Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Srážka na hodiny zablokovala silnici

Silnici mezi Hradcem Králové a Prahou zablokovala asi na čtyři hodiny nehoda. Zhruba tři kilometry za Hradcem směrem do hlavního města se srazila dvě nákladní a dvě osobní auta. Dva lidé jsou těžce zraněni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

LianRay

Skutečnost je jiná
Dobrý den,
jen drobná poznámka, právě dnes jsem jela tuto trasu v 12:30 a silnice stále nebyla průjezdná, pokud mluvčí hradecké policie oznámí, že v 11:00 je silnice průjezdná, tak  bych tomu ráda chtěla věřit. Navíc trasa Chlumec nad Cidlinou - Hradec Králové je odkloněna směrem Praskačka, Vlčkovice, kde na výjezdu v Hradci Králové směrem tranzit je kolona cca 4 km (většinou kamiony), tudíž tato trasa je cca o 1 hodinu delší. 
0/0
14.12.2004 15:51

Lou88

dálnice
Tyto a podobné nehody mají jednu jedinou příčinu. Naprosto nedostatečná dopravní infrastruktura. Přetížená cesta stavěná na parametry dopravy cca někdy ve 30. letech minulého století. s tím související nervozita, kolony, agresivní jízda. Pokud by Německo, Rakousko či Itálie budovaly po válce své dálniční sítě jako my, jezdili bychom dnes na dovolenou k moři raději vlakem. V době kdy Francie otevírá více než 300 m vysoký dálniční most tak Češi už 15 let staví obchvat jednoho města (Plzeň).
0/0
14.12.2004 15:00

drevak_patlak

Re: dálnice
Já na dovolenou k moři jezdí raději vlakem. Je to rozhodně bezpečnější a člověk se tolik nenervuje.
0/0
14.12.2004 15:11

Demeter

Re: dálnice
No jestli na tom nemá podíl nějaký přetížený řidič.
0/0
14.12.2004 15:31

chroustík

Několik poznámek
Až se v tomhle státě zvedne železnice na patřičnou úroveň, nebude potřeba tolik dálnic. Věřte tomu, že nákladní dopravu kromě zkazitelného zboží je nutno hrnout železnicí, tam je ještě fůra místa. No a k těm spěchajícím: pokud si uděláte seriózní plán cesty, musíte počítat s největší průměrnou rychlostí 60 km/h. Pokud ne, porušujete předpisy (v obci i mimo ní) a na takové řidiče je těch radarů málo. A ke stavbě dálnic ? Pokud si máme být všichni rovni, tak to nesmí být tak, že někdo má pozemek na místěch, kde se staví baráky a prodá ho za 2 000/m a někdo má pozemek tam, kde povede dálnice a bude mu prostě vyvlastněn. Pokud stát chce dálnici, musí těmto lidem buď nabídnout odpovídající náhradu nebo cenu podle jejich představ, třeba i 3 000/m. Potom ať si dohlédne na výběr daní, ale tito majitelé MUSÍ být odškodněni za újmu, kterou utrpí, aby si jiní mohli pohodlně jezdit.
0/0
14.12.2004 13:46

Milos_U

Re: Několik poznámek
Dáváte tam jeden důležitý předpoklad - až se zvedne úroveň železnic. Což se u nás nestane zřejmě nikdy. Pokud vím, tak ti, kdož používali přepravu po železnici raději přešli na kamióny, protože to je levnější a rychlejší. Ono není problém dopravit zboží drahou - problém je, jak ho dostat na nádraží + z nádraží do cílového místa. A pokud vím, tak převážení kamiónů přes hranice do Drážďan vlakem taky zkrachovalo. Takže - vlakem by to jistě šlo, ale to by dráhy musely být konkurenceschopné. A k těm dálnicím jen jednu poznámku - tvrdíme o sobě, že jsme vyspělá země ve středu Evropy - země s cca. 540 km dálnic - no není to ostuda ???
0/0
14.12.2004 14:21

