Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na dálnici se srazila padesátka aut

Na padesát aut se srazilo na 176. kilometru dálnice D1 směrem na Brno. V nemocnicích skončilo 24 lidí, devět bylo těžce zraněno. Nehoda u Domašova na několik hodin zastavila provoz v obou tazích. Tvoří se kolony. Policie odklání dopravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

blazejj

neuvěřitelná banda dobytků !!
stojím v koloně asi 2 km od konce nehody a co se neděje v odstavným pruhu .. banda neskutečných pablbů, si to šine dopředu, čumí do blba a asi se snaží kompletně zablokovat jakýkoliv průjezd (žádný sjezd široko daleko) ..  co si asi myslí tihle "mistři" o ostatních lidech v koloně !? .. Vám "jezdci" přeju, ať se někde rozsekáte na a zablokovanou silnicí se k Vám nedostane včas sanitka ani hasiči .. těch pár posledních chvil života byste pak mohli věnovat přemýšlením nad sebou samými :( 
0/0
14.2.2005 11:30

neo81

Re: neuvěřitelná banda dobytků !!
100% souhlas.
0/0
14.2.2005 12:32

milos74

Re: neuvěřitelná banda dobytků !!
a co se divis, kdyz i ten debil Novotny, kdysi v radiu prohlasil jak mu vadi, kdyz mu nekdo chce zabranit v tom, aby on "umelec" pouzil odstavny pruh k tomu aby opustil kolonu na dalnici a sjel prvnim exitem pryc. Nikdy jsem toho upocence nemel rad, ale po tomhle verejnym prohlaseni mu preju at to napere na dalnici pod kamion a sanitka se k nemu uz nedostane.
0/0
14.2.2005 13:30

b2n

Re: Re: neuvěřitelná banda dobytků !!
Tohle chytráctví má v sobě většina čechů.
0/0
14.2.2005 16:39

milodarek

Pral bych Vam videt, jak
se jezdi v Canade! To Cesti ridici jsou andilci a ne prasata! Predstav si situaci: Pakistanec sleze z kozy, prijede do Canady a prvni co si udela, tak je ridicak.Potom jde do prvniho autobazaru a za $ 500 si koupi nejaky osmivalec a vyrazi na dalnici.Premysli, na co jsou vsechna ta hejblata na palubni desce a vubec necumi kolem sebe, pred sebe ani nemluvim.Vzapeti to napasuje do stojiciho autaku pred sebou, ktere muselo prudce brzdit, protoze Ind pred nim  se rozhodl, ze ze 120 kmh si bezduvodne zpomali na 70 a zacne si prelouskavat modlitby.No to je psina, kdyz ctyrprouda dalnice je behem padesati kilometru ucpana na 10 mistech...No to bych Vam pral zazit.....
0/0
13.2.2005 23:07

Canadian

Re: Pral bych Vam videt, jak
Blbecku,nikdy jsi v Kanade nebyl.Ziju tady 35 let,co kecas neni pravda!
0/0
14.2.2005 7:12

BedlamW

Re: Re: Pral bych Vam videt, jak
Hele ten nad tebou ma pravdu!! S temi araby a asiaty za volantem to neni zadna prdel. Ja jsem ze Seattlu a sem tam si skocim do Vancouveru . A musim ti rict, ze pokazde mam nejake problemy na silnici s temito narodnostnimi skupinami. Mozna ze zijes v Kanade kde neni tolik arabasu s asiaty, ale Vancouver je DES!!
0/0
14.2.2005 7:34

milodarek

Re: Re: Re: Pral bych Vam videt, jak
Diky za potvrzeni osobnich zkusenosti.Denne jezdim z Toronta do prilehlych mest po highway 401 a je to opravdu katastrofa s tema nasima mensinovyma spoluobcanama.
0/0
15.2.2005 13:20

milodarek

Re: Re: Pral bych Vam videt, jak
Ale,ale Michalku , to je zajimave , ze Te znam! TO MUZE NAPSAT JENOM TAKOVY  FRAJER Z  EGLINTON AVENUE V TORONTE. Ale jak to muzu vlastne vedet, kdyz jsem v Kanade nikdy nebyl, co? To je ale zahada....... Ted si lamej hlavcicku!
0/0
14.2.2005 17:24

