Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Advokáti se přou o Hlinkovu rychlost

Dohady o rychlosti auta Ivana Hlinky vzali do rukou advokáti. Zástupce rodiny Hlinkových Jiří Polanský pro MF DNES uvedl, že trenérův superb mohl jet před osudovou srážkou rychlostí 101 až 111 km/h. Podle Jaroslava Krůška, obhájce obviněného řidiče, byla ale rychlost podstatně vyšší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pehlad

Bohužel pravdu nikdo nechce zveřejnit
A ta pravda je že Pan Hlinka ač sice super hokejista a trenér,jel opilej a rychle!!!!!!!!!!!!!!!!Ale to se nesmí nikdo dozvědět!!!!!!!!!!!!!!!.Závěr::::Řidič Avie  měl smůlu že potkal na silnici bezohledného OŽRALU.Ale to asi zde nikomu nevadí,Paní Hlinková si nechá vyplatit pohřebné,ať je vinen ten nebo ten ale že manžel chlastal to nikoho nezajímá a zřejmě ani nechce zajímat.Kdyby šlo o obyčejného dělníka z dnes vytunelované bývalé továrny,šlo by vyšetřování jak na drátku-Vinen a hotovo! A tak to zde chodí!!!!!!!!!!!!+
0/0
28.1.2005 23:42

barbudo

Re: Bohužel pravdu nikdo nechce zveřejnit
... a kde jsou peřiny, které zastavily ten Superb?
0/0
28.1.2005 23:53

Ccecil

Celý problém
Celý problém je asi v tom, že Hlinka v kritickém momentu zjistil, že to, do čeho sedl není letadlo ale obyčejné auto. Ani zatažení podvozku pak nepomohlo....
0/0
28.1.2005 21:32

mKoukol

Představte si místo Avie dítě
Je přeci jedno, jestli Hlinka jel 120 nebo 160 km/hod. V každém případě povolenou devadesátkou nejel. Buďme tedy rádi, že se mu do cesty připletla Avie. Co by asi psali o Hlinkovi všichni jeho "obhájci", kdyby mu do cesty vběhlo dítě??? A stát se to klidně mohlo. Hlinka byl frája, riskoval, doplatil na to. Jeho problém. Mnohem horší je, když na takové frajeření doplatí někdo nevinný. Svým způsobem je totiž Veleta obětí Hlinkovi bezohlednosti. A takových Hlinků jezdí na našich silnicích spousta...
0/0
28.1.2005 21:17

Pu239

za Hlinku-podminku
0/0
28.1.2005 21:07

Prezent

a už mi to pěkně s......
tady mate tabulku brzdných drah : http://web.iol.cz/fibi/motoriste/brzdne_drahy.htm Kdyby Jel hlinka stovkou na 100 metrech zastaví i s prodlevou a tomu jeste dávám fora. Nic prý nepil. Podle rozmlacení Superba to vypadá že to pěkně kalil daleko více. Tady jsou ještě crash testy Superba. http://www.auto.cz/main.php?site=crash_detail&kod=sksb2003 Takže mým laickým rozumem , za bouračku může Hlinka rychlou jízdou. Howg
0/0
28.1.2005 20:46

barbudo

Re: a už mi to pěkně s......
... proč  měl Hlinka brzdit a kdy měl začít?
... z čeho soudíte, že rychlost střetu byla vyšší než 60 km/h?
0/0
28.1.2005 21:49

Venca12

Re: a už mi to pěkně s......
mno jestli se podle ty tabulky brzdnych drah ridi i policajti, tak potez, rozhodne tedka budu pruderni, protoze v te tabulci mi nejak chybi zahrnuti, pouzitych pneumatik, brzd, vaha automobilu a pod. ?
0/0
29.1.2005 9:30

Jarda_

O čem?
Řekl bych, že se to zbytečně rozmazává. Kdo tam jezdí, tak ví, že 110-120  je v těchto místech celkem průměrná rychlost. Při tom by to v pohodě ubrzdil, kdyby dával trochu bacha (teda jestli bylo sucho). 160 je uz asi trochu dost, to proste nezvládl +  nepřipoutání + trochu málo štestí  = prostě smůla.
0/0
28.1.2005 19:00

