Diskuze

Praha 6 odmítla rychlodráhu na letiště

Zastupitelé Prahy 6 na svém pondělním mimořádném jednání odmítli projekt na modernizaci trati Masarykovo nádraží - letiště Ruzyně. Podle nich projekt společnosti PRaK, z jehož principů zjevně vychází vládní návrh, hájí pouze zájmy letiště a jeho spojení s centrem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vifon

4. 5. 2005 19:26
Ryclodráhu ANO!
Ale bez Českých drah!!!!!!!!
0 0
možnosti

karoten

5. 5. 2005 9:28
Re: Ryclodráhu ANO!
Beznaděje. Není ji kudy vést, jedinej koridor vlastní ČD. Tak doufejme alespoň v modernizaci stávající trati.
0 0
možnosti

Pribinacek

26. 1. 2005 20:46
METRO na Prahu 6
Praha 6 nutně potřebuje metro. Na kulaťáku (Vítězném náměstí) je přestupové autobusové nádraží. Když vede metro do "Kotěhůrek", proč není i v Dejvicích ? Proč je metro i v polích ve Stodůlkách kde není NIC a nevede i na Petřiny?
0 0
možnosti

_m-

21. 1. 2005 9:20
Co se týče toho proskleného tubusu vedeného nad 10 metrů zemí
není to lež, ale součást projektu. Nejsem Kladeňák ani Dejvičák a v Ruzyni jsem byla naposledy v roce 1974 ( nebo 1976 - vítat hokejisty), takže mi to může být fuk, ale když jsem v televizi viděla tu hrůzu, tak jsem se orosila a byla bych v tu chvíli podepsala radním Prahy 6 cokoli. Nebo vy chcete v zájmu zlepšení dopravy novou magistrálu? Pod heslem - na Hanspaulce bydlí zbohatlíci tak ať to maj? to snad ne. madla
0 0
možnosti

jirkaz

24. 1. 2005 7:51
Re: Co se týče toho proskleného tubusu vedeného nad 10 metrů zemí
Tu ukázku v televizi jsem bohužel neviděl, ale tady http://www.cd.cz/index.php?action=article&id=14948" target="_blank" rel="nofollow">http://www.cd.cz/index.php?action=article&id=14948 je ten projekt popsán. Tubus je tam taky, má stát naproti Výstavišti, to ale je na Praze 7. Teď tam trať vede na vysokém náspu a domnívám se, že ten návrh by tomu místu spíš prospěl. Odtud až do Ruzyně trať v podstatě kopíruje terén, kromě úseku mezi zahrádkama, kde je a asi i zůstane násep. Proto na Praze 6 není důvod něco podobného stavět. Netvrdím, že ten projekt je ideální, určitě by se k němu měli vyjádřit lidé z míst, kudy povede a mají právo požadovat, aby byl k okolí co nejšetrnější. Vadí mi ta kampaň plná dezinformací a lží, kterou vede Praha 6. K tomu srovnání s magistrálou, domnívám se, že pokud bude dobře navržena, bude ta trať ke svému okolí mnohem šetrnější než třeba blízká Evropská třída. Nemluvě o dálnici, která se má stavět přes Letnou a pod Stromovkou, ta jim nevadí (proč asi).
0 0
možnosti

jirkaz

21. 1. 2005 7:44
Radní Prahy 6 lžou
Postoj radnice Prahy 6 k železničnímu spojení na letiště a modernizaci trati do Kladna mě nepřekvapil. Jako obvykle předvedla aroganci a bezohlednost k zájmům svého okolí doplněnou spoustou demagogie a vyložených lží. První lež je, že metro dokáže železnici zcela nahradit. Problém totiž není v tom, jestli stavět metro nebo železnici. Obojí plní trochu odlišnou funkci. Praha 6 potřebuje metro, které zajistí rychlé spojení ze vzdálenějších městských čtvrtí do centra. Naopak Kladno a oblast na západ od Prahy potřebuje kvalitní železnici pro příměstskou dopravu, protože stav té současné je dost ostudný. Jak železnici tak metro je možné prodloužit až na letiště, ale to ještě neznamená, že se mohou vzájemně nahradit i ve svých ostatních funkcích. Druhá zcela evidentní lež jsou informace o vysoké ceně jízdného na letiště v případě železnice. Pokud má mít železnice smysl, musí přitáhnout dostatečně velké množství lidí. To by se těžko podařilo, pokud by ceny byly vyšší než je obvyklé,
0 0
možnosti