Cueoqx

...
Ach jo. Každej rok v zimě je 99% řidičů stále znovu překvapených že sněží a že sníh klouže... (případně že cesty namrzají a že led klouže). A taky že krz mlhu je blbě vidět. Trochu mi to připomíná největší řetězovou srážku v historii USA - kdysi jsem o ní viděl dokument. Cituji řidiče, který narazil jako první: "Cesta tu vede pouští, zvednul se vítr a nes písek, já vůbec neviděl, na dálnici se smí jet 60 mil, tak jsem jel 60 mil a najednou jsem naboural" - a to to byl trucker, tedy "profík"!! Onehdá jsem jel na dálnici kdesi na Slovensku (kde se jezdí ještě hůř než u nás) a spustil se prudkej liják. No, prudkej - prudší jsem sand nezažil. Ani největší rychlost stíračů to ani zdaleka nestíhala stírat a auto začínalo "plavat" už kolem 70km / hod - tak jsem holt jel po dálnici 50-60. Na úseku cca 50 km jsem viděl asi 10 havárií...
0/0
13.2.2005 11:51

jijo

Re: ...
ty by sis mel nejdriv uvedomit,ze jedzdit na dalnici neni jako vozit se na krave po louce.Tak si prosim te s ty kravy slez a sedni do auta a vydej se po dalnici  a presvedc se ze to dneska je uplne jiny nez pred deseti lety.Nase silnice jsou maly na takovy prival kamionu a tak si budem muset na takovyhle veci zvyknout.
0/0
14.2.2005 1:43

Condor

KOmentar
Nebyl jsem u toho, ale co se tyce vystraznych svetel, tak co mam zkusenosti tak je zbezne ridici u nas zejmena na dalnicich pouzivaji.
Co se tyce tech co vedi, ze se tato nehoda stala jenom diky tomu, ze ridici jeli jako prasata, muzu rici jenom jedno. Podivekte se v jakem stavu byla auta po havariich a kolik bylo mrtvych. Clovek ktery vi jak vypada auto po narazu do stojici prekazky v 50-60km/h (viz obrazky crash testu) tak jednoznacne vidi, ze v tu dobu vetsina aut nejela rozhodne vice jak 80-90km/h. Kdyby jeli 130 a vyse tak je tam spousta mrtvych-
0/0
13.2.2005 10:51

BatikBrno

kamiony!!
A opět jsou kamiony u toho.....
0/0
13.2.2005 10:41

Sibud

Jako v Italii
Jeden z pisatelů píše,že húře než u nás se jezdí v Itálii. Pane mám projetou Evropu skrz naskrz,ale touto poznámkou jste italy hluboce urazil. Viděl jste někde na dálnici v IT  náklaďák v levém pruhu? já ještě ne a ani autobus. Zásadně pravý pruh,pokud jsou 3 pruhy,tak střední pouze na předjetí a hupki hupki zpět do pravého.Proč stojí před městy kamiony pouze v pravem pruhu? proto,že nesmí ani do středního. Byl by to problém u nás?  Možná by stálo zato,aby někdo z min.dopravy a vnitra přibral trochu normálního poslance a jednoho kameramana a natočili dokument.film jak se jezdí v Evropě. Pro řidiče TIR je základ.pokuta 1000Eur. Pro ostatní rovněž. Proč tam jezdí velká většina ukázněně a u nás na vše kašlou? Protože tam platí na rozdíl od nás zákony a  funguje policie. Zkuste v Evropě nezaplatit pokutu!!!!. U nás dostanete lístek a zaměstnáte odbor dopravy,možná Vám to FÚ stáhne z účtu,nebo máte známé a........... jedeme dál.
 
