Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soud potvrdil šest let za smrt čtyř mladíků

Soudci definitivně potvrdili šest let vězení pro 31letého Roberta Vršanského z Bruntálu. Loni v lednu neúmyslně zavinil v Samotiškách u Olomouce tragickou nehodu. Zemřeli při ní čtyři mladíci, pátý je stále v kómatu na hranici mezi životem a smrtí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

trondazhor

co říct?
Loni v lednu neúmyslně zavinil v Samotiškách u Olomouce tragickou nehodu
Nerozumím!!! muhehe, Přehlídnout STOPku?????????
Nelze!
Tak jaký neůmyslně?????
Ksindl za volantem, nemá co dělat!!!
Každý kdo leze za volant, by si měl uvědomit, že má v rukou odpovědnost především za okolí!!!!!
6 let a tři miliony korun-nevím jestli to je úměrný trest, ale vím že život těm lidem, co k tomu přišli, jak slepej k houslím, to určitě nevrátí.
0/0
20.1.2005 20:34

2Mac7

Re: co říct?
V žádném případě ho nehodlám omlouvat , ale úmyslně se značka nepřehlédne (  rychlost překročil úmyslně  )
0/0
20.1.2005 20:44

0100

Soudy v naší republice jsou příšerné....
Je to smutná událost a nechci komentovat rozhodnutí soudu v tomto případě. Nicméně tenhle řidič dostal 6 let natvrdo a uhradit 3mil. pozůstalým. Je to paradox proti rozsudku ožralého gaunera, který tuším v Plzni smetl několik lidí z nástupního ostrůvku, zabil je, je jistě dále na svobodě, dostal menší trest bez vyrovnání s pozůstalými a ještě mu vrátili řidičák. Tak soudí naše soudy v ČR a je to k zblití. Soudce by si zasloužil v tomto druhém případě odvolat z funkce. Ten syčák měl bručet alespoň 8 let !!
0/0
19.1.2005 22:28

Hook24

Re: Soudy v naší republice jsou příšerné....
Přesně tak! Vůbec celý náš trestní řád je absolutně nevyvážený!
Absolutně s výsledkem soudu nesouhlasím! Člověk, který ty lidi zabil to rozhodně neudělal úmyslně! Je mi těch lidí co zemřeli a jejich rodičů upřímně moc líto, ale to jejich utrpení neutlumí, že někdo kdo to neúmyslně způsobil bude 6 let ve vězení! Sami dobře víte, že každý několikrát v životě něco přehlédne, něco si neuvědomí....v 99,9% případů se nic nestane!
..Tady se stalo... A to je právě ten nejhorší trest zodpovědnost, ze smrti 4 lidi,  ..s tím bude muset žít!
Několikanásobně višší trest bych uděloval, kdyby v tom byl úmysl! Ale takhle? V podstatě trestají i rodinu a děti postiženého!
0/0
20.1.2005 17:59

2Mac7

Re: Re: Soudy v naší republice jsou příšerné....
přehlédnutí značek nebylo úmyslné ...... ale překročení rychlosti ? 
0/0
20.1.2005 20:47

Warťan

Info pro"antiškodovkáře"a jiné
Škoda 742 (105-130) a 743 (Garde, Rapid) splňuje normy bezpečnosti platné pro ČR. Nárazové zkoušky absolvovala s výsledkem VYHOVĚNO, tedy auto to není nebezpečné pro posádku. V případě koroze karoserie je to něco jiného, takže se to musí hlídat, ale to je problém všech aut, větší těch, které mají motor vzadu. V případě bočního nárazu takhle dopadne každý v kterémkoliv autě. Výztuhy Vám příliš nepomůžou, ty slouží spíše ke zpevnění dveří, aby se nezlomily při čelním nárazu a airbag už vůbec ne, to je jen dobrá výmluva. Boční a hlavový airbag má hlavní funkci v zadržení trupu a hlavy při čelních a jiných nárazech, při kterých se tělo otočí a jde bokem a hlavou proti dveřím a sklu, ale při bočním nárazu ochranu zlepší jen velmi nepatrně, není to beton ani stěna a deformační zóna,poskytující čas tam také téměř žádná není, takže není rozdílu...
0/0
19.1.2005 17:44

________________________________

Re: Info pro
Jaký je slovní základ spojení "stará stodvacítka - vyHOVěno"?
0/0
19.1.2005 23:06

