Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pod svícnem je tma...

Události posledních týdnů vyvolané aférou kolem Grossovy půjčky se vyhrotily právě v tomto týdnu. Tyto události jsou dost závažné na to, aby o nich byl informován i G.W.Bush a je dost pravděpodobné, že i politici, kteří jsou nám geograficky i politicky mnohem bližší, sledují českou aféru s napětím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vladislav J. Brno

modleme se za ně
Nejhorší co se může stát, je náboženství v politice. Ať se podíváme kamkoli do současného světa i do historie, tak zjistíme, že náboženská politika vždy vedla ke krizím, mnohy válečným.
Dnes, kdy už mnohé víme o marketingu jako vědecké metodě, vidíme jak jsou psychologické poznatky dnešní doby zneužívány obchodníky, ale i náboženskými vůdci.
Můžeme říci, že například křesťané nejsou špatnými lidmi. Můžeme říci, že například kuřáci nejsou špatnými lidmi.
Kuřáci nejsou zlem. Zlem je společnost, která v rámci maximalizace firemních zisků těží ze závislosti, kterou u kuřáků vyvolala. Křesťané nejsou zlem. Zlem je společnost, která v rámci maximalizace církevních zisků těží ze závislosti, kterou u věřících vyvolala.
Tabákové company i církevní company však mají pro svou činnost řadu pozitivních ospravedlnění. Zaměstnávají přeci jistou část obyvatel, ti pak nemusí krást, žít z dávek, a mají díky svým chlebodárcům i pocit většího smyslu vlastního života.
0/0
24.2.2005 18:34

Vladislav J. Brno

modleme se za ně (pokračování)
Zaměstnávají přeci jistou část obyvatel, ti pak nemusí krást, žít z dávek, a mají díky svým chlebodárcům i pocit většího smyslu vlastního života. No nejsou oni svatí?
Můžeme se ptát proč tyto hloupé společnosti stále ještě fungují.
Reklama a zneužití psychologie Jak může tabáková společnost přesvědčit chytré lidi že nikomu neškodí a že jí jako tupé stádo neodevzdávají své peníze s nadějí, že zmírní úzkost, která je důsledkem závislosti na jejich produktu? Marketingové strategie jsou příliš sofistikované. Jak může církevní společnost přesvědčit chytré lidi že nikomu neškodí a že jí jako tupé stádo neodevzdávají své peníze s nadějí, že zmírní úzkost, která je důsledkem závislosti na jejich produktu? Politika Vatikánu je příliš sofistikovaná.
Jak může pár kuřáků na zastávce MHD jen tak obtěžovat všechny okolo? Jak můžou lidovci, kteří reprezentují deset procent obyvatel, vnucovat své středověké názory všem okolo?
0/0
24.2.2005 18:34

Ccecil

Trochu pozdě
Realita již vše překonala
0/0
24.2.2005 16:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.