Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lékárníci vyhlásili boj konkurenci

Z drogerií zmizí některé vitaminy za levnější cenu. Pokud tam zůstanou, zákazník už nenajde stejnou značku v lékárně. Lékárníci totiž tlačí na dodavatele, aby si vybrali. "Dodavatelé by se měli rozhodnout," říkají. Spojili své síly a vyhlásili boj konkurenci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mc-t

Podstata problému
Domnívám se, že zde zcela uniká podstata problému – a to je: KDO PŘICHÁZÍ O KŠEFT? To nejsou lékárníci, ale ani drogerie, či super/hypermarkety. Ale zcela konkrétní VÝROBCI potravinových doplňků. Vysvětlím to na příkladu. Firma X dodává několik měsíců (let) do lékáren svůj Vitamín C-X. Přestože se prodává dobře, jednoho dne usoudí, že dosavadní prodej není dostatečný, a tak svůj Vitamín C-X začne dodávat mimo lékárny – za VELMI VÝHODNÝCH podmínek. A co se nestane. Lékárníci zjistí, že je firma X podtrhla, když v nelékárenských subjektech uvidí Vitamín C-X za cenu, za kterou ho lékárna ani nenakoupí. A tak si zcela logicky z několika desítek výrobců vitamínu C vyberou někoho jiného. A firma X, místo aby svůj obrat zvýšila, zaznamená pokles prodeje. A jako správná potrefená husa začne hlasitě kejhat, až si jí někdo všimne. A vy jste jí na to skočili… Místo abyste si řekli, že to firmě X za její neférové jednání patří, začnete závidět lékárníkům. Přece nejste naivní – i drogerie, super
0/0
28.1.2005 8:10

mc-t

Re: Podstata problému
Dodatek, který se tam nezobrazil: Přece nejste naivní – i drogerie, super/hypermarkety atd. mají SVÉ marže. Proč si myslíte, že jsou nějak výrazně nižší než ty lékárnické?
0/0
28.1.2005 8:13

Yenin

off topic
Off topic - mimochodem nesere vás to, že při registraci na idnes se tato zavázala nezveřejňovat údaje třetí osobě a přitom tady u každého vystavuje email - netěším se na ty spamy :-( A redakce(nebo technici nebo aá nevimkdo) mě pěkně nasrala...
0/0
26.1.2005 16:27

emajlova

Re: off topic
jo, už jsem se kvůli tomu musela přeregistrovat
0/0
26.1.2005 16:40

kodox

Re: Re: off topic
Ale da se nejak idnes zalovat za to zverejneni-Me to take pekne nastvalo, kdyz jsem na to po nejakem case prisel-Mate nejaky napad, co s tim. Tohle si idnes dovolit nemela-rozhodne myslim ten zakon na ochranu osobnjich udaju porusila...Jsem pro spolecny postup...
0/0
26.1.2005 19:49

Yenin

Re: Re: Re: off topic
do každé diskuze vpašujte takový off topic - problém je vtom, že některé části idnes emaily ukazují a jiné ne... to už mi přijde jak uplný amatérismus...
0/0
27.1.2005 13:37

Yuso

Lékaři se nemají zle, vydělají si. Ale dost peněz za dost práce.
A po studiu ještě pár let za mizerný plat. Lékárníci mají taky VŠ, vzdělání je fakticky poloviční. A žádné atestace potom. Zato jejich business je zlatý důl. Přitom dělají fakticky prodavače, tzn. maturita by stačila na 99% jejich činnosti. Nedostatek peněz ve zdravotnictví - ne kvůli platům lékařů, ale kvůli ziskům farmaceut. firem a lékárníků. O zdraví těmto nejde, jen o zisk.
0/0
26.1.2005 15:15

Zwerg

Re: Lékaři se nemají zle, vydělají si. Ale dost peněz za dost práce.
Nevím, kam na ty bludy chodíte. Lékárníci mají také 2 atestace, z toho první je povinná! To je podobné jako u doktorů.
 