Warťan

Re: Re: Info pro
HOVĚT-VYhovět. Slovní základ pro starou stodvacítku: Dobré, ale značně nedoceněné a zbytečně opovrhované auto...
0/0
20.1.2005 1:41

velsatis

Re: Re: Re: Info pro
Kdo, kdy a kde dělal nějáké zkoušky bezpečnosti škodovek 105/120? Jak by škodovka obstála v současné době? Jaké jsou SKUTEČNÉ vlastnosti vychvalované i zatracované deformační zóny škodovky (vpředu?)? Pravda, boční náraz je jasný (viz Hlinku v Superbu), ale mám pocit že jakékoliv debaty o kvalitách či nekvalitách 120cítek jsou z říše mýtů, protože nikdo k nim nemá exaktní podklady. Jen osobní zkušenosti a preference.
0/0
20.1.2005 6:50

Warťan

Re: Re: Re: Re: Info pro
Na tvorbu webu nemám bohužel moc času, ale podklady existují. Škoda 105-120 stejně jako každé jiné auto uváděné do provozu u nás musela podstoupit náraz do pevné překážky v rychlosti obvyklé jako dnes, tj. 48,3 km/h, při které se stanoví pohyb hřídele volantu. K tomu lze měřit další veličiny, síly působící na dveře apod. Po každé inovaci typu za účelem splnění bezp. norem se testy opakují. např. od 11.1978 mají všechny vozy Škoda středový panel a ovladače v případě nárazu sklopné do přístrojové desky, později přibývaly další (omezení ostrých hran, kovu uvnitř vozu apod.) V současné době Škodovky s motorem vzadu nepatří mezi příliš bezpečné vozy, důvodem je hlavně koroze nosných částí. Pokud jsou vyvařené, ošetřené metodou Motor-Laurin a auto celkově v pořádku, dlouhý předek je jedině k dobru. Všechno stejně závisí na okolnostech nehody, ale pokud mám srovnávat, Š 120 bude určitě lepší než Favorit a mezi námi řečeno- i Felicie... Věřte tomu, nebo ne!
0/0
20.1.2005 15:16

velsatis

Re: Re: Re: Re: Re: Info pro
Možná tady není správné místo na takouvouto diskusi, ale díky za vyjádření. Něco na tom asi bude, protože pokud motor vpředu nemá dobře udělané deformační zóny pro náraz (dnes už je to normální), je motor vpředu spíše negativum ---???--- samotný motor nelze za deformační zónu asi považovat, když se celý po nárazu přesune do kabiny. Co se týká plechů, tak pokud vím, Favorit měl plechy tenčí než 105/120 ??? Tak pokud se sem ještě podíváte, tak Vám přeji hezký den a pokud jezdíte škodárnou, tak OPATRNĚ :-)))
0/0
21.1.2005 6:26

Warťan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Info pro
"Škodárnu", neboli Schade, sice nevlastním, ale ze všech aut ji znám nejlépe a občas si ji vypůjčím na krátké svezení (Š 130). Není to vůbec tak špatné auto, jak se tvrdí, a to ani slabší 105-120 jen rodinné s tvrdším, ale dobrým tlumením. Motor vpředu, pokud není dobře uchycen a nejsou zpevněné podběhy proti proražení kolem je nanic. Buď se ihned utrhne a letí dál, nebo naopak skončí posádce "na klíně". Výborný mi připadá Wartburg 1.3 a Tatra T 613 (které vlastním). W má motor a karoserii se sedačkama uchycenou na rámu, je to zastaralá koncepce, ale nárazové zkoušky absolvoval jako jedno z nejbezpečnějších aut na světě. Tatra má dlouhý předek, dobrou konstrukci a výsledky její zkoušky jsou na internetu- neuvěřitelně bezpečné auto, hůře dopadlo dle mého soudu i BMW 7 (1994-2000). Můžu říct, že v těchto dvou autech se nebojím jezdit, narozdíl od např. Peugeota 405 a Citroenu XM, které jsem měl. Moc jsem jim nevěřil... Hezký den.
0/0
21.1.2005 13:13

