Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rodiče žalují způsob výběru škol

Rodiče čtyř žáků pátých a devátých tříd základních škol si stěžují u Ústavního soudu. Důvodem je nový systém přijímacího řízení na střední školy. Děti si teď smějí do prvního kola přijímaček na střední školy a víceletá gymnázia jen jedinou přihlášku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

play-boy

Dvakrát měř a jednou řež...
Nepochybuji o tom, že si spoustu lidí proti sobě popudím, ale já v novém systému nikterak závažnou chybu nevidím...možná by se všichni přispěvatelé měli začíst do nového zákona nebo alespoň někoho takového se zeptat, dále se poradit s někým, kdo dával děti na SŠ v letech minulých a zjistí, že skutečně na drtivou většinu škol je možné se dostat hned v prvním kole a na ty, kde je velký nával (kolik jich opravdu je?), se nedostanete tak ani tak, jako myslím to tím způsobem, že mít možnost tří přihlášek, první by šla na tuto výběrovou, tam by se dítko třeba nedostalo a dopadne to stejně jako teď a půjde někam na druhé kolo, vzhledem k počtu studentů většina škol místa v prvním kole neobsadí, takže i ve druhém či dalším bude možno dítě umístit...osobně nový systém chápu tak, že je pouze jedna přihláška na jednu školu, ale pokud se dítě nedostane, existují i další kola nebo ne? Přesně jak to bývalo dříve. Nehledě na to, že VŠ mají svou jistou autonomii, určují si kdy, jak, kde budou přijímač
0/0
18.1.2005 11:54

camel133

Re: Dvakrát měř a jednou řež...
No a v čem by byl problém, kdyby si i střední školy určovaly termíny přijímaček? Mohly by probíhat během jednoho měsíce a studenti by stihli klidně i troje přijímačky. Kruci!
0/0
18.1.2005 13:55

_m-

Ptám se znovu
snad mi někdo odpoví. Od kdy mohl deváťák podávat větší počet přihlášek na SŠ? Moje děti končily 9 třídu v roce 1995, resp.1999 a oba si podávali jen jednu přihlášku do prvního a jednu do druhého kola příjmacího řízení. Děkuji za slušnou odpověď. madla
0/0
18.1.2005 8:32

Allianzka

a co VŠ?
Na vysoké školy si žadatel může podat neomezeně přihlášek. A také samozřejmě zaplatit. Proč to nefunguje i u středních škol? Nemělo by se v tomto případě uvažovat o určitém omezení i v případě VŠ? Jak by se to budoucím vysokoškolákům líbilo, kdyby si mohli dávat pouze jednu, respektive dvě přihlášky? Pro hovoří i to, že ve věku cca 19 let by měl mít mladý člověk jakous-takous představu, jaký obor studovat. Což v 15-ti letech rozhodně nemá, a měl by mít proto možnost vybírat. 
0/0
18.1.2005 8:31

abysser

je to...
buzerace... Misto aby delali zakony, ktere by "investovali" do budoucnosti, tak vymysleji kravinky...
0/0
17.1.2005 21:56

juton

Život je pes
, a zároveň jedna velká soutěž. Je v pořádku, že děti jsou s tím seznámené už při "vstupu" do života. Je to dobrý zákon a p.Klaus ml. si může trhnout nohou.
0/0
17.1.2005 15:18

camel133

Jak IDNES vybírá zprávy dne?
Tuhle zprávu už téměř nikdo nový neuvidí. Ale soudní perličky jsou tam hned tři. Nechci být paranoidní, ale že by socdem. měli tak dlouhé prsty?
0/0
17.1.2005 14:53

blues

Krátká paměť?
dříve mohla být také jen jedna přihláška a nikomu to celý léta nevadilo
0/0
17.1.2005 13:46

