Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Politici volají po placení u lékaře

Stále víc politiků chce prosadit poplatky u lékařů, podobně jako na Slovensku. Když neuspěje současný vicepremiér Jahn, zřejmě se to po volbách povede ODS a lidovcům. Na poplatcích nestojí koncepce zdravotnictví, ale jejich smyslem je regulovat náklady na péči a léky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hkpok

Pohotovosti
Spousta peněz se promrhá na pohotovostech - například jednou v noci přišla dáma s dítětem, že dítě má klíště a ona ho přeci nebude vytahovat, protože se ho štítí..
Nebo si zavolají na ubytovnu pro nepřizpůsobivé občany záchranku na záchvat, a pak je jenom bolí záada a nechce se jim platit za taxi...
Tak se promrhá spousta peněz, a ne za důchodce, co potřebujou změřit tlak.
0/0
11.1.2005 20:15

hkpok

Re: Pohotovosti
Taky lidi neváhaj si přijít pro recept na Paralen nebo něco toho typu, protože mají nižší (nebo žádný, přesně nevím) doplatek!!!
To jsou miliardy, co se ročně zaplatí za tyhle léky, i když si je můžou dovolit i socky!
0/0
11.1.2005 20:19

ak71

Proti
Problem bude v kvalite pece. Protoze praktika si sice vybrat muzes, ale u nas to vsichni praktici resi tak, ze te okamzite posilaji za ambulantnim specialistou.
Toho uz si jednak zvolit nemuzes a druhak mame zkusenosti, ze zena 3x byla s dutinami u sve specialistky, ktera rikala: nic to neni a odmitla pouzit sono, protoze to pojistovna nehradi, a potom konecne sla k jine a do nemocnice a ta sonem zjistila jak je to zanedbane... v nemocnici to pak potvrdili (protoze  zas ta druha mela dovolenou a doslo ke komplikacim...)
Uz jsem zazil starou doktorku, ktera nejspis spatne slysela, ale to ji nebránilo stetoskopem poslouchat a prohlasovat, ze ty prudusky jsou ciste apod ...
Jak se potom branit a chtit penize zpet?
0/0
11.1.2005 16:46

redback

že by ...
politici konečně chtěli za něco platit ?
0/0
11.1.2005 16:40

PinkPee

Dobry praktik, spatny zubar.
moje prakticka lekarka je bezvadna zenska, je proste nejlepsi. To je clovek na urovni a tech je malo. Te bych platil treba i 2000 mesicne jaka je super. O ostatnich nevim. Ale na druhou stranu muj dentist je pekne hovadko. Ten by mel zas ty 2000 platit me. Za tu skodu co mi natropil.
0/0
11.1.2005 15:50

kiki46

zaplatíme i za špatná rozhodnutí politiků
Ať si lidé připlácí. Nechtěli platit 50Kč za starvu v nemocnici, tak zaplatí za léky a návštěvu. A já, díky socialistům taky.A nejenom za léky. Díky ČSSD, za zadlužování!
0/0
11.1.2005 10:41

modem

doplatky za léky
Bylo řečeno,že bude alternativní výběr z léků. Ten kdo užívá něco s doplatkem si může vybrat alternativní lék bez (nebo  s min.) doplatku. Není to pravda. Např dělaný lék Dolvi dosud hrazení ZP se nyní vůbec nehradí a pacient zaplatí plnou částku.Tento lék nemá alternativu ani v sériové výrobě. Takže někdo nejmenovaný nám tady lže.
0/0
11.1.2005 9:36

Vik78

Na placení u lékaře není nic špatného.
20 Kč za recept není zase taková pálka a aspoň by si lidé rozmysleli, jestli si budou k doktorovi chodit odpočinout nebo jenom tehdy, když jim něco skutečně je.
 
