Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soud nechal Klause tápat nad ústavou

Prezident dostal od Ústavního soudu dopis k souladu euroústavy s Ústavou České republiky. "Odpovědí Ústavního soudu je prezident republiky zklamán, protože požadovaný názor nezískal," sdělil šéf tiskového odboru Hradu Petr Hájek. Česko nemusí ratifikaci stihnout, varoval Václav Klaus.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Prokurator46

Jen jestli to není tím,
že i Ústavní soud neví. Při té kvalitě soudců - byť paradoxně zvolených na základě výběru tazatele - se není čemu divit, že!
0/0
16.2.2005 7:11

remotex

Končim, Klaus je demokratický diktátor
Teda ten Klaus je snad největší škodná, důkladně připravená ODSácká houba, která dobře věděla, proč se dosomrovat až na hrad.
Takováto individua jsou v mnohém nebezpečné především svou nenápadnou schopností ovládat situaci po svém  Proč demokratický diktátor? Dělá věci po svém bez ohledu na ostatní, využívá mentality Cechů, jejich chápání a fakty stavů. Dělá totéž jako ta Běloruská makovice, ale tak, aby to nebylo slyšet, nebo vidět.
Hodně soudců volí ODS Václave?
Hodně štěstí Ceši. Bud vy, nebo Klaus  Je to na vás.
Volič US-DEU.
0/0
16.2.2005 2:37

dukeprvni

Soud nechal Klause tápat nad ústavou
co to vidim.... klaus nad necim tape jak se vubec mohl ten ceskej ainstein takhle snizit a na neco nekde ptat? dyt' vi sam vsechno nejlip! tak ho nechte hnupa tapat, stejne dela ho*no, takhle bude delat aspon neco i kdyz je to zase k ho*nu
0/0
16.2.2005 2:16

aracanus

co rikate?
nasi vrcholni predstavitele rekli, ze byla ostuda, kdyz nasi europoslanci hlasovali jinak nez vetsina... nepripomina vam to neco z nasi 40 lete historie? hlavne nejit proti proudu. vzdy s davem....
 
ze oznacil nas ministr lidi, kteri meli jiny nazor nez "oficialni" za "ojedinele skupinky"..... to mi tez neco pripomina
 
aneb Ein Volk, Ein Reich, Ein EURO !!!!
0/0
15.2.2005 22:13

kodox

Re: co rikate?
A proč ne))Jsem pro evropský kraj Velkoslezsko-zní too dobře a navíc se Ostravsku v EU určitě nebude dařit hůře, než když se to tam posledních 100 let-a zvláště 1990-2005 řídí z Prahy..))
0/0
15.2.2005 22:24

aracanus

Re: Re: co rikate?
ostravsko - 1900 -18 viden, 18 - 38 praha, 38-45 berlin, 45-48 praha, 48-89 moskva.... to trocho odbihame.
 
mozna tam ale nakonec vytvorite saubere rasse
jenom aby te EU nakonec nezklamala
0/0
15.2.2005 22:29

Dan 1

Re: co rikate?
Nevím, jestli si to ti euroaktivisté uvědomují, ale používají opravdu doslova a dopísmene stejné agumenty, jakým občany zahlcoval Emanuel Vajtauer a Emanuel Moravec. I zkušení právnící jsou z eurolegislativy zoufalí a v komentářích na NP se k tomu vyjadřují nicky Saša a jura-p dost fundovaně a dospívají k jednoznačnému závěru, že ústavní smlouvu nepodpoří. Ještě k tomu je český překlad smlouvy tak nekvalitní, že Zieleniec ho označil za katastrofální a napsal kvůli tomu Svobodovi dopis, tak kterým Cyrda mávnul rukou a ani se neobtěžoval odpovědět.  
0/0
15.2.2005 22:30

aracanus

Re: Re: co rikate?
vsak ja jsem cetl nemeckou knizku z roku 42.... hlavni ulohou bylo znemoznit ceske dejiny a rici, ze jedinou budoucnosti cechu je spolecny evropsky stat.... skoro stejne argumenty jako dnes
0/0
15.2.2005 22:55

kodox

Re: Re: Re: co rikate?
Jaksi nechápete, že pevnější sjednocení EU nyní, i se všema těmi nabalenými a zbytečnými socialistickými předpisy je výraz EU minulosti, která si připadala slabá a nechávala vládnout přihlouplé dělňase typu Grosse
Jenže jsem si jist, že jakmile začnou vyrůstat první opravdoví evropané, kteří budou brát řeči grázlíků typu ODS-které někomu dnes ještě mohou připadat chytré-jako z úst pana "profesora" za směšnost podobnou marxismu-leninismu, tak teprve přijdou i desocializační opatření a zbavování se neefektivních předpisů.
 
