Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Průzkum: Lidé se smířili s rozpadem federace

Většina Čechů i Slováků je ráda, že se v lednu 1993 rozdělila federace. Odpůrců osamostatnění republik během dvanácti let výrazně ubylo, zjistil průzkum společnosti STEM a Inštitútu pre verejné otázky v Bratislavě. V Česku jich zůstává 28 procent, na Slovensku 39 procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ScipioAfricanus

Uz jsem to tu nekdy psal
ale nejdriv jsem si to nedovedl predstavit, pak mne to jednu dobu dost zralo, v dobe rozchodu jsem si uz ale rikal at so ti umrcenci tahnou......nicmene si dodnes tvrdosijne pisu narodnost ceskoslovenska, i kdyz vim, ze mi ji skrtnou. No a po 12 letech musim rict, ze to byl tezkej vydrb s EU, protoze ted mame dohromady 2 komisare a vic poslancu a uredniku placenych z rozpoctu EU nez kolik bychom jich meli pokdu bycho zustali pohromade. Pravda, nijak zvlast mne to nerajcuje, mne muze byt cela EU ukradena. Ale hlavni je, ze vzajemne vztahy Cechu a Slovaku se pdostatne zlepsily - az na par pitomcu vetsina dostala rozum a prestala ze svych vlastnich problemu obvinovat Cechy. I kdyz lidska blbost je vytrvala, ostatne i u nas se stale najdou dutohlavci co veskerej soucasnej bordel stereotypne hazeji na to ze tu 40 let hospodarili komanci no a na Slovensku to zase bude par vygumovancu stale hazet na Cehuny
0/0
3.1.2005 22:35

herulinka

Vifon
Tak já pro dnešek končím, vyluštím si ještě křížovku, směje se tu na mě jedna taková pěkná...takže příliš neholduj vietnamským ani čínským polévkám, tuzemákům ani francovkám, ať ti není blbě a někdy se možná zas potkáme...
0/0
1.1.2005 19:23

Vifon

Re: Vifon
Tak ahoj a doufám, že luštíš obyčejnou tužkou!!!!
0/0
1.1.2005 19:27

herulinka

Re: Re: Vifon
Jedině obyčejnou! Mám to po mámě, to je rodilá křížovkářka, lecos mě naučila :-)
0/0
1.1.2005 19:32

Vifon

Pro Johny_S
Samozřejmě, že ČD potřebují konkurenci jako prase drbání, teď jim v osobní dopravě trochu šlapou v příhraničí němci, ale pořád je to málo. Mezi Kraslicema a Klingentálem se padesát let nejezdilo, když to vzali z obou stran do ruky soukromníci (Viamont a Vogtlandbahn), tak se našly i peníze na nový železniční most z prachů od Phare, nedělejme si iluze DB je stejný moloch jako ČD, jenže tam ta reorganizace aspoň začala, u nás koncepce střídá antikoncepci....!
0/0
1.1.2005 18:53

juton

Re: Pro Johny_S
, Teprve teď jsem četl tvůj příspěvek z 17.01. To je fakt prima! A kdo si myslíš, že makal na trati Praha - Čerčany - Ledečko ( Kolín, Kácov)? Vždyť tam by to muselo být dohněda!
0/0
1.1.2005 19:01

Vifon

Re: Re: Pro Johny_S
Já nevím, jak jsem koupúil, prodávám , říkal mni toi bratranec z Prostějova, jsou to snad jedna nebo dvě vesnice někde u Olmütz, podrobnosti fakt nevim...
0/0
1.1.2005 19:06

Pilat

Re: Re: Re: Pro Johny_S
v Prostejove jsem valcil, ktera dedina?
0/0
1.1.2005 19:18

Vifon

Re: Re: Re: Re: Pro Johny_S
Já fakt nevim, jak se ta vesnice měla jmenovat, bylo to někde za Kosířem, snad, nebo ještě dál k Olomouci, nevím přesně, jinak já tam (v Prostějově a okolí) prožili v mládí každý prázdniny až do roku 73.
0/0
1.1.2005 19:25

Pilat

Re: Pro Johny_S
vidis o jake problemy ja prichazim , jediny hromadny dopravni prostredek co pouzivam je letadlo a z dopravy narodnich a jinych produktu me boli hlava jen, kdyz jsem na dalnici, kde se to hemzi vice kamiony.
0/0
1.1.2005 19:02

Vifon

Re: Re: Pro Johny_S
Nestíhám, mám na druihé lince Prešpurk, chtějí zase otevřít penězovod od nás na východ........ http://ekonomika.idnes.cz/diskuse.asp?idDiskuse=A041230_095022_ekonomika_ven&reakce=3819074
0/0
1.1.2005 19:12

Vifon

Jsem tu!
Tak jsem nahoře, dole byl už nepřehlednej bineC!!!!!!
0/0
1.1.2005 18:45

herulinka

Re: Jsem tu!
Pravda. Ten likér, to bylo něco jako francovka?
0/0
1.1.2005 18:47

herulinka

Re: Jsem tu!
Ovšem Slunce v duši, to je třeba. Hned se tím začnu řídit.
0/0
1.1.2005 18:48

