Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klausovo odmítnutí vyvolává polemiku

Prezident Václav Klaus odmítl jmenovat třicet mladých soudců. Ti to považují za nespravedlivé. Přitom se stačí podívat kolem sebe a narazíte na jednu věkovou hranici za druhou. Chcete být poslancem? Počkejte si do 21 let. Láká vás Senát? Můžete se pokusit ho dobýt až ve čtyřiceti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hajnej

Kde je problém?
Myslím, že se tentokrát mýlí pan Klaus. Co je úlohou soudce. Porovnat stav věci s literou zákona. Nic víc a nic méně. To myslím vzdělaný právník po několikaleté přípravě dokáže a možná lépe než straý zkušený soudce, který je zatížen životní zkušeností a neustále se mu vybavují různá ale. Příkladem je rozhodnutí Nejvyššího soudu v případu Main Kampf, kdy sice bohudík došlo k osvobození obžalovaného, ale soud si neodpustil další komentář ve kterém vyjádřil svůj nesouhlas s vydáním knihy. Na to neměl právo. Vyjádřit se může soukromá osoba ale ne soudce, který případ soudí. To je zpochybnění práva a souce by měl být odvolán. Je to právě neblahý důsledek oné "zkušenosti". Mladým soucům fandím
0/0
15.3.2005 16:29

-rejpal-

Já Klause nesnáším.
Ale je pravda, že co je Klaus prezidentem, není mi už tak nepříjemnej. Možná proto, že ho není tolik vidět. A vo těch 30tiletech soudcích má taky pravdu. Ale vo to tu nejde. To už je zahrnuto v zákoně. Ve stejným zákoně, kterej dává výjimku těm mladším a dřív přihlášeným. Je taky pravda, že potřebujem každýho soudce a vyškolení novejch starších 30ti let bude trvat další 3 roky, za který by byli ty mlaďáci dávno plnohodnotnými soudci. Klaus je otrokem svého ega, jako asi většina zde komentujících.
0/0
15.3.2005 15:07

qoknu

Aha.
Kolik bylo jeho staršímu synovi, když se stal ředitelem gymnazia? Byl mladý, ale možná schopný.....
0/0
14.3.2005 10:53

HarryIKeogh

Re: Aha.
...co to sem pleteš?...
0/0
14.3.2005 10:57

otylie

pro celtica
 
yslím si, že jste měl naprostou pravdu o panu Klausovi. Je to člověk "neomylný, arogantní a všeuměl. Bytostně jej nemám ráda i celou jeho stále nadávající a užvaněnou ODS. A pan Josef 2 ať to nepřehání. Já také bojuji za hezké a slušné vztahy, ale někdy to jinak nejde , než zkritizovat na tvrdo, ale každý z kritiků přece jenom zatím není schopen nosit kolárek. Čssd také není vynikající strana, nevolila jsem je. Ale když se podíván zpět, tak to byli oni, kdo teprve poslední dobou začali nastavovat vůbec nějaká pravidla v našem státě.
0/0
14.3.2005 9:38

HarryIKeogh

Re: pro celtica
...vynikající pravidla. odsouzený ministr, ulhaný premiér...
0/0
14.3.2005 10:56

zvo

Zkousky, nebo vek?
Cekaci doba po zkouskach a mezi dovrseni Prezidentovi vyhovujcimu veku stavajicich soudcu je vlastne pro ziskani potrebnych zkusenosti pro vykonavani teto profese uplne ztraceny.
Jnymi slovy, jak nabudou stavajici soudci po zkouskach potrebne zkusenosti, tak dulezite k prechazeni od jednoduchych do slozitejsich pripadu, kdyz tuto praci nemuzou vykonavat, prave kvuli nesmyslne stanovene vekove bariery?
Jiste je tady v teto vekove hranici zapor s beznou praxi a logikou.
Nez tak nesmyslnou barierou bych se priklonil spise k rozdavani temto zacatecnikum nejdrive jednoduche a potom slozitejsi pripady, tak jak to vsude jinde a v kazde profesi jiz po staleti nepsanym zakonema postupem! A jiste logickym.
Zda se, ze na hrade je malo prace! ja jsem tady zase jineho nazoru. Problemu na reseni je a bude jiste dostatek. Echtnich problemu!
0/0
13.3.2005 17:18

