Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vláda se ptá církví: Jak vás odškodnit?

Vrátí stát církvím majetek, který jim zabavili komunisté, nebo jim bude místo něj desítky let vyplácet vysokou rentu? Vláda chce mít jistotu, co přesně si všech 26 registrovaných církví a náboženských společností přeje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Michalll

goebles vyhrál, o podstatném media mlčí....
....nediskutovalo o podstatných věcech, mediálně úspěšný faktor má přece všechno pevně ve svých rukách, i zde chybí:
PŘEDKOVÉ UŠETŘILI MAJETEK A VĚNOVALI JEJ NAMNOZE NA PROVOZ KONKRÉTNÍHO SUBJEKTU, OBVYKLE 1. KOSTELA byli tam pokřtění  sezdáni, prožívali neděle, tak aby kostel nekončil jako hnojiště a nepokořoval jejich potomky.... 2. FARNOSTI, aby měli kam se uchýlit, když to potřebovali v záležitostech, pro které to místo je kompetentní. Duchovní na střeše s pokrývačským kladivem sice lahodí postbolševikům všeho druhu,prezidentům samoukům,  i nacista se tetelí  radostí, ale těžko co užitečného může potom fara nabídnout, navíc i ta potřebuje střechu a na rozdíl od vyhlazovacích táborů a gulaků i topení... 3. Jako rezerva pro naléhavé potřeby, když např. bouchl Černobyl a vlády se dlouho zabývaly svými osobními příjmy....Podobnou slepotu máme každý, tak i obec každá, a toto byl náznak řešení....
církev žila spokojeně nejen ve věznicích o hla
0/0
4.2.2005 14:27

Vifon

Miliardu ročně?
Na flanďáky? No to snad ne!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
3.2.2005 21:42

killy

A co takhle základní pravidlo:
0/0
3.2.2005 13:39

killy

Re: A co takhle základní pravidlo:
Každé náboženství degraduje v konečném důsledku nějakým způsobem lidskou duši a z toho lze lehce odvodit, že je to v podstatě jakási skvrna na každé společnosti, která tomuto druhu historií překonaného fetišismu dává prostor.
0/0
3.2.2005 13:44

Arne_F

Re: Re: A co takhle základní pravidlo:
Lidskou duši degraduje především absolutní víra v sebe sama, nepokora, sobectví, neláska apod. Víra v Boha (teď neříkám náboženství - to je vnější slupka) člověka naopak povznáší a posiluje. Pokud tím Bohem nejsou prachy a chrámem Páně Hypernova.
0/0
3.2.2005 13:53

celtic

Re: Re: Re: A co takhle základní pravidlo:
0/0
3.2.2005 14:20

Dan 1

Re: Re: Re: A co takhle základní pravidlo:
Krucinálfagotsakrafix, proč vždycky pisatel nenapíše, o kterého boha se jedná, když jsou jich na světě stovky a přičteme-li bůžky animistů, tak snad desetitisíce.
0/0
3.2.2005 14:27

celtic

Re: Re: Re: Re: A co takhle základní pravidlo:
pisatel myslel bůžka Bumbubala (bůžek naklíčené kukuřice) z Papuy. Jinak bůh je jen jeden  To ale přesahuj rozměr tvého chápání...
0/0
3.2.2005 14:30

Dan 1

Re: Re: Re: Re: Re: A co takhle základní pravidlo:
Jo? A kterýpak z nich to je? Já jsem například v Asii mluvil s lámou a ten říkal, že je to ten jen jeho. Takže podle křesťanů jsou vyznavači šintó, hinduisté, buddhisté, taoisté, animisté, konfuciáni atd. atd. pomýlení? Hm, no tak to je tedy opravdu pěkná křesťanská pokora, jen co je pravda.
0/0
3.2.2005 14:47

celtic

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co takhle základní pravidlo:
Opakuji Bůh je jen jeden  Bůžků tisíce....
0/0
3.2.2005 14:52

Dan 1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co takhle základní pravidlo:
Pokud máte takové názory, patří vám nas/*at, žádné restituce, nic z našich daní a šoupání kolen před oltářem si zaplaťte ze svého a z asignací.
0/0
3.2.2005 15:06

Dan 1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co takhle základní pravidlo:
Post scriptum: Můžeš si jít na mě stěžovat Šéfovi.
0/0
3.2.2005 15:10

