Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Štětina: zakažte komunistickou stranu

Neprůstřelnou vestu vyměnil za senátorské křeslo, ale razanci neztratil. Bývalý válečný reportér Jaromír Štětina udělá první krok v Senátu: chce zakázat komunisty. Společně s dalšími deseti senátory kvůli tomu chystá zvláštní zákon.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

chroustík

Jestli tady někdo hájí komunismus v letech 1948-1989 u nás,
tak si, prosím přečtěte fakta o ekonomické síle ČSR před 2. světovou válkou. A zamyslete se nad tím, kde bychom byli v případě přijetí Marshallova plánu v roce 1947 a zmaření komunistického puče v roce 1948. Troufám si tvrdit, že na úrovni takových zemí, jako jsou Švýcarsko, Německo, Irsko apod.
0/0
28.1.2005 16:04

barbudo

Milé děti, má tu představu ...
... o počtu členů jednotlivých stran?
Když je řeč o zakazování ... že ano ...
0/0
23.1.2005 8:33

Majkyho_pupik

Re: Milé děti, má tu představu ...
Pocet clenu ma nejakou souvislost se zakazovanim?
0/0
23.1.2005 8:59

barbudo

Re: Re: Milé děti, má tu představu ...
... může to souviset se snadností či nesnadností zakazování ...
... mimochodem. co je to politická strana?
0/0
23.1.2005 9:23

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Milé děti, má tu představu ...
Pokud by doslo k zakazu KSC bylo by prece uplne jedno jestli ma milion nebo 10 clenu,zakaz by platil tak jako tak a pokud by se to nekomu nelibilo mohl by se svobodne odstehovat treba na Kubu nebo do KLDR tam by si jiste pripadal jako ryba ve vode..vase myslenkove pochody mne unikaji
0/0
23.1.2005 9:42

barbudo

Re: Re: Re: Re: Milé děti, má tu představu ...
... nejde o to, co chci já ... jde o to , že má-li nějaká myšlenka takovou podporu, že její zastánci tvoří největší politickou stranu, zákaz asi nic nevyřeší ...
... pokud jde o mne, KSČ jsem nevolil ani před filcovkou ...
0/0
23.1.2005 10:05

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: Milé děti, má tu představu ...
No snad Komunisti nejsou jeste nejsilnejsi politickou stranou..Bylo by to minimalne gesto,ktere by bylo malym zadostiucinenim pro nas vsechny,kterym 40. leta vlada tehle nebezpecnych zdegenerovanych sasku vzala sanci zit minimalne cast sveho zivota v Evrope jako opravdovy Evropan.
0/0
23.1.2005 10:18

Majkyho_pupik

je to neuveritelny
Po precteni casti zdejsi diskuze menim nazor a sem jednoznacne pro zakaz komunisticke strany. Nechapu jak nekdo muze obhajovat system, ktery 1/vrazdil a prezekuoval vsechny sve odpurce2/ Neumoznoval lidem jakekoliv svobodne projevy /cestovani, slovo, shromazdovani../ 3/systematicky likvidoval cele narodni hospodarstvi -pokud nekdo obhajuje tuto destrukci,ktera by do nekolika let skoncila kolapsem cele ekonomiky- tim ze se staveli nove nemocnice a kulturni domy je naprosty silenec.. 4/znicil 2 generacim naseho naroda perspektivu jakehokoliv rustu a pokrivil vztahy mezi lidmi bonzactvim, zvisti, malomestactvim a intoleranci. Komuniste by se meli zavirat do ZOO a byti vystavovani jako odstrasujici priklad lidske tuposti a ubohosti
0/0
23.1.2005 8:11

Nechodceronajezero

Já ty knihy cetl a myslis si, ze
  1/ uspesne zrealizovat komunismus v praxi se nikdy nepodarilo (a nikdy nepodari) proto, ze komunismus ani uspesne realizovat nelze, a to z toho duvodu, ze komunismus je ABSOLUTISTICKA ideologie---neuspech komunismu v praxi je tedy ZAKONITE nevyhnutelny.
2/ komuniste jsou neco jako mali rozmazleni nesocializovani nedospeli nezodpovedni zavistivi pokrytecti spratci, kteri komunismus vyuzivaji k ciste emocionalni manipulaci masami s cilem sesadit absolutistickeho vladce a nastoupit na jeho misto. 3/ komunismus je tedy ideologii z MINULOSTI, ideologii, ktera se soucasnou, “dospelou” demokracii proste nemuze soutezit. Mluvit v souvislosti s komunismem o “pokrokovosti” je tedy ciry nesmysl. 4/ komunismus v praxi vede k socialni NESPRAVEDLNOSTI---z chudaku dela jeste vetsi chudaky a z bohatych kriminalniky... 5/ muj
0/0
22.1.2005 21:27

