Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klausovo desatero o evropské ústavě

Prezident Václav Klaus zformuloval své shrnující desatero, proč by Česko mělo odmítnout ústavu EU. "Pro mě je evropská ústava základním, zvratovým krokem, který přeměňuje Evropu států ve stát Evropa. Můžu to rozvinout do pěti set vět, ale toto je základ. Líp to říct neumím," řekl Klaus.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ivcera

A proč to?
BOJÍ SE O SVÁ KORYTA. ONO SE PAK BUDE TĚŹKO ROZKRÁDAT A KAMUFLOVAT, PROTOŹE NA ZÁPADÉ SE TO MOC NETRPÍ.
0/0
28.4.2005 20:52

seppikub

Re: A proč to?
neco na tom je , bohuzel .....
0/0
28.4.2005 20:54

maroons

Re: Re: A proč to?
pochopitelně že na tom něco je, ale konkrétní případy zpronevěr na "evropské úrovni" mě utvrzují v názoru, že krást bude jenom někdo jiný. O celém evropském parlamentu si nedělám žádné iluze, už jen kvůli tomu, kdo všechno se tam (po svobodném zvolení našimi občany, bože můj...!) uklidil. (viz. Železný, Ransdorf, Falbr, Bobošíková). Takže si myslím, že ty ostaní argumenty proti jsou mnohem závažnější a nemohu se zbavit dojmu, že se mě někdo snží namluvit, že jsem, nebo měl bych být něčím stejným jako maďar, španěl, litevec nebo dokonce turek. Každému co jeho jest, ale tohle prostě nemůže fungovat.....
0/0
7.6.2005 8:59

venoch

Re: A proč to?
Ale na zapade se to taky trpi..... Mozna nekdo nebude moct krast tak moc, ale zase budou krast jini a nebudou to cesi...
0/0
17.6.2005 9:28

krykry

desatero
  No pan Klaus to vidi cerne,ale vemte si treba nasi republiku.Je mala a zije v ni min lidi nez v jinych statech EU.To ze bude rozhodovat Brusel je celkem v poradku.Mame tam prece i my (skveleho!) zastupce.Horsi uz bude pak situace,kdy se bude rozhodovat o nas,ale nase republika tam bude mit jen malou vahu.Znamena to,ze kdyz EU bude chtit postavit Temelin II treba u Prahy,tak se to odhlasuje a bude.Dalnice povede tudy a tak podobne.Nejvetsi hadka stejne vznikne pri urceni jednotneho jazyka....To bude mela....Nemci a Francouzi budou z toho uplne zeleny,protoze to vyhraje Anglictina.Myslim si,ze vlada EU by byla kazdopadne lepsi nez vlada co mame ted tady v CR.Takze si v podstate pohorsit nemuzeme.Jinak EUstavu jsem necet,ale urcite to bude des.Ono take vymyslet neco co by se libilo vsem ani nejde.Meli by sme spis brat ohled na to,ze jsme vsichni jen lidi a zijici pod jednim sluncem.Ustava je teprve v perinkach a Klaus jen na ni reaguje.To je spravne.Kazdy muzeme mit svuj nazor na v
0/0
28.4.2005 20:23

krykry

Re: desatero
Kazdy muzeme mit svuj nazor na vec....
0/0
28.4.2005 20:25

chrtil

jednoduše
nepokradeš, nezalžeš, nepodvedeš, nezabiješ, ........ a pokud ano, tak jsme tu my , ODS
0/0
16.3.2005 14:13

maroons

Re: jednoduše
hlavně že ostaní jsou v pohodě, že jo?!? Tohle je trochu prostá úvaha. (to co ukradli komouši nikdo ani nezpočítá a hošani socani se taky nenechají zahanbit, viz exministr Svoboda atd...)
0/0
7.6.2005 9:03