0/0
13.2.2005 1:57

dukeprvni

Re: Jako v Italii
Proč tam jezdí velká většina ukázněně a u nás na vše kašlou?
PROTOZE JSOU TO CESI!!!!!!!!!!!!!!!!! uz to vis
0/0
13.2.2005 2:59

breberaksuper

Re: Jako v Italii
jste tak trochu najivní a proč za vše může vždy řidič tir.to nikdo jinej nejezdí.a kde jste přišel na ty pokuty to sliším poprvé v životě.a pruhy to palatí i u nás ještě jsem neviděl tir v úplně v levém když jsou tam tři pruhy zato jsem vyděl osobáky co blokovaly prostřední pruh a to se taky nesmí takže to chce trochu tolerance jak z jedné tak z druhé strany a ne pořád prudit jak je tady vše na prd a kamiony že za vše můžou
0/0
13.2.2005 7:37

mlada_fronta

Re: Re: Jako v Italii
Breberaku, soude podle tveho pravopisu a slohu budes asi jeden z tech hochu, co se na zakladce tak dobre ucili, ze to dotahli az na sofera nakladaku. Ja ti reknu, co mi na chovani kamionaku na ceskych silnicich vadi: bezohledny predjizdeni na dalnici - to je velka kapitola. Pomalu jedouci kamiony se zacnou predjizdet, bez ohledu na to, zda se zezadu blizi mnohem rychleji jedouci vozidlo a tim jej nejen "omezi", ale i "ohrozi" (oba pojmy jsou ve vyhlasce, doporucuji precist). Potom nasleduje nekolikakilometrova soubezna jizda, kdy to ani jednomu nejede vyrazne rychleji nez druhemu, takze se za nima vytvori slusna kolona. Pekny kousek je take nenadale vyjizdeni z pomaleho "stoupaciho" pruhu v kopci (pres plnou, samozrejme), kdy se najednou  v proudu osobaku objevi temer stojici prekazka (plouzici se kamion), skutecne vzrusujici zazitek.
0/0
13.2.2005 12:23

2Mac7

Re: Re: Re: Jako v Italii
šoféři náklaďáků jsou potřeba stejně tak , jako třeba pekaří, učitelé ....Je hloupé hodnotu jakékoli práce snižovat čí se pokoušet zesměšňovat . Někdo má třeba problémy s pravopisem a může být daleko lepší člověk než člověk píšící zcela v souladu s pravidly jazyka českého. Mám také z kamionů obavy, protože jsou velké a hmotnost mého vozu v porovnání s jejich hmotností je směšná a proto případný střet s nimi by asi pro mě nedopadl dobře. Ale nemyslím, že by mezi řidiči kamionů byl procentuálně větší počet špatných a nebezpečných řidičů než mezi řidiči osobáků.   
0/0
13.2.2005 13:20

mlada_fronta

Re: Re: Jako v Italii
A mohl bych pokracovat dal, Breberaku, byl by to slusnej seznam. Obecne si ale myslim, ze je to cele zpusobeno pouze tim, ze velmi casto za kolacem tahace sedi zakomplexovany h....o, ktery ma teprv za volantem 40-ti tunovy obludy ten spravnej pocit dulezitosti. A nejhorsi situace nastane, kdyz se sejde cela parta takovejch lumenu a pres CB se zacnou domlouvat na spolecny akci (napr. jak zablokovat vsechny pruhy pred zuzenim, aby mohla ta fronta v tom jednom pruhu bejt o to delsi, zejmena ve meste pres nekolikery semafory). Samozrejme, nejsou vsichni kamionaci tohoto rodu, ale velka cast se jich prave takhle projevuje, takze se nediv, ze jsou na ne ostatni soferi pekne napruzeny.
0/0
13.2.2005 12:36

Warťan

Re: Re: Re: Jako v Italii
Já ne, vždycky se snažím jízdu jim usnadnit, zvláště proto, že ve skutečnosti z náklaďáku a uatobusu není vidět zrcátky tolik, kolik by bylo skutečně potřeba a je to i pro moji bezpečnost. Ještě jsem neslyšel o tom, že by se šoféři přes CB snažili domluvit na blokaci provozu, to snad ani není možné, snad jedině se mohou domlouvat na pomstě nějakému bláznovi, co ohrožuje všechno kolem sebe. Povídá se o nedávném případu takovéto dohody mezi řidiči Coca-Coly, dotyčný ohrožovač po této lekci si myslím, že je vyléčen...
0/0
13.2.2005 13:46