Zlatý důl? Dnes už to zdaleka není, co to kdysi bývalo... I když platy jsou stále nadprůměrné. Hlavně v oblastech, kde je farmaceutů nedostatek....
0/0
26.1.2005 15:25

Bigbadaboom

Re: Lékaři se nemají zle, vydělají si. Ale dost peněz za dost práce.
Opravdu nevím proč lékárníky pořád někdo očerňuje...maturita by pro toto povolání rozhodně nestačila. Rád bych si promluvil s expertem, který vystudoval obě VŠ, že může takhle "s přehledem" (a arogancí) porovnávat tyto školy...prošel jsem farmacií, teď učím na lékařské fakultě a aspoň na těch 2 ústavech na LF, které znám nejsou rozdíly v požadavcích na studenty oproti farmacii nijak náročnější (v chemii spíš naopak, ta je na farmacii v daleko větším rozsahu..) 
k "obrovským" výdělkům lékárníků: je to pěkně nafouklé- je snad jasné, že zadarmo to nikdo dělat nebude; myslím poradenství, odpovědnost, kontrola dávek (zažil jsem už i pár omylů lékařů, které lékárník zachytil) příprava individuálně připravovaných léčiv, konzultace...nakonec lékárník je ten poslední kdo dává pacientovi LČ, a je to ON, kdo má zodpovědnost, jestliže se paciet přiotráví vysokými dávkami. a co za to? ,denně poslouchat nadávky do kurev nenažraných a pod.  od důchodců co z nich smrdí cigarety a
0/0
27.1.2005 9:13

mc-t

Re: Lékaři se nemají zle, vydělají si. Ale dost peněz za dost práce.
Ono se to nezdá, ale lékárník, který vydává léky na recept, musí během velmi krátké doby zhodnotit velké množství informací. Nevěřte, že byste to bez základu z VŠ a bez neustálého dalšího vzdělávání zvládl. Je to velké psychické vypětí, protože jde O ŽIVOT. Nemyslete si, že jsou lékaři neomylní. A lékárník je ten poslední, kdo chybu může zachytit. Nestává se to každý den, ale stává se to.
0/0
28.1.2005 18:35

kodox

Kazdému z tech lekarniku dat tak 1 milion pokuty
Vcetne te jejich vedouci-a navic ji tak na mesic (nejprve) ten podnik uplne zavrit-at vidi, ze stat bere boj proti podobnym monopolum vazne-Ze jsou hypermarkety levnejsi-tak se ma vic snazit a vydelat na tom, co v hypermarketu neni-oproti napr. prodejcum potravin ma uz tak jako lekar vyhod dost...
0/0
26.1.2005 15:02

Nitrammm

ONO JE TO ÚPLNĚ JEDNO
ONO JE TO ÚPLNĚ JEDNO, protože si to stejně udělaj jak budou chtít, jelikož maj prachy!! Vždyť jak je možný, že se nikde nemluví o tom kolik procent z těch vitamínů co si draze zaplatíme se vůbec vstřebá do těla!!! Všechno tohle totiž začíná u jídla, kde ubývá přírodního, přibývá chemie, Éček  a díky tomu jsme tak zanesený, že tělo co? Nevstřebává!!! Pokud Vás to zajímá , tak zajímavý články:
 "JSTE TO, CO JÍTE!  a VÝŽIVA ŽIVIN ZBAVENÁ!" najdete na       MIRKA.BUDZDRAVY.CZ
0/0
26.1.2005 12:54

Zwerg

Zajímalo by mě, co
na tento jednotný postup říká antimonopolní úřad. Vždy't  se jednoznačně jedná o spojení lékárníků (patrně asi řetězců, pochybuji, že v tom jedou nezávislé soukromé lékárny) za účelem vytlačení konkurence a uchování monopolu na služby. To je přece nezákonné, ne?
0/0
26.1.2005 12:45

mc-t

Re: Zajímalo by mě, co
Stejně jako je na zvážení každého lékárníka, kterým firmám dá přednost, tak je i na zvážení každého výrobce, kam bude dodávat své přípravky a za KOLIK. Jestliže nenastaví podmínky pro všechny stejně, tak musí unést důsledky svého počínání. Vidíte, kdyby si lékárníci na ÚPHS stěžovali, že je konkrétní výrobce znevýhodňuje, tak se ten úřad s nimi vůbec nebavil. A pak stačí tak málo, jen přípravky toho konkrétního výrobce objednávat v minimálním množství – a to se dějí věci! I ÚPHS se najednou rozhýbe, když zakejhá ta správná potrefená husa…
0/0
28.1.2005 18:45

jack_rupnick

.
je to banda sprostých dealerů, kteří udělali z většiny lidí v zemi feťáky na různých diazepamech a jiných svinstev. omezil bych ty hyeny radikálně
0/0
26.1.2005 12:42