juton

Chybné rozhodnutí.
, Prezident se zase jednou seknul. Pravda, dnes už není možné jmenovat soudce, pokud nemá alespoň třicet let. Ale ta výjimka pro tehdejší čekatele asi nebyla náhodou. Oni dřeli, aby složili předepsané zkoušky a dnes, jediným škrtem pera samolibého vládce mají utrum v profesi, na kterou se připravovali. Upřímně jim přeji, aby svůj boj dovedli do vítězného konce. Ať u našeho soudu ústavního, nebo ve Štrasburku. A byl by to i řádný políček Klausovi, že není monarchou, nýbrž pouhým prezidentem!
0/0
12.3.2005 23:14

celtic

Klaus..
je podrazák  Už když říkal v 95r. "reformy jsou hotovy nebo do r. 2000 zdvojnásobíme platy, nebo do leva nebo s Klausem, nebo neznám špinavé peníze" atd,atd  Nechápu oblibu takového lháře
0/0
12.3.2005 13:00

jirka02

Re: Klaus..
     Nechápete toho více, Celtiku. Ač křesťan jste plný zloby a nenávisti. Schází vám křesťanská pokora, istitut odpouštění a uvědomění si lidské malosti. Vaší i jiných. Břevno v očích vaších, vám nebrání vidět třísku oku vašeho bližního.
     Vyzpovídejte se z hříchů svých a čiňte pokání. Pak možná vám bude odpuštěno!
0/0
12.3.2005 13:26

celtic

Re: Re: Klaus..
Nechápu tuto reakci...Já jsem napsal několik věcí, pro které si Klause nevážím, protože lhal. To nemá s nenávistí vůbec nic společného  Jen nechápu, jak může být takový lhář tak populární  Copak lidé zapomínají tak rychle
0/0
12.3.2005 13:28

jirka02

Re: Re: Re: Klaus..
     Já, Celtiku, pilně sleduji naopak vaše vyjádření a hodnocení situace v této zemi a váš vztah k politikům nekřesťanských stran. A věřte, že i tam shledávám vývoj poplatný tomu kterému dni na politické scéně. Kontroluji i váš slovník dle toho ke které politické straně se vyjadřujete. Sám se snažím být korektní, slušný a také přemýšlivý. Byl bych rád, kdybych totéž nohl říkat o vás,
0/0
12.3.2005 13:40

jirka02

Re: Klaus..
     Nebo jinak. Váš taťka a spolubratr Kalousek již hledá cesty k navázání spolupráce s ODS. Vaše jedovaté sliny tomu těžko napomůží. Vaši bratři z KDÚ nebudou vašimi slovy ani trochu nadšeni!
0/0
12.3.2005 13:30

celtic

Re: Re: Klaus..
Jestli tady někdo někomu permanentně nadává, tak to jsou fanatici z ODS, kteří častují KDU slovy :podrazáci, černoprdelníci, svině, tmáři, hadi....ap. když jim pak napíšu fajn, ale pak už zbývá jen Gross nebo Grebeníček, tak mne nazvou idiotem a diskuse končí
0/0
12.3.2005 13:37

jirka02

Re: Re: Re: Klaus..
Zkuste nejprve přemýšlet a teprve potom mluvit. To je opradu dobré pravidlo! Bývám také kritický, ale ne sprostý a na pusu si dávám pozor!
0/0
12.3.2005 13:44

celtic

Re: Re: Re: Re: Klaus..
stejně tak i já...  Např. jsem nedávno tady reagoval na jednoho ODSáka, který psal "tady je to na emigraci"..napsal jsem: ekonomika roste nejvíce za posledních 10 let, koruna je také nejsilnější, nezaměstnanost klesá, životní úroveň stoupá, platy také ap. ...jeho reakce byla :idiote  Tak nevím jak je to s tou slušností
0/0
12.3.2005 13:49