Nechodceronajezero

Re: Já ty knihy cetl a myslis si, ze
  5/ muj osobni nazor je, ze KSCM by mela byt zakazana, protoze je to politicka strana, jejimz cilem je PROSAZENI zlocinne ideologie. KSCM je protidemokraticka strana. Komunismus by se ale mel vyucovat na skolach, protoze bohuzel byl soucasti nasi historie a historie by nam mela poskytovat ponauceni.
6/ afIxovi a maxxovi ----- JDETE S TOU VASI PROPAGANDOU DO HAJZLU!!!!!!!!
0/0
22.1.2005 21:27

Nechodceronajezero

Re: Já ty knihy cetl a myslis si, ze
jeste k bodu 1/--nejde jen o zneuzitelnost, ale o to, ze lide nakonec sami odmitnou socialismus/komunismus, protoze vidi, ze neni schopen zabezpecit dustojnym zpusobem ani jejich zakladni potreby... Komunismus jde proti lidske prirozenosti a ani jako normativni system nemuze uspet-----omezuje aktivitu lidi a vede k obrovske nehospodarnosti-------toto je patrne uz ze samotne komunisticke myslneky, nikoliv jen z empirie...
0/0
22.1.2005 21:34

jajaja59

Re: Re: Já ty knihy cetl a myslis si, ze
Dle níže píšících bolševičků je komunismus dalším krokem ve vývoji lidstva. Ptám se tedy, proč se lidstvo (mimo snad tří "demokratických" států kde nemají co žrát) vrací zpět a po tom návratu tyto státy začínají prosperovat. Nemá smysl s nimi diskutovat, trošku níž jsem to zkoušel a již na to kašlu.
0/0
22.1.2005 21:44

jajaja59

Re: Re: Re: Já ty knihy cetl a myslis si, ze
ještě doplním: komunistická ideologie by se URČITĚ měla vysvětlovat (jako odstrašující) na všech stupních škol, otázkou však je KÝM, kdo by ji vysvětloval. Vždyť kvalita našich učitelů a profesorů není na nijak zvlášť vysoké úrovni a i to je dílo bolševika. Určitě by to ale pro žáky a studenty bylo vhodnější, než sbírat informace od "poučených" kamarádů.
0/0
22.1.2005 21:52

Nechodceronajezero

Re: Re: Re: Re: Já ty knihy cetl a myslis si, ze
ano, tak jsem to myslel--jako odstrasujici priklad...
0/0
22.1.2005 21:53

Nechodceronajezero

Re: Re: Re: Já ty knihy cetl a myslis si, ze
presne tak
0/0
22.1.2005 21:52

afix

Re: Re: Re: Já ty knihy cetl a myslis si, ze
Nevím, o jaké prosperitě a hospodárnosti hovoříte. Podívejte se prosím na státní dluh. Srovnejte HDP na hlavu v 80. letech a dnes a dále srovnejte reálnou sílu důchodů a mezd ve zmíněných letech..asi budete (ne)příjemně překvapen (tato čísla vydávají nezávislé organizace, jistě je na netu vyhledáte). Kuba, Severní Korea apod. nejsou podle mého názoru demokratické komunistické státy, ale spíše totalitní "komunistické" státy. Ovšem jiným příkladem je Čína, která ekonomicky předběhne USA a zbytek světa už v roce 2012. Pokud budete chtít argumentovat tím, že už je tam dávno kapitalismus, tak:
1/95% podniků v Číně je státních a velmi dobře prosperují.
2/Pokud řeknete, že je tam kapitalismus, tak před tím jste tvrdil, že tam nemají co jíst, takže by za to vlastně mohl i ten kapitalismus...no a to si protiřečíte:-)))
0/0
22.1.2005 22:03

