Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policie: Padesátka je někde zbytečně málo

Nově postavená a perfektně přehledná čtyřproudová Žižkova ulice v Ústí nad Labem svádí, aby tu řidiči přidali plyn. Ale nemohou. Úsekem se smí jet maximálně padesát kilometrů v hodině. Sami policisté říkají, že by se tu klidně mohlo jezdit o dvacet kilometrů rychleji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

edd1

Každý úsek posuzujeme, říkají úředníci
Sami se přiznávají.
Výsledky posouzení jsou však takové jak se ukazuje.Kde to jde upravit na vyšší rychlost bez problému,tam si najdou důvod,že to nejde.
Další kdo by měl hodnotit a zasáhnout je policie.A vůbec nevěřím vyjádření,že do bezproblémových úseků nechodí měřit.Často vidím,že jsou právě tam.Mají k dispozici široké odstavné pruhy,kde mohou v pohodě inkasovat.Řekl bych,že si místa,kde je pěkná,široká a přehledná vozovka a obytné domy situovány dále od vozovky.Extra taková si vybírají.Tam kde by bylo záhodno měřit-jsou vidět málo kdy.
A obecné zvýšení na 60,také neschvaluji.Dnes je 50 a všichni jezdí 60 a více.Když se povolí 60,budou jezdit 70 a výše.To řešení není.
Upravit-povolit vyšší rychlost na vybraných úsecích.A důsledně kontrolovat..a tvrdě trestat toho kdo se netrefi do povoleného.
 
0/0
28.1.2005 6:38

paja99

úředníci už předem počítají s porušováním předpisů?
CITUJI: Loni je však úředníci dali odmontovat a platí tu opět padesátka. Důvod? Lidé si stěžovali, že tu řada řidičů jezdí kolem devadesáti, a stala se tu vážná dopravní nehoda. **** Závěr: všichni už jsme se tak naučili porušovat předpisy, že úředníci automaticky předpokládají,že se bude jezdit více než povolí a proto ÚMYSLNĚ dávají povolenou rychlost nižší. *** NENÍ TO KOCOURKOV??? Logičtější by bylo povolit 70 a trvat na této rychlosti a důsledně kontrolovat její překračování ...
0/0
23.1.2005 13:31

PájaZítra

Místopisná připomínka podruhé
V posledním odstavci: výpadovka z Jablonce na Liberec vede skrz městskou část Rýnovice, tak jakápak rýmařovská věznice. Když už tak rýnovická...
 
Víte vůbec, páni redaktoři, kde leží Jablonec n.N. a kde Rýmařov?
 
Volám: Korektoři, kde jste?
0/0
21.1.2005 13:23

diskusi

No vážně!
Řada komunikací je dimenzována na silné dopravní toky . Omezení však platí pro nejhorší eventuality, např. pro naložený kamion za deště , proto je tam zákaz předjíždění, nebo omezená rychlost. A co moderní osobáky s ABS? I pro ně platí nesmyslná omezení!  Těžko pochopit dopravní inženýry a úřady.
0/0
21.1.2005 1:35

davexx

Re: No vážně!
Opravdu si myslíte, že ABS umožňuje porušovat fyzikální zákony? ABS je pouze pomůcka pro řidiče, kteří nejsou tak zkušení při brždění a umožňuje při brždění celkem bezpečně zatáčet, nijak nepomůže třeba v zatáčce. Pokud si někdo myslí, že tím, že má ABS, tak může jet rychleji, tak je vedle jak ta jedle. ABS se aktivuje až v krajních případech, do kterých se opravdu dobrý řidič nedostává.
0/0
21.1.2005 7:56

