Diskuze

Vláda se ptá církví: Jak vás odškodnit?

Vrátí stát církvím majetek, který jim zabavili komunisté, nebo jim bude místo něj desítky let vyplácet vysokou rentu? Vláda chce mít jistotu, co přesně si všech 26 registrovaných církví a náboženských společností přeje.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Michalll

4. 2. 2005 14:27
goebles vyhrál, o podstatném media mlčí....
....nediskutovalo o podstatných věcech, mediálně úspěšný faktor má přece všechno pevně ve svých rukách, i zde chybí:
PŘEDKOVÉ UŠETŘILI MAJETEK A VĚNOVALI JEJ NAMNOZE NA PROVOZ KONKRÉTNÍHO SUBJEKTU, OBVYKLE 1. KOSTELA byli tam pokřtění  sezdáni, prožívali neděle, tak aby kostel nekončil jako hnojiště a nepokořoval jejich potomky.... 2. FARNOSTI, aby měli kam se uchýlit, když to potřebovali v záležitostech, pro které to místo je kompetentní. Duchovní na střeše s pokrývačským kladivem sice lahodí postbolševikům všeho druhu,prezidentům samoukům,  i nacista se tetelí  radostí, ale těžko co užitečného může potom fara nabídnout, navíc i ta potřebuje střechu a na rozdíl od vyhlazovacích táborů a gulaků i topení... 3. Jako rezerva pro naléhavé potřeby, když např. bouchl Černobyl a vlády se dlouho zabývaly svými osobními příjmy....Podobnou slepotu máme každý, tak i obec každá, a toto byl náznak řešení....
církev žila spokojeně nejen ve věznicích o hla
0 0
možnosti

Vifon

3. 2. 2005 21:42
Miliardu ročně?
Na flanďáky? No to snad ne!!!!!!!!!!!!!!!!!
0 0
možnosti

killy

3. 2. 2005 13:39
A co takhle základní pravidlo:
0 0
možnosti

killy

3. 2. 2005 13:44
Re: A co takhle základní pravidlo:
Každé náboženství degraduje v konečném důsledku nějakým způsobem lidskou duši a z toho lze lehce odvodit, že je to v podstatě jakási skvrna na každé společnosti, která tomuto druhu historií překonaného fetišismu dává prostor.
0 0
možnosti

Jintaj

3. 2. 2005 13:20
Všem, co sympatizují s katolickou církví...
...doporučuji shlédnout film "Padlé ženy"!!! K dostání  ve videopůjčovnách. Názornější ukázku o otřesných praktikách černorubášnic a černorubášníků budete hledat jen stěží...
0 0
možnosti

celtic

3. 2. 2005 14:23
Re: Všem, co sympatizují s katolickou církví...
To je argument jak noha  Něco podobného, jako byly filmy o "americkém brouku" v 50.tých letech...
0 0
možnosti

celtic

3. 2. 2005 12:49
krádež...
co komunisti ukradli, musí vrátit  Ať se to závistivýmu plebsu líbí nebo ne
0 0
možnosti

Dan 1

3. 2. 2005 13:34
Re: krádež...
Jistě jsi chtěl napsat "co ukradla Národní fronta."
0 0
možnosti

Tessien

3. 2. 2005 12:11
Zlodějská církev
Ahaaaa, tak církev chce vrátit to co nakradla za staletí. Taky dobrý vtip.
0 0
možnosti

bubli1fuk

3. 2. 2005 13:01
Re: Zlodějská církev
Myslím, že děti by se neměly plést do diskusí dospělých, navíc o věcech o kterých nemají ani páru.
0 0
možnosti

Delirium Tremens

3. 2. 2005 11:40
Především
by mělo být na církev pohlíženo jako na jakékoliv jiné občanské sdružení (zahrádkáři, myslivci, ...). Z tohoto pohledu by měla rozhodně proběhnout odluka od státu. Kdo potřebuje církevní služby, ať si je také zaplatí. Kdo potřebuje realizovat svou solidaritu skrze církev - ať jim daruje peníze, které pak církev (po zdanění) může použít na své bohulibé činnosti. Pokud jde o památky, které slouží církevním účelům, pak by měly být předmětem nájemního vztahu (třebas jen za 1 Kč) tak aby nemohlo dojít k nějakému tunelu či rozprodání. Že to bude malé zemětřesení? No to je ale v pořádku. CIrkev konečně dostane šanci se sama zrevitalizovat, odhodit to zhoubné a přinášet užitek těm kteří to od ní skutečně potřebují a vyžadují. Třeba ji pak budou mít lidé raději a počet oveček se navýší.
0 0
možnosti

Vifon

3. 2. 2005 21:33
Re: Především
Plný souhlas!!!!! Ať si věřící klidně věří..... ale za svoje!!!!!
0 0
možnosti

Yuso

3. 2. 2005 11:15
Měla by být odluka od státu
i v otázce financování. Nemluvím o památkách, to je okrajový problém. Katol. církev jde po majetku. Přitom sami taky měli nakradené. Císař vyhnal nekatolíky a jejich majetek dal katol církvi. Desátky jim museli platit všichni. Po tolerančním patentu platili evangelíci desátky dvakrát. Jednou svému duchovnímu, protože ti od státu neměli nic. A pak ještě desátek katol. církvi. Takže takhle přišli k majetku.
0 0
možnosti

velkorypal

3. 2. 2005 11:07
Rakousko
Rakušáci mají dobrý systém, církev je mimo stát, a je placena jen věřícími, takže věřící se přihlásí k dané církvi a stát jako pomocník církve vybere poplatky a přerozdělí je církvi, ale nedostávají nic ze státního rozpočtu, věřící musí odvádět své desátky navíc k řádným daním. stát jen propůjčil svůj aparát na výber desátků, ale když nechci nic dávat tak nic nedám, stačí se nepřihlásit! tak by to mělo být, trošku (moc) mi vadí že musím platit církev, o památky se starají památkáři, dokonce i o některé církevní. tak že o ty nepřijdem, na ty rád přispěju, ale na černé pláště? nikdy!
0 0
možnosti

celtic

3. 2. 2005 12:52
Re: Rakousko
Máš v tom zmatek. Tak třeba v tom Rakousku má církev majetek, který je schopen jí uživit. U nás jim komouši všecno ukradli, a nechali pár polorozpadlých kostelů. Takže buď odluka, ale vrátit všechen majetek, nebo se stát musí spolupodílet hlavně na opravách kulturních památek ap.
0 0
možnosti

juton

3. 2. 2005 11:05
No, nevím.
, Co se týká církví a jejich činností, pak v podstatě souhlasím se Šárkou-3. Ale řeklo se, že se bude vracet majetek ukradený komouši po r.1948. A to platí i pro církve, byť s tím nemusím vnitřně souhlasit. Je absurdní argumentovat, že jej nakradly během tisíce let.
0 0
možnosti

velkorypal

3. 2. 2005 11:11
Re: No, nevím.
šak jo, dejme jim ten majetek, ať s ním tržně hospodaří, ale pak ať nechcou dotace a příspěvky a kdoví co ještě, ať si těmi pozemky vydělají na živení svích kněží, opravi kostelů, a uvidíme jak rychle všechno opět prodají, vyděli jste nekdy kněze pracovat? ne jen vyjímečně ale pravidelně, ale ne za stolem, ale opravdu rukama! makat! Neuvidíte!
Navíc dnešní kněží jsou buď důchodci nebo polácí.
0 0
možnosti