 
0/0
11.1.2005 9:35

barbudo

Re: Na placení u lékaře není nic špatného.
... léky na recept jsou na recept proto, aby byly pro srandu a odpočinek ... hmm ...
0/0
11.1.2005 9:52

chetgar

Re: Re: Na placení u lékaře není nic špatného.
doktor vam dneska da na recept zakladni leky, aniz by vam neco bylo. mne napsal dokonce recept, ktery chtela moje matka...
0/0
11.1.2005 12:16

barbudo

Re: Re: Re: Na placení u lékaře není nic špatného.
... správné bude, když Vaše matka přijde osobně a on si na ni vykáže prohlídku za nějakých 200 bodů ...
0/0
11.1.2005 15:55

chetgar

Re: Na placení u lékaře není nic špatného.
presne - na Slovensku maji prumerny plat okolo 14.000 Sk a plati 20 a 50 Sk. Lidi k doktorum chodi mene casto, prece se vsak zdravotni stav obyvatelstva nezhorsil. V Cesku je prumerna mzda skoro 18.000 - tzn poplatky budou pouze na 78% slovenske urovne v pomeru k platu.
0/0
11.1.2005 12:14

Bajeasar

A ve škole taky platit.
Za příchod do školy 50Kč. A za každou obdrženou známku 20Kč. A za vysvědčení....?! To radši ani nebudu říkat.
0/0
11.1.2005 9:10

leonel

Re: A ve škole taky platit.
           , ,
0/0
11.1.2005 17:38

barbudo

Hezky si ti tu pochvalujete, ale článek jste jaxi nečetli, kolouškové ...
... ono se píše o tom, že platit se má za návštěvu odborného lékaře, nikoli obvoďáka ... obvoďák Vás teď bude  častěji posílat ke svému spřátelenému obvoďákovi ...
... a léky na předpis si pacient nevymýšlí z nudy, proto jsou na předpis ...
0/0
11.1.2005 9:01

barbudo

Re: Hezky si ti tu pochvalujete, ale článek jste jaxi nečetli, kolouškové ...
... soráč ... spřátelenému odborníkovi ...
0/0
11.1.2005 9:03

l-p

Svedsky model
Nejlepsi by byl svedsky model -- poplatky za navstevu u lekare, ale s hornim stropem. Pokud clovek u lekare za navstevy vyhodi urcitou netrivialni sumu, ma po zbytek roku jiz navstevy zdarma. To by se mohlo zavest i v pripade leku (tam to maji jeste dotovane v ruznych pasmech vydaju). A do diskuze bych nechall, jestli kdyz me obvodak posle k peti specialistum, tak mam platit jenom obvodakovi, nebo i tem specialistum ...
0/0
11.1.2005 8:56

Bouše

Re: Svedsky model
Já bych navrhoval množstevní slevy a pro často nemocné roční paušál.
0/0
11.1.2005 10:43

VitaminS

Re: Re: Svedsky model
Treba po vzoru Telecomu. Zaplatis 300 a budes mit 2recepty a jednu prohlidku zdarma. A to se vyplati.
0/0
11.1.2005 15:47

_RaĎas_

Re: Re: Re: Svedsky model
Ted je ale otazka, zda nevypotrebovane recepty a prohlidky prevadet do pristiho roku - po vzoru mobilnich operatoru. A zda nezvyhodnovat navstevniky mimo "spicku" - kdyz nejsou chripkovy epidemie a tak ...
0/0
11.1.2005 15:53

VitaminS

Re: Re: Re: Re: Svedsky model
urcite model, ktery bude (po vzoru Telecomu) minimalne vhodny pro klienta.
0/0
11.1.2005 16:16

boganek

Rakváči
O rakváčích - to mluvíte i o Vašem příbuzenstvu o Vaší babičce a dědovi - nebo jen o cizejch.  No a jen tak mimochodem za takovejch 50 let (tipuju) hádejte co budete - rakváč, co mu musej měřit tlak.
0/0
11.1.2005 8:53

hasmen

Ano ,souhlas
Pokud budou páni poslanci platit za lékaře násobek toho,co platí běžný občan - s platy to jde,tak proč by to nešlo i tady?
0/0
11.1.2005 8:50

leonel

Re: Ano ,souhlas
no zkusit by se to mohlo, alespoň
0/0
11.1.2005 17:41

JanSlanina

nepopulární ale účelné
Nevím na co ještě čeká nynější socanská vláda ,snad to gross chce hradit ze svýho -to by mu to koryto rychle vyschlo.
0/0
11.1.2005 7:41

hasmen

Re:
Pokud Jahn s jejich prosazením neuspěje kvůli tvrdému odporu části sociální demokracie, dá se očekávat, že po volbách v příštím roce je bude chtít zavést Julínek.
0/0
11.1.2005 8:52