pan_socka

?
BOŽE A TENHLE CHUJ JE NAŠÍM PREZIDENTEM ? CO JAKO JE OBSAHEM TĚCH DESETI BODŮ ? JAKO ŽE ZANIKNOU ITALOVÉ, FRANCOUZI, PORTUGALCI, NĚMCI A TAKY ČEŠI ? JE VŮBEC V REÁLNÉ MOCI JEDNOHO MINISTRA SPRAVOVAT CELÝ KONTINENT ? NEBO MÁM MÍT SNAD STRACH O NAŠE ÚŽASNÝ ZÁKONODÁRSTVÍ ? NEBO DOKONCE O SVOJE ČEŠSTVÍ ? A NEZBLÁZNIL SE KLAUS ? JISTĚ MOHU MÍT VÝHRADY, DOKONCE MOHU SMÝŠLET O TÉTO INTEGRACI JAKO O CHYBNÉM KROKU. ALE TOHLE ?
0/0
5.3.2005 5:29

Brundi

Re: ?
Mozna neni treba souhlasit s prezidentem prave v tehle deseti bodech. To ale neznamena, ze by Klaus musel byt blazen, jenom proto, ze se nam ve velmi zjednodusene forme snazi z toho necitelneho a nesrozumitelneho baliku, kteremu se rika Evropska ustava, vytahnout par bodu k uvaze. Pokud si Ustavu skutecne prectes, najdes jiste ty sam i mnozstvi jinych veci, ktere se ti, mirne receno, nebudou libit...
0/0
10.3.2005 10:36

leonel

Re: Re: ?
ano mírně řečeno
0/0
10.3.2005 10:41

maroons

Re: Re: Re: ?
vsadím se o cokoliv že "pan.pablb" si tu ústavu nepřečetl. Což mu nebrání vynášet ostré soudy.
A i kdyby nic z toho, co tady Klaus píše nebyla pravda, tak to minimálně vyvolává tolik potřebnou společenskou diskusi.
Jinak si samozřejmě nemyslím, že by byl např. právní řád ČR nějakým skvostem (naopak je to pěknej bo*del...) ale všem, kdo si tu ústavu alespoň letmo přečetli je jasné, že si s tou evropskou legislativou asi moc nepomůžeme...!
0/0
7.6.2005 9:08

venoch

Re: ?
No ono jde taky o to, jestli si verime, ze si umime vladnout sami, nebo to nechame radsi na jinych aby o nas rozhodovali. Doufam, ale, ze za deset let se stejnou vehemenci nebudete vykrikovat neco o tom, ze chujove v Bruselu neco vymysleli na nas.... Uz jsme tu totiz meli Rakousko - Uhersko, Mnichov.... A ze by treba prumernemu Francouzovi, tolik zalezelo, jak si zijeme v cesku, tomu neverim. Ale kdyz chcete, tak je nechte at nam vladnou.
0/0
17.6.2005 9:36

jirha

A pořád
mu nikdo nenabídl tu funkci Evropského presidenta a pořád a on jí chce a chce a chce.
0/0
4.3.2005 20:24

chrtil

jako třeba
nezabiješ, nepokradeš, nezalžeš, nezesmylníš, nepomluvíš bližního svého, ..........
0/0
4.3.2005 15:20

pressEU

Jsem hrdý na to že jsem EVROPAN
a podporuji ústavu EVROPSKÉ UNIE
EVROPSKÁ UNIE
0/0
2.3.2005 1:00

ddo

Re: Jsem hrdý na to že jsem EVROPAN
I já k tomu tak přistupoval, než jsem si Evropskou ústavu přečetl. ... Oni to snad psali podle ústavy Svazu Sovětských socialistických republik, ...
0/0
4.3.2005 15:15

