Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nemocný papež měl své nejkratší kázání

Papež Jan Pavel II. sloužil ve Vatikánu tradiční půlnoční mši. Nemocný papež pronesl kázání sám, mluvil pomalu a s obtížemi. Podle agentury Reuters bylo kázání nejkratší za 27 let, po které je papež ve funkci. V poledne pak přednesl tradiční poselství Urbi et Orbi (Městu a světu).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Volten

Nemocný papež měl své nejkradší kázání
--čím jsem starší,tím měně chápu  že v dnešní technické době stále rolik lidí podléhá náboženským bludům a věnují tolik pozornosti blábolům starého muže.  
0/0
2.1.2005 23:10

honajz

Re: Nemocný papež měl své nejkradší kázání
Ja zase nechapu, proc nekterym lidem vadi verici a papez. K homosexualum jsou vsichni tolerantni, jen do katoliku kazdy rad sije, i kdyz o vire a krestanstvi ma jen povsechne znalosti vyctene z Blesku. Nechte krestany zit a budte prosim tolerantni.
0/0
3.1.2005 11:42

Midnight_Knight

Re: Re: Nemocný papež měl své nejkradší kázání
Von problem bude asi v tom,ze krestane,na rozdil od homosexualu,vnucuji svoje nazory ostatnim,nejlip v parlamentu..;-)
0/0
3.1.2005 13:18

honajz

Re: Re: Re: Nemocný papež měl své nejkradší kázání
Krestane nikomu nic prece nevnucuji - jen vyjadruji svuj nazor, a to je snad v demokracii normalni? Tak nechte krestany vyjadrit svuj nazor a myslete si svoje. Ale takhle se projevujete jen jako pekni xenofobove. Zide se take ozvou, kdyz jim nekdo neco pohani, proc by se nemohli ozvat krestane? Kazdy clovek ma snad sva prava, ale proc nekomu vadi, ze nejaka prava maji prave krestane? Komu kdy ted v posledni dobe co vnutili? Papez vyzyva k miru - posloucha ho snad nekdo? Vyzyva k toleranci - praktikuje to nekdo? Vyzyva k lasce, k vzajemne ucte. Ale tohle nikdo neslysi, kazdy se jen pod vlivem bulvaru tesi na afery, nektere i pribarvene a vymyslene, aniz by si dal praci zjistit vsechny skutecnosti.
0/0
4.1.2005 20:52

vcelka

Re: Re: Nemocný papež měl své nejkradší kázání
Jestli to nebude tím, že katolíci sami k ostatním tolerantní nejsou, že?
Co takhle odsuzování právě vámi zmíněné homosexuality, stálá snaha o zakazování interrupcí (to jsou jen témata posledních dnů, která mě napadla, asi kdybych víc zašmátrala v paměti, našla bych víc věcí). Ony aktivity pánů poslanců Severy a Karase opravdu hovoří za své, chcete snad mluvit o toleranci? Abyste neřekl, že nevím o čem mluvím - moje kamarádka je věřící. Řekla bych, že hluboce a dlouho. A z toho, co občas ve jménu toho vašeho šéfa dělá nebo říká, bych i já neznaboh občas brečela a zvracela. Jakože pomůže jen bílému dítěti, protože černá barva kůže (srsti u zvířat) nosí zlo, a onemocní se z toho, že nemá pevnou víru a další hlouposti. Nechci se navážet přímo do vás, protože vás neznám, ale pokud slyším, jak se někdo ohání tolerancí, přitom jaksi ze svých vlastních řad tato vlastnost vymizela, pění se mi krev v žilách...
0/0
4.1.2005 8:50

bron

Takove komentare k videni jen na ceskych forech
Predstavitel rimsko-katolicke cirkve preje svetu mir a klid, ve svych 84 letech se navzdory nemoci obtezuje pozdravit lidi na celem svete, a na jednom ceskem mediu si vsimnou nejvice toho, ze mel vubec nejkratsi kazani, a potom nasleduji komentare anonymnich knedliku, ze mel uz davno umrit, co spachali pred stovkami let jini lide, co o sobe lhali, ze jsou krestani, treba i predesli papezove, kralove apod. Mozna tu nekteri verici, kteri veri, ze zadny Buh neni, zapomneli, co spachali jini jejich souverci v minulosti a pousteji se s kritikou do soucasnych rimskych katoliku... Nemuzu prece rimskeho katolika ani ateistu (a nejsem osobne nic z toho) soudit podle skutku cizich lidi v minulosti! Papezovi diky za projev a jemu preju zdravi, moudrost a taky odvahu prijimat moudra rozhodnuti.
0/0
1.1.2005 5:05