Nechodceronajezero

Re: Re: Re: Re: Já ty knihy cetl a myslis si, ze
1/ Statni dluh je dilem predevsim vasich soudruhu socialistu...
2/ JAKY HDP? V JAKYCH cenach? A co bylo "obsahem" onoho HDP? Tvori dnes HDP neprodejne vyrobky  a sluzby, vyrabene v ramci "petiletek"?  To je od vas velmi lziva demagogie...Ovsem, typicke pro komunistu...
3/ demokraticky komunismus? To je protimluv.
4/ Cina nikdy nebude svetovou velmoci, dokud se uplne nezdemokratizuje, tj. v i oblasti politiky, nikoliv "jen" ekonomie.  A jakyze podil na HDP ma tech 95% cinskych podniku?
0/0
22.1.2005 22:10

afix

Re: Re: Re: Re: Re: Já ty knihy cetl a myslis si, ze
1/ Státní dluh činil v roce 1988 jen velmi malou částku (viz statistika). Vnitřní státní dluh byl o něco větší - jistě neopravené silnice - jenomže - nezapomínejte, že za doby komunismu se v každém okresním městě vybudovala okresní nemocnice, základní školy, v 7 krajích vznikly vysoké školy, bylo postaveno několik jaderných elektráren apod. Myslíte, že by na to dnes bylo? Dnes stavíme s velkou slávou dálnice po kousíčkách... 
2/HDP je HDP a počítá se celosvětově dle zcela normativních měřítek na hlavu, s tím nelze bojovat a to vy dobře víte...Byly-li ty výrobky nepreodejné, to je neprodaly by se, byli by i příjmy miterné a tudíž by nebyl tak vysoký HDP:-)))...
3/už jsem vysvětlil...
4/Nicméně nepopřete, že v čele s Komunistickou stranou Číny dosáhl tento stát nebývalé prosperity... Všechny děti mají bezplatné školství, zdravotnictví. Čínská věda je na světové úrovni..jakápak zaostalost:-)
0/0
22.1.2005 22:24

Nechodceronajezero

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já ty knihy cetl a myslis si, ze
ad 1/ Kdybyste tady neuchvatili moc vy komunisti, tak by z Ceskoslovenska=desateho nejvyspelejsiho statu sveta pred wwII--bylo neco jako dnesni Nemecko nebo dokonce Svycarsko---nemocnice a vysoke skoly by se stavily a vznikaly tak jako tak. Navic, vy jste dlouho zili z dedictvi prvni republiky plus dokud se "extenzifikovalo" tak to slo (elektrifikaci zorganizuji i z centra, direktivne), jak se ale zacalo "intenzifikovat" uz to slo do kytek..
ad 2/ Ja nahodou o zpusobu vypoctu HDP "cosi" vim a proto prohlasuji: Pane vy jste obycejny lhar. Holt, komunista, ono to lhani je vam vlastni uz od prirody asi nebo co
ad 3/ Nebyt komunismu, mohl byt dnes z Ciny asijsky Tygr typu napr.---abychom nechodili daleko--Tchaj-wan...
0/0
22.1.2005 22:31

afix

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já ty knihy cetl a myslis si, ze
Zeptejte se nějakého ekonoma, jak to bylo s vyspělostí Československa po WWI. ČEskoslovensko bylo na takové úrovni jen díky tomu, že 2/3 průmyslu Rakouska-Uherska bylo soustředěno do Zemí koruny České...A z toho čerpala ještě dlouho 1.republika...
Dnes kupříkladu nemají VŠ na pomůcky, tak by patrně měli stavět dřevěné chýše, že? Když VŠ vznikají tak jako tak...
Netvrdím, že je v Číně vše skvělé, ale prudce se rozvíjí a nedostatky brzy zmizí...
O způsobu výpočtu HDP něco víte, ale pouze mi zde nadáváte:-).
0/0
22.1.2005 22:38

Nechodceronajezero

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já ty knihy cetl a myslis si, ze
ja se nemusim nikoho ptat, ja to opravdu vim:-))). no a co jako, ze prumysl byl soustreden do Zemi koruny Ceske? To bylo nejake jine uzemi? A byl rozdil mezi Rakousko-Uherskem a Ceskoslovenskem z pred wwII tak velky jako rozdil mezi Ceskoslovenskem z pred wwwII a Ceskoslovenskem realneho socialismu, z hlediska "spolecenskeho usporadani" (az na tu slechtu, ale ta se tu za realneho socialismu byla take, ze)? A k tomu nadavani----jak nadavam? Kdyz nekoho osocim, ze bohapuste LZE, tak nadavam?
0/0
22.1.2005 22:45

afix

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já ty knihy cetl a myslis si, ze
Ono se jaksi RU rozpadlo a všechen ten průmysl zůstal u nás:-))...takže naše pozice za 1R byla taknějak ve srovnání třeba s Rakouskem napřed. (Asi tak ako byste srovnával USA a Rusko po 2.sv.v.)
0/0
22.1.2005 22:55