Warťan

Neřešil bych spoluvinu...
Zkrátka řidič osobáku (je jedno, kdo to byl) jel o dost rychleji, než mu ukládají zákony v této zemi a kdyby jel povolenou rychlostí, setkání by proběhlo bezpečně a kdyby ne, brzděné auto by mělo rychlost vhodnou k přežití (v případě zapnutých pásů). Od něčeho tady ty povolené rychlosti jsou, kdyby na to silnice a oblouky byly stavěné, jistě by se mohlo jezdit rychleji, už tak je na mnohých místech 90 až příliš a stejně to nikdo nedodržuje. Přikláním se k tomu, že Ivan Hlinka jel o dost rychleji, než 101 km/h, když musel jet v levém pruhu, i když to už je národní zvyk závodníků, jezdit vlevo a co nejnebezpečněji. Navrhuji všem, kteří volali řidiči Veletovi se slovy "zabils Hlinku hajzle" aby se mu omluvili. Nebylo komu dávat přednost, jenom rozjeté střele a na to vnímání člověka nemůže být stavěno, zkuste si sami, jaké má člověk reakční doby a kolik přitom ujede. Povolená rychlost se zkrátka má dodržovat, zase tak nízká není...
0/0
28.1.2005 17:52

George1977

Re: Neřešil bych spoluvinu...
No nevim, ale nejak se pozapomnelo, ze Veleta tam hlavne pres plnou caru nemel vubec odbocovat, takze to co tady rikas, by pro nej mohla byt jen polehcujici okolnost. Ale vinikem je jednoznacne on!
0/0
28.1.2005 18:42

Warťan

Re: Re: Neřešil bych spoluvinu...
Není, protože zákon umožňuje jednoduchou plnou čáru při odbočování na místo ležící mimo komunikaci přejíždět a to v tomto případě bylo naplněno. Dvojitá plná čára to neumožňuje, ale na místě nehody je čára jednoduchá, takže řidič odbočit mohl, s tím, že dá přednost v jízdě, ale zkuste si dát přednost stříbrnému Superbu v barvě vozovky, který se řítí počítám tak těch 150- 160 km/h. V tamním terénu a za zatáčkou ho ani nezahlédnete a už je u Vás. Byl to jen  nezodpovědný počin řidiče osobáku, ale protože to byl Ivan Hlinka, věnuje se tomu taková pozornost. Jsem zvědavý na ty, co jsou přesvědčeni o Veletově vině, až bude určen jako viník právě Hlinka a to určen bude. Veleta může mít maximálně částečnou spoluvinu, pokud se prokáže, ale to snad jen v případě, že by se prokázalo, že úmyslně naschvál strhl řízení. Pokud mu tam něco vběhlo a dostal smyk, nelze to počítat jako vinu, protijedoucí řidič má dle zákona povinnost maximálně se snažit zabránit střetu.
0/0
28.1.2005 22:16

barbudo

Re: Re: Re: Neřešil bych spoluvinu...
... z čeho soudíte, že Superb jel 160?
0/0
28.1.2005 22:28

2Mac7

Re: Re: Re: Neřešil bych spoluvinu...
Diskuse o odbočování jsou trochu mimo, Veleta tvrdí, že neodbočoval . Myslíte, že Hlinka se maximálně nesnažil zabránit střetu ? Proč si to myslíte ? Když dostane někdo smyk a práskne to najednou čelně do mně v protisměru - je nevinný, zatímco já asi budu vinna , pokud se neprokáže, že jsem se maximálně snažila zabránit střetu ? A jak se to prokáže, když nepřežiju ? Nebylo by lepší počkat na zveřejnění výsledků znalců ?
0/0
28.1.2005 22:42

barbudo

Re: Re: Re: Re: Neřešil bych spoluvinu...
... možná se Hlinka snažil zabránit střetu. Jistě ale až potom, co zjistil nebezpečí. A kdy ho mohl zjistit? Myslíte, že brzdil proto, že na tříproudovce v protisměru viděl auto? Když mezi nimi byl ještě volný pruh? Asi sotva. Avie začala odbočovat velmi prudce, protože po přejetí pouhého jednoho jízdního pruhu měla kolmou složku rychlosti takovou, že obě vozidla skončila po střetu velmi daleko ve směru jejího odbočování. Pokud by odbočovala zvolna - plynule, stála by na silnici ... I její řidič vypovídal cosi o prudkém manévru a zvířeti. Viděl asi gumové stopy po svém vozu.
A teprve, když Hlinka zjistil, že Avie začala odbočovat, mohl reagovat. Zkuste si spočítat nebo změřit, jak dlouho trvalo odbočující Avii přejet ten volný pruh. A to je doba, kterou měl Hlinka na reakci a brždění. Rozpoznání nebezpečí mě ztížené tím, že mu ve výhledu bránil přední sloupek široký nějakých 12 cm ...
 