piters

Volnou ruku trhu na cirkev
Zrusit povinne odvadeni cirkvim ze statni kasy..a nechat je at se zivi jako ostatni..a neprizivuji se na praci nas vsech co mame taky rozum a do kostela nemusime.Papez? ubohe, hnesne..vhodne obzvlaste pro male deti at se divaji jak umirajici starec cosi mele jak maji zit vsichni okolo...
0/0
29.12.2004 11:22

Bajeasar

Re: Volnou ruku trhu na cirkev
To máš pravdu. S tím, ale nemá církev nic moc společného. To si musíš postěžovat u všech našich vlád (ODS i ČSSD). Když bude odluka, církve ti jedině poděkují (samozřejmě odluka po řádném navrácení majetku).
0/0
30.12.2004 11:25

Sarka-3

Re: Re: Volnou ruku trhu na cirkev
Myslíš toho majetku, který si církve během mnoha staletí trvajícího oblbovíní lidí nakradly ? Hlásat pokoru a cpát si do zlatem lenmovaných ornátních kapes, fuj !
0/0
3.1.2005 11:26

Si0

Re: Re: Re: Volnou ruku trhu na cirkev
Myslí spíš toho majetku, který jí lidé (většinou věřící křesťané) během staletí darovali a který umožnil vydávat ze zlatem lemovaných ornátních kapes obrovské prostředky na potřeby těch nejubožejších, při minimální režii. Mimochodem, to zlato na ornátech je většinou taky dar - pro účely bohoslužby. Holt, někdo za své peníze postaví kostel nebo založí církevní nemocnici s vyhlídkou na několik staletí dopředu, někdo jiný si z frajeřiny pořídí meďoura a do dvou let ho rozseká. Co je lepší?
0/0
3.1.2005 13:07

biga

Re: Re: Re: Re: Volnou ruku trhu na cirkev
nechci zpochybnovat zasluhy cirkve pri pomoci potrebnym, ale majetek ktery maji sice ziskali darem, ale s vidinou odpusteni prohresku darujiciho na tomto svete a vidinou lepsiho  v posmrtnem zivote.
0/0
5.1.2005 17:40

Bajeasar

Re: Re: Re: Volnou ruku trhu na cirkev
Buď Ti je víc jak 20 a jseš ještě poznamenaná komunistickou výchovou. Nebo se dostatečně nezreformovalo české školství. Tak či onak plácáš bludy - a "oblbuješ". Jestli máš nějaké chmury ze současného marketingového a vědeckotechnického oblbování, tak si vylejvej zlost někde jinde. Ale církev tyhle praktiky nikdy neprovozovala...
0/0
4.1.2005 15:18

Bajeasar

Re: Volnou ruku trhu na cirkev
Co se týká papeže, myslím, že si neumíš představit jaký by také mohl být jiný papež... Ale za nějaký čas možná uvidíme.
0/0
30.12.2004 11:27

mara13

UBOZACI !
Kdyz nemate vubec poneti o kom to tu vlastne mluvite, tak toho radsi nechte....TYPICKA KOMUNISTICKA VYCHOVA !!! BRAVO !
0/0
28.12.2004 0:39

ctrlaltdel

Re: UBOZACI !
No ty jsi ale pitomec...
0/0
28.12.2004 9:29

qman

Ale víme to moc dobře
Mluví se tady o tom, že společnost Katolická církev nutí zaměstnance pracovat v rozporu se zákoníkem práce, čímž se jí dostalo zaslouženého pohrdání ze strany občanů.
0/0
28.12.2004 11:22

Molkoxxx

Re: Ale víme to moc dobře
http://melouny.hopto.org
0/0
6.1.2005 12:42

Irish Stout

Re: papezi = vrahouni!!
Nejsem, black hawku, zrovna panbickar, ale Vase sdeleni svedci  jednoznacne o tom, ze jste beznadejny mongoloid. Potreboval byste tak na ctrnact dnu vysadit do Iraku, oni by se o Vas kamosi "Sadamove" postarali. A musim s politovanim dodat, ze by to nebyla az tak velka skoda.
0/0
27.12.2004 21:38

black_hawk

Re: Re: papezi = vrahouni!!
Mas snad neco proti mongolum, resp. mongoloidnim lidem? Mongoliodni clovek je nemocny, a to opravdu nejsem!! Prekypuji dusevni svezesti a britkym usudkem. Tezko to rict ale o tobe ty hovnousku!!
0/0
27.12.2004 21:49

lynxxx

Re: Re: Re: papezi = vrahouni!!
Jsi jednoduše sprosťák. Chce to trošku civilizace a respektu.
0/0
27.12.2004 22:21