JTR

Co brečíte!!!
Dejte svoje děti do soukromé francouzské školy a je po starostech - viz. vzorná s. Buzková min. školství a jeden z nejoblíbenějších politiků v Česku. Co jste si zvolili, to máte!!! Pro info volil jsem stranu, která se do parlamentu nedostala (můj hlas mi byl ukraden gaunery které vy volíte neustále dokola a tak mají svůj poslanecký mandát jistý skoro až do důchodu).
0/0
17.1.2005 12:15

lkarban

Zachování zákona
protože omezuje možnost kalkulace rodičů a žáků, když se nedostane na tuhle střední tak se dostane na tu horší. Ale na té horší blokuje místo, protože je přijat a zároveň čekal na odvolání na první lepší škole. Tím pádem se na horší školu nedostali další zájemci a v září najednou ta horší škola zjistila že ji chybí 15 žáků a nemůže otevřít studijní obor. Aby zůstal zachován obor tak posbírala co šlo i s průměrem 3.5 na STUDIJNÍ obor. Jednokolové příjmačky jsou každopádně průhlednější a je to reakce na chování žáků a rodičů.
0/0
17.1.2005 11:17

boss_dejf

Re: Zachování zákona
To je jako velka pravda, ale zas to neni dotazeny dokonce protoze jak si moc cist, zakon nenarizuje vypsat druhy kolo. Tzn. neni sance pro dite, ktery je inteligentni ale proste v den prijimacek nebyl jeho den, je minimalni. Proste typickej tah CSSD neni to spatnej napad, ale je tam naka kravina nebo nedotazenej nesmysl
0/0
17.1.2005 13:29

Tonda Brno

8leté gymnázium nebo lepší základka
Ještě nevím, jak to je s dalšími přijmačkami po 4 letech na 8letém gymplu (čili po ukončení základního vzdělání), jestli tam taky prosadili tento článek.
Pokud vím děcka byla přijata na 8leté gymnázium, tak nevím proč dělat další přijmačky.
0/0
17.1.2005 11:04

_m-

Re: 8leté gymnázium nebo lepší základka
To je jiná, tady s tebou bezvýhradně souhlasím. I když - Na ČVUT musí studenti, kteří nemají jistý počet jednic (nebo co to tam mají) po 5 semestru skládat soubornou zkoušku a po jejím absolvování mohou pokračovat dál. Taky nechápu. Když mám složeny zkoušky za semestr, byť za trojky tak proč dělat souborku??????madla
0/0
17.1.2005 11:09

agnostik

k návrhu na zrušení zákona
Návrh na zrušení zákona lze podat i prostřednictvím prezidenta nebo 41 poslanců, či 17 senátorů. Ustanovení školského zákona zejm. §§ 60, 61 jsou v rozporu např. s obecnou smluvní zásadou svobodného výběru spolukontrahenta (přihláška prostřednictvím ředitele školy), a s články: 33 (1) Listiny, Čl:
0/0
17.1.2005 10:58

agnostik

Re: k návrhu na zrušení zákona
doplnění: a dále s články: 2 odst.1, 3 odst. 1, 18 odst.1, 28 odst. 1 Úmluvy o právech dítěte, čl. 13  a 26 Mezinárodního paktu o hospod. sociál. a kulturních právech a dále s obecným pojetím hospodářské soutěže např. v Amstrdamské smlouvě a směrnicích ES. Na podrobnější informace se asi nejlépe zeptat  paní ministryně JUDr.Petry Buzkové,  je odbornicí na ústavní právo (viz. rozhovor tuším v magazínu MF z loňského roku).
P.S. Omlouvám se za nesouvislý text    
0/0
17.1.2005 11:11

dvorix

Co s tím můžu udělat?
Děti (zatím) nemám a této informaci zavánějící dobou rakouska-uherska jsem dlouho nevěřil... Nicméně konkrétně. Můžu s tím já, normální člověk něco udělat? Podepsat nějakou petici? Někam zajít protestovat? (Nemyslím tím samozřejmě to, že už v životě nebudu volit socany. Po takovém excesu to považuji za samozřejmé ...)
0/0
17.1.2005 10:50