Nechodceronajezero

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já ty knihy cetl a myslis si, ze
Pravem napred, vzdyt o tom mluvim. Byla to stejna zeme, stejny prumysl, stejni lide, velmi podobne spolecenske usporadani-------narozdil od srovnani CSR pred wwwII versus CSSR realneho socialismu 70. let. Nevim, o co vam jde...Nebo vam mam zase zacit nadavat do blbcu a demagogu?
0/0
22.1.2005 23:06

jajaja59

Re: Re: Re: Re: Já ty knihy cetl a myslis si, ze
Definitivně naposled (myslím to upřímně): "HDP" osmdesátých let nelze s dnešním srovnávat - tehdy nebyly relevantní ekonomické ukazatele, tehdy se cucalo z prstu, tehdy snad ani nebyl ukazatel HDP. Reálná síla důchodů je u nás stále ještě nižší (i vlastní zkušenost), ale člověk má (většinou) mnohem více možností (také vlastní zkušenost). Reálná výše mezd je již vyšší. Demokratický komunistický stát již z definice je nesmysl a Čína je vlastně patvar, kde rozhodně kapitalismus není a kde jsou obrovské rozdíly v živ. úrovni přes celou zemi. Jak je mořné, že se my či američani nestěhujeme za prací do Číny ap. ale naopak ? Zítra si přečtu "moudrou" reakci.
0/0
22.1.2005 22:20

afix

Re: Re: Re: Re: Re: Já ty knihy cetl a myslis si, ze
1/Jeje, ta čísla se měřila:-) a to na obou stranách a jsou i vypočitatelná z údajů okolních států (exportovalo-li se do NSR, pak NSR zaznamenala import apod., ale jinak se to zkoumalo celosvětově a komunistické státy participovali).
2/Reálná síla dchodů je nižší a pokud vezmeme sílu platů střední a nižší třídy, tak také (2/3 produktivního obyvatelstva nedosahují průměrného platu...musíte počítat s adekvátními čísly...). O možnostech se bavit můžeme...dřív byly na výběr 2 jogurty...ale myslím, že lepší 2 jogurty na výběr a moci si ho koupit, než koukat na 10 druhů a nemoci mít ani jeden (jogurt=přirovnání).
0/0
22.1.2005 22:32

Nechodceronajezero

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já ty knihy cetl a myslis si, ze
je to uplne jinak a vy jste lhar a demagog---driv byl jeden jogurt za dejme tomu 1,50K,. ktery si mohl dovolit kazdy, dnes je deset jogurtu---ten nejlevnejsi stejne nebo dokonce jeste levnejsi--brano podle KUPNI SILY-  pro "socialne slabeho" jako ten za 1,50 a ten nejdrazsi treba za 10Kč, ted vubec nemluve o kvalite... A "socialne" slabych jsou plne hypermarkety... Jakto, ze se vyplati ty hypermarkety vubec stavet, kdyz 2/3 produktivniho obyvatelstva nedoshauji prumerneho platu? NE PANE KOMUNISTO, TEN VAS SOCIALISMUS NEBYL LEPSI ANI PRO TY "SOCIALNE SLABSI", VY OBYCEJNE LZETE...
0/0
22.1.2005 22:40

afix

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já ty knihy cetl a myslis si, ze
Ano, musí přeci jíst...nebo mají jako sociálně slabí na Slovensku spásat trávu? Jenomže jak ukazují statistiky ČSU, tak je to na dluh, pane kolego...
Dále - ke kvalitě jogurtů...(V rodině máme technologa výroby) - takže:
-do salámů a masných výrobků se nepřidávala sója. Dřívější paštika (sic jediná) byla dělána ze skutečných jater a měla velmi tuhou konsistenci...jistě "jako pamětník" vzpomenete...tedy nešidilo se...
-Madeta PLaná vyrábí jogurty, které se dělali dříve (jistě vzpomenete - oranžový a červeny:-) ve skleněné skleničce), stále .. u nás stojí tento jogurt 16KČ. Je to jogurt ze skutečné jogurtové kultury a plnotučného mléka... Jenomže většina těchto jogurtů jde na export (rakousko), nebOt´u nás si je kupuje jen málokdo...jagurt, který teče není jogurt (vyhledejte odbornou pomoc výrobního technologa).
0/0
22.1.2005 22:48

afix

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já ty knihy cetl a myslis si, ze
A na tento skutečně kvalitní jogurt měl tehdy každý, milý pane...
0/0
22.1.2005 22:50

Nechodceronajezero

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já ty knihy cetl a myslis si, ze
ale vzdyt jedi....:-))))
ja salamy ani jogurty nejim, tak nevim a ten kefir je lepsi:-))). Ale uznavam, ze kvalita asi sla dolu, i kdyz ten kabanos tehdy----fuj... Na strane druhe, kdyz uz jsme se tak snizili---uz nemusim shanet hajzlpapir, pro poradne hadry nemusim chodit do tuzexu, v hypermarketu nakoupim, co tu driv nebylo, kdyz nekam chci jet, tak proste jen vezmu pas a jedu...
 