Pilat

Re: Re: Jsem tu!
co to mate za obrat slunce v dusi?
0/0
1.1.2005 18:52

Vifon

Re: Re: Re: Jsem tu!
MMáme na naší veřejnoprávní televizi človíčka, hlásí počasí, tohle je jeho oblíbený obrat, ještě si u toho drží ruku na srdci.
0/0
1.1.2005 18:56

Pilat

Re: Re: Re: Re: Jsem tu!
tak se to stalo narodnim heslem?
0/0
1.1.2005 19:00

Vifon

Re: Re: Re: Re: Re: Jsem tu!
Národní heslo, to zrovna ne, spíš oblíbený rčení. Je to trochu směšný, ale v podstatě tim chtěl autor říct, když už je venku hnusně, prší,leje, tak aspoň v tom srdci by mělo být slunce!
0/0
1.1.2005 19:03

Pilat

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem tu!
ok
0/0
1.1.2005 19:06

herulinka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem tu!
No ono na tom určitě něco je. Kdybysme z toho měli mít pořád depku, tak by asi letos psychiatři nestíhali...
0/0
1.1.2005 19:08

Johny__S

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem tu!
Lepší je rčení: myslím to upřímně. To když teď náhodou někdo řekne, tak se všichni začnou smát. A tak nevinné původně bylo.....
0/0
1.1.2005 19:09

Pilat

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem tu!
ha asi hlavni problem bude v tom, ze se uprimnost nejakl vytratila ne?
0/0
1.1.2005 19:12

Johny__S

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem tu!
Ne, hlavní problém je v tom, že to bylo předvolební heslo Stanislava Grosse. "Myslím to upřímně." Bohužel nikdy přesně nevysvětlil, co ono TO je. Takže se pak objevily i plakáty s Usámou, který to rovněž myslí upřímně, předělávky typu: "Nemám vás rád, myslím to upřímně." atd. A nyní už je to natolik zprofanované, že to patrně na dlouhou dobu z běžné řeči zcela vymizelo.
0/0
1.1.2005 19:16

herulinka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem tu!
A proto to slunce je lepší. Upřímnější!
0/0
1.1.2005 19:18

Vifon

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem tu!
Mám k tomu pěknej obrázek, zkusim ti ho poslat mejlem....
0/0
1.1.2005 19:18

Johny__S

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem tu!
http://www.kompost.cz/clanek/70930
0/0
1.1.2005 19:20

Pilat

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem tu!
ok
0/0
1.1.2005 19:32

Johny__S

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsem tu!
Jojo, znám (viz ten odkaz na Kompost)
0/0
1.1.2005 19:24

Pilat

pokud existuje vzorec na cloveka
je mi milejsi prosty, sympaticky, primy clovek s prumernym vzdelanim, nez nadprumerne vzdelany pokrytec a malomestak.
0/0
1.1.2005 15:34

Johny__S

Re: pokud existuje vzorec na cloveka
Ať žije průměr! A kdo vybočuje, toho vyobcujem! Hurá!
0/0
1.1.2005 15:36

Pilat

Re: Re: pokud existuje vzorec na cloveka
ted jsi reagoval naprosto cesky. Rozhodne v mezilidskych vztazich je prumer zadanejsi jednani nez vyvysovani a extravaganza. To je to spatne rozlisovani hodnot, ktereho se v cesku nejcasteji dopoustite. Mereni lidskych vztahu podle majetku a vzdelani  ale na velkou stranu chodime vsichni stejne  a hajzlpapir se jiste protrhl kazdemu z nas
0/0
1.1.2005 15:43

Johny__S

Re: Re: Re: pokud existuje vzorec na cloveka
Právě proto. Protože mi tvůj příspěvek "typicky český" (aspoň jak nám to předkládáš ty) připadal - tak jsem ho ironizoval.
0/0
1.1.2005 15:44

Pilat

Re: Re: Re: Re: pokud existuje vzorec na cloveka
jak to rozlisujes?  ja mam mnohalete zkusenosti a troufnu si rici, ze to dnes mohu posoudit. Rozhodne se citim jako clovek, pri navsteve sveho dentisty, s kterym si popovidame o tom co deti a jaka byla dovolena atd. pritom se vidime jednou za pul roku, nez dostat zprda v ceske samoobsluze za to ze si nevemu kosik.
0/0
1.1.2005 15:50

Johny__S

Re: Re: Re: Re: Re: pokud existuje vzorec na cloveka
No, nějak to tak vyznělo. Mám radši průměrného člověka než nadprůměrného pokrytce. Možná jsi to tak nemyslel, ale já z toho měl pocit, že nemáš nadprůměr rád, protože jsou to stejně všichni pokrytci..... (a propos, rozhodně si myslím, že takový zubař patří spíš k nadprůměru, než nějaká prodavačka v samoobsluze, naštvaná mizerně placenou prací, dlouhou pracovní dobou a ubíjející pracovní náplní)
0/0
1.1.2005 15:52