Depek

A hele, monopol.
, Hlavně nenápadně páni lékárníci, hlavně nenápadně. Zakázaný prodej vitamínů v drogerii má jeden jediný účel, papírovým nařízením vytlačit z trhu konkurenci. Co jiného.
0/0
26.1.2005 12:23

kompleta

Re: A hele, monopol.
nejde o zakazani prodeje v drogerii, jde o svobod¨nou volbu lekarnika v tom, co bude vest ve svem sortimentu
0/0
26.1.2005 12:35

Depek

Re: Re: A hele, monopol.
, svobodné volbě lékárníků nic nestojí v cestě. Znám lékárnu, ve které se prodávají mimo léků i boty a ponožky, jsou sice deklarované jako zdravotní, ale jsou tam. Mě spíš vadí ten byrokratický způsob konkurenčního boje. Státem zakázat konkurenci? To je nápad za všechny prachy. Srovnej si cenu vitamínů v drogerii a v lékárnách. Chemické sloučeniny v nich jsopu tytéž, balení skoro totéž, jenom jiný výrobce a dovozce a hned je rozdíl v ceně 2x, 3x. Na dražším zboží se víc vydělá. O to jim jde.
0/0
26.1.2005 12:59

kompleta

Re: Re: Re: A hele, monopol.
"Mě spíš vadí ten byrokratický způsob konkurenčního boje. Státem zakázat konkurenci?" a tohle ses docetl kde? v tomhle clanku? kde? nevidim to tam.
0/0
26.1.2005 13:04

mc-t

Re: Re: Re: A hele, monopol.
Sortiment lékáren není nikde předepsán. Je na zvážení každého, co si nechá do lékárny nacpat. To je zajímavé, že vám vadí, že lékárny mají kde co. Já se setkávám každé léto s tím, že se obyvatelé Měst, když dorazí 1x za rok k nám na venkov, podivují, že nevedeme brýle na čtení, že nemáme zdravotní pantofle, že nevedeme jednorázové pleny (místní si je jezdí kupovat do supermarketů, my bychom je tak levně ani nenakoupili…), že nemáme běžně na skladě tlakoměry, a že jejich oblíbený drahý vitamín je u nás v podstatě neprodejný, a tak je u nás jen na objednávku...
0/0
28.1.2005 18:41

Depek

Re: Re: Re: Re: A hele, monopol.
, ale mě vůbec nevadí, že lékárny prodávají pantofle a ponožky. Horší jsou jejich fauly ve vedení konkurenčního boje. Vyřadíte z prodeje konkurenci, či ty Trabanty jak říkáte a lidem nezbude, než kupovat Mercedesy, na kterých lékárny díky vyšší ceně více vydělají.
0/0
31.1.2005 7:47

mc-t

Re: Re: Re: Re: Re: A hele, monopol.
Hlavním nedorozuměním je, že o něco takového lékárníkům vůbec nešlo, to je prostě zkreslení informace. Šlo o to, že jistá firma chtěla po lékárnách, aby rozdávaly reklamní letáky na vitamínové přípravky, kde byli zákazníci vybízeni, aby si je šli koupit do drogerie. Jak byste asi na něco podobného reagoval vy? Jen tak pro představu – omrkla jsem jeden katalog a spočítala firmy, které dodávají více jak 10 druhů vitamínových přípravků, a je jich tam přes 20. Tak pochopitelně ve chvíli, kdy zjistím, že některá z nich, již zmíněná firma X, dodává jinam (a může jít i sousední lékárnu), své přípravky za výrazně nižší ceny, si z toho seznamu vyberu jinou firmu – a objednám podobný přípravek za podobnou cenu, jako byl ten původní. A je teď na firmě X, co udělá. Buď mi dá taky takové podmínky jako sousedům, a nebo ne. To není o Trabantech a Mercedesech. To je o férovém jednání výrobců a dodavatelů.
0/0
31.1.2005 13:22