Jeremi

Fronty
Treba by se tim vyresily dlouhe fronty u lekare, ktere se skladaji ve spouste pripadu ze stale stejnych spoluobcanu pokrocileho veku, a k lekari budou tito lide chodit, jen kdyz opravdu musi.
0/0
11.1.2005 7:20

JanSlanina

Re: Fronty
To by se vyřešilo daleko víc problémů to by všichni čuměli , ale jak vidím v diskuzi jsou planý kecy o placení si zdravotního a sociákního.
0/0
11.1.2005 7:42

Neumětel

Re: Fronty
Přesně. Jendou za rok přijdu k lékaři a v čekárně sedí dvacet rakváčů (= důchodců). Se sestričkou se znám a ta mi říkala, že oni si takto chodí každý týden. Pokecají s o statními v čekárně, nechají si od pana doktora změřit tlak a jdou domů. Občas dostanou nějaký recept na léky, které se jim potom doma hromadí. Hned bych zavedl dvacetikorunu za návštěvu. Nikoho to nezruinuje a aspon trochu to omezí počet návštěv u lékařů, jako na Slovensku.
0/0
11.1.2005 7:47

vanivani

Re: Re: Fronty
Neumětel - jojo, souhlas. Jednou za čas jdu k doktorovi s chřipajznou a díky rakváčům - hezký slovo (i když taky jednou budu) si vysedím v čekárně pěknou frontičku. Na druhou stranu už spousta z nás stejně platí, můj obvoďák mě přijme se slovy: "Tak co máte za problém?" a už  pootvírá šuplík a čeká, co mu tam přihodím. Div ke mě nenatahuje svůj bledý neupracovaný pařátek s přáním nejméně pětistovky. Jo a s těma důchodcema - sejří mě hlavně to, že jich je u nás v podniku (na velkejch postech a k ho...) zaměstnanejch hodně, maj dva výdělky a lidi od rodin, kteří přišli o práci, žerou tak akorát trávu.
0/0
11.1.2005 8:12

ickis

Re: Re: Fronty
Presne tak, kdyz si chtej duchodci pokecat, at jdou do parku nebo do klubu duchodcu a neopruzujou u doktora. A s receptama je to to samy - kazdej druhej alien (=duchodce) ma doma malou lekarnu a laduje se praskama az se mu delaj boule za usima. Neni vyjimka, ze najednou bere i 10 druhu leku. Nikdo mi nenamluvi, ze vyrobci testovali vedlejsi ucinky takovych dabelskych kombinaci, ktere jsou ve finale spise ke skode...
0/0
11.1.2005 8:47

Jirik S.

Re: Re: Re: Fronty
Je lepsi riskovat nevyzkousene interakce nebo umrit?
0/0
11.1.2005 8:56

K-Leo

Poplatky ?
  Pokud budou mit vsichni cesi takove platy jako maji poslanci, pak nebude problem platit si lekare.
0/0
11.1.2005 6:58

nick0nyx

Re: Poplatky ?
jsou to de....!!! a k cemu si platim socialni a zdravotni pojisteni?
---------------------
jo pardon, ja zapomnel...musej se sanovat banky a davat statni zakazky, ktere naplni kapsy politikum nebo jejich pribuznym...
0/0
11.1.2005 7:03

Kenkaku

Re: Re: Poplatky ?
sociální platíš na důchodce a zdravotní na operace které stojí víc než 20korun.... nechápu co je na tom těžkého (a to jsem to vzal opravdu zjednodušeně)
0/0
11.1.2005 7:53

SocPredator

Re: Re: Poplatky ?
Předpokládám, že až bude placený zdravotnictví, tak se pojištění nebude platit
0/0
11.1.2005 15:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.