Tonda Brno

Re: Co s tím můžu udělat?
Petice http://www.porg.cz/petice/index.htm
0/0
17.1.2005 10:59

fenriz

Prozíraví sociální "demokraté"
si tímto zajišťují své budoucí voliče. Dle známého hesla: "Nebudem-li pilně studovati, stanou se z nás sociální demokrati" pro jistotu neumožní dětem pilně studovati, takže i z nich se stanou nevzdělaní blbečci = voliči ČSSD... Komenský se nyní zřejmě obrací v hrobě.
A teď vážně: ve vydávání zákonů, které v čemkoliv omezují občany ČR, je socdem mistrem nad mistry. Zajímalo by mne, kolik škod stačí ještě do léta 2006 napáchat.
Celý svět se skládá na oblasti postižené vlnou tsunami. Ale kdo se složí na nás, až tsunami zvaná ČSSD konečně zmizí?
0/0
17.1.2005 10:41

chroustík

Asi jsem taky trochu mimo,
mám 2 děti (1986, 1988), když dávaly přihlášky, tak tam byla 1 škola do 1. kola, 1 škola do 2. kola. Nevím, o co teď jde, podle mě se motají hrušky s jablkama. První kolo je přece všude současně, tak jak by mohl do 1. kola dávat 10 přihlášek, 2. kolo by taky mělo být současně. Nepletou se sem náhodou VŠ a VOŠ, kde jsou přijímačky v různých termínech ? Pokud vážení rodičové máte strach o své geniální děti, které se nedostanou na víceletá gymnázia, tak vězte, že po 1. kole jsou stejně všechna plná, protože školní budovy většinou nelze nafukovat a tak prostě 10 prim u osmitelých nebo 10 prvních ročníků u čtyřletých gymnázií prostě žádný ředitel neotevře. A ze zkušenosti některých rodičů vím, že obzvlášť nadaná dívka v 9. třídě vypadá ve 4. ročníku gymnázia s 6 čtyřkami a jedním reparátem moc hezky a chlapec, který v 16 letech studuje druhou střední školu, protože ani to "lehčí" gymnázium nezvládal, vypadá taky pěkně.
0/0
17.1.2005 10:34

153624

Zákon 561/2004 Sb.
Zákon 561/2004 Sb. opravdu, ale opravdu neporušuje Základní listinu práv a svobod, nikomu neupírá přihlásit se na libovolnou školu. Buď se dostane, nebo nedostane, stejně jako v minulosti.Škola o kterou je větší zájem než kapacita, nemusí nechávat volná místa na 2. kolo.Další změnou je, že ředitel školy, která má volná místa toto sdělí příslušnému KÚ. Žáci ktreří se nedostanou v 1. kole, si mohou dát libovolný počet přihlášek na další školy, doposud to bylo jen na 1 jedinou.Další kola příjímacího řízení mohou probíhat(vyhlašuje ředitel) do 31.8. Takže nikdo nikoho v ničem neomezuje. Jenom změna, že škola může naplnit svoji kapacitu hned 18.4. V budoucnu nejdříve až 20.4.Prosím o jeden racionální důvod, proč by škola měla některé z těch uchazečů, kteří si ji vyberou v 1. kole nepřijat jenom proto, aby nechala "volná" místa pro ty, kteří to šli zkusit jinam a když neuspěli, tak
0/0
17.1.2005 10:34

153624

Re: Zákon 561/2004 Sb.
je jim škola "dobrá". Tomu je konec. Listina...neuvádí, že každý musí studovat nějakou konkr. školu. Přihlásit se může např. 100 x víc zájemců, přijme se daný počet. Tak tomu bylo i v minulosti. Nikdo nikomu žádným způsobem neomezuje právo na vzdělání. Stížnost pana V.K. juniora je opravdu, ale opravdu úsměvná.
0/0
17.1.2005 10:42

monstrum

Skutečná pravda
Ve skutečnosti školy neexistují. To jen chtějí abychom si mysleli...........nevěřte ničemu.
0/0
17.1.2005 10:20

