Diskuze

Mrtvých na silnici loni ubylo

Dramatická situace na českých silnicích se mění k lepšímu. Loni při dopravních nehodách zemřelo nejméně lidí od roku 1994. Ubylo i nehod, přestože je jich stále více než 190 tisíc. Vyplývá to ze zatím neoficiální policejní statistiky, kterou se MF DNES podařilo získat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mak1

6. 1. 2005 8:39
Vyšší bezpečnost
Hodně mě potěšilo, že se v článku jako kladný argument neuvedlo to, že se všude omezuje rychlost, dělají se plné čáry, nesmyslné úzké kruháky, ....  A že s tím i lidé ( až na někoho, kdo usnul před 50 lety, kdy se jezdilo 70, dělaly se pikniky u cesty a republiku brázdilo pár aut ) souhlasí. Prostě - auta jsou bezpečnější, silnice horší, značení ještě horší a řidiči si občas vyjdou vstříct. A jak píše kolega o řidích starých aut ( netýká se výhradně jich ), tak za hodně velký nešvar u některých řidičů považuji toto - za vesnicí dojedu auto, které jede cca. 80. Chci ho předjet - zrychlí tak na 100 - 120 a když ho předjedu tak se vrátí ke své 70-80. Kolegové, nechme toho a zase se statistiky o něco zlepší
0 0
možnosti

Warťan

6. 1. 2005 19:00
Re: Vyšší bezpečnost
Takových "strejců" jsem už potkal... Najednou se to auto nedá dopředjet a člověk se diví co se děje. Další skupina tatíků a sterjců jsou ti, kteří jedou stále 70, obec i mimo obec i když mě osobně zdržujou, jsou lepší, než ty blázni. V obci mi zkrátka ujedou a když mám štěstí, doženu je až zase u další obce...Většina řidičů ze staré školy je však nenápadná a lepší, než dnešní většina řidičů. Já osobně jsem "nová škola", ale celá naše (šoférská) rodina jezdí podle školy staré, mám taky staré a poctivé knížky pro řidiče, takže jsem měl možnost defenzivní jízdu trénovat od počátku...
0 0
možnosti

Warťan

5. 1. 2005 15:19
Nižší číslo...
... a opět se může usnout na vavřínech. Chtěl bych vidět, jak si všichni začínají uvědomovat svoje chyby, když to na silnicích vypadá stále stejně. Já jsem si teda zlepšení nevšiml- agresorů snad ještě přibylo a co si řidiči dovolují, o tom by stálo napsat knihu, která by snad lidem otevřela oči. Nižší číslo považuji za pouhou náhodu. Nezapomeňme se ale obout do "starých" vozidel, meuzi něž se nepočítá BMW 1980, ale třeba Škodovka 1989 (na auto mladý věk). Zajímavé je,že potkám- li na silnici partu ze "staré školy", jede se mi jako v ráji, všichni jedou bez ABS, nikam se nespěchá, ale běda potkám- li nového Passata, Superb, popř. jiné novinky- většinou jezdí otřesně. Statistika nezaznamená, že řidiči starých aut zkrátka umí více jezdit, s výjimkou pár mladíků, kteří to opřou o plot, nebo strom, ktežto Mercedes s sebou vždycky vezme někoho nevinného...
0 0
možnosti

1

5. 1. 2005 8:14
Stav silnic
Věty typu "Se silnicemi je to bohužel horší. Jejich obnova jde velmi pomalu." mně vždycky rozčílí. No a co byste chtěli? K čemu vrážet víc a víc peněz do silnic, když na ně pak zase pustíte takové množství přetížených kamiónů? Opravená frekventovaná silnice má po roce zase vyjeté koleje a díry. Tak jaký to má smysl? Že bohatnou firmy, co se živí opravami a že úředníci dostávají všimné za přidělení zakázky?
Ach jo (bez laskavého svolení 1)
0 0
možnosti

karoten

5. 1. 2005 8:56
Re: Stav silnic
Chce to dělat retardéry, každejch 200 metrů jednu ostrou šikanu. To kamion neprojede bez zablokování protisměru.
Taky jsem zvědaf co s těma mamutama hodlá vláda konečně udělat.
0 0
možnosti