Diskuze

Tiskové prohlášení Národní rady zdravotně postižených ČR

Dne 25. ledna 2005 byl v deníku MF Dnes zveřejněn výsledek ankety na otázku „Tolerovali byste eutanazii nevyléčitelně nemocných dětí?“ Samotný výsledek, kdy sedm z osmi respondentů ankety se vyslovilo pro toleranci eutanazie, je šokující a svědčí o devastaci našich postojů k základním hodnotám, jako je například právo na život.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

andy_star

31. 1. 2005 11:30
To nějak nechápu,
takže rada by měla ráda dohled nad tím, jak má znít ta správná anketní otázka ? Určitě by se panu Krásovi s jeho pokryteckou křesťanskou morálkou víc líbilo něco jako "Považujete euthanasii za vážný trestný čin, nebo jen za odporný hřích ?" a odpovědi a) nebo b), že. Nevyléčitelně nemocné dítě je i astmatik, pane Kráso, a o těch rozhodně řeč není. Pokud vím, euthanasie se vždycky diskutovala jen v souvislosti s nevyléčitelně nemocnými, kteří nelidsky trpí. Zdá se mi, že být předsebou NRZP znamená mít poškozený mozek.
0 0
možnosti

Martin Horák

2. 2. 2005 9:45
Buď mnoho nevíte nebo pokrytecky lžete.
Tam, kde již eutanázie byla uzákoněna se již otevřeně diskutuje o "dobré smrti" pro další skupiny respektive pro "každého, kdo si prostě přeje zemřít" - (tuto formulaci  použil jeden z belgických ministrů), což by v případě dítěte znamenalo každé dítě, jehož smrt si přejí rodiče. Typuji vás na někoho, kdo se prostě nechce dívat na mrzáky a tudíž tady nechutně cancáte něco o pokrytcích.
0 0
možnosti

hoboh

31. 1. 2005 11:11
Lehkost bytí
Je to úžasné, jak lehce dokážou lidé vyslovit soud nad druhým. Ani nechci vidět, jak se zachovají, až někdo vysloví soud nad nimi.
0 0
možnosti

orinka3

27. 1. 2005 7:11
Pane Kráso,
otázky, které jsou kladeny zde v anketách, jsou často ještě hloupější. Neposkytují mně potřebnou třetí možnost k odpovědi a jsou návodné, podsouvají často myšlenky, které by jinak ani nenapadly. Budiž Vám útěchou, že do anket přispívají převážně pubescenti, kteří své rozhodnutí nemají ničím podložené a jen se baví. Doba zhrubla, zcyničtěla a toto je výsledek. Už se veřejně propírá všecko a všichni do všeho mluví, i když tomu nerozumí. Hranice dobrého vkusu zmizela.  Blbost je bohužel nezničitelná.  Přeji hodně zdraví a optimismu:)
0 0
možnosti

jarini

26. 1. 2005 19:40
Mám pocit, že stejně jako
na diskuzi o připomínkách papeže k eutanazii v Holandsku odpůrci této humánní metody používají úmyslně či mimoděk nefér argumenty. Sám jsem zastáncem eutanazie tak, jak je v této zemi realizována. Níže uvedený příspěvek ženy, která je po nehodě odkázána na vozík sem nepatří, byť by chtěla pouze upozornit na změnu pohledu. Zastánci eutanazie přiznávají nevyléčitelně nemocným, velkými bolestmi trpícím a a požadujícím odchod ze života, právo na milosrdný konec. Pak jsou zde děti, které se narodí z těžkým poškozením, "neslučitelným se životem". I zde existují diagnózy, které jsou natolik vážné, že souhlasím, aby těmto žijícím mrtvým byly odpojeny přístroje, udržující je uměle při životě. Nejsem lékař, neumím předložit diagnózy, kterých by se to mělo týkat, ale bezpochyby taková postižení jsou. Nebo si myslíte, že doktoři v Holandsku jsou bezcitné bestie?  Samozřejmě i já nesouhlasím s příspěvky magorů, kteří se baví tím, kdo nejvíc šokne diskutující.
0 0
možnosti

petrucciani

26. 1. 2005 19:20
Pro me to prekvapeni neni
Nechapu koho ten nazor prekvapuje a uz vubec nechapu, ze se vysledek v ankete nedal dopredu predpovedet. Pan Krasa asi na zadne diskuze nechodi a nema o tom prehled. Asi tak, jde o to, ze diskuze jsou anonymni. Vetsi ktera v te ankete hlasovala pro, videla postizene v TV nebo v tramvaji, ve vlaku, atobuse atd. ale nikdy nepoznala jak doopravdy ziji a uz vubec se jich nezeptala, jestli si preji, aby tady byli, kdyz se narodili s nejakou vrozenou vadou a vedeli, ze nikdy zdravi nebudou, pripadne se nedoziji vysokeho veku atd. Prave na tomhle je ukazka o tom, ze zdravi presne vi jak to resit, aby postizeni na svet neprichazeli vubec. Zvlast kdyz tu mame genetiku atd., povazuji za zbytecnost dat sanci takovemu zivotu. Nedivme se, zdrava populace zije v pocitu toho, ze kdyz na svet budou prichazet postizene deti, ze to lidstvo oslabi a rychleji vymre. Je to pud prirody, vse zdrave ma sanci a to spatne a slabe se musi rychle odstranit.
0 0
možnosti

xvegetx

26. 1. 2005 18:51
Důvod?
Já mám možnost vidět tento problém z obou stran. Taky jsem byla zdravá, resp. chodící. Když se můj známý zranil tak, že zůstal na vozíku, všichni říkali, že by bylo lepší, kdyby umřel a já přikyvovala a všichni jsme si mysleli, jak jsme strašně humánní. Sama jsem si po úrazu páteře taky na ten vozejk sedla a z této výšky to vidím vše jinak a za podobný výrok bych si teď dala facku. Život zdr. postižených lidí není jedno obrovské utrpení a živoření, i my chceme a žijeme hezký a šťastný život, jen k tomu potřebujeme specifické podmínky. Ten, kdo chce zabít druhého, aby mu "pomohl od utrpení", chce ve skutečnosti pomoci sám sobě, aby se na něj nemusel dívat, protože v něm vzbuzuje nepříjemné pocity, lítost (o kterou nikdo z nás nestojí!!!) atd. To je ten pravý důvod, který ovšem nemá s touhou pomoci druhému nic společného.
0 0
možnosti

_m-

26. 1. 2005 18:56
Re: Důvod?
Jenže ty jsi, promiň mi to slovo, "funkční" , tvoje postižení ti nebrání žít plnohodnotný život (jistě s jistým -menším či větším- omezením), ale děti, které se narodí s nefunkčním mozkem, nebo s nevratným postižením, které je třeba do roka stejně zabije - tady bych o euthanázii opravdu dooručovala diskutovat. madla
0 0
možnosti

Martin Horák

26. 1. 2005 18:34
Holt když se něco přikryje cizím slovem,
není tak vidět jaké je to svinstvo. Proto se v anketě rovnou nezeptají: Souhlasíte se zabíjením postižených děti? Soukmenovec Adolf by z nich měl jistě radost.
0 0
možnosti

jirka02

26. 1. 2005 17:08
Plně souhlasím s panem Krásou
     Nepatřím mezi postižené a přesto jsem byl otřesen úrovní a názory části diskutujících k inkriminovanému článku. Mnozí přesně věděli kdy a koho je nutné v zájmu pseudohumanity zabít, nebo spíše zavraždit!
0 0
možnosti