Picard1

Re: Jsem hrdý na to že jsem EVROPAN
KRETÉNE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
16.3.2005 14:06

maroons

Re: Re: Jsem hrdý na to že jsem EVROPAN
jo  By mě zajímalo, jestli vůbec ví, na co je to hrdej, magor.....
0/0
7.6.2005 9:10

dzzin

Re: Jsem hrdý na to že jsem EVROPAN
Já teda nevim jak ty, ale ja sem Čech a na virtuální občanství vzniklé v hlavách bruselských fantastů a mocipánů moc nevěřim. Je zajímavý, jak se na jedný straně můžou všichni po-rat z vítezství v hokeji, kterýmu 99 procent lidí nerozumí ani ho nikdy nehrálo, a ohrožení jejich vlastního národa v několikanásobně důležitější události je v podstatě nezajímá. Říká se, že evropská integrace je moderní, tak proč se obtěžovat přemýšlením o konkrétních důsledcích a vlastenectvím, že? Je absurdní, že ač jsem se nikdy necítil být velkým vlastencem, tak si musím tohle uvědomovat v menšině. Jo a z toho hokeje mam samozřejmě radost - jen mi přijde směšný, když se můžou lidi uvlaječkovat kvůli hře, která na ně nemá žádnej vliv, a když se řeší osud jejich vlastní země, tak sou z nich najednou velký evropani...
0/0
21.5.2005 18:52

maroons

Re: Re: Jsem hrdý na to že jsem EVROPAN
Ano. Toto je mimořádně důležité přirovnání. Připomeňmě si, jak fandíme při hokeji čechům (v soubojích s ostaními evropany) a jak by jsme asi fandili "evropanům". ?!? Bohužel z toho slova nějak nic zvláštního necítím a ústava tento pocit nijak nezměnila. Spíše naopak.
Evropa jako hospodářský prostor a společenství suverénních státu ano, ale víc už asi ne....!
0/0
7.6.2005 9:15

Josefprav

Klause má docela rád
Pan prezidenta mám docela rád, ale připadá mí, že jednu věc nepochopil. Rozdíl mezi občanem státu a státem. Jsem občanem státu ĆR, ale nejsem ČR.  Teď mi nařizují úředníci z Prahy a potom mi budou nařizovat úředníci z Bruselu. Jaký mně občanovi s tím vznikají problémy pane prezidente? Nejsem český stát.  český stát jsou politici a úředníci. Jsme pouhý obyčejný občan..   
0/0
2.3.2005 0:38

VLDX

Kašlu na Klause!!!
On zde akorát chce zachovat ten bordel co zde je a Evropská ústava se mu proto nehodí do krámu.
0/0
1.3.2005 16:55

Brundi

Re: Kašlu na Klause!!!
Jo, to rika nekdo, kdo tu Evropskou ustavu poctive nastudoval, ze? Ukaz mi, ktera jeji cast ti zarucuje, ze zde pak uz nebude bordel. Takove radoby heroicke vykriky si klidne usetri, nikdo na ne neni zvedavy.
0/0
10.3.2005 10:31

Meandor

Desatero
Pan Prezident se ve vetsine bodu myli. Ziju jiz 10 let v Michove a EU se uz celou dobu zajimam (studoval jsem zahranicni politiku spolkove rep. nemcke).
Pan Prezident se v bodech 1., 3., 6., 7. se myli, protoze to co tvrdi ze nastane uz je. Body 5., 8., a 9. jsou totalni nesmysli. Pan Prezident tyto body uvedl aby zabranil evropske ustave. V bodu 10. se myli tim, ze vsechny rozhodnuti evropske rady musi byt ratifikovany clenskymi parlamenty. V bode 2. a 4. ma pan Prezident naprostou pravdu.
Nikdo se nemusi EU bat, jediny kdo se boji je pan Klaus, protoze se nechce vzdat sve moci.
Kazdopadne budu pro Ustavu Evropske Unie, protoze clovek je dne kosmopoliticky zameren. takze ANO
0/0
1.3.2005 16:38