Depek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A hele, monopol.
, Ve vašem oboru je dost peněz, takže takovéto nátlakové akce ze strany dodavatelů můžete čekat.
0/0
31.1.2005 15:01

mc-t

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A hele, monopol.
Nátlaková akce je jedna věc, nechat si to líbit je věc druhá. Já to beru takhle: jestli někdo napíše, že si jeho přípravky mají lidé nakupovat v drogerii, tak se mnou vlastně nepočítá. Je to výraz určitého pohrdání, a tak se podle toho zařídím. A co se týče těch peněz, tak je to jako v jiných oborech. Jak kde. Nejsou totiž jen lékárny ve Městech. Já mám lékárnu v podstatě na venkově a nějak jsem si nevšimla, že bych se topila v penězích… Proto se mi taky nestalo, že by mě jisté vyhlášené firmy provozující více lékáren tlačily k tomu, abych jim ji prodala. Naopak, pokud bych to někdy musela udělat, bude to velký problém a je velké riziko, že ten někdo, kdo se nakonec uvolí to ode mne odkoupit, to tady brzy zavře, protože to pro něj nebude dost lukrativní. Tak mi prosím o závratných ziscích nepište.
0/0
31.1.2005 17:06

mc-t

Re: Re: Re: A hele, monopol.
2x až 3x vyšší cena? Tak to asi srovnáváte přípravky různých firem. On Trabant je taky levnější než Mercedes…
0/0
28.1.2005 19:02

Zwerg

Re: Re: A hele, monopol.
Jde o projev socialistické lůzy, která se snaží zavádět regulace. Doufám, že vám antimonopolní úřad, příp. úřad pro hospodářskou soutěž, napálí porádné pokuty!
0/0
26.1.2005 13:06

S.P.Q.R.

Re: Re: Re: A hele, monopol.
Pane kolego, pokud chcete rušit nějaké regulace, tak začněte tzv. standartní zdravotní péčí pro všechny ve stejném rozsahu ... to je socialistický zločin na lidech, který nemá obdoby. Člověk, který za život odvede státu 10x více na zdravotní dani (nikoliv pojištění) než socka, která neodvedla nic a kterou celý život živil na podpoře, má na konec nárok na úplně stejnou zdravotní péči ...
0/0
26.1.2005 13:31

Zwerg

Re: Re: Re: Re: A hele, monopol.
1) Není pravděpodobné, že bych byl váš kolega.
2) ad. zdravotní daň - naprosto s vámi souhlasím. V tomto sdílím váš názor.
0/0
26.1.2005 13:52

S.P.Q.R.

Re: Re: Re: Re: Re: A hele, monopol.
1) Kdo ví? :-) 2) No ještě aby ne ...
0/0
26.1.2005 14:03

Zwerg

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A hele, monopol.
1) Já fermaceut nejsem. I když můj brácha je MUDr. - traumatolog a maželka PharmDr., já se práce s "biologickým a chemickým materiálem" děsně bojím.  Takže bych něco takového v životě dělat nemohl.
0/0
26.1.2005 14:11

glockwien

Re: A hele, monopol.
jasný, ale zde diskutujícím lékárníkům ( údajně odborníkům kteří nám pomáhají :-)  ) to nevysvětlíš.
Ještě jsem se nesetkal s lékárnou které se nedaří, byť jich je jak  nas_anejch .  A znáte nějakého chudšího lékárníka ? Nezávidím , ale vydělávat s léky tak moc je svinstvo.
0/0
26.1.2005 12:43

Yenin

Re: Re: A hele, monopol.
Ceny léků jsou regulované 32% je maximální přirážka výrobní ceny a ta se ještě dělí mezi lékárnu a distributora?
Lékárníci nestudují náročnou školu a neučí se chápat a rozumět působení léků na organismus, jejich kobinace a vlastnosti proto, aby dřeli bídu. Nebo toto všechno mají dělat zdarma?
Jestli ti to vadí odstěhuj se na Kubu, chudých vzdělaných lidí je tam víc než dost...
 
0/0
26.1.2005 13:00

Zwerg

Re: Re: Re: A hele, monopol.
To, zda lékárník bude dřít bíde nebo nebude, neurčuje nic jiného, než nabídka a poptávka po jeho službách. Myslet si, že když vystuduješ nějakou školu, tak ti někdo musí zaručit určitou životní úroveň  - to je pěkná naivita. A pokud něco takového chceš, tak odjeď do nějakého socialistického státu, kde mají vše regulováno státem.
0/0
26.1.2005 13:10

Yenin

Re: Re: Re: Re: A hele, monopol.
O zárukách životní úrovně nepadlo ani slovo - ale když někdo chce zdravotní služby zdarma, tak mě to vytáčí. Státem jsou ceny léků regulované a aby se lékárna uživila, musí mít doplňkový sortiment (znáš nějakou, kde se pouze vydávají léky?).
...
Vyhrazená léčiva - jako třeba paralen se můžou prodávat klidně i na pumpách - pokud prodejce splní zákonem dané podmínky.
0/0
26.1.2005 13:19

Zwerg

Re: Re: Re: Re: Re: A hele, monopol.
Někdo snad tady prohlašoval něco o tom, že chce zdravotní služby zdarma?? To mi tedy ukažte kde.
 