jirkaz

21. 1. 2005 7:46
Re: Radní Prahy 6 lžou
To by se těžko podařilo, pokud by ceny byly vyšší než je obvyklé, protože většina lidí by pak používala jiné druhy dopravy a podobný luxusní taxík pro pár bohatých cizinců by byl jen těžko životaschopný. Dalším nesmyslným argumentem je, že stačí ukončit železnici na okraji města, kde cestující budou mít možnost přesednut na metro. To může fungovat u autobusů, kterými obvykle nepřijede víc než padesát lidí. Ale pokud na metro přestoupí tři sta lidí z ranního rychlíku, pravděpodobně zcela zaplní soupravu, do které pak už nebude mít nikdo na dalších stanicích šanci přistoupit. Opravdu skvělá perspektiva pro lidi z Petřin, Červeného vrchu a dalších míst. Pokud se navíc podaří zrušit současnou trať a levně rozprodat pozemky, nemusí pak být náprava vůbec možná. Spoustu lidí navíc určitě odradí nutnost dalšího přestupu a lidem, kteří v Praze jen přesedají a pokračují někam dál, to cestování podstatně zkomplikuje. Další perličkou je zcela nový argument, že v oblasti Dejvic povede trať v
0 0
možnosti

Pucmeloud007

19. 1. 2005 22:45
Metro by sice bylo lepsi pro Prahu 6
ale na druhou stranu se tim ztrati rychlost a o to mozna jde v pripade dopravy na letiste nejvice. A pochybuju, ze i Kladenaci by byli nadseni z toho presedat na Ruzyni na neco dalsiho
0 0
možnosti

MilanMilanMilan2

19. 1. 2005 21:51
Žádná rychlodráha ani jiná dráha
Nikdy nebude; pořád se bude provozovat ta otřesná jednokolejka, kde provoz je příšerně pomalý a navíc dražší než je to z Kladna do Prahy autobusem. Sobectví Prahy 6 spolehlivě zabije jakékoliv pokusy o jakékoliv úpravy na povrchu. Ti co bydlí na Evropské se ještě nadýchají splodin...
0 0
možnosti

karoten

20. 1. 2005 10:43
Re: Žádná rychlodráha ani jiná dráha
Kdo ovládá radnici Prahy 6 a kdo bydlí ve vilové čtvrti Ořechovka?
Tihle lidi si myslí že mají modrou krev.
Dráha bude, tomu věřte. Není to otázka střetu idejí, ale jen a pouze osobních zájmů parazitujících na zájmu veřejném.
Momentálně probíhá balancování provizí, a jakmile tyto dosáhnou přijatelných hladin - bude se stavět třeba i ropnej terminál...
0 0
možnosti

Typ

19. 1. 2005 13:39
Vlak je v pohodě...
...ale viděli jste návrh stanice Výstaviště? To je něco šílenýho ten "obal". Tvůrci argumentujou, že to "respektuje" tvar a souzní s Průmyslovým palácem, ale řeknu vám, že 100x lepší je současnej viadukt, kterej si na nic nehraje. To, že tvůrci ve svým návrhu obšlehli jednu z křivek Průmyslovýho paláce, přece neznamená, že to s palácem "souzni". Míň je někdy víc a tvůrcům by neškodilo víc střízlivosti (a vkusu) - ne za každou cenu tam "něco" vymyslet.
Nikde jsem se nedočet, jak je projekt modernizace vlaku řešen v souvislosti s výstavbou pražského městského okruhu (část od Strahovského tunelu do Tróji), který má v oblasti Stromovky rovněž vést. Ještě pár návazností mi nebylo jasých, ale jinaxi myslim, že když se tohle dotáhne, bude to (společně s prodloužením metra z Dejvický přes Petřiny na Zličín) idelální řešení.
Ale přidávám se taky k tomu, co už tady někdo napsal, že kladenská větev by mohla vést přes Unhošť (pokud Unhošťané sami nebudou proti).
0 0
možnosti