Cesta ke skutečnému kapitalismu bude dlouhá, ale rozhodně to má větší budoucnost, než ten náš předváděný český.
0/0
15.2.2005 23:32

aracanus

otazka
pro ty co voli pro EU.
je spravne, ze penize pujdou jen na kampan PRO??? vzdyt v ramci DEMOKRATICKYCH principu by se meli penize rozdelit pul na pul, ne??? nebo EU je demokraticka jen dyz se to hodi?
0/0
15.2.2005 21:51

kodox

Re: otazka
a proč by měla Unie dávat na propagandu takovým zbytečným remcalům, jako je ODS. Když jde někomu o rozpad EU, ať si hledá sponzora v Británii, nebo napíše na Hrad...Snad ODS z minulých let ještě nějaké miliónky zbyly. Ale podle toho, kolik dávají už teď na volební kampaně a jak pozizivně o nich píše v současnosti tolik médií, tak se ODS ty penízky rozkutálejí velice rychle.
Takže chce li někdo peníze na propagaci rozpadu a proti EU, což musí každý jen trošku inteligentní člověk (pokud není anglický či americký agent()) vnímat pozitivně, je naprosto správné, nedostani li nic..
0/0
15.2.2005 21:58

Dan 1

Re: Re: otazka
Tak po této lekci "eurodemokracie" bych nehlasoval PRO smlouvu ani za milion....
0/0
15.2.2005 22:04

aracanus

Re: Re: otazka
to neni argumentace proti EU.... ta argumentace mluvi o jine ceste EU - jen ekonomicke. takze to neni pro EU a proti EU. to je jak ma EU fungovat a co ma byt. to je stejne jako, kdybyste rekl, ze levicova vlada nema davat penize po volbach pravici....
 
a proc by meli davat penize? protoze to je princip DEMOKRACIE. stejne tak se davaji penize komunistum. stejne tak cesky stat dava penize CSSD, kterera chce de facto omezit suverenitu statu. a tedy proc by mel stat davat penize strane ktere omezue suverenitu?? stejne tak mohla u nas v roce 38 existovat nacisticka strana. stejne tak mohly koministe volat, ze se uci kroutit krkem nasim vrholnym predstavitelum.... TO JE TOTIZ DEMOKRACIE
0/0
15.2.2005 22:06

kodox

Re: Re: Re: otazka
Komunistům a stranám podobného typu a programu-by se neměla dávat ani koruna. a bylo by to myslím naprosto demokraqtické-protože jen blb by házel perly (EURA)sviním..
0/0
15.2.2005 22:22

aracanus

Re: Re: Re: Re: otazka
to by potom ale nebyla demokracie..... kdyz by lide nemohli rikat sve nazory
 
mozna tak eurodemokracie
0/0
15.2.2005 22:25

kodox

Jenže Václavovi K. jde jen o znehodnnocení Evropské ústavy
Jemu absolutně nejde ani o přijetí Evropské ústavy-snaží se ji jakýmkoliv způsobem znehodnotit. Ale když to nevyjde a lidé ji přijmou, tak bude jako Topolánek donekonečna opakovat, že oni byli jako ODS vždy jejími největšími příznivci. Prostě jsou to politikové "pro lidi". Čecháčkovská taktika
0/0
15.2.2005 20:58

Josefprav

Václav Klaus
Václav bude ještě chvíli remcat. Pak prohlásí, že to s námi myslí jako tatínek dobře. Bude se chvíli vrtat v nepodstatných blbostech  a pak tomu nechá průběh. Je už takový. Jinak je to dobrý president  
0/0
15.2.2005 18:08

maret

Re: Václav Klaus
 Pan prezident Václav Kalus je dobrý prezident. Tu zajde na pokec do hospůdky, tu sjede sjezdovku, tu se sejde s rytíři na Blaníku. Bohužel pro tuto republiku je pozdní. Už mu ani nevyhovuje dopis od předsedy ústavního soudu. Trochu silný kafe.
0/0
15.2.2005 18:29

celtic

Re: Re: Václav Klaus
Dobrýýýýýýýý! :-)))))))
0/0
15.2.2005 18:46

tnx

Re: Re: Václav Klaus
Ty jsi magor. On sice remca, ale jeho kroky sly tim smerem, aby se stihla prijmout. Kdyby meli ustavni soudci trochu rozumu, tak mu poslou neoficialni stanovisko.
0/0
15.2.2005 19:03

kodox

Re: Re: Re: Václav Klaus
Asi Vaška nechápeš-Jemu absolutně nejde o přijetí Evropské ústavy-snaží se ji jakýmkoliv způsobem znehodnotit. Ale když to nevyjde a lidé ji přijmou, tak bude jako Topolánek donekonečna opakovat, že oni byli jako ODS vždy jejími největšími příznivci. Prostě jsou to politikové "pro lidi". Čecháčkovská taktika...
0/0
15.2.2005 20:57