Kleki Petra

Re: Re: No vážně!
No, dostává, ale pak za to většinou může nějaký lojza, který si myslí, že blinkry by byly jedině snad vhodným doplněním osvětlení vánočního stromku.
0/0
21.1.2005 13:34

davexx

Re: Re: Re: No vážně!
Máte pravdu, jízda některých řidičů je velmi nečitelná. Zkušený řidič už je většinou odhadne a zatřídí (kloboučci a další pokrývky hlavy - necítím se v autě dobře, jinak bych sejmul pokrývku hlavy; podnikatelé v drahých autech - já jsem šéf a všichni mě budete poslouchat, protože jedině já mám patent na rozum a žádné zákony na mě neplatí včetně fyzikálních; řidiči "profíci" - jezdím už skoro 100 let, takže jsem zkušenný=dobrý řidič, sice mi uniklo, že tadyhle se už třikrát zěnilo značení, protože jezdím po paměti, naznám současný zákon, protože už se tolikrát změnil a reflexy? o čem to mluvíte, jsem profík a cesta je moje). Občas je to problém, z některých běžně vypadajících řidičů se občas vyklubou pěkní exoti. Naopak se občas stane, že vás někdo překvapí, auto s tuningem za dvojnásobek běžné ceny auta, který zastaví před přechodem, vystoupí a pomůže babičce o holi, která se sama bojí přejít čtyřproud - nicméně tohle jsem viděl jen jednou v životě, ty předchozí kategorie vidí člověk
0/0
21.1.2005 14:34

davexx

Re: Re: Re: Re: No vážně!
denně.
0/0
21.1.2005 14:34

vysokoskolak01

reakce pokracovani ;)
Jeste malej offtopic: za uplne nejvetsi ignoraci povazuju typky, co se vehementne na dvouproudych silnicich drzej v levym pruhu, ikdyz by je par lidi rado predjelo. Ano, casto tito jezdej dle limitu a tedy by je nemel kdo predjizdet. Ale tusim vsichni, co nekdy nekam opravdu spechali mi daji za pravdu, ze je to fakt na ranu. Rychlost si ma hlidat kazdy sam a ne se starat o ty ostatni, kdyz chteji jet rychleji, je to jejich zodpovednost, tak ,
0/0
20.1.2005 23:29

vysokoskolak01

Reakce
Okej, mozna nemam najety stovky tisic kilometru, ale poslednich par let jezdim denne hlavne Prahu a rychlostku na Liberec (1-2x tydne) a proto snad muzu vyjadrit svuj nazor ;) Chtel jem jen rict, ze problem nevidim v tom, ze se jezdi moc rychle, ale v tom, jak jsou konstruovany nektery silnice. Proto jsem ne pro jeste vetsi rychlostni restrikci (jak jsem psal, to se muzem vykaslat na auta a chodit pesky), ale pro lepsi silnice (tzn min prechodu, min velkejch krizovatek, kde vzycky jeden pruh jeden a X dalsich ceka a ceka, v Praze vec bezna, a tak podobne) Treba uplne genialni situace je na dalnici na Karlovy Vary tusim (proste ta rychlostka navazujici na Jizni spojku, co se po ni jezdi na letiste). Clovek jede a jede a najednou 70 (nebo dokonce 50?), protoze napric dvouproudy silnice vede PRECHOD se semaforem. To ja povazuju za maximalni deme*ci ;) Jeste malej offtopic: za uplne nejvetsi ignoraci povazuju typky, co se vehementne na dvouproudych silnicich drzej v levym pruhu,
0/0
20.1.2005 23:28

DrHorak

v padesátce to rozhodně není..
Já teda osobně to omezení rychlosti až tolik nerespektuju. Jedu ale bezpečně a nikoho neohrožuju. Horší je, že spíš já bývám ohrožován.
0/0
20.1.2005 21:30

