Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policie nestačí na rychlé řidiče

Způsob, jakým policie kontroluje na českých silnicích rychlou jízdu, je mnohdy neefektivní a zastaralý. "Je to tak," potvrdil včera MF DNES šéf dopravních policistů v zemi Zdeněk Bambas.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lemax

Nechte policii vydelat na mzdu!
Procitam noviny a vidim ze jsou navrhy aby soukrome firmy prevzaly mereni rychlosti. To jsme zase prvni na svete, svejkovina\, kdo to vyslovil. Budiz. Timto stat ci vlada priznava, ze nema ani na nakup laseru prenosnych, malych kamer usazenych v ne policejnich autech a dale co je nejucinejsi jsou take stabilni zabudovane camery. Kdyby vlada vedela, ze timto nakupem nejen za rok zaplati "nvestici" ale jeste vydela rocne nepredstavitelne miliony. V nekterych statech dokonce takoveho zpusobu vydelavani na penezenkach na kolech si skoro policiste zaplati svou mzdu!! Dale soukroma firma muze vice fixlovat rychlost na camere aby dosahla maximalniho zisku a pravnicky to ani nemuze byt. Proste dalsi nesmysl. Pokud jde o rychlost, uvazujme jestli opravdu je nutne nekde snizit rychlost na minimu nebo ne. Mnoho ridicu je frustrovanych stalym zpomalenim kde neni ani snad skola. a tak ridici spise zrychli. Mozna je lepsi tyhle ty aparaty na rychlost koupit na leasing a postupne si je vyplaatit.
0/0
20.1.2005 14:10

JiKri

Rychlost aut - černá skříňka
Téměř každé nové auto má palobní počítač naní problém trvale archivovat km, rychlost, čas ....Pro všechna vozidla jednoznačně předepsat
Kdo asi na tom bude nejvíce bit ?????
Potom nebude problém zjistit a zveřejnit, kolik skutečně jel Hlinka a další.
Profesionální řidič  si to mimo vesnici nedovolí. Ale jeďte před kamionem 50km/hod prěs Ostřetín a jiné delší vesnice.
 
 
0/0
20.1.2005 12:08

cejkis

Re: Rychlost aut - černá skříňka
to by muselo mít každé auto GPS, aby jsi dokázal přiřadit rychlsot k určitému místu. Mohl by jsi pouze zjistit, zda nepřekročil maximální rychlsot ze všech možných tj. 130km/h
btw tachografy jsou pro kamiony a autobusy povinné. 
0/0
20.1.2005 12:56

Volten

Re: Rychlost aut - černá skříňka
--Lemax JiKri - cejkis-ještě štěstí že vy tři a le i další můžete předvádět sv= rozoumky jen na Netu.Dovedete si sami představit  když by nějaký šílenec vám svěřil nějakou moc rozhodvat ,co by jste vymysleli za bejkárny?
0/0
20.1.2005 21:44

cejkis

Re: Re: Rychlost aut - černá skříňka
o kousek níž máš pár bodů, které kdyby se provedly, tak tu neumírá tolik lidí na silnicích. Proti tomu může protestovat jen agresivní řidič....
0/0
23.1.2005 12:24

Sibud

Není policie jako policie
   1. Státní policie - nemá skoro žádné pravomoce. Jede v problémech mezi sebou a na ostatní se jaksi dostává málo času.  Dopravní policie v podstatě neexistuje.Pokud se pokuty nebudou vybírat přímo na místě je zbytečné se o zlepšení situace v dopravě bavit. Vystupování policie je tragické stejně jako jejich oblečení.  Jak asi na člověka působí policista  a hlavně policistka černošedí s opaskem bůhvíkde a  s výrazem ve tváři těžkopopsatelným.  U kontrol mi chybí,že ssebou nemají tiskové m luvčí.   Doporučoval bych, aby na půl roku pozvalo vnitro do republiky dopravní policisty z kteréhokoliv státu EU (  nejlépe ze Švýcarska i když není v EU) , ke každé hlídce tlumočníka a jsem přesvědčen,že za tu dobu by byl pořádek. Objektivní a hlavně nekompromisní.  Pokud je takový strach z korupce  a není řešení,tak je potom lepší policií nemít.Ale byla by to zase nyní škoda. Určitě to vyřeší člověk,který vystoupí ze stínu.
0/0
19.1.2005 23:36