Warťan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Info pro
Co se týká plechů, je to čím dál více ošizené. Pamatuji se na chválu pozinkovaného Peugeotu 405- sundal jsem oba blatníky a rozpadly se mi v ruce, držela je pohromadě jen metalíza. Felicie hnijou po pár letech, Favority totéž a Škodovky po správném ošetření jezdí do roztrhání, totéž Tatra, na které se po nástřiku dutin, opravě laku, popř. výměně dříve neošetřených dílů hlídají jen drobné škrábance a po čase nový nástřik. T 613 je prohlašována ráj koroze, přitom stačí málo a je to naopak. Jezdil jsem i s Volhou 24, plechy bez konkurence, snad 3x silnější, než u Favorita. Wartburg je z výroby ošetřen asfaltovým nástřikem- po 15 letech a 150 000 km řeším jen drobné opravy laku...
0/0
21.1.2005 13:25

_m-

....
Jel 70, přehlédl několik značek a oslnilo ho slunce! Já vím, že to bude mít do smrti před očima, ale v tomhle případě mi nezbývá říct nic jiného než dobře mu tak. Šest let mi opravdu nepřipadá nijak moc. madla
0/0
19.1.2005 17:31

Bouše

Re: ....
Bezprostředně po nehodě nechala obec nahradit dosavadní značky značkami s reflexním povrchem. Nikdo není až tak arogantní a bezohledný, aby riskoval úmyslné projetí STOPky - ten boční náraz mohl absolvovat klidně i on a třeba od nákladního auta. Jinak s výší trestu také souhlasím kvůil překročené rychlosti a velkému počtu zmařených životů.
0/0
20.1.2005 7:39

2Mac7

Re: ....
Nebude to mít do smrti před očima - ani nemůže , je to vlastně obranná reakce organismu ( jinak by většina řidičů , kteří někoho zabijou, páchala sebevraždy)   ,takže mu to nevyčítám , ale  rodiny zemřelých a rodina sice žijícího - ale jak, ty na to budou myslet častěji   
0/0
20.1.2005 20:55

werni

pojizdna rakev
Kdyby se dodrzovaly predpisy tykajici se STK, zadna skodovka by se nemohla dostat na silnici a stat se pojizdnou rakvi. Nezda se mi normalni aby pro bocnym narazu zemrelo 4,5 lidi ... Zajimalo by me kolik procent mrtvych na silnici sedelo zrovna v takovejdlech bezpecnosti absolutne vubec nevyhovujicich autech.
0/0
19.1.2005 17:14

Venca12

Re: pojizdna rakev
mno, myslim, ze kdyby ti typci jeli v oktavce a ten chlapek ve 120-ce, tak to dopadne stejne, bocni naraz v 70-ti kilometrove rychlosti se neslucuje se zivotem at pouzijete jakekoli auto, mno mozna tatra,bvp-cko a tank by to zvladly.
0/0
19.1.2005 20:02

oldcanis

Re: pojizdna rakev
Co to meleš za blbosti demente?
0/0
19.1.2005 20:30

Warťan

Normální stav!
Jedná se o klasického řidiče-nemysliče.Mimo iDnes používám jiný termín. Za celou dobu se mi nikdy nestalo, abych byl oslněn z důvodu, že jsem si nestihl nastavit clonku, popř. roletu a pokud se na to dotyčný jen nevymlouvá, dokazuje, že na silnici nepatří dvojnásob. Pozornému a koncentrovanému řidiči se to nestane-čeká slunce a když začne prosvítat, stahuje clonku dřív, než vyjede zpoza něčeho. Nejraději mám takovéto uspěchané "strejdy", 70, bez blinkrů, brzda-plyn,troubení, když nerozjíždím na oranžovou, záškuby volantem jak při epilepsii, bezvadní řidiči a 6 let je málo! Tento typ řidiče neuvolní pravý pruh, když se do něj chceme zařadit,nepouští bus ze zastávky, chodce na přechodu, nepoužívá dojezdu pro úsporu brzd, těžké věci pokládá na odkládačku, nepoužívá pásy a projíždí červenou, v zimě zatahuje ruční brzdu a při vyjíždění od chodníku nedá blinkr- typický průměrný řidič z nutnosti, pozor na něj, udělá přesný opak toho, co by udělal skutečný Řidič ve složité situaci...
0/0
19.1.2005 17:01

Warťan

Typ vozu
Pro zajímavost: Škoda 130 to zřejmě nebyla, pokud nebyla přestříkaná. Tato barva (světlý tyrkys) se na Š 130 nedodávala. Dodávala se na Š 105- 120 od modelu 83, do srpna 85. Předtím byla podobná barva- světle modrá na "úzkém" modelu 82...
0/0
19.1.2005 17:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.