15.3.2005 17:32

honzajaka

Re: Re: Re: Re: nejlepší
No už vidím ty titulky, Armáda poslala do boje tři letadla a dva autobusy vojáků, probuď se
0/0
16.3.2005 8:35

Honzit

Sidewinder x Amraam
No, nevím, nevím. Já když létám s F117-kou, tak mi připadá, že se s AIM-9 Sidewinder střílí líp. Už se mi párkrát stalo, že jsem chtěl nějakého rusa, nebo araba sejmout AIM-120 AMRAAM a on té střele uhnul... :-(((
0/0
15.3.2005 12:02

ROSES LIVE

Re: Sidewinder x Amraam
tak zkus jenom kanonem  
Ja v IL82 strumovnik nestrilim nicim jinym
0/0
15.3.2005 12:09

_Warapeidza

Re: Re: Sidewinder x Amraam
ono ve šturmoviku taky chtít takovýle rakety :)))
0/0
15.3.2005 12:15

Delirium Tremens

Re: Re: Re: Sidewinder x Amraam
A teď si představ, že by se ti ta raketa ve šturmoviku při odpalu zasekla, to by byl fofr ... :-)
0/0
15.3.2005 12:53

_Warapeidza

Re: Re: Sidewinder x Amraam
ono ve šturmoviku taky chtít takovýle rakety :)
0/0
15.3.2005 12:15

Mittar

Re: Re: Sidewinder x Amraam
s kanonem bych to nezkousel :)) dnesni boj je na vzdalenost kilometru a vyhrava lepsi elektronika .. u kanonu se musis priblizit a tim roste riziko ohrozeni ..
0/0
15.3.2005 12:24

_Warapeidza

Re: Sidewinder x Amraam
sidewinder je na krátkou vzálenost, amraam má mnohem delší "dostřel" :)
lepší sejmout jarabáše na 30km, než na 8 :)
0/0
15.3.2005 12:17

Iridium

Re: Sidewinder x Amraam
Jooo? Zajímavý, já jen že F-117 nemá skrz stealth technologii na křídlech žádné závěsníky
0/0
15.3.2005 12:18

_Warapeidza

Re: Re: Sidewinder x Amraam
ted nevim proc se ptas, ale tyhle rakety se daji podvesit dovnitr, do trupu stealth letadla (F22 to maji taky tak)
0/0
15.3.2005 12:20

Iridium

Re: Re: Re: Sidewinder x Amraam
Tyhle rakety se tam zkrátka nikdy nevěší. Prostě proto, že F 117 žádné obrané zbraně nemá, počítá se s ní pro nepozorovaný útok a rychlé vypaření se. V případě vzdušného souboje by byla okamžitě dole.
0/0
15.3.2005 12:33

Outlander

Re: Re: Re: Sidewinder x Amraam
Panove to sbirate veskere infromace o letadlech s pocitacovych her a to jeste hodne starych? F117 je BOMBARDER a NEMA ani KULOMET, ani ZAVESNIKY PRO RIZENE STRELY. Jeho veskerou vyzbroj tvori DVE sachty pro celkem DVE laserem navedene pumy(lze samozrejme zavesit i ostatni pumy vychazejisi z Mk84, rtedy bez laseroveho navadeni a i pumy BLU109, ci pumy se submunici). Byla sice udelana studie a navrhy na rozsirenou verzi F117N pro namornictvo z moznosti vzletu a pristani z letadlovych lodi a s rozsirenou kapacitou pumovnice na 4 pumy, ale nebyla nikdy realizovana. Stejne tak nebyla realizovana zadna uprava na stihac. Jednoduse proto, ze podzvukovy stihac by byl celkem zbytecny a naklady na konverzi prilis vysoke. Radeji se slo do vyvoje F22.
0/0
15.3.2005 12:39