cejkis

pro ministra
1) nechte instalovat oplocení kolem dálnic a rychlostních komunikací
2) vydejte nové požadavky na výstavbu silnic a dálnic pro a) projektanty b) pro zadavatele tj, pro úředníky a nabuště jim do hlavy zásady zklidňování dopravy
3) nechte udělat audit dopravního značení v ČR
4) vydejte nařízení pro projektanty dopravního značení, která budou přísná nejen z hlediska max. rychlosti, ale i  z hlediska omezování provozu
5)nakupte stacionární radary, které budou plně automatické a budou online napojené na systém generování ohlášení o přestupku a umístěte je do co nejvíce měst a obcí
6) nakupte policii normální nadupané octavie bez označení policie a nechte je jezdit v provozu a natáčet chování řidičů
7) nakupte zařízení na měření odstupu vozidel a instalujte je na dálnice
8) změnte max rychlsot na dálnicích na 150 či na omezení max. konstrukční rycchlost vozidla. Na úseky, kde silnice neodpovídá bezpečnostní předpisů rychlost s
0/0
19.1.2005 22:31

Venca12

Re: pro ministra
souhlasim, ale ptam se, kde na to vemem
0/0
20.1.2005 8:59

cejkis

Re: Re: pro ministra
všechno kromě radarů a kamer se dá udělat hned, je to jen o práci úředníků. Třeba příklad: proč není předpis o tom, že nové dálnice a rychlsotní komunikace musí být oplocené??? protože to žádný úředník nepřipravil a nevydal. Proč neexistuje předpis pro úředíky o zádávaní požadavků na projektanty ??? proč se stále stavějí za naše peníze skrze obce doslova runwaye ?? Proč se nenvrahne silnice, tak že se po ní nedá jet rychleji než je návrhová rychlost ?? Třeba v obci střídání šikmých stání na levé či pravé straně a vytváření průdkých, ale malých  zatáček v obcích..způsobů je spousta.
0/0
20.1.2005 12:52

Isbjoerna

Re: Re: pro ministra
Penez je dost, jen je treba zmenit priority, za co budou vydavany.
 
P.S. Permanentni radary s poloautomatickou registraci a connection na searching "hrisneho" auta naplni pokladny!
Napriklad:
  • prekroceni rychlosti o 10-20  km/h => 25€ pokuta
  • prekroceni rychlosti o 26 km/h => 90€ pokuta + 1 mesic zakaz rizeni
  • prekroceni rychlosti o 51 km/h => 300€ pokuta + 3 mesice zakaz rizeni
0/0
20.1.2005 13:27

cejkis

Re: Re: Re: pro ministra
představuju si to tak, že když tím úsekem projede auto rychleji, vypadne na druhé straně zabalená obálka do koše a koš každý den poputuje na poštu. Systém zároveň bude generovat čas a místo předvolání dle trvalého místa majitele vozu.
0/0
20.1.2005 14:05

cejkis

policie :)
třeba ještě nějaký čas budou brečet, že měření rychlsoti na dálnicích nepomáhá a pak třeba přijdou s jejich geniální myšlenkou, že budou jezdit ve skrytých autech a natáčet styl jízdy některých řidičů.
Sice po tom besip volá už léta, ale na to musí přijít policie :)))
0/0
19.1.2005 22:10

Volten

Policie nestačí na rychlé řidiče
--domnívám se  že slovo "nestačí"je trochu zavádějicí.Správně má být "nestačí vůbec".Pak je na místě otázka proč?I na tu je lehká odpověď.Nemá autoritu a ani patřičná oprávnění.V rámci demokratizace  v naší zemi se vršilo jedno nesmyslné nařízení  za druhým.Václav Havel po tz.revoluci se naivně domníval že nastal jakýsi demokratický ráj na zemi a z lásky k bližním propustil 17.000 kriminálníků na svobodu.Druhý jeho tah bylo  svalování odpovědnosti za komunistické násilnosti na policii a tím jí  včetně té dopravní nasadil psí hlavu.Ve své bohémnosti  jaksi opoměl že ani  demokracie se neobejde bez represivních orgánů.A přičiněním naprosto nekompetentních ministrů vnitra  se pak stal  z tohoto orgánu jakýsi spolek nebudici ve společnosti náležitou vážnost.Z toho pak vyplynul současný stav kdy represivní orgány nejsou schopny  plnit svou úlohu.Lze říci že  kdejaký  odborný ignorant se pak pokouší  najít takové řešení 
0/0
19.1.2005 21:44