Ale doufam, ze nechcete zobecnovat na zaklade pastik a jogurtu?
0/0
22.1.2005 22:55

afix

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já ty knihy cetl a myslis si, ze
No, ono se na ty hadry tehdy tak moc nekoukalo (páč je měli všichni podobný:-)), obchodní středisko bylo v každé střediskové obci...
Dnes je to za cenu dluhů apod. Také bych rád vyjel, mám výborné známky, ale na stáž jaksi nemohu, neboť na to nemám...On ten blahobyt je za vysokou cenu...
Nemusím shánět hajzlpapír...Ano, občas prostě něco chybělo, ale také spousta lidí nestála potupně na ulici, nežebrali, nebrali podporu v nezaměstnanosti a fronty na úřadě práce. Každý si mohl pořídit auto, dům...
0/0
22.1.2005 23:00

Nechodceronajezero

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já ty knihy cetl a myslis si, ze
Me neoblbmete---ja si na tu dobu velice dobre pamatuju----a uz za meho zivota slo vsechno od desiti k peti, sooude i podle kvality toho napr. kabanosu nebo piva.
"Obcas neco chybelo"---nikoliv obcas, ale velmi casto a nikoliv neco, ale VSECHNO.
Dnes nezebraji socialne slabi---bezmovci jsou ve velke vetsine lide s nejakym psychickym problemem---bezdomovectvi neni socialni otazkou.
Vysoka nezamestnanost je tady proto, ze socialisticka vlada nam predepsala prilis mnoho socialismu. V trzni ekonomice totiz plati prima umera---Cim vic socialismu, tim vetsi nezamestnanost. Ja jsem pro co nejmene socialismu....
Auto---skodovka nebo trabant, a zdaleka ne kazdy, dum---hnusny panelak...
To jako opravdu chcete tvrdit, ze za socialismu jsme se meli lip?
0/0
22.1.2005 23:13

afix

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já ty knihy cetl a myslis si, ze
Vidíte a dnes jsou lidé rádi, že ten panelák vůbec mají...Podívejte se, kolik bytů se dnes postaví... (a můžete si přečíst Marxovu studii ´O bytové otázce´ abyste viděl, jak moc je dnes Marx aktuální...). Všechno chybělo? Podívejte, byl u nás v 80. letech rodinný přítel z Itálie - a pokud vím, byl velmi překvapen úrovní výrobků a jejich cenami (čokoládu, kakao, víno apod. si tu mohl dovolit každý...v Itálii jen ti nejbohatší...), domem, který si mohl postavit i dělník,... Vidíte...a kdo generalizuje? Nebylo nic apod. jsou vaše slova a rozhodně to není pravda...
Jinak už se v té diskusi nevyznám...argumentujete dobře, ale je to na dlouhé lokte...Chcete-li poznat mladého komunistu, napiště mi a můžete mi nadávat tváří v tvář... 
  
0/0
22.1.2005 23:22

afix

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já ty knihy cetl a myslis si, ze
Já nejsem přesvědčený komunista...to jen ty přednášky z filosofie mě nutí se nad tím zamyslet a čtu a čtu...No a čím víc se toho dovídám, tím víc mám pocit, že ta idea vůbec není špatná a když vidím současný stav věcí, tak mě to v názoru ještě utvrdí...
Takže mi doporučte nějakou věrohodnou studii, knihu, která mi popře negativa kapitalismu a já se přeorientuji.
Za Vás mluví zkušenosti, které já nemám...A ke staršímu člověku mám úctu tendenci mu věřit...Nechci vás iritovat...
0/0
22.1.2005 23:27

Nechodceronajezero

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já ty knihy cetl a myslis si, ze
je toho strasne moc---i v te filozofii. Ale zacit byste rozhodne mel logickym pozitivismem a zavadit trochu i onu casto opovrhovanou ekomomii---tzn, precist jedno dnes uz velmi stare dilko od Adam Smith -ma dlouhy nazev, neco jako Jak vznika bohatstvi ....atd. Mimochodem, moderni ekonomie zavery Marxovy ekonomicke analyzy zcela vyvraci...A vzhledem k vasemu zajmu o politiku byste mel nastudovat i politologii----zjistite, ze marxismus je jenom jednim z MNOHA mnohem fundovanejsich nazoru/teorii/ideologii... a dnes uz je to pravek...
0/0
22.1.2005 23:44