mlada_fronta

Re: Re: Re: Re: Jako v Italii
To je jasny, ze ridit takovy monstrum, jako je tahac s navesem, neni zadnej med, zejmena co se vyhledu z boudy tyce. Jenze, nemuzu si pomoc, spousta kamionaku si to bud neuvedomuje, nebo, a to je mnohem horsi, se dokonce spoleha na to, ze si prostor  vybudujou s pomoci svoji hmotnostni prevahy. Nektere manevry kamionu na nasich dalnicich totiz pusobi lehkosti (a lehkovaznosti), jakoby jejich ridici meli dojem, ze sedi za volantem osobaku. Jiz nekolikrat jsem se horko-tezko zachranoval ze situace, kdy se kamion vedle mne zacal z niceho nic radit do meho pruhu. Mohu rici, ze je to bezva pocit. A s tim CB, Wartane, to zijeme tedy asi kazdej na jiny planete. Netvrdil bych to, kdyby se mi s tim jeden chlapek v hospode dokonce nechlubil.
0/0
13.2.2005 15:47

Warťan

Re: Re: Re: Re: Re: Jako v Italii
V hospodě... Taky nejde věřit všemu. Stačí, když 10 lidí hraje tichou poštu, ten desátý řekne úplně něco jiného, než vymyslel první. Známý má známého a jeho známý povídal, že manželky známý...  Ale proč ne, věřit se tomu dá, ale v tomto případě dost riskují, protože frekvenci může poslouchat řada lidí a poté vyrozumět kompetentní činitele. Jestli se něco takového skutečně stalo, tak se sešla mimořádná parta mimořádných imbecilů, na které měl někdo zavolat policii. Výjimky existují, ale potvrzuje to pravidlo. Většina šoférů jezdí jak má, jsou rádi, že mají kšefty a na takovéhle blbiny jim nezbývá čas ani nálada. Tiráci se do druhých pruhů snaží nacpat, když jim končí pomalák, ale většinou jen najíždějí koly na čáru, já vím, je to plašení, ale nějak se tam dostat musí, aniž by museli rvát brzdy. Kdyby jim řidiči v průběžném z dobré vůli umožnili přejezd, nic takového by se nestávalo.
0/0
13.2.2005 19:08

Sibud

Zkusme to
 
 
 
 
 
 
 
Každé auto je dnes vybaveno havarijními světly. Já osobně když vidím na vzdálenost 100m stát vozidlo s rozsvícenými  havar.světly  automaticky noha z plynu a dávám majzla co se děje jak přede mnou tak i za mnou.  Jsem rovněž okamžitě připraven pustit hav.světla.   Pokud dnes na dálnici někdo spěchal a nejen na ni,tak dospěchal. Pokud vjedu na změněný povrch vozovky namrzlé,tak i sebelepší zimní gumy jsou mi ve 100km rychlosti k ničemu pokud jedu 20m za předemnou jedoucím autem. Pokud je mlha na 50m viditelnosti tak rychlost a náledí je ve vždy pro normálního řidiče varováním.  Používání varovných světel by mělo znamenat,že na cestě se něco děje a ostatní by to měli respektovat. Pokud dnes  a nejen dnes by řidiči tyto světla respektovali nemuselo dojit k tomu k čemu došlo.  Bohužel,neumíme se chovat k sobě jako lidé  
0/0
13.2.2005 1:25

Hufo

varovná světla
taky by se čeští řidiči měli naučit dávat varovná světla, když se něco stane, taky to dost ulehčí život řidičům co se blíží k nečekaný překážce. málokdo je dává a přitom to nic nestojí. vloni jsem takhle zažil jeden ťukanec, kdy já jsem je dal, řidič co jel za mnou se neobtěžoval a jenom co zastavil, tak do něho ťuknul ten za ním, co nečekal že na silnici první třídy najendou nečekaně stojí v zatáčce auta, navíc ten za mnou měl jenom jednu svítíci brzdu.
0/0
13.2.2005 0:39

wildge

Vyuka
Cesti ridici by meli povinne stravit jednu zimu nekde na severu, aby vedeli, jak jezdit bezpecne na namrzle silnici. Na severu se casto snih odklizi jen pluhem. Casto se taky jezdi doslova na lede. A nekdy uplne na lede, kdyz se jezdi pres jezero :-). A neni to povolenymi hreby na pneu, hreby vam pomuzou jen pri rozjezdu.
0/0
13.2.2005 0:12