Warťan

Kolegové řidiči
Jste prostě svině a cenzoři, ať si to řeší po svém. Po českých silnicích se čím dál méně dá jezdit bez obav, jestli mě nějaký takový psychopat nesmete. Rychlost nikdy nepřekračuju, vždycky jsem jezdil podle vyhlášky a pro ostatní jsem za blbce. Nejenže bych svěřil měření soukromým firmám, ale ještě bych prošpikoval radary a poměrovými měřiči všechny silnice u nás a klidně bych i zaplatil nějakou tu pokutu, protože ne vždy mi vyjde zpomalit ještě před značkou. Kvůli takovým bláznům se ani nedá předjíždět, odbočovat, vyjíždět ze zastávek, prostě nic normálního. Dám blinkr, že se potřebuju vyhnout, ten za mnou automaticky zrychlí abych musel brzdit. Odbočuji, podjíždění při tom je už normální, likvidace mého odstupu také, k tomu ještě bez blinkrů a člověk se nesmí ozvat. Pokud ano, riskuje, že ho někdo ještě při nejmenším fyzicky napadne. Čím dál větší skupina takovýchto bláznů si na silnici vytváří anarchii a nikoho to nezajímá, už aby se něco začalo dít!
0/0
19.1.2005 18:19

Ahasver

Re: Kolegové řidiči
Pod to se rád podepíšu! Lví podíl na současném stavu má ale především policie, která je vůči nebezpečnému chování na silnicích naprosto laxní a omezuje se jen na huráakce Kryštof, asi aby náhodou nemuseli sami začít zákon dodržovat.
0/0
19.1.2005 18:58

Sibud

Re: Kolegové řidiči
Emanku,až na ty sině zlatá pravda. Odbočoval jsem ze silnice vlevo. U chodníku stály auta a já je s blinkrem objížděl. Se zapnutým blinkrem jsem chtěl dokončit odbočení do dvora,když tu náhle do mne vlítlo auto. V okamžiku nehody jsem stál levýmí koly na středu vozovky. Po 3 hodkach přijela dopravka. Po minutě ortel. Vina 50 na 50. Vy jste jako já neměl odbočovat a ten druhý Vás neměl objíždět. Fertig. S láskou jsem pustil chodce na přechodu chodce. Když už jsem se chtěl rozjet nikde nikdo,tu najednou z boku hupki hupki a měl jsem před autem chlapa. S výrazy ,kterýmí se vyjadřuje Slezsko,mne po kopnutí do kola upozornil,že kua chodci maju přednost.  Asi 50m stojící městský policat náhle začal mít obavy o přistávající letadlo. Po dotazu zda je to možné odvětil,nic jsem neviděl, zrovna jsem byl otočený.  Nakonec jsem byl rád,že si nezahrál na Kryštofa. Určitě by něco našel.   
0/0
20.1.2005 0:34

energiexxx

Kdo dodává státu radary?
„CZECH RADAR a.s. Zapsáno: 1.července 2004“   Prostě společnost šitá na míru J . Nebylo mi stále jasné, kdo platí ty články o nezodpovědných řidičích a nutnosti zavést ještě více a více radarů a po jejich zakoupení nákoupit ještě lepších a modernějších…. Vznešené cíle za velké peníze. To se máme zase na co těšit
0/0
19.1.2005 16:56

prlu

...
A muze mi prosim nekdo vysvetlit, proc obci Lotous nebo jaxe to menuje vede silnice, po ktery prejedou stofky aut denne? Proc nevede vedle obce prosim? Proc je silnice ze zlicina do mesta na ktere je stofka - ukoncena tak "divne" a musi tam bejt 100 a pak 60 km/h aby si f ty zatacce nigdo nenabil? a proc se z prahy neda vyjet jinudy nez po Evropske - potazmo celym mestem???
0/0
19.1.2005 16:45