Arne_F

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co takhle základní pravidlo:
Řádové sestry Ti budou dobré, až Tě děti šoupnou do starobince a budeš se pos*ávat do plíny, co?
0/0
3.2.2005 15:34

Dan 1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co takhle základní pravidlo:
Ale vůbec ne. Děda ležel před rokem v nemocnici a dostali na pokoj spolupacienta, který si vydupal přeložení z nějaké nemocnice s "obsluhou" řádových sester a říkal, že takový teror nebylo možné snést a v nemocnici s normálními sestřičkami byl spokojen. Raději bych chcípnul na ulici, než se dostat do rukou starým pannám v černém. Brrr.
0/0
3.2.2005 15:38

killy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co takhle základní pravidlo:
tak jsem píchnul a vono se to pěkně ujalo. Všimli jste si vy ochránci nábožensví vůbec někdy v západních filmech z vězeňského prostředí, kolik zločinců tam navštěvuje bohoslužby???? Takový lidi s vírou v boha miluju§§§..... to je přece pokrytectví nejhoršího zrna!!!! A láska k Mohamedovi také sluší a duševně povznáší Zárkávího a Basajeva. Nechodili italští mafiáni v USA a nechodí sicilští mafiáni dnes pokorně do kostela? A po modlení vzali berrety a ...... to je to povznesení duše!!!!
0/0
3.2.2005 19:45

Arne_F

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co takhle základní pravidlo:
A kdo tvrdí, že jsou pomýlení? Chce je snad někdo obracet na pravou víru ohněm a mečem? Každý, ať si vyznává co chce, pokud tím neubližuje jinému.
0/0
3.2.2005 14:55

Dan 1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co takhle základní pravidlo:
Jednou to tady jeden křesťan při nějaké příležitosti tvrdil. Teď se připojil celtík.
0/0
3.2.2005 15:04

bubli1fuk

Re: Re: Re: A co takhle základní pravidlo:
Naprostý souhlas, zde není co dodat.
0/0
3.2.2005 14:36

Jintaj

Všem, co sympatizují s katolickou církví...
...doporučuji shlédnout film "Padlé ženy"!!! K dostání  ve videopůjčovnách. Názornější ukázku o otřesných praktikách černorubášnic a černorubášníků budete hledat jen stěží...
0/0
3.2.2005 13:20

celtic

Re: Všem, co sympatizují s katolickou církví...
To je argument jak noha  Něco podobného, jako byly filmy o "americkém brouku" v 50.tých letech...
0/0
3.2.2005 14:23

celtic

krádež...
co komunisti ukradli, musí vrátit  Ať se to závistivýmu plebsu líbí nebo ne
0/0
3.2.2005 12:49

Dan 1

Re: krádež...
Jistě jsi chtěl napsat "co ukradla Národní fronta."
0/0
3.2.2005 13:34

MilanMilanMilan2

Re: Re: krádež...
Tak přesně mířený zásah se jen tak nevidí.
0/0
3.2.2005 21:51

Tessien

Zlodějská církev
Ahaaaa, tak církev chce vrátit to co nakradla za staletí. Taky dobrý vtip.
0/0
3.2.2005 12:11

bubli1fuk

Re: Zlodějská církev
Myslím, že děti by se neměly plést do diskusí dospělých, navíc o věcech o kterých nemají ani páru.
0/0
3.2.2005 13:01

muj_nazor

Re: Re: Zlodějská církev
Akde jinde by církev přišla k tak velkému majetku? Prací? Haha, všechno bylo nakradené a teď to chtějí zpět? Pěkná drzost!
0/0
3.2.2005 13:12

Delirium Tremens

Re: Re: Re: Zlodějská církev
Ač velmi nerad musím ti trochu oponovat. Dost velkého majetku měli z darů a to především v rámci poslední vůle. Jak dokázali panáčci (kněží) vpašovat svou farnost do rukou pisatele poslední vůle, tak na to si musíš najít odpověď sám. :-)
0/0
3.2.2005 13:17

muj_nazor

Re: Re: Re: Re: Zlodějská církev
No právě! JAKÝM ZPŮSOBEM přiměli lidi, aby jim odkázali svůj majetek. Je mi z toho zle a nechápu jak můžou být někteří lidé tak zaslepení a nevidět tu špínu a hnus! Honbu za majetkem, penězma, klidně přes mrtvoly!
0/0
3.2.2005 13:23

bubli1fuk

Re: Re: Re: Re: Re: Zlodějská církev
Prosím tě nečti tolik Jiráska a za legitimaci VUMLu bych se být tebou 16 let po revoluci také styděl.
0/0
3.2.2005 13:32