MonikaX

Přípustnost návrhu?
Teda nejsem si 100% jistá pozdějšími změnami zákona a svou pamětí, ale ze školy si matně vzpomínám na to, že návrh Ústavnímu soudu na zrušení právního předpisu n. jeho části nemůže podat jen tak každý, resp. , že to být být tuším buď prezident nebo určitý počet poslanců nebo senátorů . A pokud jde o ústavní stížnost, tak tu lze podat zase jen v případě existence nějakého pravomocného rozhodnutí (soudního a pod) , což asi v tomhle případě nenastalo (alespoň o tom v článku nic nepíšou) nebo nějakým "prostiústavním" zásahem úřadů (což není vydání právního předpisu samo o sobě) Že by to ten jejich právník nevěděl? Nebo jsem mimo já?
0/0
17.1.2005 10:10

Tonda Brno

Re: Přípustnost návrhu?
No při rychlosti našich soudů by se to normální cestou dostalo k ústavnímu soudu tak cca za 5 let.
0/0
17.1.2005 10:16

MonikaX

Re: Re: Přípustnost návrhu?
No, hlavně si neumím představit, jak by se to vůbec žalovalo. To už se mi zdá jednodušší přesvědčit těch "pár" poslanců nebo senátorů, aby ten návrh k ÚS podali. Ale ono možná pomůže dělat kolem toho trochu humbuku, a třeba i Buzkovou trkne a MŠ ten zákon zase změní (zase třeba nějak jinak a budou opět jiné problémy ..., ono úplně ideálně to asi vyřešit nejde, ale v každém případě možnost podání více přihlášek vzbuzuje minimálně zdání svobody)
0/0
17.1.2005 10:39

crm6

Nevolnictví
Nemohu se zbavit dojmu, že je to další krok k novodobému nevolnictví. Musím chodit k lékaři podle místa bydliště, chodit do školy podle místa bydliště (aféra v Ostravě), co ještě?
0/0
17.1.2005 10:07

bombai

Re: Nevolnictví
Nemusíš nic, kdo Ti to zase nakukal...k doktorovi můžeš i do Brna, když tě vezme, jde o kouzlo, že v místě bydliště vzít prostě musí! (Až na známého zubaře a vyhlášeného gynekologa, což se Tě zřejmě netýká) tě přijme do péče doktor i na Titanu, protože mu přinášíš bodíky od pojiš´tovny - do školy v místě bydliště tě zapíšou přednostně, ale jinak máš právo volby...kdybyste si raději někdy opravdu přečetli nějaké přepisy a vyhlášky a ne jen četli ptákoviny na idnesu.
0/0
17.1.2005 10:46

_libor_

Proc?
Vsimli jste si, ze se tu rozebira jen proc je to HORSI? Mohl by nekdo s vas napsat proc je to LEPSI, proc je vubec potreba menit neco co dosud dobre (dle meho nazoru a zkusenosti) fungovalo? To, ze "to tak bylo za komunistu" me jako rozumny duvod nepripada.
0/0
17.1.2005 9:34

Tonda Brno

Re: Proc?
Když o tom přemýšlím, tak důvod proč je to lepší jsem nenašel.
0/0
17.1.2005 9:42

dunil

Re: Proc?
Například proto, že si dítě do přihlášku na 5 škol, dostane se na 4 a nikomu to neřekne a v září jsou prázdné lavice...a na 2. kole se nemůže nikdo příjmout, protože se předpoklátá to, že když se někdo dostane tak nastoupí....
0/0
17.1.2005 10:05

dunil

Re: Re: Proc?
Jinak se mi třeba stalo, když jsem se hlásil na vyšší odbornou, přišel mi v září dopis, že když se dostavím do ředitelny rychle, že mě vezmou. Že se jim uvolnili místa(někdo nenastoupil)...NESTIHL JSEM...:))))))))))))))))))))))
0/0
17.1.2005 10:09