Irish Stout

Vaše duševní schopnosti, Black_hawku,
jsou evidentně omezené. Mongoloidní jedinci mají proti Vám jasně navrch. V tomto smyslu se jim tedy omlouvám.
0/0
30.12.2004 3:21

black_hawk

Re: Vaše duševní schopnosti, Black_hawku,
Ty mi muzes, demente, jedine takvylizat prdhel!!
0/0
30.12.2004 12:16

mara13

Re: papezi = vrahouni!!
NO COMMENT.....TY JSI PROSTE TOTALNI PRIMITIV
0/0
28.12.2004 0:37

Irish Stout

84 let je už dvacet let nad běžný důchod
vzpomínám si na snímky, na kterých papež lyžoval na sjezdovce (to mu bylo něco přes šedesát). Na jednu stranu je obdivuhodné, s jakou vůlí a vytrvalostí čelí nemoci na stranu druhou je zřejmé, že při současném zdravotním stavu nemůže nic zásadního řešit.
Papežův podíl na destrukci komunismu je nesporný. Námitky, že jeho současný stav připomíná poslední dny Brežněvovy je sice v těchto souvislostech poněkud tvrdý, ale v zásadě lze říci, že vysoké stáří se nedá "léčit" a pokud se ho kdokoli z nás dožije, musí počítat s tím, že se mu povede podobně, ne-li hůře.
0/0
27.12.2004 18:28

qman

Neschopnost katolické církve v plné kráse
V dřívějších dobách když byl papež příliš starý nebo nemocný, tak ho okolní papalášové prostě otrávili a bylo vymalováno.
Jenže dneska už papeže otrávit nejde, na to je příliš pod kontrolou médií, tak bude doslova doživotně prožívat peklo na zemi. Není to chyba papeže, ale celé katolické církve jako celek.
Je to donebevolající neschopnost katolické církve, která před více jak 1000 lety ustanovila, že papež je na doživotí a teď to neumí řešit. Opravdu neznám žádný racionální důvod, proč by prostě papež nemohl jít do důchodu a na jeho místo by nastoupil následník.
Na druhou stranu takhle celý svět vidí způsob, jakým katolická církev řeší problémy: NIJAK, POUZE DONEKONEČNA OPAKUJE IRACIONÁLNÍ DEMAGOGIE.
0/0
27.12.2004 18:18

lynxxx

Re: Neschopnost katolické církve v plné kráse
Starý a nemocný papež mi vůbec nevadí. Já od církve vůbec nic nečekám, takže její schopnost či neschopnost je mi lhostejná. Je spíše lepší, že není moc schopná, protože její vliv nepovažuji za dobrý.
0/0
27.12.2004 22:24

Dreky

Re: Re: Neschopnost katolické církve v plné kráse
Máš sice pravdu,ale i ty nebo já ji z daní podporujem.A to mě sere.
0/0
28.12.2004 9:07

vladino

Re: Re: Re: Neschopnost katolické církve v plné kráse
To je wono, moje řeč. Lituji nás všechny, kteří musí snášet příkoří pouze na základě nějakých bludů. A není to jen křesťanství, ale všechna náboženství a náboženské sekty. Kdyby se ty prachy, s kterými operují zmíněné organizace, darovaly na rozvoj čehokoliv, bylo by nám o dost líp!!!
0/0
6.1.2005 16:10

62milan

otázka
Zaujímalo by ma jediné.Koľkí z vás,ktoý ho tu urážate by bolo schopných povedať mu tieto slová do očí.
0/0
27.12.2004 17:44

vaclavj1

Re: otázka
Kolik z nich by k nemu pustili?
0/0
27.12.2004 17:52

lynxxx

Re: otázka
Já ho neurážím. Klidně bych si s ním pohovořil třeba na TV NOVA...
0/0
27.12.2004 22:25