oakridge

Re: Vyuka
a ty jim to vsem budes financovat.
0/0
13.2.2005 4:14

wildge

Re: Re: Vyuka
Jo, ja cekal, ze se nejaky nedovtipa takhle ozve.
0/0
13.2.2005 11:25

danny1

tupost
No ne nadarmo se rika,ze cesti ridici jezdi jak prasata. Halvne ze jsou vsichni chytri jak radio, jak se ma jezdit a ze prekracovani rychlosti vlastne neni ani zadnej prestupek. Ale tihle chytraci si vubec neuvedomuji, ze kolem nich nejezdi jen chytraci, ale i plno lidi co jsou hloupi, nepozorni, nebo stari a nemaj takovy jezdecky umeni. Proto je v obci 50, aby ste si takovych lidi zavcasu vsimli a mohli na to adekvatne reagovat, a tim ze jedete 80 nebo 100 riziko jen zvysujete. Stejne jak na dalnici, je vsem prece jasny, ze tam jezdi 18-ti lety decka i 70-ti lety dedci , a musite pocitat stim, ze proste tito ridici muzou udelat dost chyb, takze jet rychlosti 180 je bezohlednost jak prase.A kdyz se tohle vsechno jeste provadi v zime, tak je ohen na strese a je jen otazkou casu, kdy se neco takovyhodle stane. A reseni neni nedat temto lidem ridicak, ale reseni je, aby ostatni ridici byli ohleduplni a dodrzovali pravidla jaka jsou dana. Nevim, proc si nekteri ridici mysli, ze kdyz je nek
0/0
12.2.2005 22:43

danny1

Re: tupost
nekde povolena rychlost 130 a pritom je naledi nebo mlha, ze muzou jet 130 a nebo i 150?
0/0
12.2.2005 22:45

Sagittarius28

Myslím
že za tohle mohla spíše nevědomost o možných rizicích jízdy za takového stavu. Autoškolu mám za sebou teprve pár let, ale jen díky super instruktorovi vím, jak se člověk cítí v autě ve smyku, jak ho přibližně zvládat a jak ho (třeba) ovlivňuje ABS. Sice takovéhle extrémní podmínky nastanou jen sedm dní za rok, ale u srážky padesáti aut je jen štěstí, že to všichni přežili, nic jiného. Proto si myslím, že by se měly zavést do autoškoly povinné instruktáže o jízdě za zhoršených podmínek.... dvě hodiny alespoň na mokru, nebo na nějakém speciálním povrchnu navíc, by sice kurz prodražily, ale ve srovnání s opravou auta........
0/0
12.2.2005 22:32

Sagittarius28

Re: Myslím
oprava auta je samozřejmě ta nejlepší varianta....
0/0
12.2.2005 22:34

jijo

Re: Re: Myslím
myslim,ze nemysly
0/0
13.2.2005 4:57

Sagittarius28

Re: Re: Re: Myslím
neboj, nemyslým.
0/0
13.2.2005 13:34

Warťan

Vzkaz pro uživatelku(uživatele) "pytlicek"
Hodnotím, že chválíte dobré řidiče, ale nemůžu pochopit tu uvědomělost, že nezranění účastníci zůstali sedět v autech! Proč okamžitě nevyběhlo pár lidí s baterkou a trojúhelníkem, popř. s vestami za svodidly proti autům a nesnažili se zastavit provoz a donutit ostaní, aby zapli všechno, co vzadu svítí? Proč ostatní účastníci okamžitě neutekli co nejdále od místa havárie, popř. pokud by to nebyl problém, někdo k nejbližšímu minulému sjezdu a nesnažil se ostatní nasměrovat na výjezd před příjezdem IZS? Chytrým by to došlo a nemuseli by hodiny čekat! Díky kolektivní nečinnosti se to stalo v takovém rozsahu a stát se to nemuselo!
0/0
12.2.2005 22:31