Warťan

Doplňek k prvnímu příspěvku
Kdo četl na konci můj první příspěvek, jistě mu pomůže tohle, hlavně těm, kteří si myslí, že zdržuju provoz. Navíc mi kdosi napsal, že by mě vytáhl z auta a propleskl, což si myslím, že by ve společnosti nemělo být tolerováno, ale bohužel je... Psal jsem o svých rychlostních limitech, které mi připadají optimální, ne pro vozidlo, neboť jezdím s více typy aut různých objemů a stáří, ale pro silnice a celkový provoz. To ovšem neznamená, že zdržuji provoz, o tom řeč nepadla. Když je plný protisměr, nebo zákaz předjíždění, jezdím podle limitu, pomaleji jedu jen, když jsem na silnici sám, popř. předjíždění je pro ostatní hračkou a je dobrá krajnice. Jsou okresky, kde bych strašně rád jezdil 110- 120, jsou velmi dobré, ale limit je limit a já jsem člověk-řidič, takže maximálně zodpovědný, což by měl být každý. Na dálnici v pravém pruhu nikomu nemůžu překážet, když jezdím 100 km/h s kamiony v řadě...
0/0
20.1.2005 16:51

b2n

Nevím, nevím...
Naši řidiči už dávno přestali jezdit podle dopravních značek.
0/0
20.1.2005 16:49

corner

Buzerace buzerace
Jenom maly postreh z uzemi mesta Plzen. Statni policista mi tam udelil blokovou pokut za znecistenou, nikoliv vsak poskozenou SPZku. Kdyz chces psa byt, vzdy si najdes hul.....
0/0
20.1.2005 16:47

žbl

co takhle....
... pokuty za porušení minimální rychlosti..... (v kopci, AVIE, na dálnici 2xTIR navzájem se předjíždějící 20 km...)
0/0
20.1.2005 16:19

breberaksuper

Re: co takhle....
seš jetej
0/0
20.1.2005 16:53

žbl

Re: Re: co takhle....
nee... bjsem denně na silnicích...  bohužel....  takže ze života českých a moravských silnic
0/0
20.1.2005 18:10

Volten

Policie:Padesátka je někde zbytečně málo
----obdivuje se dnešní zavedené praxi v naší bezpečnosti ale i v armádě že může její příslušník  vykládat na veřejnosti své soukromé názory.Vyhlášky a nařízení vychází ze zákonů a  ty jsou  všechny části represivních složek poviné bezdiskuzně dodržovat.Své připomínky mohou podávat dle směrnic  svým nadřízeným.O změnách pak rozhodují kompetentní činitelé.Z tohoto případu je vidět že u policie panuje  nepřípustný demokratický duch. a pak se nelze divit v jakém je stavu  kde si každý může dělat co jej napadne.Správně by měl být ten užvaněný policista potrestán.
 
0/0
20.1.2005 16:00

herulinka

Ještě napište,
že většina našich řidičů dodržuje předepsanou rychlost...
0/0
20.1.2005 14:22

žbl

Re: Ještě napište,
když dodržuje... zdržuje provoz, dělá kolony.....  to jepak zážitek...
0/0
20.1.2005 16:21

herulinka

Re: Re: Ještě napište,
Já bych chtěla jednou týdně na silnici potkat někoho, kdo jede podle pravidel přesně. To se mi snad opravdu ještě nestalo
0/0
20.1.2005 17:30

hovnival-

Re: Ještě napište,
ahoj, jak to jde?
0/0
20.1.2005 16:42

herulinka

Re: Re: Ještě napište,
Nie je to až také zlé
0/0
20.1.2005 17:31

Feo

Stanovení rychlosti
Zásadní chybou při značení konce a začátku obce je fakt, že se vychází z katastrálního území, nikoliv z logiky. Znám řadu obcí, kde se projíždí dokonce lesem,   nebo poli, bez jakékoli zástavby. Pro inspiraci je možné dojet si např. do Francie a podívat se jak je řešena rychlost na silnicích II. a III. skupiny. 
Pokud jde o Prahu považoval bych za největší přínos, provedení inventarizace dopr. značení, jeho  vyhodnocení a podle mého laického názoru by  zbyla tak třetina důležitých a užitečných dopr. značek, jejichž striktní dodržování by bylo možno reálně a zcela konkretně vyžadovat.
Štěkání černooděnců , jejich botičkaření a plížvá konvergence v regulerní policii by tak mohla být správně směrována právě k této činnosti. Samozřejmě to by předpokládalo odebrat jim docela slušné automobily a přinutit je šlapat ulici, kde by byli asi
0/0
20.1.2005 13:13