drevak_patlak

Re: Re: Několik poznámek
Až budou kamiónoví dopravci platit za použití všech silnic mýtné, které bude záviset na hmotnosti kamiónu a počtu ujetých kilometrů, stejně jako platí železniční dopravci, pak bude železnice konkurenceschopná. Můžem jedině doufat, že to bude brzy.
Zatímco dálniční známka pro kamión stojí pár tisíc, poplatek za 1 km použití trratě stojí desítky korun, pro delší vlak to může být hodně přes 100 Kč. Tj. jeden vlak zaplatí při jedné cestě srovnatelně, co kamión za rok.
Nejlepší řešení jak dostat něco na vlak je použít kontejner pro kombinovanou dopravu. Ve fabrice si ho naložíte, kamión ho odveze na nejbližší vhodné nádraží a dál se jede po kolejích. Existují i specializované firmy, které se zaměřují na celou dopravu, tj. o to, kde probíhá překládka na vlak, popř. na loď, se nemusíte starat.
0/0
14.12.2004 14:32

Milos_U

Re: Re: Re: Několik poznámek
Můžete mi to, prosím, vysvětlit ? Nějak nerozumím tomu, komu platí České dráhy ( státní podnik ) za použití tratí, které jsou dle mého názoru také státní. To jako že platí stát státu ???  Jinak souhlasím s tím, že by zdanění dopravy mělo odpovídat nákladům na údržbu, modernizaci a rozvoj těch prostředí, kterých se to týká ( pro vlaky koleje, pro auta silnice ). Pak je na místě otázka, zda mýtné z dálnic zvyšovat, nebo ze železnic naopak snížit. Nicméně se domnívám, že pro silniční dopravu je již natolik velké zdanění pohonných hmot, že kdyby se tyto výnosy vložily do siniční sítě, tak máme nejlepší silnice na světě
0/0
14.12.2004 14:54

drevak_patlak

Re: Re: Re: Re: Několik poznámek
ČD jsou akciová společnost ve 100% majetku státu (což se může i změnit) a s veškerými důsledky z toho plynoucími (např. můžou klidně zkrachovat a vyhlásit bankrot). Ty vlastní vlaky a nádražní budovy. Pak tu máme Správu železniční dopravní cesty, to je státní podnik (to se doufejme nikdy nezmění, jinak to dopadne jako v Británii chátraním tratí a nehodami vlaků), který vlastní koleje a pozemky pod nimi a stará se o ně.
Na železniční dopravní cestu má dnes kdokoliv volný přístup, takže pokud is koupíte lokomotivu a pár vagónů, získáte licenci na provozování drážní dopravy, můžete si zažádat u drážního úřadu o kapacitu dopravní cesty (tj. vpodstatě o jízdní řád) a můžete jezdit taky (v osobní dopravě i v nákladní). Takto funguje už několik firem (např. Viamont, OKD, MUS...), které úspěšně konkurují ČD, bohužel ale povětšinou jen v oblasti nejlukrativnějších přeprav hromadných substrátů (uhlí, písek atd.).
Na místě je udělat takovou cenu, která bude odrážet skutečné nák
0/0
14.12.2004 15:20

Demeter

Re: Re: Re: Re: Několik poznámek
1. Bohužel cena, kterou zaplatí kamiony (hlavně "jednodenní") tranzit neodpovídá dle některých názorů škodám, které tato vozidla způsobí. To že platí státní firma státu není nic divného viz daně z příjmu (učitelé, PČR) apod. Bankám to moc nevadí .
2. Spotřební daň z PHM platí možná i ČD
3. ČD platí za užití trati myslím Správě železniční dopravní cesty
0/0
14.12.2004 15:28

drevak_patlak

Re: Re: Re: Re: Re: Několik poznámek
Ano, ČD platí za naftu stejně, jako automobiloví dopravci (tj. včetně spotřební daně), možná dostávají maximálně množstevní slevu.
0/0
15.12.2004 9:03

chomolungma

co se to děje?
to je už několikátá nehoda v tak krátkém horizontu? Až mě běhá mráz po zádech.
0/0
14.12.2004 12:06