pytlicek

Re: Vzkaz pro uživatelku(uživatele)
pane warťaně,to proto,že vše trvalo dvacet vteřin.vy byste to dokázal?tak to smekám,vy byste vylezl z auta a čekal, až vás sejme kamion?my si děkujem,že jsme z auta nevylezli.než bysme vůbec stihli vylézt z auta a sestavit vámi zmíněnou strategii,tak by nás přejeli.dyť všichni netušili,že se něco děje,že je tam nehoda,všichni jeli rychle....rozumíte?samozřejmě jsme pak vystoupili a nabídli pomoc,ale jak chcete pomoc někomu,kdo je uvězněn mezi kamiony,brusku u sebe nevozíme.ještě jednou opakuji,že vše se událo během třiceti vteřin.jakou reakci máte ve třiceti vtěřinách?kdybych běžela s trojúhelníkem v té mlze,tak dopadnu jak ty dvě děvčata u velkého meziříčí.po bitvě je každý generál, ale já to chápu.těžko je to pochopitelné,to se musí zažít...
0/0
12.2.2005 22:45

Warťan

Re: Re: Vzkaz pro uživatelku(uživatele)
To musel být hodně velký provoz... Rozumím tomu, ale v tom případě jste museli sami jet rychle, protože jinak byste stačili plynule s blikačkama zastavit ve svém pruhu, popř. koly na čáře, to si myslím, že by se při rychlých reakcích nic nestalo. Odepnout pásy, v rychlosti se podívat a rychle utéct za svodidla a mávat na auta za svodidly, rozhodně je lepší těch pár vteřin, než nic. V každém případě já osobně bych se alespoň o tu šanci pokusil než sedět v autě a říkat si- přežít, nepřežít. Pokud by tam svodidla nebyla, není co řešit a okamžitě pryč z dálnice do trávy i s autem... I když jsem tam nebyl, tak si přesto myslím, že rozhodně (opět připomínám že kolektivně) se mohlo udělat více. "nešlo nic dělat"-častá výmluva všech účastníků nehod. Co tak sleduji,tak v 90% případů vždy šlo něco dělat a ne něco, ale třeba i zabránit těžké havárii a zachránit auta. Mnohdy se divím, jak ty šance na řidiče přímo křičí a oni míří rovnou do záhuby a do přímých nárazů.
0/0
13.2.2005 1:06

2Mac7

Re: Re: Re: Vzkaz pro uživatelku(uživatele)
Za která svodidla , za ty uprostřed ?! ! A mimochodem oni zastavili .
0/0
13.2.2005 9:31

breberaksuper

Re: Re: Re: Re: Vzkaz pro uživatelku(uživatele)
slečna bude nosit v práci bílé elpíčko jako pokrívku hlavy patřící k munduru  
0/0
13.2.2005 9:55

2Mac7

Re: Re: Re: Re: Re: Vzkaz pro uživatelku(uživatele)
nikoli   , ale podobné rady od stolu jsou na h...  . Jednak auto s " pytličkem " zastavilo , tak nevím proč je Warťan napadá, že jeli velmi rychle , a při takovéhle  nehodě - jste-li v autě , které zastaví a z prava i ze zadu do sebe dále narážejí auta je asi trochu problém otevřít dveře u auta , vylézt (ostatně asi byste i s těmi dveřmi hned odletěl  )  a přes 2 (3) pruhy , kde to lítá běžet za svodidla . Ono totiž záleží na tom ,v jakém místě nehody jste. Ještě malé vysvětlení k těm vzdálenostem - myslela jsem to tak, že vzdálenost na kterou vidíte bývá většinou ( kromě mlhy, vánice apod.) podstatně větší než vzdálenost "bezpečná" tj, ta , kdy zastavíte sám, nikoli o překážku. Ostatně i Vy sedíte vysoko , takže vidíte dál.  
0/0
13.2.2005 10:31

Warťan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzkaz pro uživatelku(uživatele)
Nikoho jsem nenapadl, jen konstatoval. Počítám totiž vždy s tím, že auta jedou v pruhu pravém a levý slouží k předjíždění. Já jezdím 99% času v pravém, v závěsu za kamiony a autobusy 100-110 km/h. Takže bych ze svého pruhu přeběhl odstavňák a skočil za pravá svodidla. Třeba i přes kapotu auta, kdyby hrozil náraz zezadu, abych nebyl vklíněn mezi auty. Předtím bych při své rychlosti zaručeně spatřil překážku i za ohybem, plynule bych zpomaloval, rozsvítil všechno, co mám vzadu a případně i nějak jinak upozornil závodníky, co jedou permanentně v levém. Oni mi jsou ukradení, ale v té koloně jsou nevinní... Pokud by to klouzalo, což pochybuji, že bych i tak nezastavil, jsou k dispozici svodidla, na zpomalení auta jsou stavěná. Jinak sjet mimo vozovku do trávy. Vždycky se to dá řešit, jenom to chce nejezdit rychle.
0/0
13.2.2005 14:02