George1977

Re: ...
To je nejak moc otazek najednou . Ta D5 myslim mela puvodne pokracovat nejak dal do mesta, ale protoze je tam kopec jmenem Vidoule, kterej je chranenej, tak to neproslo a plany se prekopaly. Takze to ted vypada, tak jak to vypada. Na dalsi otazky odpoved neznam, nebot Lotous neznam a po Evropsky nejezdim.
0/0
19.1.2005 16:55

cejkis

Re: ...
odpovím ti jako stavař..protože zadání projektů dělají hovada!!!!!!!!!!
0/0
19.1.2005 22:15

K-Leo

Re: Re: ...
  Stavari, odpovim ti jako ridic "kdo maze, ten jede".
0/0
19.1.2005 23:39

Volten

Re: ...
Ty - PRLU- domnívám se že tobě je úplně zbytečné cokoli vysvětlovat.Stejně to nemůžeš pochopit.
0/0
20.1.2005 21:39

Horle

Nejdříve by se měly prověřit všechny omezení a zákazy
Opakuji část svého ranního příspěvku a ačkoli nejsem zrovna dopravní inženýr, inženýr jsem a stojím si za názorem, že některá omezení jsou zcela zbytečná a slouží pouze k vybírání pokut. Některá omezení kritizují i sami policisté, ale na dopravní značení prý nemají velký vliv.
Pokud budou na zcela rovných a přehledných  úsecích s kvalitním povrchem i za naprostého sucha  zbytečná omezení rychlosti, nebude je nikdo dodržovat a policie se asi uměří. To samé platí pro zákazy parkování, není-li kde parkovat, plné čáry v rovných úsecích, kdy plazící se Avii nelze bez porušení předpisů předjet 20 km atd.
Nejrozumnější by bylo prověřit smysluplnost a oprávněnost zákazů, příkazů a omezení a ponechat je pouze tam, kde mají skutečný smysl pro zvýšení bezpečnosti provozu. Tam, kde omezení smysl mají jsem naopak pro exemplární tresty a sbírání řidičáků.
0/0
19.1.2005 14:40

Pjotr_Pjotrovic

Re: Nejdříve by se měly prověřit všechny omezení a zákazy
Co se týče značek a omezení, musím s Vámi naprosto souhlasit. Např. Praha (jsem Pražák) je naprosto přeznačkovaná. Je téměř nemožné sledovat všechny značky a ještě sledovat provoz, přemýšlet i za ostatní, předvídat atd.
0/0
19.1.2005 14:52

Hans Hagen

Re: Nejdříve by se měly prověřit všechny omezení a zákazy
Souhlasím, mám pocit, jak kdyby tu značky byli z minulosti, a nikdo nepřemejšlel nad efektivností.. Viz jeden úsek v Brně, jedete a máte asi 5 zanček po sobě jsoucích na nichž je 30 km/h nestačilo by dát nahoru jednu, se zónou 30? A to parkování, já su Brňák, a dybych neměl stát na zákazech stání, tak bych asi nikde nezaparkoval.. 
0/0
19.1.2005 15:10

reagovat

Jak tak čtu články o Grossovi a PČR,
"MF DNES měřila radarem rychlost" etc., tak si říkám, proč nejsou v čele policejních složek redaktoři IDNES?
0/0
19.1.2005 14:27

ZeeZ

takze reseni je platit 2x
Jasne budeme platit policisty a pak jeste soukrome akreditovane firmy,ktere budou delat praci za ne. A to jeste policistum pridaji plat.
0/0
19.1.2005 14:23

Hans Hagen

Re: takze reseni je platit 2x
přesně, proč by to měli dělat firmy??? at policie rozšíří řady, navíc tu jsou od toho, né nějací soukromníci..
Pokud to nastane, zakládám si firmu, pže to budou žně..
0/0
19.1.2005 15:12

falm

Re: Re: takze reseni je platit 2x
Jiste, ale nezapomen, ze zijes v pravnim state: takze pokud neposkytnes prislusnym cinitelum potrebny uplatek (nejlepe pres znameho nebo pribuzneho), tak nezalozis ani krtinec ve sve zahradce.
0/0
19.1.2005 16:23