Pilat

Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokud existuje vzorec na cloveka
mozna jsem se hloupe vyjadril. Prumerem jsem mel na mysli,  jednani lidi vuci sobe, bez rozdilu vzdelani.... tedy s respektem. Nechat stranou posmesky a pracovni nadrazenost. Muj nadrizeny v praci mi nekdy neda ukol, aby neukonsil vetu slove "please" a to je ten rozdil, dat ti vedet, ze se stebou taky pocita, ale na druhe strane ty vis do jake miry a pak tam nevznikaji zbytecne konflikty.
0/0
1.1.2005 15:57

Johny__S

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokud existuje vzorec na cloveka
Taktak. Souhlas. Slušnost by měla být základ. Vlastně je i dokázáno, že když je šéf slušný, umí požádat i poděkovat, že ten jeho tým pak pracuje daleko efektivněji. A tak je to se vším.
0/0
1.1.2005 16:01

Pilat

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokud existuje vzorec na cloveka
ja bych to ukoncil tim, ze jsme se konecne shodli. Jen bych dodal, ze slusnost zacina v rodine, u deti je nutne za kazdym pozadavkem ukoncit, nebo zacit vetu slovem prosim. Nejak jsme na to zapomeli, ja jsem nebyl vyjimkou, musel jsem se urychlene na tomto poli doucit. Porad mi k radove slusnosti kanadana , nebo american chybi kousek.
0/0
1.1.2005 16:06

Vifon

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokud existuje vzorec na cloveka
Bacha, šli jsme "nahoru"!!
0/0
1.1.2005 18:59

Vifon

Re: Re: pokud existuje vzorec na cloveka
Moje řeč, kdo se nezfidelizuje, bude vyCastrován!!!!!!!!!!
0/0
1.1.2005 15:45

Araspen

Re: pokud existuje vzorec na cloveka
neexistuje ani ten a ani onen, vše je černobílé.
0/0
1.1.2005 16:55

Johny__S

Re: pro breberaka
Prosím tě, můžeme být ještě rádi. Slyšel jsem, že první britští a američtí lektoři angličtiny, kteří k nám z touhy po dobrodružství přijížděli začátkem 90. let, si s sebou dokonce vozili vlastní příbor, protože si mysleli, že tady nic takového nemáme. Kdo ví, jak nás tam tedy vykreslovala média a jak tento obrázek doposud přežívá v myslích průměrného občana.
0/0
1.1.2005 14:53

miciangora

Re: Re: pro breberaka
ahahahaha..to mi připomíná historku, kdy jsem na počátku devadesátých let  jedné americké dívce(anglicky) vysvětlovala, jak se dostane, tam kam chce a ona byla nadšená, jak je to tu krásný a že nečekala, že až sem dorazila civilizace (namouduši!), ale žre viděla, že je tu McDonald a že lze sehnat cocacolu, takže už se nebojí.
0/0
1.1.2005 14:57

Johny__S

Re: Re: Re: pro breberaka
 Pamatuji si počátkem 90. let na gymnáziu, když jsem byl na přednášce studenta, který jako jeden s prvních strávil rok v Americe. Vykládal nám, že když začala válka v Jugoslávii, jeho spolužáci na něj uspořádali sbírku, protože si mysleli, že to je u nás......
0/0
1.1.2005 15:03

Pilat

Re: Re: Re: Re: pro breberaka
ne ze bych se zastaval amiku, ale jses schopny vyjmenovat americke staty v abecednim poradku?
0/0
1.1.2005 15:09

Pilat

Re: Re: Re: Re: Re: pro breberaka
pokud si vzpomenes alespon na polovinu, vis kde je umistit na mapu ameriky?
0/0
1.1.2005 15:09

Vifon

Re: Re: Re: Re: Re: Re: pro breberaka
A hlavní město Ázerbajdžánu si taky už nepamatuju, ale zase na druhou stranu, ví (nebo vědí?) amíci, že je vůbec nějakej Ázerbajdžán????????????
0/0
1.1.2005 15:14

Johny__S

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pro breberaka
Že by Baku?
0/0
1.1.2005 15:16

Vifon

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pro breberaka
Bingo, myslim,že je to ono!!! Navíc je problém, že některý názvy měst se v posledních pár letech změnily, kup si třeba letenku do Saigonu nebo lístek do Gottwaldova!!!!! Měněj se i názvy států, Kambodža už je zase Kambodža a ne Kampučie, je v tom bordel!!
0/0
1.1.2005 15:21

miciangora

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pro breberaka
Hlavní město Azerbajžánu je Baku a s těmi zeměpisnými znalostmi Amíků to není nijak valné.Tolik takových, co dovednou odříkat všechny státy a jejich hl. města své vlastní země taky tolik není.Zažila jsem Američana šokovaného tím, že v Evropě se mluví tolika různými jazyky a tak malém území a že mají dokonce každý jinou měnu.Domníval se, že Evropa je jediná země.
0/0
1.1.2005 15:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.