VLDX

Re: Desatero
Však vím, že kecá zase kraviny náš pan vševědoucí profesor. Tohodle paňácu vůbec neberu váženě. Zde potřebujeme Evrospkou ústavu jako sůl.
0/0
1.3.2005 16:56

agent6542559

Re: Desatero
Bohužel nemáš pravdu. Zmiňuješ se o současném právu EU. Přečti si ještě jednou, a to v české verzi, návrh UEU. Zjistíš, že větší část je souhrnem současného stavu a ta menší zjednodušuje rozhodování tím, že národní parlamenty mají zákonodárnou iniciativu, mají právo "veta", ale na druhou stranu současně se musí řídit legislativou EU a nařízeními EK pod případnou hrozbou sankcí. Kdyby byl nějaký spor, jak ESD asi rozhodne, když UEU a navazující právní dokumenty jsou nadřazeny národní legislativě? ... Zkuste si to přečíst a přitom zapomenout na ideje a kouknout se na to čistě obchodně.
0/0
1.3.2005 19:08

Brundi

Re: Re: Desatero
Naprosty souhlas!
0/0
10.3.2005 10:29

maroons

Re: Desatero
Pane Hladký, o vašem studiu mám vážné pochybnosti, jelikož Vám jeho absolování nebrání dělat hrubé chyby v pravopisu (nesmysli).  Takže se neobávám vyslovit doměnku, že tady někoho mystifikujete, a to nejen Vašimi osobními údaji, ale rovněž tak názory.
0/0
7.6.2005 10:14

HenryP

základní znalosti
Asi před rokem C.Svoboda řekl, že kdyby Klaus u vysokoškolské zkoušky z práva EU řekl, že svým vstupem ztrácí členské státy svoji suverenitu, neprošel by.
Protože jsem sám takovouto zkoušku absolvoval, musím říc', že kdyby teď toto svoje desatero přečetl třeba na semináři práva EU, tak by přednášejícího odvážela sanitka.
Klaus je od počátku své politické kariéry demagogem do morku kostí, ale nyní se ukázal už jenom jako sprostý lhář.
Poslední věc, která mi není jasná, je, proč to dělá.
0/0
1.3.2005 12:42

Dms?

Re: základní znalosti
Nevim, co se na VS uci o pravu EU, ale je mi jasne, ze pokud jsem se mohl nejakou dobu rozhodovat sam a najednou vstoupim nekam, kde mohou jini rozhodnout proti me vuli, ztratim tak svou suverenitu. Mozna tomu, co timto vstupem ztratime, se na seminarich rika jinak, ale fakt je stale stejny. Stejne bychom mohli pokracovat u vetsiny bodu pana prezidenta. 
 
Mimochodem, ustavu jsem cetl (dokud jsem to vydrzel, to je asi 60 stran) a hned na zacatku je neco tak nechutne sobeckeho (prezidenti a kralove z vdecnosti k tvurcum ustavy bla bla bla), ze ja bych to nepodepsal ani nahodou. Co je to asi za cloveka, kterej pripravi nejakej dokument a hned v uvodu napise, jak jsou mu za to vsichni hrozne vdecni...
0/0
1.3.2005 12:55

srisri

Re: Re: základní znalosti
To co se uci na VS o pravu EU, ovsem nutno podotknout, ze to jsou informace, ktere jsou davno verejne zname, je, ze veci, na ktere pan Klaus upozornuje uz davno plati, nebo nejsou tak jak rika. Kuprikladu vas argument, ze pokud jsem se doted rozhodoval sam a ted uz nebudu je smesny. Proces prijimani zakonu a norem se meni jen velmi malo. Takze neni pravda to, ze uz nebude rozhodovat nase vlada. V podstate se da rict, ze pravdivy neni ani jediny bod z klausova desatera. Co nechapu je proc to dela. Hlupak neni, a jiste vi jako moc velkych demagogickych lzi se dopousti. Mozna by mel radeji pokracovat ve sve slibne se rozvijejici kariere ucinkujiciho v sobotnich estradach:o)))
0/0
1.3.2005 14:43

HenryP

Re: Re: základní znalosti
Tak ta preambule evropské ústavy, stejně jako ta naše a stejně jako všechny mezinárodní smlouvy je jedna velká šaškárna, neboli vážně řečeno diplomacie a společenské formality, je to o ničem ani bych to nečetl.
K té omezené suverenitě - oblíbené téma pana prezidenta - jedna věc je když ti někdo omezí možst sám se rozhodovat proti tvé vůli (viz naše krásné dějiny- protektorát, srpen 1968) a druhá věc je když si v tájmu společné věci a snad i prospěchu trošku svážeš ruce a necháš za sebe rozhodovat jiné.  Důležitý je, aby ten kdo bude rozhodovat by "člověk na svém místě" a hlavně aby svého postavení nezneužíval. A poslední argument k tomuto-pokud si může ty svoje ruce kdykoliv rozvázat (viz. Gronsko-blbý ale jediný příklad), pak je to o něčem jiným, ne?
  
