Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kalamita odřízla lidi od elektřiny

Sněžení a silný vítr v některých regionech od rána neustaly. Na Bruntálsku a Olomoucku silničáři vyhlásili kalamitu. Sníh a vichr dělají problémy také severomoravským energetikům. Desítky obcí jsou bez proudu. Obnovení dodávek brání popadané stromy i sloupy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

PetrFilip

Otpověť na příspěfek
Cesty u nás na Moravě a ve Slezsku só zasněžené, závěje..zima je tady. Nicméně silničáře jsem na úseku z Ostravy do Opavy (přes Hlučín, Benešov,Kravaře, Krnov, Bruntál atd.) viděl jen jednou, asi ve 8.00 a to pouze solily. Že bi odhrnuly sníh je nenapadlo. No nic, ubral jsem plin..(musel jsem, Favořiti se plížili 50kou) Stále nepociťuji potřebu zimního oblečení, chodím pěkně na letňácích (plavki a šnorchl) a jde to i na sněhu, akorát kdibi nesolily štípe to do noh.Není umění chodit v zimě v zimním oblečení - v letním, to je umění. Ze severní Moravy, pro Evropu 2, Průbojný Kapitalista z Opavy Kateřinek. Polib se tam sám Prajzáku.
0/0
27.1.2005 10:02

rocky_krysa

TV NOVA
kdyz napadne v Praze 5 cm snehu, mame z toho prvni zpravu, kdyz je na Severni Morave kalamita, obce bez proudu, spadane stromy v kolejisti, neprujezdne hlavni tahy ( Trinec - Frydek, Tesin - Jablunkov ) tak z toho Nova udela zpravu posledni v celem vysilani. I takova zprava o rybolovu v dirkach je dulezitejsi a ma prestiznejsi poradi. Pak clovek nema byt nasranej na Prahu.
0/0
27.1.2005 8:29

breberaksuper

Re: TV NOVA
moravsko slezký kraj nikoho nezajímá důležité je co prágl a jejich zničené vrcholky hor a trochu sněhu že nefungují vleky pro sylnej vítr a že lidé z práglu budou muset sedět doma je mi jich vakt líto musí to být naprostá katastrofa
0/0
27.1.2005 9:06

Noční pták

Re: TV NOVA
Tak necum na TV NOVA
Ja se na zpravy vubec nedival a jsem v phode
0/0
27.1.2005 9:34

breberaksuper

sněží sněží mráz kolem běží
to je paráda tolik sněhu a řidiči jsou v dupě.nemají zimní výbavu.ůdržba cest nemůže a ani to nejde stíhat.na kolejích stromy ale chlapi si stím poradí no trochu to vlaky zbrzdí.a elektřina popadané vedení hold lidé budou muset chvylku počkat tady to trvá trošku déle ,ale nebojte i toto zmáknou na výbornou musíme být všychni trpělivý přírodě neporučíme tak příště se připravte
0/0
27.1.2005 8:02

rocky_krysa

Re: sněží sněží mráz kolem běží
mno kdyz mas navat 40 cm snehu, tak ti ani maximalni zimni vybava nepomuze.
0/0
27.1.2005 8:25

breberaksuper

Re: Re: sněží sněží mráz kolem běží
to je jasné proto lidé musí trochu myslet a ty taky brouku pluhy nejsou všemocné
0/0
27.1.2005 8:29

mroud

Re: sněží sněží mráz kolem běží
pořád lepší stromy na kolejích než koleje na stromech :-)
0/0
27.1.2005 10:05

breberaksuper

Re: Re: sněží sněží mráz kolem běží
pražce jsou ze stromů že pokot se nepletu
0/0
27.1.2005 10:21

MilanMilanMilan2

Bez komentáře
U horní stanice rokytnické čtyřsedačkové lanovky na Lysou horu měl vítr v nárazech rychlost téměř 130 metrů za vteřinu ....
0/0
26.1.2005 22:44