0/0
28.1.2005 22:57

2Mac7

Re: Re: Re: Re: Re: Neřešil bych spoluvinu...
Ale já to chápu  .
0/0
28.1.2005 23:04

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neřešil bych spoluvinu...
... to jsem rád ... aspoň někdo ...
0/0
28.1.2005 23:07

2Mac7

Re: Neřešil bych spoluvinu...
Zatím nebylo řečeno jakou rychlostí Hlinka jel a pokud se pamatuji na obrázek nehody , tak jel Hlinka v pravém pruhu . Doufám, že patříte mezi ty,co se pak Hlinkovi virtuálně omluví, pokud se potvrdí , že o dost rychleji než 101 km/h nejel. Z těch co tvrdili, že byl Hlinka nalitý chybu nepřiznal nikdo. Nemáme k dispozici fakta , proto těžko někoho obvinit ( k obvinění Hlinky ovšem většina fakta nepotřebuje ) . Já se ptám, pokud je řidič Avie zcela nevinný , proč měl potřebu od začátku lhát ?
0/0
28.1.2005 20:18

Warťan

Re: Re: Neřešil bych spoluvinu...
Nelhal, když řekl, že mu tam něco skočilo a třeba se tomu chtěl vyhnout a šlo mu to do smyku více, než chtěl. Pokud by chtěl odbočovat, tak by snad nebrzdil tak prudce, aby zanechal stopy na vozovce, které jsem na nějakých fotografiích viděl... Určitě jel mnohem rychleji, kdo dnes dodržuje rychlost a navíc lidi z těchto skupin si s předpisy vůbec hlavu nelámou. To že byl trenér, neznamená, že není jako oni, byl to taky hokejista a sportovec a ti se přece pro předpisy nikdy nepřetrhnou, kromě automobilových závodníků, kteří vědí, jak na to. Je to prostě nátura a taktéž profesionální řidič má menší šanci, že nedá přednost jako nějaký amatér... Celou dobu jsem v nevinu Hlinky doufal, ale byl jsem na 99% značně naivní.
0/0
28.1.2005 21:22

2Mac7

Re: Re: Re: Neřešil bych spoluvinu...
Tvrdíte, že vám selhaly brzdy. Nepozoroval jste závadu před nehodou? Jel jsem celou cestu radši pomalu, protože se mi už předtím při přibrzďování celé auto klepalo.........soudní znalci vyvrátili .....podle Vás nelhal , tak dobrá , ale proč si tedy vymýšlel cosi o brzdách ( jestli mu tam něco před tím opravdu skočilo nebo ne, ví jen on , ani já ani Vy ne.) ? ...Lidi z těchto skupin...řidiči těchto aut ...sortujete třeba také podle barvy vozu ?  Profesionální řidič má menší šanci , že nedá přednost jako nějaký amatér než kdo ? Škoda , že jste neviděl dnes jednoho profíka právě v Aviii na D5 mezi Loděnicemi a Rudnou . A sedne-li takový "profík" do osobního auta .....Netvrdím ( zatím) , že je Hlinka zcela nevinný  , možná má spoluvinu( u většiny nehod nebývá jednoznačně jen jeden viník) , ale na rozdíl od většiny netvrdím ani že je nevinný V
0/0
28.1.2005 22:37

RedsNews

Re: Re: Re: Re: Neřešil bych spoluvinu...
http://zpravy.idnes.cz/krimi.asp?r=krimi&c=A040817_201728_krimi_pol Přesně tak!!! Jen si z výše uvedeného odkazu zopakujte Veletovi počáteční výpovědi...
0/0
31.1.2005 19:55

