Diskuze

Policie žádá tvrdší rozsudky za nehody

Loni se v Česku stalo 196 tisíc dopravních nehod, při jedenácti z nich zemřeli najednou více než čtyři lidé. Viníci takových havárií přitom ze soudních síní odcházejí s poměrně nízkými tresty. Proč a v jakých mantinelech se mohou soudci pohybovat?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

aiwan

3. 3. 2005 14:42
Copak
je tak složitý navrnout funkční systém? Jsme snad sami na světě a nebo je to ostuda převzít něco co šlape dobře od jiných. A nebo se aspoň nechat inspirovat...někdy mam pocit že součsnej stav je v pořádku a komu se to nelíbí je asi padlej na hlavu  
0 0
možnosti

René, já a Rudolf

3. 3. 2005 17:30
Re: Copak
system neni upne spatny, ale priserni jsou lide, kteri maji dbat na jeho dodrzovani... policajti, co se nechaj podmazat, co meri jen na rovnych usecich dalnic...jaktoze v Rakousku se vsichni policajtu boji jak cert krize?? Nechce to cizi system, ale cizi policajty...
0 0
možnosti

Ahasver

3. 3. 2005 13:04
Odkud začít?
O trestu za dopravní přestupky často rozhodují lidé, kteří sami ani řidičák nemají. Není možné uložit zákaz řízení doživotně. Policije hrozně křičí, ale sama má (díky své pasivitě a zkorumpovanosti) velké zásluhy na současném stavu. Věšáci by chtěli brát řidičáky na místě... zase jen proto, aby si vydělali od někoho, komu tím pohrozí. Rychlost že byla nejčastější příčinou nehod? To se to krásně fajfkuje, když jinak než za radarem dopravák na silnici nepracuje :-/
0 0
možnosti

DaveQStone2

3. 3. 2005 12:50
Nedovolena rychlost
Podle me je mnohem horsi neprizpusobeni rychlosti.
Lidi totiz bohuzel jezdi za spatneho pocasi stejne jako kdyz je pekne a ani si neuvedomuji jak drasticky to ma dopad.
Na nekterych prehlednych usecich je jsou limity rychlosti vazne trapny a bohuzel prave na techto policajti nejcasteji vybiraj. Nejde jim o to aby lide na neprehlednych usecich jezdili opatrne ale aby vybrali nejvic penez.
0 0
možnosti

chroustík

3. 3. 2005 12:09
Ve chvíli,
kdy by v zákoně bylo přistižen pod vlivem alkoholu při řízení = odnětí řidičského průkazu natrvalo, by obdobných nehod rapidně ubylo. Ono do konce života si nezajezdit, v lepším případě, v horším případě přijít z fleku o práci, si každý rozmyslí.
0 0
možnosti

Vipeeer

3. 3. 2005 12:20
Re: Ve chvíli,
Na jaké správě Stb jsi pracoval?
0 0
možnosti

orizaba

3. 3. 2005 11:37
Nezávislost soudů
Policie žádá, no to snad ne. Vůbec by zřejmě podle nich bylo nejlepší, kdyby se soudy zrušily a soudili by to rovnou sami.
0 0
možnosti

venomacek

3. 3. 2005 12:44
Re: Nezávislost soudů
jasně, že by policajti nejradši určovali sami tresty.. To by se úplatečky hromadily.. Nene, zavést taxativní pokuty, nic v hotovosti, vyhnat je na silnici a bude líp
0 0
možnosti

Vipeeer

3. 3. 2005 11:05
Kam dojdem
Za chvíli bude ta policejní svoloč chtít zavírat na doživotí i za špatné parkování,mě se tedy těch 10 a 7 let co ti dva dostali  zdá dost,nebo akorát a ty 4 roky se mi zdají být moc,protože mu nedali přednost na stopce,jinak by žádná bouračka nebyla a ještě se snažili ostatní to nahrát že nesvítil,až když zjistili,že Mercedes měl automat na rozsvícení tak to stáhli,pakáž.
0 0
možnosti