Výzkum

Re: Bez komentáře
Clověče, to se mi nějak nezdá... Nemyslíš spíš 130 km/h? Ta tvoje rychlost by znamenala téměř 470 km/h, což je i na nárazy nějak moc...
0/0
26.1.2005 22:49

Výzkum

Re: Re: Bez komentáře
Ježiš, já su hňup - to je tak, když člověk ani nemrkne na článek a jde rovnou na diskusi... Sorry!
0/0
26.1.2005 22:53

xpc

Re: Bez komentáře
No to je maso. Jeste kousek a nebylo by ho pomalu ani slyset:)) joj ta kvalita...
0/0
27.1.2005 7:58

xmolly

heslo dne
 A jak hlásaly bilbordy v celé republice auta stijí vaky jedou teda taky stojí
0/0
26.1.2005 21:15

jarini

Re: heslo dne
0/0
26.1.2005 22:22

Pucmeloud007

130 metru na vterinu
kdepak ti Moravaci, ti musi mit i vitr nejrychlejsi v cele republice
0/0
26.1.2005 20:46

Pucmeloud007

Re: 130 metru na vterinu
Pardon, omlouvam se vsem Moravakum...jedna se o Lysou horu v Rokytnici.....
0/0
26.1.2005 20:46

davexx

Re: Re: 130 metru na vterinu
Vítr 130 metrů za sekundu? Opravdu? Nemyslíte spíše 130 kilometrů za hodinu? 130 m/s je totiž 468 km/h a takový vichr byl zatím na celé Zemi naměřen snad tak dvakrát.
0/0
26.1.2005 20:57

Pucmeloud007

Re: Re: Re: 130 metru na vterinu
nebyl ani jednou. Maximum namerene je asi 100 m/s nekde ve Wyomingu. Ale v clanku to pisou a iHeute ma prece vzdycky pravdu
0/0
26.1.2005 21:02

davexx

Re: Re: Re: Re: 130 metru na vterinu
Budu jemně oponovat, vím o měřeném nárazu větru o rychlosti 450 km/h , momentálně nejsen s to zjistit zdroj, nicméně musím přiznat, že vice opravdu nedokážu doložit. Usuzoval jsem, že mé zdroje nemusí být nejčerstvější, takže jsem připustil možnost, že i 468 km/h bylo naměřeno, ale chtěl jsem dát najevo, že je to zcela jistě velmi zřítkavá událost (i v globálním měřítku). Každopádně děkuji za opravu, vidím, že nemám až tak staré zdroje a nebo se takové rychlosti opravdu nestávají běžně.
0/0
26.1.2005 21:11

Pucmeloud007

Re: Re: Re: Re: Re: 130 metru na vterinu
nejvyssi namerena rychlost vetru pochazi z roku 1931 ze statu New Hampshire (USA) kde na hore Mt. Washington namerili vitr 369 km/h (asi 102 m/s)
0/0
26.1.2005 21:38

kadrovnik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 130 metru na vterinu
to nic neni.. to ja kdyz si trosku psouknu, tak to lita.. takze tedka radsi si psoukam nekde v ustrani, treba v indickem oceanu pri potapeni, aby se to ztlumilo
0/0
26.1.2005 22:36

davexx

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 130 metru na vterinu
Tak v tom případě si dám tu práci a najdu svůj zdroj, abych zjistil jestli si to blbě pamatuju a nebo, jestli existuje více maximálních měření.
0/0
27.1.2005 8:42

davexx

Re: Re: Re: Re: 130 metru na vterinu
Ne redakci iDnesu mně mrzí to, že si patrně články po sobě ani nepřečtou a případně si nedohledají na webu další zdroje informací, které by jasně vyvrátily mnohé mylné informace, které se v článcích vyskytují. Osobně jsem specialista v jednom chemickém oboru a pokud se objeví někde článek z tohoto oboru (a to zdaleka nejen zde), tak už se přede děsím, co za zrůdnosti ze zase dozvím. Doufám, že můj obor je výjimkou a v jiných oborech, kterým až tak nerozumím, se dozvídám seriózní informace.
0/0
26.1.2005 21:14