Tonda Brno

Re: Re: Proc?
Na to stačí jen povinnost potvrdit přijetí vybrané škole např. do 14, jinak se přijetí ruší. Není to takhle jednodušší než omezovat počet přihlášek, případně ještě každou další přihlášku zpoplatnit.
0/0
17.1.2005 10:12

dunil

Re: Re: Re: Proc?
Souhlasím...Nevím proč to tak nefungovalo
0/0
17.1.2005 10:24

_m-

Re: Re: Re: Re: Proc?
Protože by někdo jiný zase řval, že se jedná o omezování, on chce čas na rozmyšlenou, co kdyby dítě vzali i na ostatní školy, a krom toho to nestihl potvrdit, když byl právě na dlouhodobě lánované dovolené v Thajsku. madla
0/0
17.1.2005 10:32

dunil

Re: Re: Re: Re: Re: Proc?
:o)
0/0
17.1.2005 10:39

camel133

Re: Re: Re: Re: Re: Proc?
To je demagogie a nesmysl! To ať si klidně řve, to by mohl řvát i kvůli tomu, že jeho dítě mělo málo času na učení díky výpadku el. proudu a podobně. Ale fakticky, proč by první kolo nemohlo probíhat během jednoho měsíce, např. březen, během dalšího by se seznámili uchazeči se svým postavením v pořadí úspěšnosti a potvrdili nebo nepotvrdili svůj zájem. A do měsíce by se to vytříbřilo, že by ani 2. kolo nebylo potřeba. Že by to chtělo trochu více administrativy a úsilí z obou stran je jasné, ale tady nejde o žádnou maličkost, jde o budoucnost dětí!!!
0/0
17.1.2005 10:55

_m-

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc?
O nic větší demagogie, než tenhle boj " za právo dětí na vzdělání". madla
0/0
17.1.2005 11:05

camel133

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc?
Proč ty uvozovky??? Tady skutečně o nic jiného nejde, paní. A pokud si přečtete znění petice (http://www.porg.cz/petice), snad pochopíte rozdíl mezi svou demagogií a reálnými argumenty těch, co jsou proti tomuto zákonu. Můžete sdělit proč tento zákon podporujete?
0/0
17.1.2005 11:29

_m-

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc?
Že bych tento zákon zrovna podporovala, to jsem si nevšimla. Jenom nechápu ten humbuk okolo. Kolikatery příjimací zkoušky byste chtěl, aby vaše dítě v prvním kole zvládlo? Já myslím, že jedny jsou na 15ti - natož na 10ti letou hlavičku akorát. A že se v druhém kole dostane na jinou školu, mež chtělo? (nebo než chtěli rodiče?)Proboha, vždyť ty školy nejsou nafukovací. Jestli vezme škola 60 dětí v jednom kole nebo v deseti, pořád to je 60 dětí a mělo by to být těch 60 které se nejlépe připravili (vědomostmi i psychicky) na zkoušky. Hlavně neříkejte dítěti - tam se nedostaneš, zkus něco jednoduššího a to lepší si nech na druhé kolo. Že jste na mě alergický je váš problém. Řešte to jako já - příspěvky nesympatických lidí nečtu. madla
0/0
17.1.2005 11:37

camel133

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc?
K věci paní, k věci... Humbuk z toho děláte vy, já argumentuju - lépe než slovy petice to nejde (tak si ji už přečtěte). Vám jde jen o svou exhibici, to co tvrdíte, je třeba i pravda, ale celkem mimo výseč.
0/0
17.1.2005 11:49

_m-

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc?
Odpověděla jsem na to, na co jste se ptal. Ne kvůli exhibici, ale protože to pokládám za slušné. Pokud vám to nestačí...................Opakuji, že tento zákon není zvlášť dobrý, ale takový zákon, aby se všechny děti dostaly na ty školy, které si pro ně vysnili rodiče asi nevymyslí nikdo. madla
0/0
17.1.2005 11:57

camel133

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc?
Pokud tento zákon není dobrý pak je špatný. Pokud nevíte, jak udělat zákon dobrý, nebo nevíte jak zařídit, aby se děti co nejlépe podle svých schopností dostaly na školy,  a školy s kvalitní výukou mohly vybírat mezi uchazeči, pak mlčte. Ale ospravedlňovat špatný zákon tím, že "nejde dostat každé dítě na školu, kterou si jeho rodiče vysnili", to je ta demagogie, která z vás vypadává v každém příspěvku. 
0/0
17.1.2005 12:45