Dědek Plesnivák

Už ZASE???
Během dvou dnů třetí článek o Hlinkovi? Není někde někdo trochu divnej???????
0/0
28.1.2005 17:15

breberaksuper

Re: Už ZASE???
jo nákej dědek
0/0
28.1.2005 17:20

Dědek Plesnivák

Re: Re: Už ZASE???
ale novinář
0/0
28.1.2005 17:30

_m-

.......
tak teď jsem se jinde dočetla, že vůbec nebrzdil, teď najednou brzdil, tak sakra nechte si ty spekulace a napište, až něco budete vědět. madla
0/0
28.1.2005 16:05

Kleki Petra

Re: .......
Já teda vím, že někdy brzdil určitě.
0/0
28.1.2005 16:25

_m-

Re: Re: .......
To potěší, když odpoví informovanej. madla
0/0
28.1.2005 16:28

breberaksuper

Re: Re: Re: .......
určitě měl na mysli že zabrzdil o Avii
0/0
28.1.2005 17:13

Isbjoerna

Re: .......
Asi nebrzdil nohou, ale jel se zatazenou rucni brzdou.
Takze asi brzdil i nebrzdil.
0/0
28.1.2005 16:37

_m-

Re: Re: .......
No, aby sis nerejpla :-))) madla
0/0
28.1.2005 16:38

kajmanek

Já nevím
proč se to pořád tak rozpitvává. Takových havárek je denně spoustu a nikdo o tom nemluví. Nic proti Hlinkovi, ale už by stačilo...
0/0
28.1.2005 15:55

GenLogin

Může za to Bém a ODS
Hlinka jel totiž se SuperBémem..
...vozem, který byl pojmenován po členu ODS, jako odvděčení za to, že ODS podpořila zkorumpovaný prodej Škody Mladá Boleslav koncernu Volkswagen...
 A protože ODS později zjistila, že vlastně na úplatcích od Němců získala mnohem méně peněz, než kolik by získala kdyby její přátelé s ČR podnik vytunelovali, vymohla si tedy jako bonus privilegium v podobě udělování názvů nových Škodovek..
Po modelové řadě "SuperBém" tak na řadu přijde velkoprostorový model "Topolia" do které se začnou montovat revoluční motory s přímým únikem palivem (tato technologie bude nazvána LTO)...
 
0/0
28.1.2005 15:39

XXX_hacker

Re: Může za to Bém a ODS
HEHE
0/0
28.1.2005 15:59

Janhura

Skutečně je to tak !
Měl jet Fóbií nebo alespoň Ochcávií a nejel by tak rychle.
0/0
28.1.2005 15:59

XXX_hacker

Re: Skutečně je to tak !
měl jet v trabantu a nejel by tak rychle.
0/0
28.1.2005 16:07

cagobelosilenci

Re: Může za to Bém a ODS
dobrej vtip, nicmene jsi byl zrejme ve skolce, kdyz se Skoda Auto prodavala VW, jinak bys vedel, ze ten prodej se tehdejsi ODS vubec nezamlouval....zpunktoval to tehdejsi ministr prumyslu a obchodu Jan Vrba za OH....mimochodem - ja osobne si myslim, ze to byla dobra transakce a touto cestou se velka privatizace mela ubirat.
0/0
28.1.2005 16:04

GenLogin

Re: Re: Může za to Bém a ODS
Samozřejmě proti současná situace Škody Auto je více než vynikající a bez ní bychom byly nyní ještě více v prd***
..ale zdaleka to nebyla jak ty říkáš dobrá transakce...Škoda Mladá Boleslav byla firma, kterou vyňala česká vláda ze státního vlastnictví a odevzdala ho soukromému vlastníkovi v podstatě zadarmo, přestože byla jeho hodnota nezávisle ohodnocena firmou Price Waterhouse na částku 2000 miliónů německých marek. K tomu mu česká vláda přidala daňové a další finanční zvýhodnění, které dosáhlo ještě jednou této částky. Při podpisu dodatku česká vláda Volkswagenu dále na celé čáře ustoupila. Volskwagen dostal v podstatě zadarmo 3,5 procent českého hrubého národního produktu a nádavkem od každého českého občana, nemluvněte, dospělého člověka, či důchodce, přibližně 200 marek daňových a jiných úlev z občanovy vlastní kapsy...
Renault sice nabízel mnohem více než vnuci nacistů, je ale zase pravdou zda by Škoda ne
0/0
28.1.2005 16:14