vnd

Re: Re: Re: Re: Re: 130 metru na vterinu
novinar nemuye bzt specialista na vsechnz obory ...
0/0
27.1.2005 7:55

davexx

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 130 metru na vterinu
Dobře, to chápu, tak proč se plete do věcí, kterým nerozumí a dělá chytrého. Pokud se setká s údajem, kterému nerozumí, tak jej má do poslední čárky přesně opsat a nekomentovat. Taky mne fascinuje, když redaktoři nemají ani znalosti základní školy.
0/0
27.1.2005 8:41

Prubojny__kapitalista

Mě ne.
 Cesty u nás na Moravě zasněžené, závěje..zima je tady. Nicméně silničáře jsem na úseku z Ostravy do Opavy (přes Hlučín, Benešov atd.) viděl jen jednou, asi ve 13.00 a to pouze solili. Že by odhrnuly sníh je nenapadlo. No nic, ubral jsem plyn..(musel jsem, Favority se plížily 50kou) Stále nepociťuji potřebu zimních pneumatik, jezdím pěkně na letňácích a jde to i na sněhu. Není umění jezdit v zimě na zimních gumách - na letních, to je umění.  Ze severní Moravy, pro Evropu 2, Průbojný Kapitalista. Polibte mě v řiťť..
0/0
26.1.2005 20:44

pohrom

Re: Mě ne.
kapitalisto,
doufám, že se nevydáš  na těch letních gumách do vyšších poloh, např.směrem k Jeseníkám. Zůstaň si v Opavě a modli se, aby tě pak  silničáři (to jsou ti, kterým brání ti s letníma gumama v udržování silnic) vytáhl"i". Buď zdráv !!
0/0
26.1.2005 20:54

cbx

Silničáři jsou borci
Silničáři se nikde neschovávají, jen mají stovky km cest na každé auto. Na to, kolik za to berou peněz a s jakou technikou musí pracovat, jsou to machři a já jim držím palce a děkuju. Jezdím dneska celý den po Vídni a člověk by řekl, že tady to musí být lepší, ale 2900 km vídeňských cest se ošetřuje velmi těžko, zvlášť, když pořád hustě chumelí. A to mají mnohem lepší techniku a organizaci...
0/0
26.1.2005 20:36

davexx

Re: Silničáři jsou borci
Přesně tak, prostě začalo sněžit no tak s tím holt na cestách musíme počítat. Kdo neumí jezdit, tak ať nejezdí. Já jsem s tím neměl dnes problém, jen mi připadlo za jímavé, že dnes někteří řidiči patrně ze strachu jeli rychlostí 30 km/h, protože uviděli trošku více sněhu pohromadě, zatímco, když jindy padá namrzající déšť, který je podle mých zkušeností mnohem nebezpečnější, tak to je jim v obci 60 km/h málo. Sám velmi rád jezdím po rovnoměrné neposypané sněhové pokrývce, protože si mohu zkusit, jak se auto chová ve smyku, a to v malé rychlosti. Mlůže se to velmi hodit, když potom někdy ve velké rychlosti narazíte na olejovou skvrnu nebo na obyčejnou kaluž, které dokáží člověku občas velmi zamotat hlavu.
0/0
26.1.2005 21:04

cbx

bezpecnost
Jasně, řidiči přestávají jezdit vlastními vozy a přesedají do našich superbezpečných busů Koroza s přepracovanými a znechucenými piloty. Paradoxně proto, že se bojí, že by se jim po cestě autem mohlo něco stát 
0/0
26.1.2005 20:31