Dan 1

Re: Klaus..
Klaus řekl, pokud vím, že tranformace je prakticky hotova, nikoli reformy. Výrok o špinavých penězích jsme si vysvětlovali několikrát, jenže ty ve své omezenosti to budeš omílat stokrát. Co se týká platů, mluvil o částce 20.000 a bral do úvahy předpokládanou inflaci. Že byla nakonec nižší, je jeho plus. Ty jsi čeroprdelník přímo ukázkový - intelekt nikde, zato dost fanatismu a nenávisti na rozdávání.
0/0
12.3.2005 13:43

celtic

Re: Re: Klaus..
Díky za milé otitulování, doufám že si tento příspěvek přečte i Jirka2
0/0
12.3.2005 13:50

Dan 1

Re: Re: Re: Klaus..
Jestliže nezaměstnanost se snížila o 0,2%, tak se není z čeho radovat a je třeba vidět, nezaměstnanost je oproti Klausovým vládám dvojnásobná. Radovat se ze silné koruny, to snad nemyslíš ani vážně. Podívej se na sousední Slovensko, kde NBS neustále intervenuje za pokles kursu sK  s prakticky nulovým efektem a Mikloš varuje před ztrátou konkurenceshopnosti celých odvětví. Podobné vážní problémy má eurozóna s eurem.
0/0
12.3.2005 13:55

jirka02

Sprezidentem souhlasím a své stanovisko jsem už vysvětlil
     Opakovat se už nemusím. Mnozí zde ani nenapadají vlastní rozhodnutí, neboť podvědomí jim napovídá, že je správné, ale jeho nositele. Zkrátka! Kdo nemá Klause rád, bude kritizovat každý jeho výrok. Třeba, že bíla je bíla. Takovému bude připadat přinejméně šedivou, možná, že trošinku i černou. Tak už to chodí! A stanovisko soudcovské únie? Ta bude brečet i když půjde o další tři tisíce soudců. A naopak Berkové a spol. zvládnou všechno! 
     Mějte se a používat hlavu. Alespoň občas.
0/0
12.3.2005 11:37

jirka02

Re: Sprezidentem souhlasím a své stanovisko jsem už vysvětlil
Samozřejmě: S prezidentem. Promiňte!
0/0
12.3.2005 11:39

pepa-kamenak

Klausovo odmítnutí vyvolává polemiku
Klaus se snazi za soudce dosadit svoje verne, aby mu jednou odhlasovali urad prezidenta na vecne casy a nikdy jinak. Nad mladymi pravniky nema kontrolu proto je odmita. Klaus timto svym chovanim porusuje ustavu. Klaus by mel sedet , ale ne na hrade.
0/0
12.3.2005 11:05

jirka02

Re: Klausovo odmítnutí vyvolává polemiku
Přesně! Pětatřicetiletý Gross na to nemá, patnáctiletý by byl asi lepší, co?
0/0
12.3.2005 11:42

jirka02

Re: Klausovo odmítnutí vyvolává polemiku
Ach jo! Každý někde, někdo třeba v Bohnicích!
0/0
12.3.2005 11:46

davie

Re: Re: Klausovo odmítnutí vyvolává polemiku
kazdemu cio mu nalezi, vidte? prevelice uprimne...pokud zakon v dobe, kdy tito soudci rikal, ze funkci soudce mohou vykonavat od 25 let a dnes Klaus rekne, ze jsou moc mladi, protoze on si mysli, ze nameji dost zivotnich zkusenosti, tak opravdu porusuje tehdy platny zakon a s tim se dostava do mirne patove situace, kdy ho mnozi nazvou sebestrednym monarchou touzicim po absolutni moci. Pokud nekdo nastoupil do cekatelske doby za urcitych podminek, nelze tyto podminky zmenit v prubehu dane lhuty. To se nastesti v kultivovane zemi  -  a bohuzel ne u nas  -  respektuje a dodrzuje...ale zde to s prispenim naseho pana prezidenta ke kteremu kvuli podobnym "vykonum a vyrokum" nemuzu mit uctu jako k obecne autorite...ano, je prezident, ja to respektuji, ale s jeho vyroky a samolibym chovanim ostre nesouhlasim  
0/0
16.3.2005 8:42