davexx

Re: Stanovení rychlosti
Obávám se, že nemáte pravdu, protože, kdyby byla značena katastrální území, pak by neexistovaly pozemní komunikace mimo obec, protože každý kousek území ČR je v nějakém katastrálním území. (Jedinou výjimkou je snad půda pod zastupitelskými orgány mimo území ČR.)
0/0
20.1.2005 13:29

Ulrich

Re: Re: Stanovení rychlosti
Nejsem si jist, jak je to s katastrálními územími. Důležité ale je, že ve spoustě obcí jsou tabule vymezující jejich území ( a tím i oblast s rychlostí max. 50km/hod. ) v lese a v polích. Absurdní. Hloupé.
0/0
20.1.2005 15:02

davexx

Re: Re: Re: Stanovení rychlosti
Toť otázka, třeba k tomu nějaký důvod je, jen jej není na první pohled vidět. Každopádně v případě, že o takovém místě víte, kontaktujte příslušný obecní úřad, krajský úřad nebo ředitesltví silnic a dálnic (v závislosti na typu pozemní komunikace) a zeptejte se proč to tak je, dejte jim návrh na změnu a podobně. Pokud s Vámi nebudou chtít na toto téma komunikovat, tak se domáhejte svých práv a jejich povinnosti informovat a projednávat podněty, pokud ani to nepomůže, dalším prostředkem může být kontaktovat třeba televizi, která občas vymete hodně starý problém během dvou dnů po odvysílání odpovídajícího příspěvku. Řeknete si, že je to nereálné, ale není to pravda. Nespokojených řidičů je spousta, nadávají třeba na takovýchto webech, ale to jsou jen plané řeči, se kterými úřad nic neudělá. Když si každý řidič vybere jednu nesmyslnou značku a bude důsledný, tak se to pozná. Nebuďme to stádo hospodských filozofů, kteří neumí jednat s úřady. Úřady jsou tady pro nás, tak jim to dejme najevo
0/0
20.1.2005 15:22

Ulrich

Re: Re: Re: Re: Stanovení rychlosti
Jó, dobře. Zvážím tuto možnost. Pár míst s absurdním dopravním značením by v okolí mého bydliště bylo. Ale ještě k podstatě problému: I policie tedy nyní uznává, že na řadě míst v obcích je 50 km/hod. nesmysl. Otázkou tedy je, zda limit nezvýšit alespoň na dřívějších 60 km/hod.. Já bych byl pro.
0/0
20.1.2005 16:48

davexx

Re: Re: Re: Re: Re: Stanovení rychlosti
Policie, tvrdí, že na některých vybraných místech je 50 km/h málo, v žádném případě ne plošně. Zavedení plošného omezení na 50 km/h znamenalo změnšení následků nehod ve městě a v tomto směru bylo určitě velmi dobré. Nyní je jen třeba vytipovat místa, kde lze zvýšit na 70 km/h místní úpravou, případně na čtyřproudových komunikacích oddělených od ostatního provozu na 80 km/h, nic jiného nikdo nepropaguje, protože by to byl krok zpět. A ještě jeden dotaz, proč Vám ta 50 tak vadí? Za sebe mohu říct, že s ní nemám nejmenší problém, klesla mi spotřeba (tím patrně i emise), zvýšila se plynulost jízdy, je jednodušší se zařadit mezi jedoucí auta při odbočování a doba dojezdu se téměř neprodloužila. Sám nevidím jediný skutečný argument pro změnu na 60.
0/0
21.1.2005 14:06