Jde přece o možnost výběru a o volný trh. O nic víc. Není žádný důvod, proč by prodej potravinových dopňků měl socialisticky regulovat. To nemá s odměnou za práci lékárníka naprosto nic společného. To přece není nic socialistického, ale právě naopak!
 
PS. Moje žena (tč. na mateřské) je PharmDr., takže jsem snad trochu v obraze.
0/0
26.1.2005 13:56

Yenin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A hele, monopol.
A co třeba věta "znáte nějakého chudšího lékárníka?" já jsem jen domyslel - trochu víc. ... Ceny léků jsou regulované a lékárny vydělávají na doplňkovém sortimentu - tže se dost brání i konkurenci v tomto směru - ale je jenom na distributorovi a lékárně od něj odebírající jestli se dohodnou nebo ne. Když se řetězci Tesco nebude líbit, že jejich dodavatelé dodávají Carfúru a přestanou od nich odebírat je to jejich věc - dodavatel si spočítá jestli je pro něj výhodnější dodávat tomu nebo tomu...
0/0
26.1.2005 16:23

Zwerg

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A hele, monopol.
Mimochodem, jaký je podle vás rozdíl mezi lékárnou provozovanou nějakým řetězcem (např. tím zmíněným Tescem) a oddělením drogerie téhož řetězce? Vždyť úrověň prodeje je v obou případech zcela identická, jen v "lékárně" je to o něco dražší.
0/0
26.1.2005 16:51

glockwien

Re: Re: Re: Re: A hele, monopol.
přesně tak , chtěl jsem to panu lékárníkovi Yeninovi taky napsat . Já jim nezávidím, jen se podivuji proč je tolik lékáren. Navíc marže 32% vůbec není zlá, samozřejmě podle obratu. Ale lékárníci jsou na tom tak jak málokdo v této zemi, no a že by to byli bůhví jací odborníci, nevím.
0/0
26.1.2005 13:41

S.P.Q.R.

Re: Re: Re: Re: Re: A hele, monopol.
Kde to jsme, aby si odbornou úroveň lékárníků dovolil hodnotit kdejaký trouba z internetové diskuze? :-) P.S.: Už jsi se někdy divil, proč je u nás tolik hospod, restaurací, kin a bordelů? Tak proč tě to zaráží u lékáren? Kdyby jich bylo málo, tak bys tady plkal, že jich je málo :-) Z šašků tobě podobných nemívám dobré pocity ...
0/0
26.1.2005 13:50

Zwerg

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A hele, monopol.
Souhlas. To, zda si založím lékárnu, nebo ne, je jen a pouze má soukromá věc - řídím se podle svého business plánu. ALE snaha o zavádění nějakých regulací a omezovíní trhu a konkurence - a tím tlačení na zvašování cen, to už není moje soukromá věc. Doufám tedy, že se úřad pro hospodářskou souťěž  a antimonopolní úřad na zjevně koordinovaný postup lékáren (a hlavně řetězců) pěkně posvítí a bude rozdávat tužné pokuty.
0/0
26.1.2005 14:01

mc-t

Re: Re: Re: Re: Re: A hele, monopol.
Píšete tady o 32% marže. Už tady padlo, že jde o společnou přirážku pro lékárnu a velkodistribuci – MAXIMÁLNÍ!!! Do hry ještě vstupují další omezení, jako třeba DNC, čili dohodnutá nejvyšší cena, kterou nelze překročit, a co se děje, když 4x do roka dojde ke změnám číselníku, to si jen těžko nezasvěcený může představit. Věřte nebo nevěřte, ale v lékárně se nic nezdražuje, to je jen optický klam po změnách číselníků. Navíc vám uniklo, že se regulace se netýká zmiňovaných potravinových doplňků. Ty se v lékárnách prodávají se zcela standardní marží. Nikdo z lékárníků, pokud je mi známo, nevolal po zákazu vitamínů mimo lékárny. Jde o to, že pokud si MOHU vybrat ze seznamu výrobců potravinových doplňků, tak si prostě VYBERU. A to je to, co se některým výrobcům nelíbí. Lékárníci si dovolili vybrat jiného výrobce, to je ale drzost, že?
0/0
28.1.2005 18:59