Josefprav

Re: Re: Re: Václav Klaus
Proč mi píšeš, že jsme magor. Ty neumíš číst? Čená -bílá, dobrej-špatnéj TZakové názory masjí magoři. Přečti si ještě jednou, co jsem napsal hlupáku.  Jsem příznice EU a také Klause. Co je na tom?
0/0
15.2.2005 21:40

kodox

Re: Re: Re: Re: Václav Klaus
Příznivec Eu a také Klause? Takže jsi vlastně schizofrenik..
0/0
15.2.2005 21:50

murjel

Euroústava oklešťuje
práva jednotlivých států a dává pravomoc tomu spolku v Bruselu. Protože naše Ústava zaručuje občanům ČR určitá práva, je zapotřebí, aby buď byla upravena, nebo nelze přijmout euroústavu, která je doopravdy paskvilem nejhrubšího zrna. Navíc jsem přesvědčena, že když jsme odmítli 40ti letý diktát SSSR a RVHP, nevidím jediný rozumný důvod, proč by měl teď Brusel diktovat České republice a jejim občanům, co mohou e nemohou. Co dělají ostatní státy mne vůbec nezajímá a je mi jedno, jestli ten paskvil nazvaný honosně euroústava odsouhlasí nebo ne. Jde o to, aby Čechům byla dále zaručena práva a svobody, která si nedávno vybojovali a která by měli hájit a neustupovat od nich. Již nyní všichni občané po vstupu do EU slyší jenom to, že se zdražuje proto, protože je to požadavek EU. Přitom to není mnohdy vůbec pravda, ale pouze výmysl vlády ČSSD a jejích koaličních partnerů.
0/0
15.2.2005 17:42

Josefprav

Re: Euroústava oklešťuje
Je mi milejší diktát z Bruselu než blbých úředníků z Prahy. Pleteš Českou republiku dohromady s jejími občany. Tukhle blbost vymysleli komunisti. opakoval to pan Homolka v jenom fimlu: Stát to jsme vlastni my. To není pravda.  Pokud by EU upírala práva našim občanům, musela by je upírat i Italům, Holanďanům atd. Pokud budu v EU vím, že budu jíst to, co lidé ze západní Evropy, vím, že bude někdo bránit i moje životní prostředí a mých dětí atd. Naši úředníci to neumí a tenhle národ umí jenom remcat.  Jdeme do party s těmi vyspělejšími a to nejde srovnávat s RVHP a nebo s diktátem SSSR. To bylo postaveno na marxismu-lenismu tady nic takového není. Tady je svoboda.   
0/0
15.2.2005 18:05

aracanus

Re: Re: Euroústava oklešťuje
to je ten nejnajivnejsi nazor.... politici jsou de facto vsude stejni. na zapade jsou mozna vetsi populisti a umeji lepe "zametat stopy", ale to je tak vsechno..... jediny me sympaticky zap. politik je premier danska. jinak: president francie bude po skonceni imunity stihan, berlusconi bez komentare, schroeder- svuje problemy zakryl protiamerickou politikou (neboli zname - vyvolat problem jinde), fischer je zase byvalej anarchista atd. ...
 
navic politici EU zustanou hlavne politici svych zemi... tak jako si dnes politici u nas davaj penize do svych kraju, stejne si budou davat penize do svych zemi. kdo si vydobude vice??? asi vetsi staty, ne?
0/0
15.2.2005 21:46

celtic

EU....
Snad se Narcis uklidní, až uvidí, že všechny země před námi ústavu schválili a že nejvíce proti jsou jen bolševici a nacionalisti. Snad to jednou pochopí!
0/0
15.2.2005 17:28