Satros

3. 3. 2005 13:07
Re: Kam dojdem
Jak ty se díváš na svět,to mi napiš,máš tam celý můj e -mail.
0 0
možnosti

Mitchell

3. 3. 2005 10:11
Souhlas.
Jízdu pod vlivem alkoholu trestat odebráním ŘP na několik let. Opakovaný přestupek - ŘP odebrat navždy. Zavinění nehody pod vlivem alkoholu trestat jako úmyslný trestný čin, ne jako nedbalost.
0 0
možnosti

VitaminS

3. 3. 2005 10:17
Re: Souhlas.
A co, tak mu seberou papiry a on jezdi dal. Beznej jev v CR.
0 0
možnosti

bobcat

3. 3. 2005 10:07
Tresty
Plně souhlasím se záměrem zvýšit tresty tě, kdo způsobí nehodu pod vlivem jakékoli návykové látky. Ale ty, kteří jsou "čistí," bych trestal "jen" za tu nehodu, ne za následky. Ty on už neovlivní. Přece když sestřelím osobák s pěti lidmi a nebo trefím kamion, tak provinění je furt stejné, i když následky jsou obvykle neporovnatelné. Má se trestat za provinění, ne následky. Ale ty prvně jmenované bych do basy poslal za úmyslný trestný čin (viz to hovado, co jelo loni v protiosměru po dálnici, taky mu hrozí až patnáctka, to se mi líbí).
0 0
možnosti

Patrik1971

3. 3. 2005 9:57
Policisté vč. býv. ministra vnitra nedodržují zákony, a nemají právo o trestech mluvit !!
Požadavek policistů na ještě přísnější tresty pro nás řidiče je nehoráznou drzostí a vzorem arogance, která v české policii přetrvává z dob, kdy STB vládla nad spravedlností. Již dnes jsou tresty nepřiměřeně tvrdé. Dokud nebudou příslušníci PČR dodržovat zákony sami (na silnici bezpeč. pásy, parkování, předjíždění, dále pak krádeže, podvody, úplatky...), nemají právo cokoliv žádat. Radím - nezastavovat, a ujet. P.
0 0
možnosti

VitaminS

3. 3. 2005 10:20
Re: Policisté vč. býv. ministra vnitra nedodržují zákony, a nemají právo o trestech mluvit !!
To je zas blabol. Tresty nejsou neprimerene tvrde, nejsou ani mekke, on je to totiz vysmech spravedlnosti vuci pozustalym. A co se tyce kriminalitity PCR, tak je to jednoduche. Pokud je napr. ve spolecnosti kriminalita 5%, tak u PCR taky nebude nulova a to pro to, ze PCR predstavuji vzorek populace - jednoduse receno.
0 0
možnosti

Helmsman

3. 3. 2005 9:36
Policie nemá co žádat
Ačkoliv s podstatou souhlasím, mám problém s tím, že o tvrdší rozsudky žádá policie. Soudy by na ní přece měly být nezávislé. Něco takového může požadovat veřejnost a tlačit na volené zástupce - zákonodárce.
Řekl bych, že policie sama má ve své práci při prevenci nehod máslo na hlavě. Kdykoliv vyjedu z Prahy, potkám celou řadu řidičů, kteří jezdí jako hovada. Na dálnici najíždějí ve 130 metr za před nimi jedoucí vozidlo, na silnicích ve vysoké rychlosti předjíždějí na zcela nepřehledných místech s plnou čárou. A co dělá policie? Ta se radši schová na nějaké dlouhé rovné místo, kde je 50 a inkasuje.
O alkoholu ani nemá smysl mluvit. Pokud se nic nestane, šikovný přistižený vše vyřeší penězi bez dokladu.
Prý je k dopravní policii nával.
0 0
možnosti