Tomáš Nemravný

Re: Re: takze reseni je platit 2x
Ještě to musíte maličko zdokonalit. Třeba jako to mají firmy kontrolující hasičáky nebo komíny. Tj. každý majitel auta si musí nejméně 1x ročně nechat překontrolovat u Vaší firmy přesnost tachometru, stejně jako si majitel hasičáku musí každý rok na ten hasičák nechat za pětikilo nalepit nálepku nebo jako musí každý majitel komína vysolit kominíkovi 2x ročně pětikilo za to, že se dotyčný podívá na komín ze dvorka s rukama v kapse.
0/0
20.1.2005 0:53

Jintaj

Po českých silnicích rychle??
Jedině tak s SUV nebo ještě lépe s Hummerem H1. Kdo má normální auťák a lítá po okreskách 150, koleduje si nanejvýš o zničené nápravy!!!!
0/0
19.1.2005 14:17

PepaVonDepo

Řidičák
Do dneška minení jasné, proč neexistuje povinné přezkušování na řidičský průkaz. Já bych uvítal, kdyby lidé, kteří neumí pomalu ani nastartovat nebo neznají vyhlášku přišli o řidičák. Bylo by tu mnohem bezpečněji.
0/0
19.1.2005 13:52

bajsikl

Re: Řidičák
lidi jsou evidentne ochotny zaplatit za to, ze nebudou prezkusovani, par mrtvymi svyho druhu navic... spis si myslim, ze lidi by na silnicich meli bejt ohleduplnejsi
0/0
19.1.2005 17:27

PepaVonDepo

Hmmm,
Firma Czechradar si evidentně lobuje za státní kšeft. No, kdo někdy jel po Evropské, tak ví, že aby tam člověk stihnul zelenou vlnu, tak musí jet právě těch 70-80km/h. Jinak stojí a rozjíždí se na každém semaforu. Co kdyby se udělalo něco s tímhle? Nejen, že se to uklidní, ale ještě tam bude méně smradu. Ve spoustě zemí v Evropě mají před vesnicí vjezdový pruh ve tvaru obvodu kapky. Proč asi? Aby se řidiči zpomalili (ani řidič-idiot to prostě nevytočí). Za 15 let už to tady mohlo být v každé vesnici v rámci oprav "koberců". To by ovšem na schvalovacích postech u dopravní policie nesměli sedět policajti, kteří bez desátku nehnou ani prstem (reklamní cedule okolo silnic s výjimkou ze zákona jsou toho důkazem)
0/0
19.1.2005 13:48

karoten

Re: Hmmm,
Já po Evropský jezdím Pepo. Nekecej, musíš jet 50 a pak se vezeš na zelený vlně.
Ovšem jezděj tam večer idioti který nějaká červená nezastaví na slavné cestě za byznysem. Typicky v levým pruhu kilo až do Dejvic.
0/0
19.1.2005 14:25

Babul

Re: Hmmm,
Lokomotivní blbče, asi o tom moc nevíš, ale zrovna toto policajti nemají v kompetenci, takže jsi trochu mimo mísu, ty důkaze svého mailu.
0/0
19.1.2005 16:47

Tomáš Nemravný

Re: Hmmm,
Muhehe, na Evropský (v Praze) jezdím 3x týdně, a pokud se někde na zelený rozjedu víc jak na 50, tak na další křižovatce 100% stojím... Nebo máš na mysli Evropskou někde v Horní Dolní?
0/0
20.1.2005 0:58

tomas_dj

Pravidla
Na silnici platí PRAVIDLA  a ta se prostě budou DODRŽOVAT. Kdo si myslí něco jiného, musí jezdit autobusem nebo chodit pěšky  a volit jiného poslance. Kdo nechápe ani tohle, musí skončit na okraji společnosti v horším případě ve vězení.
0/0
19.1.2005 13:27

mashley

Re: Pravidla
jednoduche a vystizne,je spousta lidi,kteri stale nejsou schopni pochopit urcita pravidla.
0/0
19.1.2005 13:44

Orang_U

Re: Pravidla
No jasan. :-))) A pravidla máme stejná jako v EU, takže to MUSÍ být správné. Howg.
0/0
19.1.2005 13:51