Iridium

Re: Re: Re: Re: Sidewinder x Amraam
Jo, v krajním případě sice může nést pumy i na křídlech, ale to by šla do háje "nezjistitelnost", takže se toho nevyužívá. Je to příliš drahá hračka, na zbytečné riskování.
0/0
15.3.2005 12:44

Mittar

Re: Re: Re: Re: Sidewinder x Amraam
f117 byl prototyp co dali do praxe aby se zaplatil vyzkum .. diky f117 ted maji f22 ktera bude fungovat nekdy do roku 2050 s renovaci systemu. taky pokud se nepletu f117 je ze 70satych let , takze na dnesni dobu velmi zastarala a neumi prekonat mach1 ...
0/0
15.3.2005 12:50

Mittar

Re: Re: Re: Re: Re: Sidewinder x Amraam
navic jestli se nemylim, tak f22 umi prekonat mach bez pridavnyho zapalovani, coz byla podminka ve vyvoji .. takze diky f117 kde vyzkouseli stealth technologii ji ted aplikujou na f22 ktera ji ma a navic ma brilantni letecky moznosti ...
0/0
15.3.2005 13:01

Outlander

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sidewinder x Amraam
No je to pridavne spalovani a F22 je prvni bojovy seriovy letoun na svete, ktery dokaze prekonat rychlost zvuku bez jeho pouziti, coz mu dava moznsot vysokych cestovnich rychlosti a uspory paliva. Protoze pridav. spalovani zere palivo jak hladovejici krysa...pak nadrze vudrzi jen minuty...ehm tey palivo v nich.
A F117 nebyl prototyp, prototyp byl HaveBlue, F117 byl normalni bojovy letoun. Chteli mit neco, co nepozorovane dokaze bombardovat prevazne "taktickecike" cile na nepratelskem uzemi. Coz F117 zvlada skvele, vyradi presnymi udery(vyvoj F117 sel ruku v ruce s vyvojem a zdokonalovanim laserem navadenych bomb), vicemene F117 je jen zarizeni na prepravu techto chytrych zbrani nad cilovou oblast a tomu je vse podrizeno, tedy vyradi presnymi udery nepratelska komunikacni a velitelska centra a zaroven napadne PVO a letiste. Tim vyradi protivnikovu vzdusnou obranu a pote nasleduje uder konvencnimi letouny. 
 
0/0
15.3.2005 13:24

Mittar

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sidewinder x Amraam
souhlas, ale mas trosku mylku .. na bombardovaci akce byl vyvynut b2 stealth jenz mel jedinou nevyhodu a to cenu .. byla to reakce na b52 uzitou ve vietnamu, jenz sama v dnesni valce neobstoji , pac ji detekujou pozemni radary. Takze f117 je stale rada stihace, jenz ma stealth ale neumi vybojovat pri konfrontaci s migama ..
0/0
15.3.2005 13:30

Outlander

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sidewinder x Amraam
No mylis se ty...F117 je bombarder, nic jineho, nema ani hlavnovou vyzbroj, ani rizene strely. Nicmene F117 je "takticky bomabrder" a B2 je "strategicky bombarder". B2 slouzi primarne (a byl pro to vyvinut) k doprave jadernych bomb (pripadne strel s plochou drahou letu)na nepratelske uzemi a zasah vetsich cilu...i kdyz oznaceni "strategicky" neni presne, proto ty uvozovky. Jejich urceni je tedy naprosto rozdilne. Neni totiz bombarder jako bombarder. Navic B2 je mnohem novejsi...
0/0
15.3.2005 13:37

Outlander

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sidewinder x Amraam
Ad jeste B52. B52 je stale ve vyzbroji a hojne se ji uziva, byt ve znacne modernizovanych verzich..je ve sluzbe uz od padesatych let a s ukonceni jeji sluzby se pocita az v roce 2045, bude tedy v aktivni sluzbe po 90 let, coz je uctyhodne a bude to zrejme rekord. 
0/0
15.3.2005 13:39