Hater

typický obrázek bordelu v ČR podporovaného poslanci PČR
Neustále vyšší nehodovost a bordel na silnicích na kulise obránců řidičů-dobytků ze strany poslanců za ODS a ČSSD. Policie funguje výhradně jako statisťák evidující nehody, ev. uzavírající úsek silnice. Na této frekventované trase mezi HK a Poděbrady lze zažít leccos, zejména v pátek odpoledne nebo večer v neděli. Výkvětem je prasácké předjíždění dvojitých plných čar často polskými ,,gasarbajtry" uhánějícími v neděli večer 150 km rychlostí v autech s německými SPZ. Takzvané příslušníky POLICIE ČR jsem na tomto úseku nikdy neviděl měřit rychlost, ale maximálně hajat v autě ve Vlkově pod Oškobrhem, ev. před hospodou v Dlohopolsku!!!!!!
0/0
14.12.2004 11:46

kovarikt

Re: typický obrázek bordelu v ČR podporovaného poslanci PČR
A taky stat v podjezdu na konci dalnice a kontrolou dalnicnich znamek se obcas podilet na tvorbe kolon na a pred mostem pres Labe.
Ale jak jiz tady bylo receno, velky podil na poctu nehod tady maji ridici, kteri predjizdeji stojici auta a pak se marne snazi narvat zpatky do praveho pruhu (casta situace v patecnich kolonach pred Chlumcem) nebo kteri predjizdeni na plne care jako treba u motorestu Kopicak nebo pred nadjezdem za Novym Mestem u Chlumce. Na tyhle silnici by snad mel stat na kazdych 50 m policajt a urcite by si na sebe dost dlouhou dobu vydelal.
0/0
14.12.2004 16:17

kovarikt

Krizovatka u Vlckovic
Ten usek u odbocky na Vlckovice znam velmi dobre. Je to asi 2 km primy usek s nekolika terennimi vlnkami, pres ktere neni videt a zhruba uprosted toho useku je tahle krizovatka, kde ve smeru od Hradce chybi pruh pro odboceni doleva. Tady se docela casto stava, ze auto chce odbocit, ale nemuze a blokuje hlavni silnice. A skoro vzdycky se najde nejaky blbec, ktery zacne predjizdet..... Nikdo se pak nemuze divit, ze to cas od casu takhle dopadne. Bohuzel v minulosti nebylo mozne tuhle silnici rozsirit, protoze by se zabrala zemedelska puda a pak uz se do toho nikomu nechtelo, protoze se pocitalo se stavbou dalnice. Vysledkem je neustale pretizena uzka "silnice smrti" s minimem moznosti na predjeti. Tohle vsechno je vysledkem "umeni" nasich uredniku a schopnosti "ekologistu" vyuzit sebemensi mezerky v zakonech pro sve zviditelneni a prosazeni svych zameru. A na zaver malou poznamku. Uz pred nekolika lety (to se jeste nezacala stavet dalnice) jsem se divil, ze starost
0/0
14.12.2004 10:14

jorbl

Re: Krizovatka u Vlckovic
No na tomhle useku je taky nekolik zakazu predjizdeni, nevim presne kde to bylo, ale mozna by stacilo dodrzovat elementarni pravidla - rychlost jizdy a zakaz predjizdeni.
0/0
14.12.2004 14:25

Neumětel

D11
Dálnice D11 Pha - HK ma být zprovozněna v roce 2007. Viz http://www.ceskedalnice.cz/stavba.htm
0/0
14.12.2004 9:54

D11

Re: D11
Aha, překlep. Takže znovu. Poloviční profil na podzim 2006 a plný profil 2007. V r. 2005 bude pouze úsek do Dobšic, kvůli automobilce v Kolíně. Ale nechme se překvapit, často to bývá i dříve.
0/0
14.12.2004 10:06