Ayka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proc?
No jo, někdo si myslí, že má nejgeniálnější dítě na světě. Když se pak toto překvapivě nedostane na nejprestižnější gymnázium v Praze, protože je tam nával, a není to zase takový génius, hledá rodič vinu všude, jen ne tam, kde má. Kdyby brali bez přijímacích zkoušek všechny tam, kam patří podle soudu rodičů, bylo by na nejprestižnějších gymnáziích přeplněno a např. některé učební obory by zely prázdnotou.
0/0
18.1.2005 19:54

dunil

září to jistí
Jinak - V praxi se to dělalo tak, že kdo dřív přišel v září do ředitelny, napsal si diktát a doplnil stavy...:)))
0/0
17.1.2005 8:45

dunil

---
Ten zákon je špatný, (myslím že nějaký registr uchazečů by to napravil) ale už vidím tu kupu rodičů, kteří podávají žaloby a stížnosti poté, co se jejich "nejlchytřejší ratolest" za všech nedostala na školu kam chtěli.
0/0
17.1.2005 8:44

Tonda Brno

Povolit více přihlášek,
ale omezil bych jejich počet třeba na 4 a nutnost potvrzení souhlasu s přijetím, aby školy věděli kolik míst mohou obsadit v druhém kole.
Tento problém jsem také nedávno řešil, kluk se dostal na dobrou školu ale bylo to těsně. Kdyby to nevyšlo a bylo to podle současných podmínek, tak by asi musel zůstat na základce nebo vzít to co zbyde. Myslíte si, že rodič může zodpovědně odhadnout jak dítě udělá příjmačky a zda se dítě dostane na vybranou školu? To paní Buzková nedomyslela.
0/0
17.1.2005 8:41

_m-

Re: Povolit více přihlášek,
A co tak hrozného by se stalo, kdyby zůstal na základce. Za čtyři roky by vyspěl psychicky i rozumově, třeba by už věděl co chce dělat (nebo taky ne, já vím) a šel by na čtyřletý gympl, nebo na jinou školu, podle svého výběru. Nechápu proč je touhou tolika dětí i rodičů víceleté gymnázium. Můj starší syn na něm neuspěl (nenutili jsme ho , chtěl to sám), v patnácti neuspěl na průmyslovce ( i když tam to nebylo o znalostech), šel na učňák, odmaturoval s vyznamenáním a dneska je ve čtvrtém ročníku na technice. Já myslím, že inteligentní člověk si cestu ke vzdělání najde, až sám pozná, že to chce. madla
0/0
17.1.2005 8:49

Tonda Brno

Re: Re: Povolit více přihlášek,
Jde jenom o to, když to jde přímo tak proč to obcházet.
Na 8letém gymplu získají za ty 4 roky podstatný náskok proti těm co zůstanou na základce
Já jsem taky musel za komančů jít obklikou a přežil jsem to, ale nebyla to žádná sranda. Nevím proč je potřeba jim to zbytečně komplikovat.
0/0
17.1.2005 9:04

_m-

Re: Re: Re: Povolit více přihlášek,
To je samozřejmě pravda. Ovšem překážka (je-li překonatelná), může dětam často pomoct - třeba v zjištění co vlastně doopravdy chtějí. I když to určitě MŠ na mysli nemělo. madla
0/0
17.1.2005 9:16

Tomas07

Re: Re: Re: Povolit více přihlášek,
Nevim, kde berete nazor, ze ziskaji zas az tak vesi naskok, kdyz sem zacinal se studiem na VUT v Brne a sel sem na ni z prumky, tak sem si v prvnim semestru valel v matematice sunky, zatim co, nekteri studenti z gimnazii meli obrovske problemy.... Brala se jen tak trivialni vec, jako sou integraly a derivace prvnich radu. Osobne si myslim, ze deti, ktere vyjdou z gymnazii maji sice nejaky prehled o vsem, ale neskodilo by je trochu vice pripravit ve vecech, ktere se jim budou hodit..
0/0
17.1.2005 10:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.