2Mac7

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzkaz pro uživatelku(uživatele)
Nic proti Vašemu způsobu jízdy, každému vyhovuje něco jiného ( ostatně s Wartburgem bych tak třeba jezdila také ) , ale pokud stíháte také sledovat provoz kolem sebe, tak víte , že většina řidičů v závěsu za kamionem nejede a předjede ho. Je tedy trochu nesprávné předpokládat podle sebe - je vás menšina. A mimochodem kamion přeci nemůže  na dálnici 100 - 110 km/h - jak to, že Vám to nevadí ? Kde jsou slova odsouzení na jejich adresu ? ..jo  , a Vy vidíte za ohyb ?  No to se Vám to pak jezdí
0/0
13.2.2005 18:57

jarini

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzkaz pro uživatelku(uživatele)
Když pojedu za kamionem, tak toho moc neuvidím a už vůbec ne za ohyb (čeho?)
0/0
13.2.2005 19:16

Warťan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzkaz pro uživatelku(uživatele)
Daleko za kamionem... Za ohyb dálnice. (zatáčka)
0/0
13.2.2005 19:23

Warťan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzkaz pro uživatelku(uživatele)
Jezdil jsem už s mnohem rychlejšími auty stejně (např. s Citroenem XM), dále používám T 613 s max. 190 km/h. Není to o Wartburgu, který jezdí 130- 140 trvale, ale o povaze a nátuře. Pokud patřím do menšiny, je to chyba většiny a důvod k zamyšlení. Kamiony jezdí průměrně mezi 90- 100 km/h. Nevadí mi to, protože nejedou rychle a vidí před sebe také daleko dopředu i vzhledem k jejich hmotnosti. Vadí mi, když se mi někdo zavěsí na kufr (to platí někdy i pro kamiony,tak 1 ze 100). Ohyby a horizonty na našich dálnicích jsou stavěny do max. 120 km/h, takže při 100 km/h se bohatě vejdu do rezervy i s autem, které by mělo velmi špatné brzdy.
0/0
13.2.2005 19:21

jarini

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzkaz pro uživatelku(uživatele)
Pokud myslíš rozhled do zatáček, tak 90 % trasy D1 Praha - Brno - Vyškov vyhoví svými parametry i na rychlost vyšší. Co se týče povrchu, je to trochu hoší, to lze ale upravit. Stesky na kamioňáky musím podpořit, protože určitá část 30 - 50 % předjíždí jak hovada bez ohledu na provoz za sebou. 
0/0
13.2.2005 19:29

Warťan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzkaz pro uživatelku(uživatele)
Stavitelství (silniční, mosty a obytné domy) je předmětem mého zájmu, mám tím pádem i "naučené" plány D1 a musím Tě zklamat, konstrukční rychlost této dálnice je počítána max. do 120 km/h. Původní plány tzv. Protektorátní dálnice počítaly s rychlostí 150- 160 km/h, i když v dobách stavby D1 se ani ty už nedaly použít a kolem D1 se dodnes nacházejí pozůstatky po začátcích této dálnice, ty nejzajímavější- pár mostů, jsou téměř zatopeny a skryty očím v ochranném pásmu vodní nádrže Švihov. Výjimky tvoří několik málo úseků, ale celek na to není konstruován. Vybíjet se lze na hradecké D11, ta je do 150 km/h. Jde o ty horizonty a poloměry zatáček, D1 je z toho pohledu hodně nevhodná. Střídá se tam počasí, povrch, velká stoupání... Já si na kamioňáky tolik nestěžuji, chybujících je nepatrné procento v poměru k osobákům a kdyby se zvýšila ohleduplnost rychle jedoucích řidičů, ani to předjíždění by nebylo tolik nebezpečné...
0/0
14.2.2005 3:22

