Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Boj o linku Liberec - Praha pokračuje

Firma ČSAD Liberec stále nepřestala blokovat své autobusové nádraží pro konkurenční Student Agency. Ta proto jezdí do Prahy za jedinou korunu. "Budeme jezdit tak levně do té doby, než s námi ČSAD uzavře smlouvu o vjezdu," řekl šéf Student Agency Radim Jančura.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

v.bobek

Pustit, nepustit
Já nevím co to tady všichni plácáte, AN není žádný soukromý pozemek, zřízovatelem ČSAD je stát , tedy KÚ a jsou placeni z našich daní . ČSAD jou šmejdi co se bojí konkurence , protože je lepší.....
To by za chvíli musela každá firma , která provozuje  aut. dopravu mít svoje AN v každým městě ...
čus bus / teda autoBUS/...
0/0
5.2.2005 21:00

izachiel

Re: Pustit, nepustit
Já nevím co to tady plácáš ty, protože zřizovatelem ČSAD Liberec a.s. není stát, je to soukromá společnost.
0/0
15.2.2005 14:32

Mik_ka

Student busy
Mno jo, ale je fakt, ze ty jejich busy (Student) jsou jedny z mala, do kterych muze clovek bez ostychu vzit i kamarada ze zahranici a delat ze je to tak u nas normalni takove autobusy a sluzby aniz bych se musel nekdy az za nas system a sluzby CSAD stydet. Treba si z toho CSAD celkove vezme ponauceni a zacne trochu i premyslet.
0/0
3.2.2005 20:06

sedlonka

To by me zajimalo,
jak to ze Student Agency povoleni nedostala, ale spolecnost Hotliner, ktera jezdi nekdy od lonskeho roku s vjezdem na autobusak problemy nema, prestoze diky nizsi cene, systemu rezervaci mistenek a od 1.2. 2005 i dobremu jizdnimu radu je uz urcite velkou konkurenci zkostnateleho CSAD Liberec. 8 let jsem s nimi musela jezdit a kdyz me nekolikrat autobus nevzal bez mistenky ani na stani (pry nemuze brat), tak jsem radeji zacala jezdit stopem. Takze kdyz nemusim, tak se CSAD Liberec z daleka vyhybam.
0/0
3.2.2005 13:18

perish

Re: To by me zajimalo,
Hotliner totiž jezdí linku Praha- Liberec- Frýdlant-Jindřichovice pod Smrkem (resp. původně v opačném směru) už asi 2 roky, do listopadu to ale byly asi jen 2 páry spojů a jen o víkendech. Ale už z té doby má Hotliner smlouvu o přístupu na AN, a ČSAD ji nepovědělo (asi by těžko to odůvodnilo).
0/0
3.2.2005 14:02

Starky81

Re: To by me zajimalo,
Dalkove autobusy nesmi prepravovat cestujici na stani, v tech busech, ktere jezdi vetsinou po rychlostnich komunikacich a dalnicich je misto pouze pro sezeni.
0/0
3.2.2005 18:58

perish

Re: Re: To by me zajimalo,
To máte odkud? Co se podařilo zjistit mě, je to čistě vlastnost busu, tj. rozhodující je zápis v techničáku. A ČSAD Liberec má téměř všechny busy (kromě Neoplanu a možná i nějakého dalšího) s povolenou přepravou stojících, schválně je takhle kupuje. Je-li to ale tak jak říkáte, rád se poučím (a pošlu na ČSAD Policii ČR).
0/0
3.2.2005 19:25

Starky81

Re: Re: Re: To by me zajimalo,
Dobry den, ano mate pravdu zalezi to samozrejme na konstrukci, homologaci busu a rozhodujici je to, co je v technicaku. Neznam situaci v CSAD Liberec, ale pokud Vy ji znate a vite s jakymi umysly kupuji busy tak s Vami o tomhle polemizovat nechci. Predpokladam, ze jezdi z Prahy do Liberce a zpet po rychlostni silnici , ktera se zase tak moc od dalnice nelisi. Chci tim rici to, ze je to dle meho hazard jezdit po teto silnici pripadne dalnici se stojicimi cestujicimi. Pokud ridic ma v technicaku prepravu stojicich povolenu a nejake vnitrni predpisy firmy to zakazuji tak s tim souhlasim, protoze je podle me velke riziko vozit stojici lidi na techto rychlostnich komunikacich kde se rychlost jizdy busu pohybuje kolem 100 km v hodine, pote je i brzdeni samozrejme ostrejsi a fyzika je fyzika. Zazil jsem cestu z Brna do Prahy s jednim autobusovym dopravcem, ktery vzal plny autobus vcetne stani a to jste mel videt jak lidi litali, kdyz jenom trosicku pribrzdil, je to podle me nezodpovednos
0/0
3.2.2005 20:47