drevak_patlak

18. 1. 2005 14:55
Metro vers. rychlodráha
Většina diskutujících se zde orientuje do pozice buď vlak (rychlodráha) nebo metro. To je špatně.
Předně je špatně název rychlodráha. V relaci Masaryčka-Ruzyně-Kladno vede dnes jednokolejná trať 120, též nazývaná Buštěhradka (podle vesnice Buštěhrad u Kladna, kde dříve sídlila vrchnost a proto si jí dala společnost Buštěhradské dráhy do názvu, aby měly více podpory shora). I tato trať je už ale přestavba původní koněspřežné dráhy z Dejvic do Lán. V současné podobě bez valných modernizací už funguje více než 160 let a představuje pořád významnou dopravní tepnu pro spojení Prahy s Kladnem i dalšími obcemi ve středočeském kraji, potažmo i dále (Stochov, Rakovník, Žatec, Chomutov...).
Jelikož už žijeme v 21. století, předpokládá se modernizace této tratě do podoby tomu odpovídající, tj. zdvojkolejnění, elektrifikace, výměna starých kolejí za nové pružnější (a tišší), odhlučnění, nové zabezpečovací zařízení atd.
0 0
možnosti

drevak_patlak

18. 1. 2005 15:01
Re: Metro vers. rychlodráha
Při té příležitosti se ůlánuje vystavění odbočky na letiště, které i díky stoupajícímu provozu potřebuje kapacitní spojení s hlavním městem a též napojení letiště na návaznou kolejovou dopravu (to by ale měla částečně řešit modernizace tratě přes Zličín a Stodůlky na SMíchov a hlavní nádraží).
Proč se toto celé nazývá rychlodráha je mi záhadou (rychlosti jsou bežné, v Praze 80 km/h, za Prahou směr Kladno až 120 km/h), v současné podobě se jezdí 40-60, za Ruzyní směr Kladno maximálně 80 km/h.¨
V rámci této modernizace se plánuje výstavba nových zastávek k těm stávajícím (LIboc, Výstaviště), tj. při použitém intervalu 10-15 minut budou použitelné i pro obyvatelstvo Prahy 6 jako rychlá součást MHD do centra.
0 0
možnosti

Typ

18. 1. 2005 14:29
Proč ne vlak?
Metrem to z letiště bude do centra trvat tak hodinu. Jako ze Zličína.
0 0
možnosti

TOK

19. 4. 2005 10:51
Re: Proč ne vlak?
Vzhledem k tomu, že celá trasa B ze Zličína až na Černý most trvá asi 40 minut, ze Zličína do centra max. 25 minut, tak ten příspěvek jaksi nechápu...
0 0
možnosti

panlulu

18. 1. 2005 13:29
Současný koncept rychlodráhy
Současný koncept rychlodráhy je předimenzovaný.Ani se nedivím,že tento projekt nepodporuje Praha 6.Ale na druhou stranu metro je mnohem dražší a horší. Proč je nutné stavět po celé délce dvoukolejnou trať? Proč se v tomto projektu nemluví o přesunutí zastávky Praha - Bubny přímo ke stanici Vltavská? Proč se zbytečně zapouzdřit celou trať?Myslím, že to celé dělalo nějaké studio,které si na tom namastilo kapsy,protože to vypadalo pěkně a nějakej soudruh z ČD za to právem ......Takže dopravní odborníci, odpovězte mi na následující otázku: je nutné budovat tak monstrózní rychlodráhu s parametry dopravního koridoru?
0 0
možnosti

drevak_patlak

18. 1. 2005 14:21
Re: Současný koncept rychlodráhy
Dvojkolejka by se měla budovat proto, že současná jednokolejná trať Praha-Kladno je nejzatíženější jednokolejkou na české železniční síti a touž po ní nejezdí prakticky žádné nákladní vlaky (právě z nedostatku kapacity). Vlaků tu jezdí hodně a to i přes to, že většina dojíždějících z Kladna volí autobus nebo auto. Pokud se vlak urychlí (modernizací tratě), bude jezdit více lidí a bude potřeba více vlaků. Navíc by tudy měly jezdit vlaky na letiště (další dopravní zátěž), po modernizcai by se mohla rozšířit i nabídka spěšných vlaků v relací Praha-Rakovník resp. Praha-Chomutov.
Pokud by se trať nezdojjkolejnila, musely by se vystavě t nové výhybny (jedna by mj. musela být někde na Ořechovce, aby půlila úsek Dejvice-Veleslavín).
Posun zastávky Bubny směrem k metru Vltavská je v plánu, navíc je v plánu i druhý vestibul metra na Vltavské (a stejně tak na Hradčanské, Národní třídě atd.).
Výstavba druhého
0 0
možnosti