D11

nedokončená dálnice D11
Jan Slovík - www.dalnice.com. Všechny ty mrtvé má nyní na svědomí "slavná" farmářka (+úředníci), kteří možná i na pár let zablokovali výstavbu dálnice D11 u Hradce. Dálnice bude na podzim 2005 (zatím jen ve dvou pruzích) z Prahy až k obci Libišany. 5 km do Hradce se však nesmí stavět a tak dálnice bude u Libišan provizorně (až na pár let !) svedena na silnici II/333 a po ní do HK. Můžeme jen odhadovat, kolik mrtvých (i CHODCŮ) kvůli tomuto provizoriu zahyne.
Vinou nehod není totiž jen nepozornost řidičů, jak se vždy uvádí. Úsek silnice I/11 z HK do Chlumce je naprostá přímka, 10 km dlouhá. Když někdo nevydrží za čoudící starou Liazkou, začne předjíždět, ale nemá podle čeho odhadnout rychlost protijedoucího vozidla a také najednou často zjistí, že náklaďák před ním nejede jeden, ale i pět ! (vlastní zkušenost). Protijedoucí auto také nebývá na této rovině dobře vidět, proto každý kdo má rozum svítí celoročně.
0/0
14.12.2004 9:23

Milan M3

Re: nedokončená dálnice D11
Já bych to tak nekategorizoval, že za to může farmářka a úředníci - na vině jsou samozřejmě také řidiči. Já ten úsek přímo nenávidím a jezdím po něm maximálně v noci, když jedu úsek HK-Poděbrady přes den, mám svoji objízdnou trasu, je sice o 6km delší, ale o 15 minut rychlejší
0/0
14.12.2004 9:30

barbudo

Re: nedokončená dálnice D11
... když někdo nechce jet přímo za kouřící Liazkou, může jet 200 metrů za ní ...
0/0
14.12.2004 9:38

D11

Re: Re: nedokončená dálnice D11
Jo a nacpou se přímo před Vás draci a vy jen nestačíte šlapat na brzdu.....  Ti pak zpomalí celou kolonu.
0/0
14.12.2004 9:42

barbudo

Re: Re: Re: nedokončená dálnice D11
... ale nekouří ...
0/0
14.12.2004 9:48

D11

Re: Re: Re: Re: nedokončená dálnice D11
ale při předjíždění si klepou na hlavu a myslí si, že vy jste ten šnek, co to brzdí a ne ta Liazka
0/0
14.12.2004 10:08

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: nedokončená dálnice D11
... ať si klepou, bude je bolet ...
0/0
14.12.2004 10:16

2Mac7

Re: Re: Re: Re: Re: Re: nedokončená dálnice D11
..budou-li klepat dostatečně dlouho a dostatečně důrazně , třeba se jim i rozsvítí ..
0/0
14.12.2004 10:22

lus

Re: Re: nedokončená dálnice D11
jsi debil
0/0
14.12.2004 19:06

2Mac7

Re: nedokončená dálnice D11
Jen nepozornost ne, také třeba netrpělivost a nevhodné předjízdění - zejména proto řidiči umírají . Je-li na vině nehody mikrospánek řidiče , na dálnici by neusnul ?  
0/0
14.12.2004 9:45

drevak_patlak

Re: nedokončená dálnice D11
Vinu na tom samozřejmě nenese ta farmářka, ta jen hájí svá práva, ale úředníci, kteří nejsou schopni připravit takový projekt, který by prošel územním řízením a neměl velký vliv na životní prosředí. Bohužel naše úřednictvo žije stále v komunismu, kdy se dálnice plánovala tak, že se nakreslila do mapy a že v cestě leží např. chráněná krajiná oblast (viz D8) nikoho nevzrušovalo. Dálnice do Hradce Králové je na tom výrazně podobně.
Jinak hlavní vinu na bouračkách samozřejmě nesou řidiči, spousta lidí totiž neplánuje při svých cestách autem žádnou rezervu k předpokládané jízdní době (je to 90 km, takže za hodinu tam jsme). A jakmile pak nastane nějaké zdržení (práce na silnici, pomalejší vozidlo, zápca, bouračka, zavřené závory, náledí, déšť, mlha atd.), pak jsou nervózní, protože nejedou načas a nestíhají, prostě mají zpoždění, které se mnozí snaží dohnat riskantní jízdu a nedodržováním předpisů. Tady je jádro nebezpečnosti našich silnic.
Přímo se v tomto případě nabízí
0/0
14.12.2004 9:51

drevak_patlak

Re: Re: nedokončená dálnice D11
Nějak mi to utnulo konec příspěvku, takže znovu.
 