Nechodceronajezero

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já ty knihy cetl a myslis si, ze
bytova otazka, jak skutecni odbornici vedi, je tezkym balvanem z minulosti...Je to od vas dost nefer argumentace.
O ostatnim se fakt asi nema cenu bavit----vy me tvrdite opak toho, co ja sam jsem na vlastni oci a kuzi zazil (a mel jsem i -zprostredkovane -moznost porovnani onech napr. cokolad ze Zapadu atd.kdyz uz argumentujeme cokoladama) a to me svym zpusobem urazi... Vy komunisti jste opravdu zvlastni lide---svymi sny a predstavami si prepisujete realitu takrikajic v realu----nejenom ze prepisujete minulost.
Dekuji za nabidku, osobne proti vam nic nemam, protoze nevim, kdo jste, ale o poznavani mladych komunistu opravdu nestojim. Howgh.
0/0
22.1.2005 23:34

afix

Re: Já ty knihy cetl a myslis si, ze
1/Nevím, kde jste vzal, že komunismus je absolutistická ideologie...
2/Jsem velmi dobře socializovaný, úspěšně podnikám a studuji a nemám co závidět:-))))
3/Cíl sesadit absolutistického vládce nemůžete kritizovat, jestliže v bodu 1 kritizujete absolutismus... Každá revoluce, která v dějinách proběhla dosazovala své bojovníky na místa poražených...
4/Marx řekl, že komunismus nebude schopen po delší dobu konkurovat kapitalismu a nebude se moci prosadit v jednom státě apod. (viz Kuba), neboť jej ostatní udusí (viz ekonomické snkce a embarga ze strany USA).
Pletete si jablka s hruškami - totiž nemůžete srovnávat demokracii a komunismus. Opakem komunismu je kapitalismus. Jak kapitalismus, tak komunismus může být demokratický, totalitní, v rukou oligarchie apod. Nepleťte si politickou ideologii (filosofii) a podíl obyvatelstva na moci...
Víte vy vůbec, že byl Marx zvolen filosofem a myslitelem 2.tisíciletí?
0/0
22.1.2005 21:48

Nechodceronajezero

Re: Re: Já ty knihy cetl a myslis si, ze
ad 1/ staci si ty knihy precist anebo zavzpominat, co jsem meli napsano v ustave pred 89--o vedouci uloze KSC. Pane vy lzete a dobre to vite.
ad 2/ to se vubec nevylucuje s tim, co o komunismu tvrdim. Komunismus v dnesni dobe paradoxne prosazuji rozmazleni synacci a dcery z dobre situovanych rodin... Proc asi?
ad 3/ to je uz nastesti veci minulosti---tehdy to tak opravdu bylo a proto mel komunismus tak obrovsky uspech---i diky te sve "romanticnosti"....
ad 4/ spatny priklad a navic ilusturujici komunisticke mysleni---za neuspech komunismu tedy byly zodpovedne sankce USA. A co byvaly "sobestacny" komunisticky blok v cele se SSSR?
ad 5/ to opravdu srovnavat nelze---demokracie narozdil od komunismu neni zadna ideologie, ale "pouhopouhou" technologii moci, ktera neni absolutisticka=jeden panovnik, vladce, jedna ideologie, apod. Komunismus nikdy nemuze byt demokraticky, to je uplny nesmysl.
Me je uplne jedno, ze Marx byl zvolen, kym byl zvolen---sp
0/0
22.1.2005 22:04

afix

Re: Re: Re: Já ty knihy cetl a myslis si, ze
Já neobhajuji ten totalitární systém, který tu zavládl po roce 1948 (byl implantován ze SSSR). Nejsem rozmazleným synáčkem z dobře situované rodiny...to že si vydělávám na studium už asi o něčem svědčí, nemyslíte? Já nehovořím o tom, že za ekonomický neúspěch může jen USA, pouze jsem parafrázoval Marxe, který to řpedvídal, ale považoval to za jeden z neúspěchů... Bude-li komunismus řízen zdola (což konekonců byl původní účel sovětů), tak bude velmi demokratický...
 
