Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Svítá na amerických univerzitách?

Zaujal mě článek „Rektor Harvardu : Ženy na muže v přírodních větách nemají“ zveřejněný v internetových Lidovkách 19.1.2005. Stručný obsah: Rektor Harvardu, pan Summers, prohlásil (a zřejmě i publikoval), že muži jsou v přírodních vědách lepší než ženy. Některé ženy, zřejmě feministky, to „nemohly snést“, „byly šokovány“, rozčílily se opustily konferenci apod.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Blackshield

Souhlasím
s pisatelem, také bych se rád dožil společnosti, kde vládne zdravý rozum...
0/0
28.1.2005 20:59

Pu239

vlezdoprdelizmus pana Horaka je do nebe volajici
a ja doufam, ze se toho nedozijem my, a tim uz mene vy, pane Horaku
Pepa Goebbels by lepsi propagandu nenapsal...
0/0
27.1.2005 21:30

Martin Horák

Buďte bez obav,
Goebbels nenáviděl Ameriku i pravici stejně jako vy.
0/0
28.1.2005 11:35

Kolokol

Re: vlezdoprdelizmus pana Horaka je do nebe volajici
Můžeš mi ty ňoumo říct, komu tímto článkem jako má autor lézt do p.....? To jsem fakt nepochopil.
0/0
28.1.2005 12:22

jitkadolezalova

Re: clanek
Myslim, ze mate pravdu, co se tyka potreby zbavit diskuse o techto tematech onech emocionalnich vlivu, ktere usti ve vzajemnem narceni z "feminismu" (poz. vyraz ma nadech sprosteho slova, byt by nemel mit) ci tzv."muzskeho sovinismu". Na druhe strane ale: Znate podrobnosti pruzkumu, ktere vedly k vyrceni vety, ze muzi jsou v prirodnich vedach lepsi? Nikde v nasich zdrojich jsem jej nenasla. A treba ho zeny na Harwardu maji a vedi, ze je to nesmysl, nebo ze dostatek dukazu pro ono tvrzeni je maly. Vite, ono je to ozehave, jsem,myslim, rozumne smyslejici bytost, a opravdu  mi neni mile slyset, jak jsme jako zenske ve skoro vsem  menecennejsi apod. a branim se tomu. Pri beznych hovorech, chlapi nikdy nereknou,ze jsou zeny obecne lepsi v nejakych podstatnych vecech (vy jste aspon vzpomenul jazyky), rikaji pouze takove ty veci jako, uklid, organizace domacnosti apod. Nevim, jestli me pak stve vice to tvrzeni nebo ono zobecneni.
 
0/0
27.1.2005 12:34

bosnia

Re: Re: clanek
Vážená slečno/paní. Feminismus je stejně špatný jako šovinismus, komunismus, nebo nacionalismus. Cokoli co končí na -ismus by mělo ihned varovat, protože většinou bývá spojeno s nějakou (jakoukoli) demagogií, s fanatismem.
K druhé části příspěvku: já si nemyslím, že by kdokoli o ženách v naší společnosti (na veřejnosti, v médiích) tvrdil, že jsou méněcennější, nebo by - pokud se o Vás hovoří - skloňoval nejčastěji slova jako uklid, organizace domácnosti. Pokud se mýlím, budu rád, když mě opravíte (jako argument nepřijímám předem KDU-ČSL, protože je to banda klerikálů). Já si dokonce myslím, že tomu tak není ani v normálním, velkoměstském životě. Nebo alespoň ve svém okolí to tak nevidím, nikdy jsem neviděl. 
0/0
27.1.2005 15:17

bosnia

Re: Re: Re: clanek
Jestli můžu ještě poznámku. Jsou dnes i ženy - a není jich málo - které feministky upřímně nemají v lásce. Je totiž mnoho žen, které současná společnost - ta, ve které ženy "MUSÍ" být stejně užitečné a stejně schopné jako muži - nutí dělat věci, které by normálně nedělaly, nechtěly dělat. Nutí je odkládat těhotenství, nemít děti ve 20 (jak je asi nejpřirozenější), nemít dostatek času na jejich výchovu... atd.
0/0
27.1.2005 15:24