Dan 1

Re: EU....
Takže dánsko je plné nacionalistů a bolševiků? Ty to opravdu nemáš v hlavě v pořádku. Tady jde o soulad ústavní smlouvy s Ústavou ČR.
0/0
15.2.2005 18:08

jajaja59

Re: Re: EU....
Dane, tebe baví zabývat se celticem ?
0/0
15.2.2005 18:19

Dan 1

Re: Re: Re: EU....
Nebaví, ale když mu to budu opakovat posté, třeba o tom začne aspoň přemýšlet. I když u něj to asi nehrozí...
0/0
15.2.2005 18:30

Vifon

Re: Re: Re: Re: EU....
Celtí přemýšlet????? To je sci-fi????
0/0
15.2.2005 19:38

kodox

Re: Re: Re: Re: Re: EU....
Jenže Dánové jsou v tomto jediní-JAKO SPECIFICKY HISTORICKÝ PŘÍPAD-vždy se tam měli dobře, protože si jich nikdo nevšímal...Jenže srovnávat pozici naši i Dánska, které je 50 let před námi v životní úrovni obyvatelstva si jaksi dovolit nemůžeme. Pořád budeme v Unii stejných jídel a hodnot, jaké mají Němci, Italové, Francouzi, ucemburčané atd.. A to mi stačí...
Naprosto souhlasím s celtem-klidně místo Prahy Brusel, myslím, že pro to je 99 procent Ostraváků- a vůbec lidí ze Severní Moravy... 
0/0
15.2.2005 21:03

Dan 1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: EU....
Já mám na to názor zcela opačný a čl. 1-6 smlouvy pravděpodobně koliduje s čl. 1 Ústavy  ČR. Ve Francii se tím zabývali také a zjistili, že ve francouzské ústavě budou muset udělat zásadní změny. Nikdo Francouze nemůže podezřívat, že by byli proti EU.
0/0
15.2.2005 21:13

Josefprav

Re: Re: EU....
Já nevím, co je v Dánsku a neznám jejich důvody. Oni tam neměli 40 komouše. My musíme naše západní sousedy dohánět to Dánové nemusí.  Proč hned nadávaš. Nepásl jsem s tebou husy. Co ti hrozí od EU? 
0/0
15.2.2005 21:43

kodox

Re: Re: Re: EU....
Tak změníme českou ústavu. Klaus s ní chodí, jako kdyby v našich dějinách někomu nějak pomohla. A u soudu se už dnes asi člověk dovolá spíše evropského práva ve Štrasburgu. Takže šup sem s novou ústavou, vůbec mi to nevafí. a ten Beethoven taky zní do budoucna pozitivněji než Kde domov můj. Domnívám se, že je to znamení, že v EUse jako doma asi budeme více orientovat..
0/0
15.2.2005 21:54

aracanus

Re: Re: Re: Re: EU....
me by zajimalo co by rekli lide, kteri padli kvuli ty hymne ustave, zemi. lide, kteri nemohli byt 40 ve sve vlasti.... narikej, ze jsem vlastenec. ty taky. ale evropsky.....
0/0
15.2.2005 21:59

kodox

Re: Re: Re: Re: Re: EU....
Jsem slezský vlastenec, moravský vlastenec a teď také na vyšším stupni evropský.))
A co ti lidé, kteří padli za komunistické Československo v boji proti kontrarevoluci, za Sovětský svaz proti bílým, Za bin Ladina...důležité je, že padat za EU-ještě navíc, pokud se Schroederovi podaří prosadit jednotnou Unijní obrannou politiku, budeme s daleko větším efektem, než ti, co posledních 200 let marně padali za trošku slušnýČeský stát..))
0/0
15.2.2005 22:03

aracanus

Re: Re: Re: Re: Re: Re: EU....
ja jsem hrdy Cech. jsem hrdy na svuj narod... jeho vlastnosti, historii..... btw. cetl jsem nemeckou knizku z roku 42 o spojene evrope.... argumentace skoro stejna jako dnes.... my vubec mame z roku 38 dobre zkusenosti s francii a nemeckem
0/0
15.2.2005 22:20

lnemecus

christianke ma asi pravdu...
i kdyz neni patricne, abych se jako americky obcan vyjadroval k temto detailum v rodne vlasti.
V USA je situace vice mene obracena. Neco jako 'euroustava' by se patrne povazovalo za mezinarodni smlouvu, kterou musi schvalit senat (snemovna neni casti tohoto procesu). Kdyz senatori usoudi, ze by ta smlouva byla proti ustave USA, zamitnou ji - USA nikdy nemely svou ustavu z mezinarodnich duvodu. To se stalo v roce 1919 a USA se nestaly clenem Spolecnosti Narodu.
S uspokoejnim ctu, ze cesky Ustavni soud odmitl dat Klausovi jakoukoli radu - podobne jako nas Nejvyssi Soud, dava prednost 'pripadum' - u nas musi existovat zaloba, ktera normalne projde radou soudu nez se dostane k Nejvyssimu soudu. I kdyz jsou nekdy vyjimky jako zkracene rizeni, ktere vedlo k Nixonove rezignaci 1974 (slo o povinnost dat k dispozici zaznamy, ktere prokazaly Nixonovu odpovednost za ututlani Watergate).
Bylo by vsak na case se rozhodnout, zda eurostavu prijme parlament ci referendum.
0/0
15.2.2005 16:42