0/0
1.3.2005 14:59

Meandor

Re: Re: základní znalosti
Nikdo nerozhoduje proti tve vuli, jestlize 2/3 obyvatel EU jsou proti tve vuli, tak ja tato vule "spatna". Navice resi Ustava EU lidcke prava a ridi praci ustavnich uradu. Tve vule se vubec netyka!!!
0/0
1.3.2005 16:42

aracanus

Re: Re: Re: základní znalosti
 jestlize 2/3 obyvatel EU
 
.- co je to za blbost????? kdyz 2/3 obyvatel EU odsouhlasi rozdeleni CR, tak to neni proti nasi vuli??? coze? si delas srandu
0/0
1.3.2005 22:51

danny1

Re: Re: Re: Re: základní znalosti
a proc by 2/3 meli chtit takovy veci?
0/0
4.3.2005 17:33

pan_socka

Re: Re: Re: Re: Re: základní znalosti
TAKY TO NECHÁPU.
0/0
5.3.2005 5:35

Brundi

Re: Re: Re: Re: Re: základní znalosti
"Proc by meli chtit", neni argument. Otazka je, ze budou moci. A pokud budou moci, tak zcela jiste drive nebo pozdeji budou chtit neco podobneho, co nam nebude po chuti. A pak prijd s touhle tvoji nesmyslnou otazkou "A proc byste to vlastne meli chtit?" Odpoved: "Protoze muzem! A ty taky muzes - jit se treba klouzat!"
0/0
10.3.2005 10:27

KirovReporting

Re: Re: Re: Re: Re: Re: základní znalosti
Přesně tak!!!
0/0
28.4.2005 22:34

dzzin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: základní znalosti
 Přesně! O tom to celé je; je to o těch možnostech, o principu. Samozřejmě se dá argumentovat mnoha konkrétními praktickými důsledky ve prospěch ústavy EU - a já bych se sám na některé i těšil - ale to nic nemění na oné několikrát zmiňované ztátě (resp. omezení) suverenity českého státu jako takového. To je prostě fakt, který vyvrátit nelze a je jen otázkou osobního vlastenectví, kdo se s tím smíří a kdo ne. Spíš než o věcné diskusi to bude vždy o subjektivním cítění. Já se cítím víc Čechem, než praktikem. Jsou věci, kde by měla jít praktičnost stranou - a obzvlášť tehdy, není-li ani ten praktický důsledek jistý - což tedy opravdu není.
0/0
22.5.2005 13:30

aracanus

Re: základní znalosti
jakmile se cast penez nejake statu prerozdeluje v nadnarodni spolecnosti, automaticky tim  ten stat ztraci cast sve suverenity....
0/0
1.3.2005 22:49

santej

Brrr...
Za jedenácté: Pan Klaus by se stal politikem regionálního významu. Strašná představa.
0/0
1.3.2005 11:49

CCblue

Re: Brrr...
takže by se nic nezměnilo ...
0/0
1.3.2005 12:29

Olin_KOKON

Re: Brrr...
Tak to je přesn? ono, místo rozumné diskuze, jen plané a nemístné kecy. Vážně si myslíš, že Klaus se v EU stane regionálním šášou?
0/0
4.3.2005 15:28

xenofob_rasista_fasista_zumpa

Re: Re: Brrr...
uz je , vrchni sasek a entertainer na hrade. Rikaji mu culici se Vasa.
0/0
21.4.2005 18:37

santej

Brrrrr...
0/0
1.3.2005 11:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.