marian_79

zime je tu
já říkám, zima je konečně tu! jsem z Moravy a v úterý bylo v předpovědi počasí - Morava - středa - čtvrtek -sněžení vítr 15-20m/s nárazový 100m/s. teploty -5 až -10C. Pokrývka sněhu - 10cm/den a více. Čechy - počasí bude mírnější než na Moravě. Myslím si, že kdo sledoval počasí v televizi, tak není dnes překvapen. A já jen říkám, zima je konečně zde, se vším co k ní patří. Jen TV NOVA z toho udělá dnes večer ve zprávách celorepublikovou KALAMITU, jak je jejím zvykem - v létě je horko a v zimě zima, to my víme, ale TV NOVA a spol z toho dělá hlavní spot večera, ať mají důchodci a odchovanci Nováčci si o čem povídat.......
0/0
26.1.2005 18:35

hovnival-

Re: zime je tu
ty jsi urcite z Moravy. Jinak to neni mozny...
0/0
26.1.2005 18:37

marian_79

Re: Re: zime je tu
myslím si, že z mého příspěvku je jasné, z jaké části ČR pocházím...... a musíš trošičku více argumentovat, abych poznal, co se ti na mém příspěvku nelíbí.
0/0
26.1.2005 18:46

hovnival-

Re: Re: Re: zime je tu
nerikal jsem,ze se mi neco na tvem prispevku nelibi. jenom jsem napsal, ze jsi urcite z moravy. je na tom neco spatneho?
0/0
26.1.2005 20:09

marian_79

Re: Re: Re: Re: zime je tu
tak to je OK, jsem z Moravy a reknu ti, tady pod Hostynskyma vrchama je docela fajnove, porad snezi, prudky vitr, proste fajn zima. Hele, jen je zajimave, ze za cely den zde ve mesta a v okoli jsem nevidel ani jednoho silnicare, ktery by se o silnice staral, a taky to tak vypada, ledovka a snih na silnicich, asi maji kafco v kanclu :-)
0/0
26.1.2005 20:37

hovnival-

@@
jedna se o Calamity Jane??
0/0
26.1.2005 16:35

Karel Žák

Pravopis - pokračování
Takže správně je Staré Město pod Sněžníkem a Hrubá Voda.
pozn. Hrubá Voda byla po vydání článku napsaná s malým "v", asi se někdo ozval a už to opravili.
0/0
26.1.2005 16:02

ROSES LIVE

Re: Pravopis - pokračování
asi mají malou vodu
0/0
26.1.2005 16:12

Karel Žák

Pravopis
Ve škole jsme se učili kdysi, kde a jak správně psát velká písmena v nejrůznějších názvech.
Tento článek je, co se týká psaní velkých písmen podle Pravidel českého pravopisu, snůška nesmyslů.
Bruntálsko, Olomoucko, Rýmařovsko, Trutnovsko, Svitavsko, Ústeckoorlicko - netuším, zda nebyly včera zavedeny nějaké nové správní celky, které nesou tento název. Podle všeho by se totiž až do včerejška psalo správně bruntálsko, olomoucko, rýmařovsko, trutnovsko, svitavsko, ústeckoorlicko. S velkým písmenem se může psát možná název deníku, který je určený pro danou oblast. A nebo oficiální názvy různých zeměpisných a místopisných celků. Bruntálsko je např. nějaká blíže nespecifikovatelná oblast kolem Bruntálu, lze proto takovým název psát s velkým písmenem pouze na začátku věty.
Staré město pod Sněžníkem, Hrubá voda - snad kromě předložek se VŽDY v názvech obcí píšou písmena zásadně velká. Takž
0/0
26.1.2005 16:00