0/0
22.1.2005 22:16

Nechodceronajezero

Re: Re: Re: Re: Já ty knihy cetl a myslis si, ze
jak zdola? plus viz muj prospevek nize---jakchcete prosadit kradez jinak nez absolutisticky? A co kdyz si nekdo zalozi nejake jine "sovjety", napr. socialni demokrate, nebo konzervativci, krestansti socialisti, apod.? Budete se s nimi chtit podilet na moci anebo je (castokrat normalne)zavrazdite, jak jste to predvedli v minulosti?  A jak je vubec mozne, ze vy jakzto student VS verite takovym howadinam? To jste tak hloupy? nebo vam "jen" vymyvali mozek?
0/0
22.1.2005 22:24

afix

Re: Re: Re: Re: Re: Já ty knihy cetl a myslis si, ze
Vidíte...já s vámi diskutuji, dokonce chápu vaše argumenty a beru, že máte jiný názor...vy mě ovšem nazýváte ihned hlupákem...
A jinak, právě přednášky v filosofie mě přesvědčili o tom, že Marx byl skutečně filosofem 2.tisíciletí... Také se můžete ptát, proč někteří političtí vězni tleskali v parlamentu projevu doc. Grebeníčka... Pochopte, že existují lidé, kteří mají jiný názor než vy...a buďte s námi trpělivý.
0/0
22.1.2005 22:42

Nechodceronajezero

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já ty knihy cetl a myslis si, ze
ok tak znovu (asi je ten komunismus opravdu psychopatologickym myslenkovym konstruktem---opiem lidstva, ale budiz) ---jakchcete prosadit kradez jinak nez absolutisticky? A co kdyz si nekdo zalozi nejake jine "sovjety", napr. socialni demokrate, nebo konzervativci, krestansti socialisti, apod.? Budete se s nimi chtit podilet na moci anebo je (castokrat normalne)zavrazdite, jak jste to predvedli v minulosti?
0/0
22.1.2005 22:48

Nechodceronajezero

Re: Re: Já ty knihy cetl a myslis si, ze
jeste jedna vec k prvnimu bodu ---Jak jinak lastne tedy vy "opravdovi" komuniste chcete "odstranit socialni nerovnosti"=obycejnou kradez soukromeho majetku, nez pomoci absolutismu? Nebo si myslite, ze lide budou sve majetky "kolektivizovat" dobrovolne? A jak se vy opravdovi komunisti postavite k FAKTU, ze soucasti komunisticke myslenky je teze o ospravedlnosti pouziti NASILI k prosazeni komunismu? Jak muzete ve svetle techto faktu vubec mluvit o "demokratickem komunismu? To jste fakt az tak nestydati lhari nebo si myslite, ze vsichni krome vas jsou uplne blbi?
0/0
22.1.2005 22:20

Nechodceronajezero

Re: Re: Re: Já ty knihy cetl a myslis si, ze
"odstranit socialni nerovnost"=uskutecnit obycejnou kradez soukromeho majetku
0/0
22.1.2005 22:34

afix

Re: Re: Re: Re: Já ty knihy cetl a myslis si, ze
Ale, ale. Žádná z kolektivizací Vám přeci nevzala osobní majetek... Byla kolektivizována půda stavby o výměře větší než stanovené zákonem (tj. při první kolektivizaci půda o více než 50ha).
Marxe jste zjevně nečetl...ten nikdy nehlásal zabírání osobního majetku (bytu, zahrádky apod.). Navíc jasně řekl, že lidé si nikdy nebudou rovni. Účelem komunismu je pouze odstranit 2 nemoci společnosti= bídu a přepych...
Takže nechápu, proč má něko vlastnit více než 2 ha půdy nebo zámek (na kterém dřeli poddaní a nucení robotníci.apod.
0/0
22.1.2005 22:54

Nechodceronajezero

Re: Re: Re: Re: Re: Já ty knihy cetl a myslis si, ze
ale ale, prece je jedno jestli jsou i "vyrobni prostredky" v soukromem vlastnictvi nebo ne, kradez je to tak jako tak, ale podle vas "kolektivizace", a ze veci v osobnim vlastnictvi chcete cloveku milosrdne ponechat, hmm. Kradez je to z hlediska cloveka/rodiny, ktera leta pracovala a davala praci druhym, aby pak prisli komunisti a kradli...
Proc bych nemohl vlastnit vic jak 2ha pudy, nebo zamek?
Jinak, tim svym "na kterém dřeli poddaní a nucení robotníci" jasne ukazujete, co o vas tvrdim nekde vyse------ta vase ideologie je ideologii z minulosti---je zrcadlovym opakem feudalismu, dalo by se zhruba rict...
0/0
22.1.2005 23:02