Arne_F

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zlodějská církev
Naopak, Jiráska bych doporučil: kroniak 'U nás' a postava P. Havlovického.
0/0
3.2.2005 13:39

Arne_F

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zlodějská církev
samozřejmě ...kronika...
0/0
3.2.2005 13:42

bubli1fuk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zlodějská církev
Ano výjimky se najdou, dík. S Vašimi příspěvky souhlasím.
0/0
3.2.2005 13:50

Delirium Tremens

Především
by mělo být na církev pohlíženo jako na jakékoliv jiné občanské sdružení (zahrádkáři, myslivci, ...). Z tohoto pohledu by měla rozhodně proběhnout odluka od státu. Kdo potřebuje církevní služby, ať si je také zaplatí. Kdo potřebuje realizovat svou solidaritu skrze církev - ať jim daruje peníze, které pak církev (po zdanění) může použít na své bohulibé činnosti. Pokud jde o památky, které slouží církevním účelům, pak by měly být předmětem nájemního vztahu (třebas jen za 1 Kč) tak aby nemohlo dojít k nějakému tunelu či rozprodání. Že to bude malé zemětřesení? No to je ale v pořádku. CIrkev konečně dostane šanci se sama zrevitalizovat, odhodit to zhoubné a přinášet užitek těm kteří to od ní skutečně potřebují a vyžadují. Třeba ji pak budou mít lidé raději a počet oveček se navýší.
0/0
3.2.2005 11:40

Vifon

Re: Především
Plný souhlas!!!!! Ať si věřící klidně věří..... ale za svoje!!!!!
0/0
3.2.2005 21:33

Yuso

Měla by být odluka od státu
i v otázce financování. Nemluvím o památkách, to je okrajový problém. Katol. církev jde po majetku. Přitom sami taky měli nakradené. Císař vyhnal nekatolíky a jejich majetek dal katol církvi. Desátky jim museli platit všichni. Po tolerančním patentu platili evangelíci desátky dvakrát. Jednou svému duchovnímu, protože ti od státu neměli nic. A pak ještě desátek katol. církvi. Takže takhle přišli k majetku.
0/0
3.2.2005 11:15

velkorypal

Rakousko
Rakušáci mají dobrý systém, církev je mimo stát, a je placena jen věřícími, takže věřící se přihlásí k dané církvi a stát jako pomocník církve vybere poplatky a přerozdělí je církvi, ale nedostávají nic ze státního rozpočtu, věřící musí odvádět své desátky navíc k řádným daním. stát jen propůjčil svůj aparát na výber desátků, ale když nechci nic dávat tak nic nedám, stačí se nepřihlásit! tak by to mělo být, trošku (moc) mi vadí že musím platit církev, o památky se starají památkáři, dokonce i o některé církevní. tak že o ty nepřijdem, na ty rád přispěju, ale na černé pláště? nikdy!
0/0
3.2.2005 11:07

celtic

Re: Rakousko
Máš v tom zmatek. Tak třeba v tom Rakousku má církev majetek, který je schopen jí uživit. U nás jim komouši všecno ukradli, a nechali pár polorozpadlých kostelů. Takže buď odluka, ale vrátit všechen majetek, nebo se stát musí spolupodílet hlavně na opravách kulturních památek ap.
0/0
3.2.2005 12:52

velkorypal

Re: Re: Rakousko
ale jo, ja jsem pro vráceni, teda, teď už to bude trošku pozdě, bude problém jejich bývalé pozemky vyvlastnit! ale ať se odtrhnou, a památky, buď je to vysvědcený kostel, slouží se v něm mše atd. a to je jejich starost, jestli padá střech na hlavu věřících, tak ať si zaplatí sami opravu, nebo je to památka, do které bude přístup v patřičných hodiná (např: od 8h do 16h) a klidně ať je tam vstupné, ale žádné zmršeniny, jako: tento kostel je památka, stát ho bude zpravovat ale já jako daňoví poplatník do něj nemůžu jindy než na mši, protože je zavřený, to je praxe se kterou se setkávám!
0/0
3.2.2005 13:09