Mittar

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sidewinder x Amraam
jj takticky a stretegicky je trosku rozdil, b52 s novou elektronikou bude opravdu jeste par desetileti slouzit, nicmene f117 u me je prototyp jenz byl pouzit v praxi a teprve novejsti stroje maji funkcnost, jenz nap v letovych vlastnostech f117 chyby
0/0
15.3.2005 13:46

Outlander

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sidewinder x Amraam
Ale ty porad odkazujes na letove vlastnosti. Jezis k cemu, ten letoun nepotrebuje byt nadzvukovej. Nadzvukovost neni zaruka vubec niceho (maximalne velke spotreby paliva). F117 neni a nebyl prototyp, je to plnohodnotny stroj zkonstruovany ke svemu ucelu. Povazujes snad treba A10 za prototyp? Taky neni nadzvukovej a dokonce nema skoro zadnou elektroniku, proste byl zkonstruovan jako vicemene jednoucelovy stroj. O tom, ze F117 neni zadne reseni narychlo svedci snad i fakt, ze od nasazeni v Paname byl nasazen snad v kazdem konfliktu do ktereho se USA dostaly  to se skvelymi vysledky. Proste v dobe sveho vzniku by ani nebylo mozne udelat nadzvukove stealth letadlo (kvuli fazetovani).
0/0
15.3.2005 14:44

Mittar

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sidewinder x Amraam
vzdyt pises co rikam :) f117 neumi rychlost pres mach1 a ani to neni potreba, dulezitejsi jsou akrobaticky vlastntnosti, ktery neumi taktez. tudiz je nahrazovana novejsi f22 a povetsine f18 co litaj z letadlovych lodi ...
0/0
15.3.2005 16:33

VIZE

Re: Re: Re: Re: Re: Sidewinder x Amraam
To neni pravda! Nedavno jsem videl na nove film, kde tenhle stroj letal mach 5! :-) Teda ono to nebylo videt. Jen tam byl sverepe se tvarici Dolph Lungren za kniplem a rikal nekomu kdo sedel za nim: "Uz jsi nekdy zazil mach 5?" Nacez ukazali tento plechac. Myslel jsem ze zemru smichy...
0/0
15.3.2005 13:10

Mittar

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sidewinder x Amraam
jj taky sem to vydel :)) navic taky koukam na hvezdnou branu a star trek :))))
0/0
15.3.2005 13:14

_Warapeidza

Re: Sidewinder x Amraam
a taky je pravda, že i když používaný primárně jako stíhač, používá se F117 (na rozdíl od výše zmíněné hry), hlavně jako útočný bombardér...
se stíhačema nebojuje, před těmi se schovává... :)
0/0
15.3.2005 12:23

_Warapeidza

Re: Re: Sidewinder x Amraam
mělo tam být samozřejmě ... i když vyvíjený primárně jako stíhač... :))
0/0
15.3.2005 12:24

lonestarstate

Re: Sidewinder x Amraam
A já myslel, že F117 má ve výzbroji jen armáda USA :-)))
0/0
15.3.2005 12:23

_Warapeidza

Re: Re: Sidewinder x Amraam
ono je to možná tím, že když s tím lítá někdo kdo to neumí, tak to končí nějak takhle :)
myslím tím ty fotky úplně dole...
0/0
15.3.2005 12:26

Outlander

Re: Sidewinder x Amraam
No nechci ti kazit radost, ale Sidewinder je IR navadeny a AMRAAM radarem. Predpokladal bych vetsi sanci se vyhnout Sidewindru, uz jen pro to, ze je pouzivan na kratke vzdalenost a ma tudiz mensi dolet. Zalezi ovsem na verzi jakou ma nase armada. Prvni Sideewindry jsou tusim z padesatych let, jenze od te doby z neho zustal jen nazev:). Nicmene nepouzitim strel stredniho doletu se ubira skoro polovina bojovych schopnosti tohoto stroje. IR strely kratkeho doletu maj i Migy 21. 
0/0
15.3.2005 12:46

elbouda

Moře.
Já myslím, že by nám švédové a amíci měli vykopat za ty prachy i moře, aby k nám ty lodě mohly  vůbec doplout, ne?   
0/0
15.3.2005 11:29