Pucmeloud007

Co Cech
to moudrost a arogance na zakon sama.....a presne diky tomu je v Cesku takovy mrdnik jaky je
0/0
19.1.2005 13:18

Milan44

banda
kašlu na měření !! je to banda stupidů a redakce je to samý!!
0/0
19.1.2005 13:12

Pjotr_Pjotrovic

Merit dneska muze kazdy
Bavil jsem se s reditelem dopravni policie, protoze jsem tu informaci potreboval vedet pro klienta. On mi rekl, ze dnesni zakonna uprava nezakazuje kazdemu na svuj pozemek umistit certifikovaný meric rychlosti (radar) a vozidla projizdejici po prilehle komunikaci sledovat a fotografie zasilat policii. Ta ma povinnost vec prosetrit. Ja osobne bych do toho sel, protoze me nebavi koukat, jak kolem naseho baraku jezdi nekteri i 90-100 km/h, kdyz je tam 50.
0/0
19.1.2005 13:02

RCG

uprimne...
kdo z Vas jezdi 90?? Rychlosti sou nastaveny naprosto nesmyslne a policie to vi - kdyz da nekam 40, tak predem pocita, ze 90% ridicu to projede beztak sedesatkou (a zcela bezpecne). Nejhorsi pro dopravu je u nas kvalita a preplnenost silnic. Typickym prikladem je nase D1, vyjety koleje, samy uzavirky, ostry zatacky atd....Jako "az" druhe bych videl mnozstvi nebezpecnych ridicu (coz ale vubec neztotoznuji s pouhou vysokou rychlosti - myslim,ze o nic horsi neni ridic co jede na normalni silnici 70 a vytvari kolony...).
0/0
19.1.2005 13:00

Pjotr_Pjotrovic

Zvyseni rychlosti na 60
Koukam, ze vsichni jezdi o 10 km v hodine vic nez dovoluje znacka a rikaji, aby se vratila zpet 60 ve meste. Nicmene si neuvedomuji, ze kdyz bude zase 60, tak budou jezdit 70. Takhle by se rychlost mohla zvedat neustale. Proste je u nas a v Evrope vetsinou 50, tak jedzeme 50. Nerikam, ze je to vzdy "spravne", ale tak jsou nastavena pravidla. A pro vsechny, kteri nevidi ve vetsi rychlosti problem, doporucuju, at se podivaji na statistiku nehod, z jakeho duvodu se jich stane nejvic - neprimerena rychlost..
0/0
19.1.2005 12:55

Orang_U

Re: Zvyseni rychlosti na 60
Pravidla ano, ale proč? Proč musím jezdit ausgerechnet padesátkou, ha?
PS: vím to.
0/0
19.1.2005 12:59

Pjotr_Pjotrovic

Re: Re: Zvyseni rychlosti na 60
Ja to nevim, ale asi aby se ve mestech jezdilo pomaleji. Jaky je tedy ten pravy duvod??
0/0
19.1.2005 13:04

Orang_U

Re: Re: Re: Zvyseni rychlosti na 60
Jo, to pomalejší ježdění je dobrej důvod. :-)
V padesátce (pominu-li diskuse o reakční době a brzdné dráze Škodovky a Audiny) má chodec, statisticky, mnohem větší šanci na přežití, než při větších rychlostech. Proto třeba platí zákaz vstupu pěšáků na dálnici. Příliš by zpomalovali.
0/0
19.1.2005 13:48

polarniliska

Re: Re: Zvyseni rychlosti na 60
Já nevím, snad že by to byl nějaký kompromis mezi tím, aby byl člověk v rámci možností, při nějaké nahodilé události, včas dobrzdil a mezi tím, aby ještě mělo smysl jezdit autem a ne na kole.
0/0
19.1.2005 13:08

agent6542559

Re: Re: Re: Zvyseni rychlosti na 60
Už radši nic nepiš. Nebo si budu myslet, že např. na Slovensku mají jiné fyzikální zákony! .... Kdyby se ta partička v parlamentu domluvila a uzákonila 150 km/h ve městech, tak ty bys byl první, kdo by to dodržoval. Fakt jsi minimálně BLB.
0/0
19.1.2005 13:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.