Vifon

Quo usque tandem
Vzpomínám si na začátek 80 -tých let, také jede velký muž při projevu sotva udžel moč. Jmenoval se Leonid Iljič Brežněv.... V čem je rozdíl? Podle mne rozdíl není!
0/0
27.12.2004 14:18

karoten

Re: Quo usque tandem
Jistý rozdíl tam je. Brežněva nikdo rád neměl, jeho činnost nesměřovala ani ke sbližování lidí natož k usmiřování rozdílných světonázorů.
0/0
30.12.2004 11:34

Vifon

Re: Re: Quo usque tandem
Jenže je třeba si připustit, že existují lidé, a já mezi ně patřím, kteří papeže zrovna "nemusí", i když přiznávám, že dokázal hodně. Nyní mi ale připadá, že zrovna on je představitelem toho nejkonzervativnějšího proudu v církvi. A podle starého vtipu musím říct, že někdy se bojím otevřít konzervu, aby tam nebyl také!
0/0
30.12.2004 11:39

reagovat

Kristapána.....
proč se takhle trápí?
0/0
27.12.2004 11:30

celtic

Jan Pavel II.
Papež je superstar!
0/0
27.12.2004 10:42

lynxxx

Zásluhy papeže
Tomuto papeži nelze upřít jednou velikou zásluhu - významně pomohl konci komunismu. Na druhou stranu to bylo v zájmu církve, která potřebuje svobodu pro svoje všeliké aktivity.
Církve (všechny bez výjimky) jsou ale dnes především o penězích (pro sebe - viz úspěch komerčních církví v USA) a pak o matení a ovládání lidí (víc jinde než na Západě). Naštěstí jako přežilé byly téměř vytlačeny z ekonomiky, práva a otevřené politiky do téměř neškodných oblastí (charita, morálka, útěcha slabých...). Přesto škodí (zejm. výchova k intolerance v mnoha věcech, lobistické vlivy v politice). Tento posun je alespoň v Evropě pozitivní, ale není to zásluha papeže (nebude si podřezávat větev). Síla církve je odrazem slabosti občanské společnosti. V tomto směru církev lze nahradit a její formální základ a organizace jsou totálně přežilé (zejm. a nejen katolická).
0/0
26.12.2004 23:06

Si0

Re: Zásluhy papeže
Docela by mě zajímalo, jestli byste dokázal napsat podobnou úvahu na téma: zásluhy českého národa. Klidně by se třeba dalo napsat, že ten je především o majetku, o oblbování lidí, přežilý a vytlačen třeba do folklóru, aby nebránil otevřené ekonomice, a lze jej nahradit. Pobuřující? Možná pro toho, kdo je "uvnitř", jistě ne pro toho, kdo se dívá zvenčí. Uvědomte si, že s církví je to úplně stejné, je to především společnost lidí, kteří věří, že jsou zrozeni a spojeni v Kristu. A chybí vám tam přávě ten rozměr víry, který naštěstí k člověčině neoddělitelně patří.
0/0
27.12.2004 3:44

Politikusplectens

Re: Re: Zásluhy papeže
Ježíš byl buřič a rebel, proti tehdejšímu pohélénšťování židů, patřící k sektě apokalyptiků, Farizejcům. Naštěstí to nebyl Zélot a tak to neskončilo ještě hůř. Otázkou je (a on to v Bibli několikrát popírá), zda by chtěl, aby skrze jeho víru bylo umučeno, upáleno, vybito či zdecimováno miliony lidí?? Myslím, že asi ne. A kromě toho on sám byl Žid, jeho následovníci byli Židi a tak by jeho učení upadlo v zapomnění (maximálně by se stalo další sektistickou odnoží v rámci judaismu), nebýt Římského občana Pavla (jež díky svému jménu Saul vzbuzuje otázku židovského původu), který pomocí svého vlivu dokázal rozšířit myšlenku křesťanství. Mimochodem i podoba Ježíše je zcela vymyšlená. Nikdo neví jestli a jak dlouhé vlasy měl, jakou barvu atd. Kromě toho Pavel (Saul) ve svých dopisech píše 20 let po Ježíšově smrti, že nosit dlouhé vlasy je pro muže ostudné. Takže asi neměl - jinak by to nenapsal. Podle mě je křesťanství hrůzou, jež způsobilo klidně srovnatelné s jinými hrůzoideologiemi 20.stol
0/0
27.12.2004 12:02