Přímo se nabízí srovnání se železnicí. Z Hradce Králové do Prahy je fyzikálně možné dojet po kolejích za nějakých 1:18 (bez zastávky) nebo za 1:33 (se zastávkami v Chlumci, Oseku, Poděbradech, Nymburku a Lysé), přesto je jízdní doba expresů cca 1:25 a rychlíků 1:43. Jede se totiž z části po jednokolejce (musí se křižovat), kolem Prahy je silná příměstská doprava, nějaká ta pomalá jízda (=dočasné snížení traťové rychlosti) se občas taky najde, na přípoj je někdy nutné chvíli počkat popř. třída dětí nastupuje déle, než je plánovaný pobyt ve stanici. Pak se taková rezerva hodí.
Mimochodem, dnes všechny doposud jedoucí vlaky z Hradce do Prahy přijely včas nebo s náskokem, ve směru do Hradce bylo 2x zpoždění (5 minut a 7 minut). Viz http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zpmapa.
0/0
14.12.2004 10:19

kovarikt

Re: Re: Re: nedokončená dálnice D11
Dovolim si trochu cisel. Uz nekolik let pracuju v Praze a tak nekolikrat tydne pouzivam verejnou dopravu mezi HK a Prahou. V poslednich letech ale davam prednost autobusum a to z jednoho prosteho duvodu. Jezdi casteji a jsou levnejsi. Jednosmerna jizdenka z HK do Prahy totiz stoji cca 140 Kc, coz je 2x drazsi nez autobus. Pokud porovnam jizdni dobu rychliku a autobusu, vychazi to zhruba stejne. Expres je sice vyrazne rychlejsi, ale u nej mam tu zkusenost (a dcera, ktera ho obcas pouziva, mi to potvrzuje), ze obvykle vyjizdi z HK se zpozdenim (a zazil jsem i vice nez 20 minut), protoze ceka na pripoje nebo se stoji pred Hlavnim nadrazim. Autobusy take mivaji zpozdeni, ale pokud ridic zna trasu, tak se dokaze kritickym mistum (patecni Chlumec apod.) vyhnout a do Hradce/Prahy  prijet vcas. Muj nazor je, ze diky sve cenove politice tady drahy tvrde zaspaly a prohraly boj o cestujici. Ja bych take obcas radeji pouzil vlak, ale penize jsou az na prvnim miste.
0/0
14.12.2004 11:15

nowas

Re: Re: Re: Re: nedokončená dálnice D11
Jizdenka stoji 86Kc s kartou Z a s kilometrickou bankou se dostanete na cca 70 Kc. Takze jste zaspal jedine vy.
0/0
14.12.2004 13:35

drevak_patlak

Re: Re: Re: Re: nedokončená dálnice D11
Vlak mezi Hradcem a Prahou jezdí prakticky každou hodinu, ve špičce i častěji. To rozhodně není špatná nabídka. Naví můžete jet ještě několikrát denně s přestupem v Pardubicích a jízdní dobou kolem hodiny a půl, to je rozhodně rychlejěí než ten autobus.
Jinak za autobus dáte 72-80 Kč, někteří mezinárodní dopravci jezdí i za 100 Kč. Obyčejné jízdné sice stojí 140 Kč, zákaznické ale už jen 86, pokud si pořídíte kilometrickou banku, pak zapltíte jen 75,40. Pokud jedete obě cesty, zpáteční stojí 155. Pokud dojíždíte prakticky denně, pak nelze než doporučit traťové jízdenky (nejlépe vychází čtvrtletní, která stojí 6192 Kč, můžete na ní jet kolikrát chcete a můžete ji i někomu půjčit).
Jinak oba ranní expresy jely dnes načas, možná se nový jízdní řád povedl lépe než minulý.
0/0
14.12.2004 14:40