Feo

Re: Re: Stanovení rychlosti
Z hlediska práva máte zřejmě pravdu. Mně však nešlo o právní purismus, ale o pouhou logiku, kterou mnohdy při umisťování dopravních značek postrádám a nepochybuji, že i vy.
0/0
20.1.2005 22:40

davexx

Re: Re: Re: Stanovení rychlosti
Samozřejmě, že je mnoho nesmyslně značených míst. Je třeba na ně upzornit příslušné úřady a dohlížet na to, aby úřady něco činily.
0/0
21.1.2005 14:08

Milan44

to je ono
to je přesně ono vybírá se tam kde nic nehrozí a kde je rychlost nesmyslně omezena , a třeba u školy kde se jezdí pomali tam nikdo radar nedá protože by tam nikoho nechytili ....... jsou to haj . zlové
0/0
20.1.2005 12:30

blahak

V zizkovce ze nemeri?
Kdo je z Usti, tak moc dobre vi, ze u Scanie v zizkovce pravidelne na te 4prodovce meri a vubec je to nesere. Tak at tady nejakej fízl nekeca, ze tam neposila lidi!!!! To je drzost...
0/0
20.1.2005 11:27

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Konečně
někdo došel k tomu, že jem trestat následky nic neřeší a je nutné řešit příčiny. A nesmyslnost a chaos v dopravním značení je jednou z nich. Názornou ukázkou je město MOST. V ulicích je prales dopravních značek které si někde i protiřečí (ať se řídím jednou nebo druhou vždy se dopustím přestupku) časem donutí řidiče toto vše ignorovat. (Mám podezření, že vedoucí odb. dopravy Mag. města Most nemá patřičné dopravní vzdělání, ale ani řidičák). Naprostou raritou v Evropě je křižovatka v Mostě-Souši. Na silnici I. tř č.13 (Cheb - Liberec), budoucí R-13, musíte v tomto místě dát přednost všem, kteří na ní najíždějí od Litvínova. 
0/0
20.1.2005 10:49

Warťan

Re: Konečně
To je pravda, nad touto křižovatkou jsem se zrovna nedávno pozastavoval. Nebyl zrovna provoz, ale jindy bych se tam příliš nehrnul...
0/0
20.1.2005 16:37

Ccecil

......
Na všechno musíte mít vyhlášku a papír, vše musí odsouhlasit komise úředníků. Na vše musí být razítko. Pak se stejně zavede nižší rychlost, s předpokladem, že se bude stejně porušovat. Tak na co to vlastně je? Na HOV.. stějně jako většina zákonů, když se předpokládá jejich záměrné nendodržování. Viď Stando.
Co takhle zkusit používat zdravý rozum? To bych chtěl moc v tomhle razítkovém státě.
Mám návrh. Co takhle zavést v určité vzorové lokalitě přesnou rychlost a pravidla a v této lokalitě to  bezvýhradně kontrolovat a prosazovat?
0/0
20.1.2005 10:47

Zelenej Raul

Titulky
Docela vtipně se dnes redaktorům iHeute podařilo připravit dva titulky na jednu stranu.... "Jak zpomalit české řidiče? Pomohly by větší pokuty" a tady "Policie: Padesátka je někde zbytečně málo" :o))
0/0
20.1.2005 10:37

jacih

a jeste
Pokud si myslis ze tam ty prikazane rychlosti jsou proto, aby Policajti mohli vybirat pokuty, a aby si za ty tvoje pokuty Gross koupil byt na Barandove, tak jsi jeste navic paranoiidni polopsychopat, kteryho by meli zavrit do Bohnic, nebo by se mel vodstehovat do toho skvelyho Rakouska, kde dostanes za to, ze ti ukapne volej z auta flastr 1000 ecek..Howgh
0/0
20.1.2005 10:32

jacih

50 nebo ne50
Kdyz je nekde prikazana rychlost 50 mas jet 50, i kdyz se ti to zda jako nesmysl. Az zastavis a vylezes s auta..muzes jit na dopravni inspektorat nebo nekam na mestskej urad kde umistujou znacky  a rict jim to tam..To je vse co nam jako ridicum prislusi. Nic vic nic min. Jakmile ovsem na te 50 pojedes 100, vzal bych ti papiry, napalil 50 000 pokutu a zdar ahoj..
0/0
20.1.2005 10:28