2Mac7

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzkaz pro uživatelku(uživatele)
a na základě čeho jste konstatoval , že jeli velmi rychle ? .... Pokud patřím do menšiny, je to chyba většiny a důvod k zamyšlení...není nad skromnost řidičská hvězdo  . Pokud by se všichni pověsili za náklaďák a jeli 100 , dost by se snížila kapacita, ale možná by se Vám líbila kolona vozů v pravém pruhu . Na některých našich dálnicích je návrhová rychlost 120 km/h (což zjednodušeně řečeno znamená, že takovou rychlostí se může jet po dané silnici nebo dálnici bezpečně a pohodlně )a znamená to, že zde již max.povolená rychlost 130km/h vyžaduje opatrnost, na některých dálnicích je návrhová rychlost 150km/h. Podle Vašich slov jezdí kamiony průměrně 90 -100 km , což znamená, že tedy většina kamionu překračuje  max. povolenou rychlost - u kamionu Vám to nevadí , u osobních aut ano .
0/0
14.2.2005 11:28

2Mac7

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzkaz pro uživatelku(uživatele)
Jistě víte, že platí zákaz omezování plynulosti provozu pomalým předjížděním   - to platí pro všechny řidiče, tedy i pro řidiče kamionu. .A co se týče vidění za zatáčku - jsou někde na našich silnicích místa , kde je vidět za zatáčku , ale je jich minimum , a jestli jedete rychleji nebo pomaleji to na tohle  nemá vliv , zkuste nahlédnout do učebnic fyziky , myslím , že stačí základní škola. Možná jste ovšem mimozemšťan a tato fyzika pro Vás neplatí , v tom případě máte velkou výhodu :-)).
0/0
14.2.2005 11:40

Warťan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzkaz pro uživatelku(uživatele)
Návrhová, nebo konstrukční, zapomněl jsem k tomu napsat něco v tom smyslu- konstrukce do bezpečné rychlosti. A teď trochu té fyziky, i když spíše lidské: Jak známo, úhel vidění se zužuje se stoupající rychlostí, abych byl přesný, nezužuje se doslova, ale zmenšuje se prostor a čas, který je potřeba na "prohlédnutí" tohoto prostoru. Tento nedostatek se snaží oči vyvážit zaostřením do dálky, je to psychologická reakce, čímž klesá až do úplné nuly periferní vidění. Mozek ovšem svoji "frekvenci" nezvýší a myslíme pořád stejně, akorát při vyšší rychlosti ujedeme dráhu, kterou už nemusíme dobrzdit, pokud vidíme překážku. Na rovině to není problém, i když opět- vysoká rychlost snižuje oční schopnost rozlišování, ale v zatáčce (ohybu) jehož poloměr je tak malý, že v té rychlosti zkrátka nezareagujeme. Poloměry a horizonty na D1 jsou stavěny většinou právě do této rychlosti, jsou mírné, ale ne na 130+ a před známým Hvězdoničákem dokonce cca do 100-110 (omezeno na 100). V mlze se
0/0
14.2.2005 12:39

Warťan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzkaz pro uživatelku(uživatele)
obecně má jezdit max. 50-60, zvlášť když je mokrá vozovka a hrozí namrzání, nebo raději dálnici na nejbližším výjezdu okamžitě opustit a pokračovat po "starých", nebo chvíli počkat, třeba mlha opadne sama za chvíli. Kdyby se jelo podobnými rychlostmi, nic z toho by se nestalo. Totéž se dá říct o kalamitách. Raději na dálnici nevjíždím a jedu klidně přes hory (z Ostravy, Jeseníku). Nikdo z těch ňoumů si na to netroufá, tak raději blokují dálnici, bourají a já jedu plynule, bez řetězů, bez klouzání. Pokud na silnici někoho potkám, je to místní, nebo profík, který s autem něco umí. Zajímavé je, že velká část řidičů hned brečí "jééé vono prší, jé von je všude sníh, to je hrů-ů-za", strachy nevyjedou vůbec, nebo vyjedou a jedou jak pitomci, to si odporuje, přesto je to na denním pořádku!
0/0
14.2.2005 12:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.