Obraceč kalendáře

...
V naší banánový republice máme 3000 soudců , já nechápu ten humbuk co se kolem děje jenom proto,že jich nebudeme mít 3030...............
0/0
12.3.2005 9:49

gogobago

Re: ...
humbuk je kvůli ráně pod pás. Tři roky čekáš, makáš a studuješ, že začneš soudit nybraný pokuty a ukradený slepice a pak ti někdo tvoje plány naruší jen proto, že jsi mladý. Je to nefér od člověka, co má rád fér hry.
0/0
12.3.2005 10:25

Josefprav

Re: Re: ...
Co tomu nahoře vysvětluješ něco o studiu. To je jako, když eskymákobvi budeš vypravovat tropickým pralese.  
0/0
12.3.2005 11:31

Disorder2

To mi neco pripomina.
Kdo souhlasi s Klausem, je stejny jako Klaus. Kdo nesouhlasi s Klausem je jiny nez Klaus. Doufam, ze to kazdy pochopil
0/0
12.3.2005 9:16

Josefprav

Re: To mi neco pripomina.
Tady vůbec nejde o Klause, ale dodržování zákonů? Kam podle tebe patřím?
0/0
12.3.2005 11:32

Fireboy

Elita - bezva se to posloucha ...
... staci kdyz si vybavim elitare Berku, Horkeho nebo toho krypla, co na popud druheho krypla Burese pustil Srejbera.
0/0
12.3.2005 9:13

breberaksuper

JÁ PŘED KLAUSEM
VAROVAL ŽE TO PRO ČR NEBUDE TO PRAVÉ OŘECHOVÉ
0/0
12.3.2005 7:21

Zidon

Re: JÁ PŘED KLAUSEM
Já před Klausem smekám.
Svým moudrým názorem přesvědčil snad všechny rozumné lidi, kromě několika samolibých soudců, že má zájem o to, aby naše soudnictví získalo na kvalitě a abychom nemuseli soudci pohrdat.
0/0
12.3.2005 7:35

breberaksuper

Re: Re: JÁ PŘED KLAUSEM
no jasně tak si tam necháme staré dobré komunisty .A celé to dopadne jak se starým Grebeničkem kdy ho soudila komunistka co nebyla schopna vysvětlit proč Gréba nedošel k soudu no smekejte dál před Klausem když si myslíte žo to k něčemu je
0/0
12.3.2005 7:40

Tančící Derviš

Re: Re: Re: JÁ PŘED KLAUSEM
zase kecáš, ty seš paranoik s těma komunistama
0/0
12.3.2005 8:14

breberaksuper

Re: Re: Re: Re: JÁ PŘED KLAUSEM
sorry já vím že je volíš tak promin že jsem si dovolil poznámečku nebo švestky z vlastní zahrátky :-))))))
0/0
12.3.2005 8:17

Tančící Derviš

Re: Re: Re: Re: Re: JÁ PŘED KLAUSEM
Ale o tom to není, každej jen nadává na komunisty, kteří jak se zdá můžou i za tání ledovců a globální oteplování, ale bojí se nazývat věci pravými jmény.
0/0
12.3.2005 8:20

breberaksuper

Re: Re: Re: Re: Re: Re: JÁ PŘED KLAUSEM
podle mě za 40 let můžou všichni co pochlebovali bolšanům.a za posledních 15 let si můžeme sami že volíme tak špatně.
0/0
12.3.2005 8:42

Tančící Derviš

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JÁ PŘED KLAUSEM
No to už je lepší řeč.
0/0
12.3.2005 8:44

crm6

Re: Re: Re: JÁ PŘED KLAUSEM
Tihle soudci-děti neměli nahrazovat žádné staré komunisty, ale doplnit početní stav soudců. Mimochodem, jejich počet je jedno procento z celkového počtu soudců. Jestli jednoprocentní změna je taková katastrofa, jak se nám většina justičních zaměstnanců snaží namluvit, tak je něco shnilého ve státě soudcovském...
0/0
12.3.2005 9:13

borks

Re: Re: JÁ PŘED KLAUSEM
.... v tom případě se měl zasadit o očistu justice od komunistů a ostatní verbeže. Pravdu má, tady jde jen o to, že skupina justičních čekatelů, které odmítá jmenovat, se pod zákon nevztahuje a je to na ně podraz!
0/0
12.3.2005 9:37