žbl

Re: 50 nebo ne50
a co obráceně na 100 jedeš 50.... taky bys pokutoval?
0/0
20.1.2005 16:22

Baxter

Tak me napadlo,
ze pekny nesmysl je i umistovani semaforu tesne u zacatku krizovatky. Clovek kolikrat prijede k semaforu, vedle zastaví dodávka a světla jednoduse nevidí. Kolikrát to řeším tak, ze vystrčím hlavu z okna nebo musím prostě vystoupit cely, abych na semafor videl. Nechápu proč neumistují semafory na protější stranu křižovatky, jak je tomu všude ve světě....
0/0
20.1.2005 10:12

x.cap

Re: Tak me napadlo,
Dovedeš si představit jak by to dopadlo??? U nás, kde je každej naučenej zastavit těsně vedle semaforu, čára nečára???
0/0
20.1.2005 10:25

barbudo

Re: Tak me napadlo,
... každý pruh nemá svůj semafor?
0/0
20.1.2005 10:37

Zelenej Raul

Re: Re: Tak me napadlo,
Většina semaforů nemá svůj pruh.
0/0
20.1.2005 10:38

x.cap

Re: Re: Re: Tak me napadlo,
dobře, ale stejně, zastavujeme až..
0/0
20.1.2005 11:01

FRoska

Re: Re: Re: Re: Tak me napadlo,
http://to-stoji-za-klik.hopto.org
0/0
20.1.2005 13:09

Ccecil

teda napadla tě blbost
To je blbost. Kudy jezdíš, že musíš vystupovat? Co to je za vidlákov? Já neznám křižovatku, kde by na semafor nebylo vidět. Naopak semafor až za křižovatkou je pěkná idiocie. Co kduž před tebou jede skříňová avie? Stejně tak rozcestník za křižovatkou, viz itálie. Že jsem měl odbočit zjistím až v křižovatce.
0/0
20.1.2005 10:53

duch_otce

70 znamená 70
Co je to za nesmysl, tohle tvrzen? ...je možné uvést Rokycanskou třídu v Plzni. Krajský úřad nechal instalovat značky povolující sedmdesátikilometrovou rychlost. Loni je však úředníci dali odmontovat a platí tu opět padesátka. Důvod? Lidé si stěžovali, že tu řada řidičů jezdí kolem devadesáti.   Jakto, že policisti nechali jezdit řidiče devadesátkou ?  Znamená to, že teď u značky 50 se bude jezdit 70 ?   Je urgentně potřeba zrevidovat veškeré značení v celé republice a striktně a nekompromisně vyžadovat jejich respektování.  Zjevně nesmyslné značení budou řidiči právem ignorovat, ať je to rychlost, předjíždění, stání, cokoli.
0/0
20.1.2005 9:59

Al Ladin

Re: 70 znamená 70
Pokud vím (z dobře informovaných zdrojů), tak v Plzni jsou pevné radary nastavené na 70 km/h. Nejsou na místech, kde je třeba hlídat padesátku, ale na místech, kde je třeba řidiče zpomalit, aby nebyl malér. Kdo zná ta místa kde jsou, tak zpomalí na 50, pak už se mu ale zpravidla díky hustotě provozu nepodaří auto rozjet na původní rychlost. Možná že to byl záměr.
0/0
20.1.2005 11:05

George1977

Re: Re: 70 znamená 70
Mimochodem, kdyz je rec o Rokycanske. Nevim jestli je to jen muj dojem, ale kdykoli prijizdim do Plzne, vsichni nejak automaticky jedou v levem pruhu. Sice to ve meste neni prestupek, ale jinde jsem to nevidel.
0/0
20.1.2005 11:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.