Diskuze

Klimatolog: Za sto let z Česka zmizí sníh

Už za sto let se v Evropě zvýší průměrná teplota o tři stupně Celsia. Podle klimatologů se tak stane, pokud svět neomezí emise skleníkových plynů. Z českých hor zmizí sníh a lyžovat se bude jen na umělém. Zimy už jsou mnohem teplejší a vlekaři nakupují sněžná děla.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

rebbe

8. 2. 2005 18:59
Konec doby ledové
ještě není dosažen. Na Dunaji byly archeology zjištěny pozůstatky středomořské flóry, palmy a pod., mezi dvěma obdobími chladu je i období tepla, k tomu se teprve přibližujeme. Tak zvaní vědci ekologického zaměření samozřejmě sledují zcela jiné stezky: bez poplašných zpráv jim politika nedá prostředky na jejich výzkum, tím i na platy, pěkné cestování a bankety na ekologických sjezdech. USA této hysterii nepodlehly, s takovými "vědci" se tam potýkají už staletí. Humbuk a panika jsou také americké vynálezy.
0 0
možnosti

Bůh nejvyšší

8. 2. 2005 0:16
k u r v a proč to nejde
0 0
možnosti

Bůh nejvyšší

8. 2. 2005 0:16
Re: k u r v a proč to nejde
Aaa už to jde
0 0
možnosti

Bůh nejvyšší

8. 2. 2005 0:06
Zase kecy
Oblíbené téma bulvárních pisálků z idnes je zpět! Už jsem to tu jednou rozkryl - poslední  dobou se ve světě rozšířila nová zábava pod krycím názvem "Klimatologická konference" a ve skutečnosti je to ukrutná chlastačka. Když skončí, bývá zvykem pustit do světa "Tiskové prohlášení" (rozuměj opilecké žvásty po prohýřeném víkendu), které straší apokalyptickými následky globálního oteplování.
0 0
možnosti

andy_star

1. 2. 2005 16:37
Těžko říct, ale
dlouhodobý výkyvy počasí se dají vysledovat x tisíc let zpátky. Pokud vím, v 15. století (+/-) se kolem vyšehradu pěstovalo víno, to by asi dnes nešlo (teda ne kvůli EU). Pokud někdo chce lepší příklad, ať si vzpomene na střídání dob ledových a období horka. Ale i kdyby, já mám stejně radši teplo.
0 0
možnosti

Bůh nejvyšší

8. 2. 2005 0:15
Re: Těžko říct, ale
Co třeba Grébovka nebo Troja nebo dál na sever Mělník?
0 0
možnosti

barbudo

1. 2. 2005 16:35
Z Čech zmizí sníh do června ...
... je jen několik míst, kde vydrží do září ...
... říká můj pes ...
0 0
možnosti

hobitek15

27. 1. 2005 11:57
100 let
Za sto let budu v zemi hrat s červíkama mariaš, tudíž  co bude za sto let mne nezajímá.   A myslím si že jak jsme se chovali a chováme k přírode a naší milovaný zemičce., se ani nedivim. Může za to člověk.  
0 0
možnosti

Benzin Petrolejovič Naftěnko

27. 1. 2005 7:56
Pan expert,
klimatolog tvrdí, že v zimě bude pršet a sníh bude jen umělý. Pan expert by měl vědět, že umělý sníh se dá dělat jen když mrzne. A když už bude mrznout a podle něj pršet, tak už není třeba dělat sníh umělý, to bude padat ten přírodní. Ten umělý se totiž dělá když mrzne a nejsou žádný srážky. Takže pan expert se tu pouze zviditelňuje.
0 0
možnosti

Al Ladin

27. 1. 2005 11:23
Re: Pan expert,
Pan expert musí také provozovat nějakou publikační činnost, aby se o něm vědělo. Bez článků (byť přiblblých) je nula. Těch chyb by se v článku našlo víc. Třeba: zúrodní se severnější místa. A co ta jižnější, nebude z nich náhodou poušť? A co nárůst hladiny oceánů, nezničí náhodou značnou část té nejúrodnější půdy? Mimochodem k tomu sněhu - již dnes jsou místa na zemi, kde znají sníh jen z obrázků - a z uměle zasněžovaných a chlazených svahů. Není to laciná záležitost, ale když na to šejkové mají ...
0 0
možnosti

Hufo

27. 1. 2005 1:07
všichni si z toho děláte srandu,
ale tak mi vysvětlete, proč jsem jako malej zažival sníh skoro celou zimu, i bílý vánoce, denně jsem se chodil za barák klouzat na čerstvej sníh a posledních pět roků je za celou zimu u nás sníh dohromady zhruba 14 dní (když se zima podaří) a jinak akorát déšť se sněhem co hned roztaje a nebo pravidelné únorové holomrazy. za dvacet roků dost velká změna. bílý vánoce za posledních deset roků pamatuju snad 2x, tohle století ještě ne.
 
0 0
možnosti

Hufo

27. 1. 2005 1:10
Re: všichni si z toho děláte srandu,
a abych nezapomněl, zatímco prej zuří sněhová kalamita, tak před barákem je pět cm sněhu, a to je docela úspěch.
0 0
možnosti

Qvark

26. 1. 2005 23:24
klimatoLOGové
Klimatologové ?
Ti nedokáží vysvětlit kolísaní klimatu v nedávné minulosti, ale přesně dokáží tvrdit, jak bude za 100 let ... Ať mi vysvětlí, jak je možné, že se u nás ve 12 stol. n. l. na jižních svazích severu Čech pěstovali melouny a dodávaly na královské stoly ? Že by také nějaké globální oteplování ?
0 0
možnosti

ewca

27. 1. 2005 13:40
Re: klimatoLOGové
mate castecne pravdu. ale kdyz se mluvi o oteplovani klimatu v budoucnu, mluvi se vetsinou o zvysovani teploty oproti prumerum na zacatku naseho mereni, tzn. o otepleni oproti konci 18.stoleti. takze klima ve dvanactem stoleti s tim nema vubec nic spolecneho. mate pravdu, ze jiste byla obdobi v historii, kdy byla prumerna teplota v nasi oblasti vyssi nez nyni. dnes se spis ale mluvi o tom, co by mohlo dalsi zvysovani teploty zpusobit, a zda za to muze clovek a jestli muzeme nejak zabranit dalsimu oteplovani. ovsem nesouhlasim, ze vsichni klimatologove se tvari jako vsevedouci. clanky v mediich, ktere mluvi o jasnych scenarich a katastrofickych predstavach vetsinou nepochazi od odborniku, ale byvaji znacne prekroucenym prekladem clanku nejakeho odbornika, takze jejich vypovidaci schopnost je znacne mala.
0 0
možnosti

ProfesorR

26. 1. 2005 22:47
Klimatolog - to je diagnóza?!
  nejste vy spíše klimaktériolog???    
 
0 0
možnosti