Josefprav

Re: JÁ PŘED KLAUSEM
Hitler taky varoval. To není omluva pro nedodržení zákona 
0/0
12.3.2005 11:33

Banham

Cekatele . . .
svoje povinnosti splinili = tj. vykonali vsechny zkousky ziskali potrebne vedomosti a absolvovali potrebnou praxi. Jedina vec jim zabranila byt dobrym soudce. LIBOVULE pana Klause. Jen se desim co se panu Klausovi nebude libit propriste ! ! !
0/0
12.3.2005 4:49

qazqaz

Premier
Po urcite nejmenovane zkusenosti jsem pro posunuti hranice minimalniho veku pro funkci premier CR.
0/0
12.3.2005 3:37

qazqaz

Re: Premier
I kdyz ono to vlastne s vekem mozna souviset nebude.
0/0
12.3.2005 3:38

Thyronx-

Od Thyronxe:
Může mi někdo vysvětlit následující slova mluvčího ministerstva spravedlnosti, týkající se skutečnosti, že prezident Klaus odmítl jmenovat 3O nových soudců, neboť byli mladší třiceti let, což zákon nedovoluje? "Skupina čekatelů, které pan prezident odmítl, předtím dostala slib, že se jí nový zákon ještě týkat nebude." Může mi někdo prozradit, kdo má v tomto státě ústavní právo někomu slíbit, že se na něho tři roky platný zákon nebude vztahovat? Rád bych se s ním skamarádil.
0/0
12.3.2005 2:49

pppqqq

Re: Od Thyronxe:
Nevím co a proč říká nějaký mluvčí, ale tito lidé se stali čekateli v době, kdy byla věková hranice 25 let, při přijetí zákona zvyšujícího minim. věk na 30 let bylo logicky schváleno ustanovení, že lidí před přijetím tohoto zákona se to netýká.
Pochopitelně je nynější stav vůči těmto čekatelům naprostá nehoráznost. Tady nemá být vůbec debata o nějakých životních zkušenostech, mentální zralosti a kdesi cosi. O tom se bavme před přijetím zákona upravujícím tyto podmínky, ale nikoli až potom!! Čekatelé šli do toho náročného procesu s přesvědčením, že když splní veškeré zákonné podmínky, s nejvyšší pravděpodobností se stanou soudci. A pokud ne, určitě ne kvůli věku, který splňují. Chápal bych, kdyby je prezident odmítl z nějakého racionálního důvodu, kdyby měl ke každému nějakou konkrétní výtku, ale toto je změna pravidel během hry a to se prostě nedělá.
0/0
12.3.2005 3:26

franta_jm

Re: Re: Od Thyronxe:
Vy jste cekatel, nebo nekdo z blizkych pribuznych? Veta: "Čekatelé šli do toho náročného procesu s přesvědčením, že když splní veškeré zákonné podmínky, s nejvyšší pravděpodobností se stanou soudci"... zni  spise jako :" Uz jsem  byl blizko koryta a ted jsem v pr***".. A nechapete vubec nic a s prominutim....  to Vas sere.. Mluvite abstraktne jako kvantovy fyzik, matematik ci pravnik co mu sebrali pripad.. Ne o  racionalnich duvodech jak je v clanku.. Jen se priznejte.. Stve vas, ze Vase misto mozna zasedne nekdo  jiny ....
0/0
12.3.2005 7:26

pppqqq

Re: Re: Re: Od Thyronxe:
S právní činností nemám já ani nikdo z příbuzných nic společného. Nicméně všiml jsem si, že dnes je moderní, když docházejí argumenty, v diskuzích (zejména na netu) používat osobní útoky na spoludiskutující, vulgarismy, nesmysly, či lži. Já se tohoto pochopitelně účastnit nehodlám.
0/0
12.3.2005 11:39

sungolf

Re: Re: Od Thyronxe:
Vidím to naprosto stejně.
 
Je až neuvěřitelné, že se odvádí pozornost od toho, že Klaus udělal chybu (možná taky porušil zákon či diskriminoval) debatou o tom, jak je člověk kdy zralý. Když je to navíc tak individuální a Klaus se právě individuálně měl rozhodovat. Jenže se na to vykašlal...
0/0
12.3.2005 9:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.