kovarikt

Re: Re: Re: Re: Re: nedokončená dálnice D11
Bohuzel nejezdim denne a jelikoz nemam striktne danou pracovni dobu, tak nikdy nevim v kolik pojedu domu. A tyhle vsechny informace znam, ale stejne mi pri zapocteni vsech vydaju spojenych se zakaznickou kartou nebo kilometrickou bankou vychazi bus levnejsi. A navic mam vetsi nabidku spoju od vice dopravcu. Co se tyka rychlosti, tak HK - Cerny Most vychazi kolem 80 minut, Florenc - HK cca 1:40 - 1:50 minut podle dopravce a prujezdnosti silnic. Navic si u nekterych dopravcu (treba CDS Nachod) muzu zakoupit urcite mnozstvi jizdenek dopredu (byvalo to 10) a byly v tom 1-2 jizdy zdarma, takze v tu chvili ta cena byla zase nekde jinde. Ale to vsechno je vec nazoru a nic to nemeni na tom, ze ta dalnice z HK do Podebrad je potreba jak sul.
0/0
14.12.2004 15:51

drevak_patlak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: nedokončená dálnice D11
Ale předplatné u jednoho dopravce Vám opět omezuje výběr spojů...
0/0
15.12.2004 9:06

jorbl

Re: Re: Re: nedokončená dálnice D11
Je nerealny aby nezadbatelny pocet lidi presel aut do vlaku - pokud clovek napr. neprijde na mizinu nebo neco podobne spatnyho, zustane u auta. Cena za dopravu neni jedina vec, kterou clovek kalkuluje.
0/0
14.12.2004 14:51

jorbl

Re: Re: Re: Re: nedokončená dálnice D11
Pohodli (v sirsim slova smyslu) se tezko vycisluje, a kolik je za nej clovek ochotnej dat.
0/0
14.12.2004 14:53

drevak_patlak

Re: Re: Re: Re: nedokončená dálnice D11
To máte pravdu, na západ od nás je běžné, že cesta vlakem a cesta autem jsou přibližně stejně drahé, přesto lidi jezdí.
Ono pohodlí není jen o tom, že Vám auto stojí u domu a odveze Vás téměř všude a kdykoliv si zamanete. Je to taky např. o úspoře času (cestou ve vlaku můžete pracovat, za volantem těžko), o nutnosti řídit (což je pro mě pěkný opruz, navíc musím být plně probuzený, což není po ránu nejjednodušší), o problémech s parkováním, o možnosti dát si před cestou skleničku atd.
0/0
14.12.2004 15:25

buxta

Re: nedokončená dálnice D11
....Všechny ty mrtvé má nyní na svědomí "slavná" farmářka Když neznáte souvyslosti tak držte h..., že stavba dálnice se tak dlouho vleče za to spíš můžou úředníci a spekulanti s pozenkama, kvůli nimž se stavba oddalovala nekolik let (viz. Dvořák a spol). A to že teť paní farmářkla bloklakla na to se zeptejte úředníků proč_??? a jak jednaji s lidma___???
0/0
14.12.2004 11:50

p-m

D11
Dokud se na té silnici nestane něco přímo těm panáčkům nahoře nebo jejich blízkým, tak prostě ta dálnice nebude a nebude
0/0
14.12.2004 9:04

ohoho

Re: D11
  Mohu váss ujistit, že naštěstí se dálnice opravdu, ale opravdu staví....
0/0
14.12.2004 9:16

kiv

Re: Re: D11
Uz celych 12 jar !! A jeste nejaky ten rok urcite bude ... 
0/0
14.12.2004 9:26

D11

Re: Re: Re: D11
Jan Slovík (www.dalnice.com). Nestaví se 12 jar, ale jen jedno. Ta zbyla jara se jen čekalo na povolení, odvolání a zase odvolání z odvolání atd.
Nyní už se opravdu staví naplno po celé trase od lanového mostu přes Labe u Poděbrad až před Hradec do Libišan. Je až neuvěřitelné, jakou rychlostí vyrůstají nové mosty, náspy, zářezy apod. Vše bude alespoň v polovičním profilu hotovo do konce příštího roku a v plném profilu o rok déle. Až na těch 5 km před HK.
0/0
14.12.2004 9:39