juton

No, nevím.
, Co se týká církví a jejich činností, pak v podstatě souhlasím se Šárkou-3. Ale řeklo se, že se bude vracet majetek ukradený komouši po r.1948. A to platí i pro církve, byť s tím nemusím vnitřně souhlasit. Je absurdní argumentovat, že jej nakradly během tisíce let.
0/0
3.2.2005 11:05

velkorypal

Re: No, nevím.
šak jo, dejme jim ten majetek, ať s ním tržně hospodaří, ale pak ať nechcou dotace a příspěvky a kdoví co ještě, ať si těmi pozemky vydělají na živení svích kněží, opravi kostelů, a uvidíme jak rychle všechno opět prodají, vyděli jste nekdy kněze pracovat? ne jen vyjímečně ale pravidelně, ale ne za stolem, ale opravdu rukama! makat! Neuvidíte!
Navíc dnešní kněží jsou buď důchodci nebo polácí.
0/0
3.2.2005 11:11

juton

Re: Re: No, nevím.
, Souhlas, majetek vrátit a pak odluka od státu. Jen trochu vidím problém v tom, že komouši zabavili solidní stavby, zřídili v nich kravíny, statky a sklady a teď jsou v dezolátním stavu. Za to církev nemůže a v tom by jim stát měl alespoň trošku pomoct. Pracující kněží byli viděni při práci např. v komunistických lágrech, jako černí baroni a pod.
0/0
3.2.2005 11:26

Maxx-IP

Kolik dává na charitu?
Zastánci církevních restitucí včele s panem Vlkem v rouše beránčím se neustále ohánějí, že potřebují prostředky na charitativní činnost. Ať nám tedy vyčíslí, kolik toho z celkové sumy svého majetku na tu charitu církev dává.
Pro zajímavost: V restituovaném Želivském klášteře, v němž byla známá protialkoholní léčebna, teď  vaří pivo. 
0/0
3.2.2005 10:58

dr_x

.x.
Asi potřebují prachy na to, aby toho svého zdechajícího dědulu mohli udržet na přístrojích o něco déle. Nechte ho umřít a neprotivte se Boží vůli, bando černoprdelnická.
0/0
3.2.2005 10:53

Sarka-3

Nesouhlasím !
Majetek si církve nakradly za tisíc let svého působení (rozuměj vymývání mozků). Per huba vyzývají k pokoře a porozumění a samy toho nejsou schopny. K nevěřícím se chovají přehlíživě a podsouvají jim, že pokud nevěří, tak jejich život není plnohodnotný, je méněcenný. Pokud se mi církve budou plést do života a týt z mých daní, budu proti nim. Církve také nesponzorují moje zájmy, hobby,... (doplň co chceš), pokud to odporuje jejich církevním dogmatům. Proč bych já měla sponzorovat jejich bludné učení ?
0/0
3.2.2005 10:10

Ccecil

Re: Nesouhlasím !
Pokud je to tvůj názor, tak se opravdu není čemu divit. Ne nesnaž se hledat pravdu. Bolela by tě.
0/0
3.2.2005 10:13

Arne_F

Re: Nesouhlasím !
No comment... Snad jedině - je mi Vás líto...
0/0
3.2.2005 10:21

dr_x

Re: Nesouhlasím !
Souhlas. Poslat je všechny do p....
0/0
3.2.2005 10:41

muj_nazor

Re: Nesouhlasím !
Ztotožňuji se se vším co jsi napsala Šárko.
0/0
3.2.2005 10:44

Ccecil

Aha, už jste mi to vysvětlili
Prostě a jednoduše. Všechno co kdy jakákoliv církev vlastnila je nakradeno. Nikdy nikomu nic nedala a nic jí nikdy nebylo vzato. No i takový může být pohled na svět.
0/0
3.2.2005 10:07

frantabalanta

Jestli to tak
pujde dál připravme se na otroctví ve jménu boha všemohouciho.Nedal bych jim nic .Ať si každý svůj fanklub sponzoruje za své!Měli bychom se podívat jak církve ke svým majetkům přišly.Asi bychom zjistili že mají učet dávno přečerpán.MĚLI BYCHOM TAKÉ ODLIŠOVAT DVĚ RŮZNÉ VĚCI "CIRKEV A VÍRU,jsou to dvě úplně odlišmé věci.
0/0
3.2.2005 9:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.