Alleyoop

Re: Moře.
To je nápad!
0/0
15.3.2005 11:33

MadHawk

na co?
na co nám ty stíhačky budou? hlavně, že daňovej poplatník zaplatí a beztak budou střely středního doletu funkční až v roce 2009....
0/0
15.3.2005 11:15

ROSES LIVE

Dotaz
A budou moci nosit rakety vduch- země, nebo taky bomby  Nebo to jsou jen vlaštovky pro vzdušný boj s vrabčáky
0/0
15.3.2005 11:08

_Warapeidza

Re: Dotaz
jisteže ano, koukni třeba sem:
moc hezká fotka Gripena se Sidewinderem a Maverickem- to je protizemní raketa určená primárně k ničení obrněných cílů...
je fakt, že amíci nás pořád strašili tím, že Gripeny nebudou kompatibilní se zbraňovými systémy NATO, ale ukazuje se, že to není zase až tak pravda :)
0/0
15.3.2005 12:04

Alleyoop

Hm
když na to máme. . . .
0/0
15.3.2005 11:07

Tančící Derviš

›››››››››››› ™
Kripleny jsou nám na nic, jsou to zbytečně vyhozený prachy.
0/0
15.3.2005 9:53

Destroyer7

Re: ›››››››››››› ™
Souhlas, ale uvědom si, že o tom rozhodli tví oblíbenci - socialisté.
0/0
15.3.2005 10:58

Mittar

Re: Re: ›››››››››››› ™
Socany nemusim, ale gripeny byla rozhodne dobra volba .. nebo sme meli brat americky o 20 let vyrobne starsi f17? hlavne, ze rikali, ze gripen neni kompatibilni s nato a ted tam maji svoje rakety .. trocha si protireci :)
0/0
15.3.2005 11:36

lonestarstate

Re: Re: Re: ›››››››››››› ™
F17 neexistují. V nabídce byly F16 od GeneralDynamics a F18 od Boeingu. Gripeny jsou možná vyvinutý relativně nedávno, ale to neznamená, že jsou modernější. Neumí tankovat za letu, nikdy nebyly nasazeny ve skutečných bojích, vyskytly se případy, kdy najednou v kabině zhasnou všechny přístroje (obzvláště zábavné je to pro pilota, když se to stane v noci...). Zbraňová kompatibilita není jedinou z kompatibilit. Jde o souhru všech systémů při společných akcích (navigace, komunikace etc)
0/0
15.3.2005 11:49

Mittar

Re: Re: Re: Re: ›››››››››››› ™
jj s tema f17 sem se minul, byly to jinci fxx .. ale povery, ze grippen neumi tankovat za letu a vypinani svetel .)) asi myslis chybku pristroju co meli za letu ve tme, ktera byla promptne odstranena a jedina vyhoda efek pred grippenem je jejich otestovanost ve valce. Nicmene je to o generaci starsi letoun, polaci je dostali v modernizovane verzi, nam nabizeli stary smejdy .. tak proc je brat ..
0/0
15.3.2005 11:57

lonestarstate

Re: Re: Re: Re: Re: ›››››››››››› ™
Starší verze nám byly nabízeny jen kvůli našim nárokům na nízkou cenu. Pokud by jsme vysolili dost peněz za nové, dostali bychom nejnovější verzi. Tankování za letu a pověra? :-))) Ukaž mi obrázek grippena napojenýho na tankovací letoun. To už abys začal s výrobou té fotomontáže.
0/0
15.3.2005 12:01

Mittar

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ›››››››››››› ™
napr tady mas odkaz .. http://www.army.cz/scripts/detail.php?id=2841 staci google projit si o cem to letadlo vlastne je :)
0/0
15.3.2005 12:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.