Myes

Re: Re: Re: Re: D11
To je sice pěkné, ale neschopnost tohoto státu, poradit si s pár rádoby ekologickými aktivisty je neomluvitelná
0/0
14.12.2004 9:47

drevak_patlak

Re: Re: Re: Re: Re: D11
Chápete to špatně. Jak už jsem psal výše, není to o tom "vypořádat se" (to dělali komunisti), ale udělat takový projekt, aby byl v souladu s platnými zákony (tedy mj. i se zákony o ochraně prostředí). Pokud ten projekt takový není (a u dálnic se to doposud nepovedlo téměř nikdy, mj. i proto, že plány jsou z dob komunismu), pak se nelze divit, že proti němu někdo vystoupí a bude hájit své zájmy, bude se odvolávat a celý proces bude zdržen. Chyba je v tomto případě na straně úředníků, ne na straně těch, co se odvolávají.
 
Mimochodem, všichni chtějí jezdit po dálnici, ale když jim má vyrůst za barákem, každý je proti.
0/0
14.12.2004 10:23

D11

Re: Re: Re: Re: Re: Re: D11
Pozor, pozor ! Podle plánů z doby komunistů se dávno nestaví. Pokud by ano, tak je obchvat na D5 okolo Plzně veden na severu, D1 by nevedla do Kroměříže, ale přes Chřiby na Uherské Hradiště, D8 by se zřejmě obešla bez tunelů (na tunely moc komunisté nebyli), R29, tedy Městský okruh v Praze by vedl bez Mrázovky přímo přes Smíchov a také na povrchu po třídě M. Horákové.
Projekty se za poslední léta dosti tvrdě změnily, což bude důkazem i samotná D11. Oproti starším projektům byla přidána řada původně neplánovaných dalších propustků, také tzv. ekologické tunely, ohrady, valy atd. Ale stále je ještě co doplňovat. Třeba onen Libický luh se mohl klidně překlenout estakádou. Bylo by to několikanásobně dražší, ale co je dražší než příroda a přitom to šlo vyřešit tak, aby dálnice stála. Něco jiného je, když eko-jedinci tvrdí, že dálnici mohou nahradit železnice.
0/0
14.12.2004 11:06

drevak_patlak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: D11
Ale třeba D8 je rozhodně podle komunistických plánů, ignorujících chráněnou krajinou oblast. Kdyby se plánovala s ohledem na ni, musela by vést celá úplně jinudy (asi kolem Slaného směrem na Louny a pak stočit přes Bílinu a Teplice na Ústí n.L.). Bylo by to sice krapet zdejší, ale alespoň by šlo i nadále dojít z Lovoše na Milešovku pěšky (snad budou alespoň ty tunely).
Železnice dálnici nahradit nemůže, ale nejde to ani obráceně. Bez dálnic se neobejdeme, ale bez použitelné modernizované a rychlé železnice taky ne. Stačí se podívat na Belgii, kde je nejhustější síť obojího (dálnic i železnic). Naše železniční síť je také hodně hustá, ale většina tratí pamatuje ještě Rakousko-Uhersko, modernizace koridorů je značně zpožděná a o výstavbě nových tratí (třeba velmi potřebné směr Liberec) se jen uvažuje v horizontu příštích desetiletí.
0/0
14.12.2004 14:46

drevak_patlak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: D11
Oprava, bylo by to samozřejmě krapet DELŠÍ.
0/0
14.12.2004 14:47

kiv

Re: D11
Souhlas. Neschopnost postavit blbych 50 km dalnice v temer naproste rovine a s jedinym vetsim mostem pres Cidlinu v Chumci je opravdu ukazka naproste impotence tohoto statu, resp. lidi kteri jej vedou  
0/0
14.12.2004 9:18

Tomáš Jemarný

Re: Re: D11
jj, stát by to měl dělat tak, jako to dělali s nepohodlnými lidmi stbáci před oslavami 1. máje, že? Prostě je sebrat a pustit, až bude po všem... Takže takhle by se to mělo teď dělat s ekoteroristy, že? Sebrat a pustit, až bude vydaný stavební povolení a mezitím jim zestátnit pozemky, které si na plánované trase dálnice nakoupili...
0/0
14.12.2004 9:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.