Politikusplectens

Re: Re: Re: Zásluhy papeže
Ještě abych to dopsal: Podle mě je křesťanství stejně hrůznou ideologií jako jiné hrůzoideologie. Paradoxem je, že se obrátilo proti jeho stvořitelům, proti Židům. Otázka Papeže je totiž hned pak nasnadě a tou otázkou zůstává: "Kdo je Papež???". Má snad požehnání od boha, aby mohl vést či kázat??? Nevím, ale jak znám historii, Papežové v ní nehráli příliš zbožnou roli. (Viz Pius XII.a další) Pak můžeme zastat názor, že Papež je představitel určité skupiny lidí, jež je volen komunitou svých věrných. Potom ale nemá jeho projev větší cenu než projev ředitele GE nebo čínského prezidenta. Nebo vlastně kohokoliv jiného.
0/0
27.12.2004 12:10

pepe999

Re: Re: Re: Re: Zásluhy papeže
Tak nějak, akorát pro pár zfanatizovaných katolíků bude ztotožňovat boha....
0/0
27.12.2004 12:12

Politikusplectens

Re: Re: Re: Re: Re: Zásluhy papeže
Přesně tak, jenomže s Bohem naštěstí nemá vůbec nic společného. Prostě modlářství a falešná ideologie. Ale to jsou bohužel téměř všechna náboženství a ideologie na světě. Vždycky to začne jako revoluce, převrat pro "dobrou věc" a skončí to katastrofálně.
0/0
27.12.2004 12:30

lynxxx

Re: Re: Re: Re: Zásluhy papeže
Souhlasím. Možná dnes ta katolická ideologie není tak moc hrůzná, ale prosazování subjektivních pravd k těmto hrůzám může vést. Jen díky demokracii a svobodě na Západě tomu tak není. Papež = ředitel velké firmy - to přesně sedí. Je to vrcholný zástupce mezinárodní obchodní organizace, která žije ze svých věrných a státních dotací.
0/0
27.12.2004 22:19

lynxxx

Re: Re: Zásluhy papeže
To je Váš názor, já vám ho neberu. Nepíšu jen o katolické církvi (tedy českém národě), píšu i o církvi obecně. Národ je něco jiného. Národ si člověk moc nevybírá. Církev ano. Je to o instituci ne o lidech. Mně je jedno jestli někdo věří, ale pokud se nechává manipulovat, je mi ho líto. A každá církev manipuluje. A nemyslím, že by národy měly nějaké zvláštní zásluhy - možná jednotliví lidé nebo jejich menší skupiny.
0/0
27.12.2004 22:14

qman

Ty jsi blbý jako troky
Papež možná tak dokázal pindat všeobecně známé informace o tom, že komunismus je špatný atd. Na konci komunismu nemá žádnou hmatatelnou zásluhu.
0/0
27.12.2004 18:25

fleret

kapanek na veselou notu
pro ty,co tady tolik exhibovali a predhaneli se v neskutecnych nadavkach na JP II,pana Vojtylu :
0/0
26.12.2004 22:58

fleret

Re: kapanek na veselou notu
...:-)) doufam,ze to vystihlo vase SUPER atheisticke mysleni a primo Titanske sily,ktere to ve vas budi,nebot stat rozkrocen nad 80 - ti letym clovekem,je jiste "obdivuhodne" - gratuluji...
0/0
26.12.2004 23:03

Pribinacek

Církev v historii světa splnila své poslání
a vypadá to tak, že po smrti JP II bude mít dost značné problémy. Pokud se nepřizpůsobí současné situaci.
0/0
26.12.2004 22:42

62milan

Dokedy?
ešte bude v tejto diskusii účinkovať panoptikum nevzdelancov a hulvátov,ktorý nemajú ani páru o čom hovoria a koho urážajú.Opakujem znova nie som katolík ale EVAV,kto nevie čo to je je jeho problém.Keby,že urážate inštitút prosim máte na to právo,ale vy cieľavedomo urážate osobu Karola Wojtylu nie ako pápeža ale ako človeka o ktorom dokopy nič neviete.Navyše to robíte v čase Vianoc.
0/0
26.12.2004 22:38

fleret

Re: Dokedy?
znovu opakuji - naprosto presne...to samozrejme o necem vypovida a nelze rict,ze je to dobre,tedy prumerne...je to mizerie a nejhorsi v teto mizerii jest,ze oni protagoniste se MYLNE domnivaji,ze jsou IN...
0/0
26.12.2004 22:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.