christianek

Trapný a směšný Klaus
Přestože Klaus již jmenoval do funkcí i ústavní soudce, prokazatelně trapně a směšně stále netuší úlohu a funkci Ústavního soudu v ČR, přestože by toto jako prezident ČR už dávno vědět měl ! V dané situaci odpověď Ústavního soudu nemohla být samozřejmě jiná ! V daném případě se tak opět prokazatelně potvrdilo, jak a že Klaus žije zcela mimo realitu věcí a jak a že je jeho myšlení pokřivené a neschopné samostatného a správného úsudku ! Jaká to náhodná paralela se součastnou grossovou partou ...        
0/0
15.2.2005 16:17

mafrahajzl

Re: Trapný a směšný Klaus
Tak tohle já zásadně, zásadně odmítám , opravdu.Moc prosím nestrašme se a neříkejme si takové věci! To jsou velmi,velmi falešné větičky a velmi zlá slůvka!! A já při čtení takových to zřejmých nepravd, které musí prohlédnout každý kdo má trochu zdravého rozumu,musím velmi zle krčit obočí a varovně zdvíhat prst!!!
 
0/0
15.2.2005 17:19

Josefprav

Re: Re: Trapný a směšný Klaus
Klaus není směšný a trapný. Já chci, aby byla schválena Ústava EU, ale to neznamená, že budu o presidentovi říkat, že je to blbec.  
0/0
15.2.2005 18:11

hasmen

Cože?
Tení to žalovatelný napsat,že Václav Klaus nad něčím tápal??? To jsou věci...
0/0
15.2.2005 16:04

Performer

Re: Cože?
Je! Je to hrubá urážka hlavy státu. Pan president už má jistě ve VŠEM dávno naprosté jasno. ON nikdy netápe! (ten dotaz byl jen formalitou).
0/0
15.2.2005 16:10

Norimberk

USTAVU NE!!!!
stop ustave EU
0/0
15.2.2005 16:04

Dr. Fe1

Re: USTAVU NE!!!!
 Hlasujte NE!!!
0/0
15.2.2005 16:08

aracanus

Re: USTAVU NE!!!!
NE
0/0
15.2.2005 21:53

ScipioAfricanus

Takze kdyz to reknu jednoduse
v te EU ustave aby se prase vyznalo
0/0
15.2.2005 16:03

DedecekHribecek

Příjemné i nepříjemné překvapení
      Já ač jsem proti ústavě EU tak jsem překvapen jak euronadšenci podceňují evropskou ústavu. Jestliže chtějí tento dokument přijmout tak si musí uvědomit, že je třeba budeme muset naši ústavu případně poupravit. Změna ústavy je potřeba 2/3 poslanců na souhlas. Už to vidím jak se naše politcká scéna domluní na změmě ústavy. Naši eronadšenci prostě některé věci nechtějí vidět. Už slyším jak budou křičet, že my euroskeptici děláme po světe ostudu a budou tak maskovat svoji nečinnost.
      Klaus mne tímto krokem příjemě překvapil. Mohl se tvářit jako by nic a pak nechat vybouchnout ústavu s odůvodněním, že není v souladu s naší ústavou. Tomu říkám zodpovědný postup presidenta. Snaží se aby jsme si zase na mezinárodním poli neutržili nějakou ostudu.
0/0
15.2.2005 14:39

sillogism

Re: Příjemné i nepříjemné překvapení
Klause jsem vždycky respektoval. Ale jeho prezidentské působení je pro mě opravdu příjemným překvapením. Myslím, že svým vystupováním i řešením jednotlivých kauz přiklonil na svou stranu dost lidí, kteří ho dříve neměli rádi. I třeba ty milosti (což je podle mě dost okrajová věc) se mu podle mě vedou. A to přestože se na ně tisk, alespoň zpočátku, dost zaměřil. Jen tak dál.
0/0
15.2.2005 15:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.