Milkman_Dan

CSAD Liberec - Berlin
To je jak obrana Berlina v petactyricatym roce. CSAD tam asi brzo vysle clenky VolkSturmu, teda uklizecky se smetakama misto Panzerfaustu...:-)
0/0
3.2.2005 9:56

HenryP

Já chci taky jezdit za korunu
prosím
0/0
3.2.2005 9:31

Milkman_Dan

Re: Já chci taky jezdit za korunu
Musis zaridit kolaps BUS nadrazi ve vasem meste
0/0
3.2.2005 9:57

perish

musí je pustit na AN?
111/1994 Sb., Zákon o silniční dopravě, § 20: Vlastníci a správci pozemních komunikací na trase linky jsou povinni strpět umístění zařízení pro označení zastávky jen v nezbytně nutném rozsahu. Vznikne-li vlastníku pozemní komunikace v důsledku umístění zařízení pro označení zastávky majetková újma, je dopravce v linkové osobní dopravě povinen zaplatit za vzniklou újmu náhradu. Můžeme diskutovat o tom, co je nezbytně nutný rozsah, ale povinnost srpět zastávku vlastník komunikace (ČSAD Liberec) má.
0/0
3.2.2005 8:49

Axlboy

Re: musí je pustit na AN?
nejdená se o komunikaci, je to místo ležící mimo silnici, stejně jako parkoviště nebo tvoje zahrada s výjezdem na silnici .......
musíš trpět cizí auto na své zahradě? ....... tady je ten problém.....
0/0
3.2.2005 8:57

perish

Re: Re: musí je pustit na AN?
Vozy bezpečnostní agentury, které bránily autobusům Studency Agency ve vjezdu na autobusové nádraží, vykázaly policisté. "Jednalo se o překážku silničního provozu, přestupek řešíme domluvou," uvedl zasahující policista. Podle jeho slov platí na účelové komunikaci stejné podmínky jako na běžné silnici. Ostatně, v licenčním řízení dle stejného zákona se k licenci vyjadřuje i vlastník označníku zastávky a správce komunikace, což je v obou případech ČSAD Liberec. A to (v tomto řízení) neprotestovalo.
0/0
3.2.2005 9:49

__XXXX___

O co jde??
Tady má pravdu Student agency i ČSAD. Student agency má licenci na přepravu cestujících z autobusového nádraží Liberec. To ale PATŘÍ ČSAD Liberec a logicky tam nechce mít konkurenci. To je patová situace, jelikož na svůj prostor si může ČSAD pouštět koho chce.....Tady je problém v té licenci udělené nelogicky v Praze. Podle mého názoru by autobusová nádraží měla patřit městu. Přece nebudeme mít v každém městě na 100 nádraží pro každého přepravce zvlášť!!
0/0
2.2.2005 22:22

Milkman_Dan

Re: O co jde??
On je bohuzel problem i v tom, ze Student Agency o licenci zadala prvne v Liberci a tam je vyhnali aby si uchovali neproduktivni monopol. Tak si SA logicky pozadali o licenci na druhem konci linky.... A na Florenci kupodivu zadny problem namaji....
0/0
3.2.2005 10:03

__XXXX___

Re: Re: O co jde??
Florenc ale patří zase jiné společnosti, která nemusí mít zájem na této lince jako ČSAD Liberec. Ale s tou licenci to je jako kdybyste vlastnil dům a v něm měl dílnu a někdo by si ve vašem domě chtěl udělat konkurenci. Poté, co by u vás neuspěl, tak by jel do Prahy žádat o povolení a tam by mu ji NELOGICKY a NEPRÁVNĚ udělili.....
Nicméně držim palce Student Agency i kdyby měla jezdit z jiného nádraží
0/0
4.2.2005 17:54

perish

Re: Re: O co jde??
Ani na Florenci, ani na Černém Mostě. Rozdíl je totiž v tom, že třeba Florenc vlastní ČSAD SVT Praha, které neprovozuje ani jednu vlastní linku, jen ÚAN Florenc, informace a místenkový systém AMSBUS. Zřizovatelem ČSAD Liberec není kraj, je to klasická a.s., vzniklá privatitací ČSAD, s.p., přes FNM.
0/0
7.2.2005 8:51

lkarban

Řekněte jim to ...
http://www.csadlb.cz/kontakty.asp
0/0
2.2.2005 22:07

Tomas!

hm
vzhdedem k tomu jak rychle pracují soudy, tak to spíš dřív zkrachujou.
0/0
2.2.2005 20:54

SocPredator

to je dobrej protest
Za korunu? Proč nejezdí třeba za 10% ceny ČSAD Liberec? I tak jim lidi utrhaj ruce :-) ... ale je to super. Tyhle svině potřebujou konkurenci.
0/0
2.2.2005 20:43

Milkman_Dan

Re: to je dobrej protest
Tohohle by se meli chopit bezdomovci. Za pouhych cca 12 CZK maji zajisten celodenni pobyt v teple, s obcerstvenim, hudbou a tiskem
0/0
3.2.2005 10:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.