afix

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já ty knihy cetl a myslis si, ze
Je třeba se z minulosti učit... Zámek...víte, vy obhajujete vlastnictví takového statku za demokracii a oháníte se právem...Ale takovéto objemy se do rukou jednotlivců dostaly převážně v nedemokratických režimech (i vaši předkové museli jistě tvrdě dřít, nesměli opouštět panství, nuceně robotovali - tedy nemáte-li modrou krev:-))apod.)
Dávat práci druhým...Vidíte a právě o tom je ta Marxova ekonomická teorie, že ukazuje, jak zaměstnavatelé zaměstnance vykořisťují a z prodeje jejich práce a tvorbě nadhodnoty parazituje... No, snad tyto výrazy, jež jste slyšel ve škole přežijete:-), ale de facto je to pravda...
0/0
22.1.2005 23:09

Nechodceronajezero

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já ty knihy cetl a myslis si, ze
obhajuju kvuli necemnu jeste dulezitejsimu----nedoknutelnosti soukromeho vlastnictvi... A mimochodem, slechtu jsme tesne po wwI zrusili...
"ta Marxova ekonomická teorie, že ukazuje, jak zaměstnavatelé zaměstnance vykořisťují a z prodeje jejich práce a tvorbě nadhodnoty parazituje"...---ano slysel a povazuji to za neuveritelny nesmysl a ve skutecnosti velice nebezpecnou myslenku---nebezpecnou proto, ze pomoci ni jste vy komunisti ospravedlnili obycejnou kradez----kolektivizaci.
Pokud ma ve fungujici trzni ekonomice nekdo pocit, ze je svym zamestnavatelem vykoristovan, muze velice jednoduse zalozit vlastni firmu nebo odejit k jinemuzamestnavateli... Ja to tak, ze ti schopnejsi, aktivnejsi, odvaznejsi, zodpovednejsi svoji cinnosti vytvareji pracovni mista pro ostatni---tedy pro ty, kteri nechteji byt tak aktivni, atd..., za coz jim patri zaslouzena odmena. NIKDO JINY totiz onu praci-pracovni misto vytvorit nemuze... Leda stat---v komunismu...ale to uz zname..
0/0
22.1.2005 23:24

Nechodceronajezero

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já ty knihy cetl a myslis si, ze
 
JInak znovu se presbvedcuji, ze v pozadi toho vaseho slavneho komunismu je obycejna zavist... Take byste byl rad aby vsichni meli BMW? Ale co kdyz bude chtit nekdo mit jeste lepsi auto nez BMW? To mu to zakazete?
0/0
22.1.2005 23:26

afix

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já ty knihy cetl a myslis si, ze
Proč by měl chtít lepší vůz? jen proto, aby se ukázal? Jen proto, aby ukázal, že na to má? Pak je mi líto takového člověka...Dokud si lidé neuvědomí, že nemůžou chtít stále víc a víc, bude na zemi díky takovým lidem růst nenávist, poroste prostředí dravé konkurence, která bude ničit ty, kteří neměli to štěstí a narodili se méně konkurenceschopní...to ovšem neznamená, že nemají právo na důstojný život... myslím, že ti schopní by se měli uskrovnit...to je celé...Asi jsem podle Vás líný, neschopný a kdesicosi...Demagog, lhář či jak jste mě tu ještě nazval...
0/0
22.1.2005 23:33

Nechodceronajezero

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já ty knihy cetl a myslis si, ze
dalsi dukaz, ze politicky nazor ma co delat z psychologii---ale to by bylo na hlubsi diskusi------------------------Ale to mu prece nemuzete zakazat, aby se chtel ukazat, leda ze byste mu zavidel. Muzete na nej apelovat moralkou (vysoka spotreba vede k poskozovani zivotniho prostredi), ale nikdy jej nemuzete chtit "prevychovavat" natozpak menit celou spolecnost i takovychto lidi---to totiz vede k hroznym dusledkum s obrovskymi naklady. A kdo ze to vlastne zavidi---ti co maji, nebo ti co nemaji?. Chcete tvrdit, ze ti co zavideji, maji na svoji zavist takrikajic pravo? Navic----ten vas postoj ke konkurenci-----konkurence prospiva kazdemu, a to tak, ze velice, a rozhodne neplati, ze cim konkurencnejsi prostredi, cim mene sanci na dustojny zivot pro ty mene konkurenceschopne---to je straslivy omyl, opak je pravdou---viz ekonomie, o ktere jak vidno nevite vubec nic, teda krom tech pohadech od Marxe... Doporucuji nastudovat, jak se "socialisticti" Nemci stavi ke konkurenci, jak kon
0/0
22.1.2005 23:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.