Martin Horák

Re: Re: Re: Re: clanek
Těžko bych toto napsal lépe.
0/0
28.1.2005 12:45

jitkadolezalova

Re: Re: Re: Re: clanek
K tomu, co jste napsal, bych si dovolila ucinit dulezitou poznamku. Neberte to prosim jako utok, ale presne tim, co jste rekl, jste mi prenesene nahral "na smec"... Vase poznamka, ze (nektere) zeny nechteji byt "stejne uzitecne a schopne jako muzi"... svedci o tom, ze podvedome berete ´typickou´ roli zeny (ktera se vice stara o domacnost, o deti apod-coz mam take v planu) jako menecenou...  Co se tyka feminismu, jsem presvedcena, ze si pletete pojmy, a ze pouze podlehate tlaku nekterych medializovanych kauz. Feminismus neni o tom, ze by zena nemela byt (pokud se tak rozhodne) opatrovatelkou rodiny, ktera se stara o domacnost a deti (a tudiz nebyt stejne "schopna" (jak jste napsal Vy) v praci apod.), nybrz ze se to nebude brat jako samozrejmost a jako menecenna vec (znam to z mnoha stran - zena je na muzi zavisla, mu si se ho dovolovat pri koupi veci).  (pokracovani)
0/0
28.1.2005 21:11

jitkadolezalova

Re: Re: Re: Re: Re: clanek
Myslim, ze ty zeny, ktere Vam rikaji, ze nemaji feministky v lasce, hovori o tech, ktere podavaji trestni oznameni na muze, ktery jim podrzel dvere. To ale jsou nejake radikalky, na ty zapomente. Ona "rovnopravnost", o niz jde rozumne uvazujicim zenam, tkvi nekde uplne jinde, a jde do same podstaty veci, proti predsudkum, ktere jsou vuci zenam cineny. A neni to ani o tom nadavat muzum, ze ty predsudky maji, oni je proste maji diky vychove, a nezbavi se jich jen tak. Jde o to, tyto veci sdelovat a vysvetlovat.
A jestli ten pan, ktery prisel na to, ze zeny jsou v prirodnich vedach hold horsi, protoze bunky X Y jsou toho dukazem ci co.. fajn, pokud je to opravdu podlozene a nikdo to nevyvrati.. ale pokud je to jenom kvuli tomu, ze si toho vsiml za tech 60 let co uci, tak je na tom neco spatne, protoze jeho zkusenost neni diky oenm predsudkum vuci zenam dostatecne reprezentativnim vzorkem. No snad mi rozumite, co chci rict.
0/0
28.1.2005 21:18

jitkadolezalova

Re: Re: Re: clanek
Vazeny pane... Vase veta "Já si dokonce myslím, že tomu tak není ani v normálním, velkoměstském životě. Nebo alespoň ve svém okolí to tak nevidím, nikdy jsem neviděl" je dle meho nazoru uplny nesmysl. Opravdu nikdy jste si nevsiml, ze zeny berou za stejnou praci mene penez, ze schopne zeny jsou zesmesnovany, takovym tim typickym, beda muzum... . Nevsiml jste si, ze se nenosi, aby muz mel vedle sebe chytrou zenskou (nemluvim kupr. o sobe, muj muz je tomu rad :), ale u 90% chlapu tomu tak verte neni). Uvedomuji si, ze tyhlety veci potrebuji cas, ale nerikejte mi, ze jste si jich nevsiml.
Co se taka vaseho nazoru na feminismus, potrvrzuje se mi, ze nechapete v cem spociva. Nejde o to, jestli ta ktera zena dela tu kterou praci, nybrz o ono vnimani zeny jako rovnoceneho cloveka. A prave to je v nasi zemi pokrivene.
To jsme se ale dostali daleko od puvodniho clanku. 
0/0
28.1.2005 20:56

jitkadolezalova

Re: Re: Re: Re: clanek
Omlouvam se, vyse uvedena reakce patrila pod reakci pana Bosnii.
0/0
28.1.2005 20:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.