GenLogin

Re: Re: Re: Může za to Bém a ODS
... zda by Škoda neskončila jako Dacia( v rukou Renaultu)...
0/0
28.1.2005 16:15

orol

Re: Re: Re: Může za to Bém a ODS
az na take detialy si zbadul a to bolo obrovske zadlzenie AZNP. keby ju vtedy nebol kupil VW, tak by skoda skrachovala a by dopadla ako dacia v rumunsku. to len to lko. realna hodnota skody v tedy bola minusova.
0/0
28.1.2005 18:20

letour

experti
Tady je teda sešlost...
jeden tvrdí, že to policie řeší už déle než rok, druhej, že je v tom úseku povolená padesátka
co dodat...
0/0
28.1.2005 15:37

Tom_upnet

dacan jeden
dacan jeden hlinkovic, je uplne salam estli to byl trener narodni reprezentace, prezident nebo topic z kotelny, jel jak prase nebyl privazanej a nase slavna policie se s tim s.e.r.e. uz dyl jak rok, bejt to obycejnej smrtelnik za mesic maj nehodu uzavrenu, je mi lito ridice avie nebo ten s tim bude zit do konce zivota ze nejakej blbecek - byt takova celebrita se mu roztreli o auto, zadnej respekt, stojim za aviistou
0/0
28.1.2005 15:24

rychloslimejs

Re: dacan jeden
mily maly Cechacku... precti si, co tady pises... jinymi slovy ti nevadi postup policie, kdy ma uzavreny pripad do mesice a bud hodi vinu na mrtveho ridice (ten uz se branit nemuze), nebo na zijiciho ridice a treba dojde k justicnimu omylu... tady tvrdis, ze jel jako prase a nepripoutanej... kde jsi vzal, ze jel jako prase??? dlouho jsem cekal na konec toho vysetrovani, abych se dozvedel, jak to bylo a procital si pritom nazory lidi, kteri psali, jaky byl Hlinka prase bez toho, ze by to meli nekde podlozeny (tedy az na to, ze to prohlasil Veletuv obhajce)... jestli ti 100 pripada jako prase, pak je 75 % naroda prasat... dalsich 20 % jich neni, protoze maji auta, ktery tolik nejezdi a zbylych 5% jsou skutecne slusni ridici (rovnou priznam, ze mezi ne nepatrim, jezdim take kolem 100, 110)... a pasy by Hlinku nezachranily i kdyby byl pripoutany (dalsi z posudku)... tak si vytahni hlavu z prd.le a a spocitej si alespon, kdy k ty nehode doslo... dly jak rok to neni...
0/0
28.1.2005 15:46

babca

100? nebo 160?
Neni to jedno? V danném místě je povolená padesátka...
0/0
28.1.2005 15:15

barbudo

Re: 100? nebo 160?
... ozaj?
0/0
28.1.2005 15:17

killy

Re: 100? nebo 160?
Odkedy?
0/0
28.1.2005 15:20

mafini

hmm
já jsem myslel že to bylo předkem ?
0/0
28.1.2005 15:14

4omega

Nechápu, proč policie tak mlží?
..klidně svoje závěry můžou říct, ne?
 
osobně si myslím, že ten advokát Hlinků nelže...ale uvidíme.
0/0
28.1.2005 15:10

dark4U

Re: Nechápu, proč policie tak mlží?
souhlasím,
mohlo to bejt 70 km/h v okamžiku střetu ale to by z těch 160 km/h flekoval už od začátku zatáčky??
0/0
28.1.2005 15:25

petyo

Moc se mi to nezdá
Pokud v okamžiku nárazu byla rychlost 65-70km/h, tak se mi moc nezdá, že by před nehodou jel 160km/h. To by asi neubrzdil. Zvláště pokud to auto mělo ABS.
0/0
28.1.2005 15:04

4omega

Re: Moc se mi to nezdá
ze 160 km/h na 65 km/h...to by musel brzdit tak 100 metrů a tolik určitě neměl.....
0/0
28.1.2005 15:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.