mc-t

Re: Re: A hele, monopol.
Možná vás to překvapí, ale i lékárny z ekonomických důvodů končí svoji činnost. Většinou se ale najde rychle někdo, kdo je přesvědčen, jak se na tom dá trhnout, a tak tu „mezeru“ ani nepostřehnete. Většinou je ten někdo nepříjemně překvapen, že to tak nesype, jak si myslel. Všichni vidí jen tu marži, která se nakonec smrskne na celkem běžná procenta, a nevidí, jaké náklady musí pokrýt. A pak se nestačí divit.
0/0
28.1.2005 18:46

S.P.Q.R.

Socialistická bando ...
... když máte vyvalit pár set peněz za cigárka, pivečko, povyražení v bordelu, vyleštění vašeho plechového miláčka, telefonní kredit, permanentku na vlek na sjezdovce, jedno razítko u notáře, pár kilometrů taxíkem, pětiminutovou konzultaci s ekonomickým poradcem a za další kravinky ... tak to bez keců vysolíte a ani nemrknete ... ale když se jedná o placení zdravotnických služeb (nemocniční hotelové služby, lékařské výkony, léky), tak je hned oheň na střeše ...
0/0
26.1.2005 11:33

Yenin

Re: Socialistická bando ...
jak vřele musím souhlasit
- když jsou lidé, kteří si jdou koupit paralen za 8,- a jiného lékárníka seřvou, že má paralen za 8,50.... Přitom mají v tašce cinkající lahváče - a porovná-li se náročnost výroby léku a piva tak i 20kč by bylo levné...
0/0
26.1.2005 12:54

Zwerg

Re: Re: Socialistická bando ...
Konkurenční boj, boj o nejnižší cenu - to je tržní hospodářství. 
0/0
26.1.2005 13:03

Zwerg

Re: Socialistická bando ...
Ale to si setsakta pleteš význam pojmů. Socialistická banda právě zavádí v trhu různá omezení a regulace - např. nařizuje, co se kde smí a nesmí prodávat. Tlačení na dodavatele, aby přestali své zboží dodávat do drogerií - to je typická ukázka chování socialistické lůzy!
0/0
26.1.2005 13:00

S.P.Q.R.

Re: Re: Socialistická bando ...
Socialistická banda ve zdejší diskuzi by ráda měla léky za výrobní cenu (ještě lépe trochu pod ní), kupovala by léčiva po kartonech v hypermarketech v akci století, nejvhodnější lék by jim doporučila sousedka (jejíž jediná kvalifikace je titul údernice pásové výroby v n.p. Vitana, 1954) ... dle této bandy je lékarník entita zcela zbytečná a pokud existuje, rozhodně by měl být chudý, v žádném případě by neměl vydělávat a měl by stát u stánku v metru v orvaných hadrech a zadarmo rozdávat pánům velkomožným pracujícím zdarma větrovou vodu na zaražené prdíky ... podle této bandy spadají do kategorie povinně chudých občanů i lékaři a vůbec všichni zdravotníci, protože pro ně má být přece práce posláním a to se přece provádí zadarmo ... to by mě zajímalo, komu a hlavně kdy se z tohoto národa podaří vypráskat ten zahnilý komunistický mor ...
0/0
26.1.2005 13:26

emajlova

Re: Re: Re: Socialistická bando ...
nejde o cenu ale o to, že si chce někdo diktovat monopol. Notabene ještě nikdy se mi nestalo, aby se mě lékárník ptal, na co potřebuju Paralen nebo něco jinýho, že by mi ev. pomohl vybrat něco lepšího, účinějšího. Bez řečí mi dají to co chci, hlavně že zaplatím. O lécích na předpis se nepřu, ale prodávat vitamíny-to fakt může každý, protože příb. leták si snad umí přečíst každý, ne?
0/0
26.1.2005 13:50

S.P.Q.R.

Re: Re: Re: Re: Socialistická bando ...
A zkusil/a ses někdy zeptat? :-)
0/0
26.1.2005 14:03

emajlova

Re: Re: Re: Re: Re: Socialistická bando ...
no o tom to je: když budu potřebovat radu, zajdu do lékárny, když si budu chtít koupit Paralen nebo vitamíny, tak si můžu klidně zajít do drogerie
0/0
26.1.2005 14:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.