davexx

Re: Pravopis
Musím konstatoavat, že psaní velkých písmen ve jménech, je problém a sami odborníci často nevědí. Každopádně je třeba oponovat, že ne VŽDY se píší počáteční písmena velká, příkladem budiž: Kostelec nad Černými lesy nebo Albrechtice v Jizerských horách, naproti tomu celkem nečekaně Újezd nad Lesy. Dnešní pravidla jsou, jednoduše řečeno, složitá. A k první části příspěvku je nutno dodat, že se opravdu správně píše Bruntálsko, Olomoucko, Rýmařovsko atd., jsou to odvozeniny od vlastních jmen. Abych řekl pravdu, tak nevím, že by se to psalo někdy jinak. Myslím si, že jste si to poněkud popletl s tvary olomocký, bruntálský podobně český, německý atd., kde se však jedná o přídavná jména.
0/0
26.1.2005 20:50

qwerty-

Re: Re: Pravopis
Safra porte Jendo, teď jsi na to kápnul ! Je to tak, ba,ba, máš pravdu. Leč ruku na serdce: jsi-li tu tam na chatu, myslíš že v kalamitní situaci, myslím jak po stránce faktické tak po stránce osobní, je tvůj příspěvek (hezké slovo, že?) v dopadnuvší, nabyde všeobecného uznání? A to mluvím jen v ronině gramatické, nikoliv numerické ( 130m/s ). Jako příspěvek k rozhovoru mezi inteligentními lidmi, prosím čtenáře, o slovní rozbor předešlé věty. Tedy je-li tu někdo takový.  
0/0
26.1.2005 23:22

breberaksuper

jisté věci nemůžou silničáři
stíhat i kdyby se stavěly na hlavu hold něco je mocnější.i silničáři jsou lidé a na neošetřené cesty musí jako první tak i nehoda se vleze.ato hlavní mají být především ŘIDIČI připraveni na takové situace
0/0
26.1.2005 15:52

jiriss

Re: jisté věci nemůžou silničáři
tak tak, nevim co se všichni rozčilujou, že se v tom nedá jezdit.v naprosté většině případů stačí jen nasadit řetězy a jede se dál.ale spousta řidičů je nemá.proč??
a tu nemluvim o tom, že někteří nemaj ani zimáky...
0/0
26.1.2005 15:58

epe2

Re: jisté věci nemůžou silničáři
naprostý souhlas!!! v tomhle počasí kdo vyjede,musí být vybaven...a pokud není,je to blb,který zapadne nebo havaruje a komplikuje život sice připraveným,ale odsouzeným čekat,až toho moulu vyprostí...a silničáři? dělají co mohou,ale příroda je silnější...a na tom nezmění nic ani různé kecy tady o připravenosti
 
0/0
26.1.2005 16:13

Vik78

Nejvíc mě vždycky pobaví
nelíčené překvapení silničářů, že napadl sníh. Pochopím to u nečekaných přívalů, dejme tomu v říjnu, ale aby se někdo divil, že v lednu silnice zapadá sněhem, to mně přijde zvláštní.
Připadá vám to taky zvláštní?
 
0/0
26.1.2005 15:27

vojta_ze_mlejna

Re: Nejvíc mě vždycky pobaví
Velmi zvláštní jev je ten, když "sypač" zapadne a ucpe silnici ...
0/0
26.1.2005 15:29

epe2

Re: Re: Nejvíc mě vždycky pobaví
ty jsi opravdu veselá kopa...nedošlo ti,že ten sypač má to privilegium,být tam první...a v týhle čině se není co divit,že zapadne taky...
0/0
26.1.2005 16:09

cbx

Re: Re: Nejvíc mě vždycky pobaví
Zkus se na některé sypače podívat zblízka. Už mají na sobě takový ten posmrtný křížek datovaný třeba deset let zpět 
0/0
26.1.2005 20:33

breberaksuper

Re: Nejvíc mě vždycky pobaví
letos to je vše nějaké zajímavé v lednu motorkáři kvete to coby kvést nemělo se pak nedivým že to někoho zaskočí  
0/0
26.1.2005 15:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.